Acente velinimettir. Sigorta şirketlerinde Hizmet ve çaba en üst seviyede olmalıdır bu da Acente ile olur.

Bir Sigorta Şirketi 3 şeyi kaybetmemelidir; Acenteyi, Müşteriyi ve Güvenini. Bunun için Sigorta Şirketi Türkiye’de tüm yatırımlarını yapılanmasını bunun üzerine kurmalıdır.

Dünyada hiç bir ülkede Sigorta Şirketi direkt satışı %7- 8 i geçemiyor Tüm Dünyada Güven ve yüz yüze temasın önüne hiç bir şey geçemiyor

7-8 ÜLKEDEKİ PROJE DENEYİMLERİNİ VE SONUÇLARINI TÜRKİYE İLE PAYLAŞTIK.

Bir araştırma 7-8 ülkedeki proje, araştırma, deneyimleri ve sonuçlarını Dünyada ki önemli tecrübelerini ve sonuçlarını paylaştı.

MÜŞTERİ ONLİNE BİLGİ İSTİYOR AMA ACENTEDEN VAZ GEÇMİYOR,

Sigorta Şirketi ve Acentesi Değişimi yakalayıp müşteriye istediği değişimi vermek zorunda.

Acenteler müşterinin sosyal medya hızına yaklaşamıyor. Acente yaş ortalaması daha yüksek müşteriler daha fazla dijital medyayı kullanıyor. Acente dijital gelişime gerektiği gibi yatırım yapamıyor. Sorun da burada, bunun çözümüne odaklanılmalı.

Sigorta şirketleri dijital medya yaklaşımında bankaların gerisinde kaldı.

Müşteri dijital kanalı daha çok kullanmaya başladı müşteri internetten fiyata bakıp internetten bakıyor sonra acenteye gidiyor poliçeyi alıyor sonra bir hasar olduğunda tekrar İnternet'e bakıp acente ve şirkete gidiyor. Müşteri davranışı bu şekilde zig zag yapıyor. Müşteri nerede ise orada olmak lazım.

Bankalarda çoğu iş internetten de yapılıyor ama Bankalara hala gidiliyor.

İnsanlar sigorta dahil online bilgi istiyor ama Acenteden vazgeçmiyor.

YATIRIM ACENTENİN MODERNİZASYONUNA OLAMALI

O zaman sonuç inanılmaz olabiliyor.

Ölçümlenen sonuçlara göre değişen müşteri davranışına karşılık Acentelerin eline araç verildiğinde etkili sonuç alınabiliyor. Bu Dünya sonuç ve örneklerini göremeyen ve araştırmayan Sigorta Şirketleri tarafından Kendilerinin direkt İnternet araçlarını ve yazılımlarını kullanmak olarak yanlış değerlendiriliyor.

Acente eskiden bilgi verirdi şimdi müşteri bilgiye kolay ulaşıyor şimdiki yaklaşım danışmanlık yaklaşımı. Müşteri Acenteyi daha çok danışman olarak kullanmak istiyor ve Acentesine daha çok güveniyor.

MÜŞTERİ HEM DİGİTAL HEM FİZİKSEL DOKUNUŞ İSTİYOR BUNU BİRLEŞTİRMELİYİZ.

Genel davranış şekli Acente Değişmek istemiyor ama Sigorta Şirketi Acenteyi değişim için motive etmeli.  Dijitali engelleyemeyiz müşteri hem dijital bilgi hem de fiziksel dokunuş istiyor bunu birleştirmeliyiz.

Acente teknolojiyi daha az kavrayabiliyor. Sigorta Surketi Acentelere bugünün müşterilerinin taleplerini takip etmek konusunda nasıl yardımcı olabiliriz fikrinden yola çıkarak çözümler üretmeli.

Potansiyel müşteri adaylarına çapraz satış kampanyalarını Sigorta Şurketi düzenlemeli her şeyi ve yazıyı hazırlayıp Acente göndermelidir.

ACENTELERIN İŞLERİNİ ORGANIZE ETMELERI İÇİN ÇEŞITLI ARAÇLAR

-Mevcut müşteriler için indirim kampanyaları.

