banner15

"Türkiye'deki şirketlerin yüzde 95'i aile işletmeyi"

Sabancı Holding İdare Heyeti Başkanı Güler Sabancı, Türkiye'deki tüm şirketlerin yüzde 95'ini aile firmalarının oluşturduğunu belirterek, bu firmaların vasati ömrünün 25 sene olduğunu ve yalnızca yüzde 3'ünün döndüncü kuşağa geçebildiğini söyledi.

"Türkiye'deki şirketlerin yüzde 95'i aile işletmeyi"

Sabancı Holding İdare Heyeti Başkanı Güler Sabancı, Türkiye'deki tüm şirketlerin yüzde 95'ini aile firmalarının oluşturduğunu belirterek, bu firmaların vasati ömrünün 25 sene olduğunu ve yalnızca yüzde 3'ünün döndüncü kuşağa geçebildiğini söyledi.

05 Ekim 2017 Perşembe 21:26
Sabancı Holding İdare Heyeti Başkanı Güler Sabancı, Türkiye'deki tüm şirketlerin yüzde 95'ini aile firmalarının oluşturduğunu belirterek, bu firmaların vasati ömrünün 25 sene olduğunu ve yalnızca yüzde 3'ünün döndüncü kuşağa geçebildiğini söyledi.

Sabancı, Sabancı Holding tarafından tertip edilen "Aile İşletmelerine Küresel Bakış" konferansında yaptığı açılış konuşmasında, aile firmalarının yalnızca Türkiye ekonomisinde değil, dünya ekonomisinde de ehemmiyetli bir yerde bulunduğunu bildirdi.

Aile firmalarının dünya ekonomisinde her geçen gün daha da ehemmiyetli hale geldiğini dile getiren Sabancı, 2025 seneyi haysiyetiyle dünyadaki en büyük firmaların yüzde 40'ını aile firmalarının oluşturmasının beklendiğini aktardı. Sabancı, Aile Firmaları Derneği bilgilerine göre halihazırda Türkiye'deki tüm şirketlerin yüzde 95'ini aile firmalarının oluşturduğunu kaydolarak, "TÜİK ve İstanbul Ticaret Odası bilgilerine göre Türkiye'de aile firmalarının vasati ömrü 25 sene. Bu aile firmalarının yalnızca yüzde 30'u ikinci kuşağa, yüzde 12'si üçüncü kuşağa geçebiliyor. Dördüncü kuşağa geçebilenlerin oranı ise yüzde 3'te kalıyor." diye konuştu.

Cumhuriyet evveli yarıyılda kurulmuş ve bugün hala devam eden firma rakamının yalnızca 69 olduğu vurgulayan Sabancı, Türkiye'nin ekonomik, cemiyetsel ve kültürel açıdan tutarlı gelişimi için aile firmalarının uzun ömürlü olması gerektiğini söyledi. Sabancı, tüm dünyada aile firmalarının ikinci ve üçüncü jenerasyon temsilcilerinin en iyi mekteplerde eğitim gördüğünü belirterek, ancak teknolojinin süratiyle beraber bilginin de süratle değiştiğini ve büyüdüğünü anlattı.

Güler Sabancı, genç jenerasyon idareyicilerin, işlerini geliştirmeleri için aldıkları eğitimin yanı gizeme yenilikleri de yakından takip etmesi, rekabet civarında kendisini aralıksız aktüellemesi, eğitime ve öğrenime sarih olması gerektiğini dile getirdi.

"Aile işletmeleri iki ehemmiyetli mevzuyla karşı karşıya"

Sabancı, bunların yanı gizeme aile firmalarının iki ehemmiyetli mevzu ile karşı karşıya olduğunu kaydolarak, şu ifadeleri kullandı:

"Bunlardan birincisi müesseseselleşme, ikincisi ise, firmanın gelecek jenerasyonlara aktarılması. Zaferli müesseseler de zaferli insanlar gibidir. Zaferli insanların değişmez ortak noktaları var; Dünyaya bakış açıları, araştırmaları, yapıcı ve çözüm odaklı olmaları, kaynaklarını iyi tasarılamaları, yeniliklere ve ömür boyu bilmeye sarih olmaları... Yaşam grafiklerini zaferli bir biçimde yükselten firmalarda da aynı özellikleri görüyoruz. Zaferli firmalar; uzmanlardan takviye alan, danışan, inceleyen, us alan, çözüm odaklı yaratıcı yaklaşımı olan, kaynaklarını faal ve yararlı kullanan, iyi tasarlayanlardır."

"Aile işletmeleri dünyaya açılmalı"

Sabancı, gelecek jenerasyonlara aktarımı sürdürülebilir kılmanın en ehemmiyetli unsurlardan olduğunu belirterek, aile firmalarının her zaman büyüme odaklı bir anlayışı özümsemesi gerektiğini, bu sebeple mevcut idareyicilere ve yeni jenerasyon, yeni katılan idareyicilere ehemmiyetli misyonlar düştüğünü vurguladı.

Güler Sabancı, "Türkiye'nin dünya ekonomisinde laf sahibi olması için aile işletmelerine, bu firmaların jenerasyondan nesile aktarılarak gelişmesine ve dünyaya açılmasına gereksinimi var." dedi.

Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol

banner34

banner1

banner2