banner134
banner73

Nike 3.7 milyar dolar zarar etti!

banner124

Dünyanın en büyük spor markalarından ABD'li Nike, 30.

Nike 3.7 milyar dolar zarar etti!
banner92
banner136

Dünyanın en büyük spor markalarından ABD'li Nike, 30. yılına giren ‘Just Do it!' (Sadece yap!) kampanyasının yeni reklam yüzü olarak ABD Ulusal Futbol Ligi (NFL) takımlarından San Francisco 49ers'ın eski oyucusu Colin Kaepernick'i seçti.

Kaepernick, Nike'ın yeni reklam yüzü olduğunu Twitter'da yazdığı "Bir şeylere inanın. Bu, o şey uğruna her şeyi feda etmek anlamına gelse bile" mesajıyla duyurdu.

Perşembe günü ilk maçın yapılacağı NFL'nin yeni sezonu öncesinde yapılan bu anlaşma ABD'yi ikiye böldü. Muhafazakar ABD'liler ve Trump'ın destekçileri tarafından Nike'a karşı boykot kampanyaları başlatıldı.Twitter'da #BoycottNike (Nike'ı boykot et) ve #JustBurnIt (Sadece yak) hashtagları açıldı. #NikeBoycott hashtag'ine 30 binin üzerinde tweet yazıldı.

Ünlü yıldız, ABD'de siyahlara yönelik olarak artan polis şiddetini protesto etmek için 2016 yılında takımının San Diego ile oynadığı maç öncesinde okunan ulusal marş sırasında dizinin üstüne çökerek bir protesto gerçekleştirmişti. Kaepernick, maç sonrasında olay ilgili olarak, "Kendi halkının bir parçasına saygı göstermeyen bir ülkenin ulusal marşına ben de saygı göstermem" ifadelerini kullanmıştı

Kaepernick'in Amerikan kültürünü ve değerlerini aşağıladığı gerekçesiyle sosyal medya da başlayan boykot çağrısı sonrasında Nike'ın hisseleri çakıldı. Şirketin hisseleri borsanın açılışı öncesindeki işlemlerde yüzde 2,6 değer yitirdi. Bu da piyasa değerinden yaklaşık 3,7 milyar doların silinmesine yol açtı. Nike, Trump'ın başkanlık görevini devralmasından bir aç hafta sonra da eşitlik mesajı verdiği, sporcudan müzisyene birçok popüler yıldızı bir araya getirdiği siyah beyaz reklam filmiyle dikkat çekmişti.

Nike Kaepernick'e sponsor olmasına ilişkin yaptığı açıklamada ABD'deki sosyal adaletsizliğe vurgu yaparak şu ifadeleri kullandı: Colin ve başka atletlerin de vurgu yaptığı sosyal adaletsizlik dikkatimizi çekti ve bizi harekete geçirdi. Toplumumuzda pozitif değişiklikler getirecek hareketleri destekliyoruz. Nike'ın sosyal adaletsizliğe vurgu yaptığı yeni reklam projesinde LeBron James, Odell Beckham Jr., ve Serena Williams gibi isimler de bulunuyor.

Aralarında ünlü isimlerinde olduğu birçok kişi sosyal medya üzerinden başlayan protestolara destek verdiği gözlemlendi. Ünlü Amerikan Folk müzisyeni John Rich yaptığı paylaşımda, "Bizim ses teknisyeni, Nike logosunu çoraplarından çıkardı. Eski Deniz Piyadesi. Hazır ol Nike, bu tepkiyi milyonlar ile çarp" yorumunda bulundu.


YORUM EKLE
banner71
SIRADAKİ HABER

banner56

banner62

banner81

banner121

banner135

banner63

banner64

banner78

banner120

banner133