Doğa Sigorta acenteleriyle zirvede

banner124

Geleneksel acente toplantısında 500 acentesiyle, “Zirvenin Yıldızlarına özel” konseptiyle bir araya gelen Doğa Sigorta’nın CEO’su Nihat Kırmızı, hep birlikte, kuruldukları günden beri hedefledikleri zirveye çıktıklarını belirtti. Genel Müdür Coşkun Gölpınar da acenteleriyle birlikte kârlı büyümelerini sürdüreceklerini ifade etti.

Doğa Sigorta acenteleriyle zirvede
banner92

Doğa Sigorta yönetimi, acentelerine verdikleri sözün arkasında durduklarını, her daim acenteleriyle birlik ruhu ile hareket edip, beraber büyüme ve kârlılığı paylaştıklarını yineledi. Acentelerinden de beraber çıktıkları bu zirveyi korumak ve sürekliliğini sağlamak için mücadele ve özveri sözünü aldı.

Doğa Sigorta, 20-22 Nisan tarihleri arasında Antalya’da Rixos Premium Belek’te acenteleriyle bir araya geldi. Yaklaşık 500 kişinin katılımıyla, bu sene üçüncüsü gerçekleştirilen toplantıda 2017 yılı değerlendirildi ve şirketin elde ettiği başarılar paylaşıldı.

Açılış konuşmasını yapan Doğa Sigorta CEO’su Nihat Kırmızı, kuruldukları günden bu yana uzun bir yol kat ettiklerini dile getirdi. Arkasında bir banka ya da yabancı sermaye desteği olmayan, yüzde yüz yerli bir şirket olarak ilk günden beri amaçlarının zirveye çıkmak olduğunu söyleyen Kırmızı, “Bugün sizlerle bu zirveye çıktık. Tırnaklarımızla kazıya kazıya bu noktaya geldik. Kurulduğumuzdan beri her zaman acentelerimizle birlikte büyüyeceğimizi, birlikte kâr edeceğimizi, acentelerimizi asla yarı yolda bırakmayacağımızı söyledik. Bugün geldiğimiz bu zirvede de hâlâ sözlerimizin arkasındayız” diye konuştu.

‘DOĞA SİGORTA SİZE YETER’

Doğa Sigorta’nın acentelerinin yanında olduğu birçok örnekten biri olarak; 2017 yılında tavan fiyat uygulaması geldiği zaman zor durum yaşanmaması adına, 48 saat gibi kısa bir sürede teknik ve operasyonel olarak hazırlandıklarını belirten Kırmızı, “Sektörde tavan fiyat uygulanmaya başladığı gün sadece Doğa Sigorta acenteleri ekranlarını kullanabilir ve müşterilerini kaybetmeden poliçe yazabilir durumdaydı. Trafik sigortası için teklif verebilen tek şirket bizdik. Bunun üzerine birçok acente, bizimle birlikte çalışmak için başvurdu.  Acentelerimizin bir kısmı da bundan böyle sadece Doğa Sigorta ile çalışmak istediklerini söylediler. Bu durum bizi çok memnun etti. Sizden de beklentimiz, sadece bizimle çalışmanız. Doğa Sigorta size yeter” dedi. Nihat Kırmızı, Doğa Sigorta’nın ne olursa olsun asla acentelerini yalnız bırakmayacağını vurgulayarak sözlerini noktaladı.

‘KÂRLI BÜYÜMEMİZİ SÜRDÜRDÜK’

Doğa Sigorta Genel Müdürü Coşkun Gölpınar da gerçekleştirdiği sunumda şirketin 2017 yılında gösterdiği performansı paylaştı. 2017 yılında dünyada reasürans piyasasını olumsuz etkileyen birçok doğal afetin meydana geldiğini aktaran Gölpınar, “Ülkemizde gerçekleşen dolu ve sel olayları da Türk sigorta sektöründe büyük zarara yol açtı. Tavan fiyat ve havuz uygulamaları da sektörün zararını artırdı. Tüm bu gelişmelere karşın biz kârlı büyümemizi sürdürdük” ifadelerini kullandı.

