banner36
banner15

Dev projede fotoğrafı açılış tarihi belirli oldu

Eriştirme, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, bakanlıkta tertip edilen, TCDD Taşımacılık AŞ ile OMSAN Lojistik AŞ arasında lokomotif ve vagon kiralanmasına ait işbirliği protokolü imza merasimine katıldı.

Dev projede fotoğrafı açılış tarihi belirli oldu

Eriştirme, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, bakanlıkta tertip edilen, TCDD Taşımacılık AŞ ile OMSAN Lojistik AŞ arasında lokomotif ve vagon kiralanmasına ait işbirliği protokolü imza merasimine katıldı.

16 Ekim 2017 Pazartesi 15:13
Dev projede fotoğrafı açılış tarihi belirli oldu

Eriştirme, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, bakanlıkta tertip edilen, TCDD Taşımacılık AŞ ile OMSAN Lojistik AŞ arasında lokomotif ve vagon kiralanmasına ait işbirliği protokolü imza merasimine katıldı.

Demiryolu sektörünün özgürleşmesi için senelerce süren meşakkatli gayretin galibiyetle sonuçlandığını belirten Arslan, AK Parti hükümetlerinin iktidara gelmesiyle başlayan özgürleşme çalışmalarının, Türkiye Demiryolu Eriştirmesinin Hürleştirilmesi Hakkında Kanun ile legal bir taban bulduğunu söyledi. Arslan, tertip etme ile TCDD Genel Müdürlüğünün demiryolu altyapı şirketçisi, TCDD Taşımacılık AŞ'nin ise demiryolu tren şirketçisi kuruluş olarak belirlendiğini ifade etti.

TCDD Taşımacılık AŞ'nin 1 Ocak'tan itibaren fiilen faaliyete başladığını andırdıran Arslan, "Şimdi de demiryollarında ülkemizin ilk özel sektör işletmesiyle tanışıyoruz. OMSAN Lojistik AŞ, Demiryolu Tertip Etme Genel Müdürlüğü'ne müracaat etmesi neticesinde 'ilk özel demiryolu tren şirketçisi' statüsüne sahip firma oldu. Firma, TCDD Taşımacılık AŞ'den Demirdağ-İskenderun parkurunda yapılacak maden taşımalarında kullanılmak üzere 15 adet elektrikli lokomotif ve 350 adet maden vagonu kiraladı" diye konuştu.

Arslan, Ak Parti hükümetleri evvelinde demiryolu sektörünün sanki enkaz olduğunu ifade ederek, şunları dile getirdi:

"1951-2004 seneleri arasında senede vasati 18 km olmak üzere toplam 945 km demiryolu yapılmış. Bugün itibariyle bin 213 kilometre yüksek süratli tren hattı yaparak Avrupa'nın 6. dünyanın 8. yüksek süratli tren şirketçisi olduk. Demiryolu ağını 10 bin 959 kmden, 12 bin 532 kmye yükselttik. Sinyalli hat uzunluğumuzu 2 bin 449 kmden 5 bin 462 kmye çıkardık. Elektrikli hat uzunluğumuzu 2 bin 122 kmden, 4 bin 350 kmye eriştirdik. 10 bin kmnin üstünde demiryolu hattını yeniledik."

BTK'nın fotoğrafı açılışı 30 Ekim'de

Testleri devam eden Bakü-Tiflis-Kars BTK demiryolu hattında çok ehemmiyetli evreye geldiklerini belirten Arslan, "Sayın Cumhurbaşkanımızın katılımıyla, 30 Ekim'de Bakü'den ilk fotoğrafı tren seferimizi başlatacağız. Tren, devamlı biçimde yeni hattan Kars'a kadar gelecek. Sonrasında yükü nereye götürmek isterlerse, ister Akdeniz'e indirsinler, isterlerse devamlı biçimde ülkemizin en batı ucuna, Avrupa'ya yollasınlar. Azerbaycan Cumhurbaşkanı ve Gürcistan yetkililerinin katılımı ile allahın izniyle ilk fotoğrafı seferi başlatmış olacağız. Böylece hattı açmış olacağız" değerlendirmesinde bulundu.

"2023 gayesine koşar adım ilerliyoruz"

Arslan, yüksek süratli trenlerle bugüne kadar 35,1 milyon yolcu taşıdıklarını bildirerek, TCDD Taşımacılık AŞ'nin tüm iştirakleriyle 2016'da 89 milyon yolcu taşınırken, 2017'nin 9 aylık yarıyılında 61,7 milyon yolcuya erişildiğini ifade etti. 2023'e kadar 3 bin 500 km yüksek süratli, 8 bin 500 km süratli ve bin km konvansiyonel olmak üzere 13 bin km demiryolu yapma maksadında olduklarını dile getiren Arslan, bu niyet çerçevesinde, 3 bin 953 kmlik hatta üretim çalışmalarının sürdüğünü aktardı. Arslan, 5 bin 277 kmlik yüksek süratli ve süratli tren hattının ise edüt-proje hazırlama çalışmalarının devam ettiğini bildirerek, "2023 senesinde toplamda 25 bin km demiryolu uzunluğuna erişilmesi gayesine koşar adım ilerliyoruz" dedi.

Özel sektöre özgürleşme çağrısı

Özel sektör firmalarının demiryollarının özgürleşme süreciyle yakından ilgilenmesini mutlulukla karşıladıklarını bildiren Arslan, laflarını şöyle sürdürdü:

"Adaletli rekabet şartları ve sıhhatli işleyen bir yapıyla özgürleşmesi bitirilmiş bir demiryolu pazarının oluşması için çalışıyoruz. Ancak bu noktada artık her şeyi devletten beklemeyeceğiz. Bundan sonra demiryolları sektörünün geliştirilmesinde özel demiryolu tren şirketçileri de mesullük alacak. Bir Hayli sektörden bir hayli işletme bu süreçle ilgileniyor. Biz süreci basitleştiririz, yolu açarız ama ehemmiyetli olan özel sektörün de burada yer alması, elini taşın altına koyması ve sektörün gelişmesini hep birlikte asıllaştırmamız. Havacılık sektörü de elini taşın altına koyuyor varsayılıyordu ama Türk Hava Yolları mucizevi gelişti, dünya devi oldu. Özel sektör işletmeleri de dünya çapını iş yapabilir hale geldiler. Demiryolu sektörünü de böyle bir gelecek bekliyor. Özel sektörün de mesullük alarak bu işin içinde yer almasını özellikle istiyoruz. Zira, hep beraber daha eforlu demiryolu sektörünü asıllaştırmamız çok daha basit."

Arslan'ın konuşmasının ardından OMSAN Lojistik AŞ Genel Müdürü Mehmet Hakan Belirgin ve TCDD Taşımacılık AŞ Genel Müdürü Veysi Kurt tarafından protokol imza atıldı.

Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol

banner34

banner1

banner2