-Değişim yönetimi

Acenteler için ilk dijital Akademi

-Birebir eğitim teorik ve pratik yönetim.

-Hizmet

-CRM aracı

-Satış ve talep

- Acentenin Kendi internet Portalı üzerinden satış imkanı

- Acente indeksi database veri tabanı oluşturulmalı

- Acente müşterileri ile yazışmaları yönetimi

- Markasına yatırım

-Acente Portalı ve personel Portalı.

- Web Sitesi standart ama her Acente kendine göre özelleştirebiliyor.

" Bugün yine aynı şeyleri farklı yollarla yapıyor olmak" başarı getirecek.

Müşteri ihtiyaçlarını karşılamak için bu dünyanın bir parçası olmalısınız.

Bir acentenin müşterisin verdiği o ruh o içtenlik çok fazla ama bir Sigorta Şirketi Direk İnternet üzerinden ve telefon ile satışı ile bunu yakalatamaz.

Yurt Dışinda bir Sigorta şirketi acente karşıtı 40 milyon Euro reklam yaparak Acenteyi kötülemiş hatta acenteyi dinozor gibi göstermiştir. Ayrıca yazılım ve diğer çalışmalar ile 100 Milyon  Euro yatırım yapmasına rağmen Reklam yapan Acenteye yüklenen şirketin pazar payı % 8 i hiç bir şekilde geçememiştir. Bu Ulkede Acente Pazar payı hala %85 dir.

ACENTELER DE SİGORTA ŞİRKETİNİ SAHİPLENECEKTİR.

Acentelerin kaynakları yeterli değil bir şirket Acente adına teknolojik yatırım yaparak Acenteyi koruyan yaklaşımı ile daha fazla büyüyecek,  Acente de şirketi sahiplenenecektir.

 Acente yaş ortalaması 56 Devletin yaptığı bir düzenleme sonrası zor 10 yıl geçirdik.

Acentelere yönelik uygulama ceza ve yaptırımlar o kadar ağır ki  sigortalarında gelir  %30 oranında düştü.  

Acentelerin Sigorta Şirketinin tam desteğine ihtiyaç bulunmaktadır.

 lazım. Bir çok Avrupa ulkesinde Şirketler Digital yatırımın  en büyük kısmını Acentelere yapılması kararını aldı.

ANA FIKIR SATIŞ KANALININ MODERNIZASYONU

Teknoloji

İşetişim reklam

Müşteri ihtiyacına göre yeniden ürün tasarlamak Hizmet İnovatif ve akıllı tarife Ana fikir kağıtsız ve en basit sonuç Acentenin bürokrasi zaman kaybı gibi gereksiz işlerle operasyonlar ile uğraşmayarak karını arttırmak.

Her bir Acenteye web sitesi tasarımı yapılmalı. Google reklamları ile müşterileri o yerdeki Acentelere yönlendirmeli.

Tüm bunlar için tek tuş yeterlidir.

Her bir Acente için Facebook sayfası hazırlanmalı.

Acente digital destek hattı faaliyete geçemeli.

Acente memnuniyetinde %95 hedeflenmeli.

Acente Portalı faaliyete geçecek ve CRM desteği ile  önemli fayda sağlayacaktır.

 ACENTESİNE YATIRIM YAPAN ŞİRKET KAZANACAK

 Yıllardan beri “ACENTESİNE YATIRIM YAPAN ŞİRKET KAZANACAKTIR” dedim Dünya örnek uygulamalarını sunduk, Türkiye gerçeğini gösterdik, bununla ilgili Araştırma, köşe yazılarını yazdık sektör ile paylaştık. Bu uygulama Acentelerinden ve tüm Acentelerden göreceği destek ile bizim söylemlerimizi haklı çıkaracaktır.

 “GÜVENİLİR, KAZANAN, SAYGIN BİR MESLEK OLMAK İÇİN BİRLİKTE BAŞARMAK İYİ GELECEK” Vizyonu bu tarz çalışmalar ile gerçekleşecektir. Yönetimimiz ve Acenteler adına teşekkür ediyoruz.

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol

banner1

banner2