Büyük ekonomilerde sigorta sektörlerinin giderek küçüldüğünü, ancak Türkiye’de sektörün giderek büyüdüğünü kaydeden Gölpınar, sözlerine şu şekilde devam etti: “Bu durum ülkemizde çok ciddi bir potansiyel olduğunu ortaya koyuyor. Ancak maalesef kişi başı primde ortalamanın çok gerisindeyiz. Avrupa ortalaması, bizdeki kişi başı prim üretiminin 17 katı. Bu rakamları iyileştirmede hepimize önemli görevler düşüyor” diye konuştu.

İLK 10 ŞİRKET İÇİNDEKİ EN YÜKSEK BÜYÜME DOĞA’DA

2016 yılında pazar paylarının %2.26 olduğunu, 2017 yılındaysa bu oranın %3.76’ya yükseldiğini söyleyen Gölpınar, “Sadece bir yıl içinde pazar payımızı 1.5 puan artırdık. 2017 yılını 1.5 milyar lira üretimle sektörde 9’uncu sırada kapadık. Bir yılda %86 oranında büyüyerek, ilk 10 içinde en çok büyüyen şirket olduk” dedi.

Branşlara göre büyüme rakamlarını da paylaşan Gölpınar şunları söyledi: “Trafik sigortası ve kasko, ana üretim dallarımız arasında. Tavan fiyat geldiği zaman ekranlarımızı kapamadığımız için trafikte ciddi bir büyüme kaydettik. Genç bir şirket olmamıza rağmen kasko tarafında da önemli bir büyüme yakaladık. Yangın da çok önem verdiğimiz bir alan. 2017’de bu branşta da %105 oranında büyüdük. Birçok büyük tesisin sigortalarını yapıyoruz, yapmaya da devam edeceğiz. Bir diğer hedef branşımız olan sağlıkta da %268 oranında büyüdük.”

‘SADECE 4 YIL İÇİNDE 9. SIRAYA YÜKSELDİK’

Sadece 4 yıl içinde 9’uncu sıraya yükselerek sektörde önemli bir başarıya imza attıklarının altını çizen Gölpınar, “2014 yılında 130 acenteyle başladığımız yolculuğumuza 2017 yılı sonunda 1471’e ulaşan acentemizle devam ediyoruz.  Bu yıl sonuna kadar 1950-2000 acenteye ulaşmayı hedefliyoruz” şeklinde konuştu.

Doğa Sigorta’nın 2018 hedeflerini de paylaşan Gölpınar, “2017 yılını 1,5 milyar lira ve karlı üretimle  kapadık. Kârlı büyümemizi bu sene de sürdüreceğiz. 2018 yılını 1.7 milyar lira prim üretimiyle kapamayı hedefliyoruz şeklinde belirtti. Doğa Sigorta’nın diğer şirketlerden farklılaşan bir yapısı olduğundan bahseden Gölpınar, “İnovatif yapımızla öne çıkıyoruz. Hızın önemine inanıyoruz, bu sebeple hızlı bir şekilde karar alıp uygulayabiliyoruz. Sektördeki değişikliklere de hızla adapte olabiliyoruz. Ulaşılabilirliğin de öneminin farkındayız, bu sebeple acentelerimize her zaman bize ulaşabileceklerini söylüyoruz. İhtiyaç duyduğunuz her an bize ulaşabilirsiniz” diye konuştu.

YENİ KAMPANYA VE ÜRÜNLER

Trafikte çapraz satışla diğer branşlardaki üretimlerini de artırdıklarına değinen Coşkun Gölpınar, “Trafik sigortası alan müşterilerimizin diğer sigorta ihtiyaçlarını da karşıladık, farklı ürünlerimizi de tanıtma imkanı bulduk. Birçok müşterimizden teşekkür mektupları aldık ve poliçelerde yenilenmelerin arttığını gördük” ifadelerini kullandı.

Piyasaya birçok yeni ürün sunduklarından bahseden Gölpınar şunları söyledi: “2017 yılında yeni ferdi kaza sigortası ürünümüz Doğal Destek ile Yuvam ürünlerimizi devreye aldık. En son çıkardığımız KOBİM Doğa’da ürünümüzü de sıfır otorizasyonla sunuyoruz. Acentelerimize %35 komisyon sağladığımız bu üründe poliçe 1 dakika gibi kısa bir sürede kesilebiliyor. Bunun dışında, Mobil Safe ürünümüzü de piyasaya sunmaya hazırlanıyoruz.”

‘ACENTE VE MÜŞTERİLERİMİZİ SÜREKLİ DİNLİYORUZ’

Doğa Sigorta olarak müşteri odaklı bir strateji benimsediklerini ifade eden Gölpınar, sözlerine şu şekilde devam etti: “Müşterilerimizi sürekli dinliyor ve ihtiyaçlarına yönelik çözümler geliştirmeye çalışıyoruz. Bunun mükâfatını da son olarak ‘Tüketici Kalite Ödülü’ne layık görüldüğümüz Tüketici Zirvesi’nde aldık. Acentelerimiz için de aynı stratejiyi uyguluyoruz. Hem müşterilerimizle hem de sizlerle etkin iletişim kurmanın önemine inanıyoruz. 2017 yılında 21 bin 252 kere acentelerimizi ziyaret etmişiz. Doğa Sigorta olarak sizleri dinliyoruz ve sizlerle birlikte büyüyoruz.”

Doğa Sigorta Satış ve Bölge Müdürlüklerinden sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Adnan Sığın da toplantıda bir sunum yaptı. Acentelere “Bu başarı hikayesini sizinle birlikte yazdık” diye seslenen Sığın, şunları söyledi: “2018’de siz acentelerimiz için pek çok kampanya tasarladık. Bu kampanyalar kapsamında yurt dışı seyahat ödüllerimiz de olacak. Yıl içinde 7 kısa dönemli kampanya planladık. İlk kampanyamız olan KOBİ kampanyasında 4013 adet KOBİ poliçesi kestik. İkinci kampanyamız olan tamamlayıcı sağlıkta ise 2841 poliçeye ulaştık. Ayrıca, size daha iyi hizmet verebilmek için yeni acente portalımızı da devreye aldık. Önümüzdeki dönemde de sizlerle büyümeyi sürdüreceğiz.”

Toplantı daha sonra üretim şampiyonu acentelere plaket verilmesiyle sonlandı. Akşam yemeğinden sonra Doğa Sigorta ekibi ve acenteleri kokteylde tekrar bir araya geldiler. Katılımcılar, canlı müzik eşliğinde keyifli bir vakit geçirdi.

HARUN ERDENAY’DAN DOĞA SİGORTA’YA ACENTELİK SÖZÜ

Toplantının sürpriz ismiyse, Türk basketboluna yıllarını vermiş olan Harun Erdenay oldu. Uzun süre milli basketbolcularımız arasında yer almış, daha sonra bir süre Türkiye Basketbol Federasyonu Başkanı olarak da görev almış olan Harun Erdenay keyifli bir söyleşi için toplantıya katıldı. Şimdiyse İTÜ Spor Kulübü’nün Başkanlığını üstlenen Erdenay, Türk basketboluna ve spora dair pek çok konunun da masaya yatırıldığı motivasyon dolu söyleşi sonrası acentelerin sorularını yanıtladı. Söyleşi esnasında Doğa Sigorta’nın sosyal sorumluluk bilinciyle, İTÜ Spor Kulübü’yle önümüzdeki günlerde açıklayacağı bir sponsorluk projesi geliştirdiğinin de sinyali verildi. Kendisinin de bir sigorta acentesi olduğunu ifade eden Erdenay, bundan böyle bir acente olarak da Doğa Sigorta ile çalışmak üzere şirket yöneticilerine ve acentelere söz verdi. Yapılan çekiliş sonucunda şanslı bir acenteye Harun Erdenay’ın 2004 yılında giydiği şampiyonluk forması hediye edildi.

YORUM EKLE
banner71
SIRADAKİ HABER

banner56

banner62

banner81

banner121

banner63

banner64

banner78

banner120