8 saniyede aracınızın fiyatını öğrenin!

banner124

Car Data, 2012 yılında kurulan CDI (Car Data International) Otomotiv Bilgi Hizmetleri A.Ş.'nin otomotiv markası olarak öne çıkıyor.

8 saniyede aracınızın fiyatını öğrenin!
banner92
banner136

Car Data, 2012 yılında kurulan CDI (Car Data International) Otomotiv Bilgi Hizmetleri A.Ş.'nin otomotiv markası olarak öne çıkıyor. Sistemin amacı ise Türkiye pazarında yer alan tüm 0 km yeni ve 2. el araçların doğru ve güncel fiyat bilgilerini hem otomobil almak veya satmak isteyen tüketicilere, hem de otomobil ticareti ile uğraşan yetkili satıcı, galeri ve esnaf gibi ticari işletmelere gerçek zamanlı olarak iletmek.

giris

2012 yılından beri Türkiye'nin resmi “0km ve 2.El Araç Fiyat Rehberi” olmak için yatırım ve girişimlerini sürdürmekte olan Car Data, sahip olduğu geniş otomotiv datası ile ayrıca bir çok kurum ve kuruluşa hizmet vermektedir. Peki Car Data tüm bu işlemleri nasıl yapıyor(?), sizler için firmanın Genel Müdürü Hüsamettin Yalçın ile bu konuları konuştuk.

Böyle bir uygulama yapmak nasıl gelişti?

Otomotiv sektöründe senelerdir var olan bir bireyim ve sektörde böyle bir veri kaynağı eksiğinin farkındaydım. Aslına bakarsanız tamamıyla kendi fikrim diyebilirim. Türkiye’de satın alacağınız ya da satacağınız otomobiliniz için birden fazla fiyat belirlemenize sebep olan etkenler var işte internet, tanıdık galerici vs. yani bir dilek kutusu gibi… Tüm bu karmaşayı ortadan kaldırmak ve bu işi yapan kişilere yardımcı olmak için bu eksiliği fark ettik ve bu sistemi geliştirdik.

Bizim aklımızda bu uygulamayı yaparken kullanıcıların kısa süre içerisinde doğru fiyatı alabilmeleri mantığı vardı, gerçek ve güncel pazar fiyatı. Çünkü otomobil satın alma kararı ciddi bir karar. Bu yüzden doğru fiyat vermesi gereken bir platformuz ve bu doğru dataları oluşturmak için distribütörleri, markaları, bayileri gezdik ve onların ihtiyaçlarını öğrendik ve bu sistemi tam da bizim pazarımıza uygun bir şekilde oluşturduk.

cardata-2

Özellikle ikinci el aramalarda kullanıcıların karşısına çıkan fiyatlarda ne kadarlık bir sapma olabilir?

Aslına bakarsanız bu sorunun cevabı yok. İkinci el işi göreceli bir kavramdır şehirden şehre, kişiden kişiye, bayiden bayiye değişen hatta renkten renge bile fark eder. Sonuç olarak benin bayiye verdiğim fiyat referans bir fiyat ve verdiğim fiyatın altında da üstünde de bir değere sahip olabilir o anki otomobil. Çalıştığımız birden fazla büyük ve otomotiv pazarı için çok önemli olan markalar var ve bugüne kadar o markalardan fiyatlarla alakalı bir şikayet almadık. Almadığımız gibi herkes çok teşekkür ediyor ve hayatımızı kurtarıyorsunuz diyor! Buradaki amacımız bizim masanın üzerine referans fiyat koyabilmek! İkinci elde “Ben yüzde yüz doğru fiyat veriyorum” diyen varsa yalan söylemiştir, böyle bir ihtimal yok!

Türkiye’de en çok hangi ikinci el araç arandı, bu aramalarda model yılları kaçtı gibi istatistikler paylaşıyor musunuz?

Türkiye’de ikinci el çok aranan otomobil markası ise bizim uygulamamızda Renault oldu! Sizinde bildiğiniz üzere ülkemizdeki en çok tercih edilen otomobil markalarından biri olan bir marka ve bu yüzden de çok aranması oldukça normal olarak kabul ediliyor. İstatistiksel bilgileri şimdilik altı ayda bir paylaşıyoruz. Hatta bu yıl içinde de paylaşımımız oldu. Biz bu durumu daha sık aralıklarla da yapmak için çalışıyoruz. Bu duruma ek olarak artık ikinci el ve sıfır km otomobil fiyatları olarak Turkcell Dergilik platformunda yayınlanan Car Data isminde dergimiz de var.

Birden fazla markayla birlikte çalıştığınızı biliyoruz. Bu sisteme dahil olacak yeni markalar var mı?

İki senedir çok büyük markalarla çalışıyoruz. Renault, Toyota, Honda, Volvo, Opel, Hyundai, Birmot ve Otokoç bayiileri şimdilik aklıma gelenler… İlerleyen zamanlarda yeni markalar da katılacak, şimdilik bu kadar söylemem yeterli olur diye düşünüyorum.

Sistemdeki dataları oluştururken kullanıcılardan gelen istekleri değerlendiriyor musunuz?

Bu soruyu size cevaplamam için açıklamam gereken bir konu var: burada oluşan data nasıl oluşuyor? Bizim bir saha ekibimiz var, arkadaşlarımız tablet bilgisayarlarıyla galericilere yani esnaflara gidiyor stoklarındaki ikinci el araçlarını teker teker kayıt altına alıyor, fiyatlarıyla birlikte. Sonrasında aradan zaman geçtiğinde tekrar oraya gittiği zaman kayıt altına aldığı otomobillerin kaç paraya satıldığını tekrar satıldı adı altında kaydediyor. İlk fiyat ile satılan fiyat karşılaştırıyoruz, satılan fiyat bizim için transaction(işlem) fiyatı oluyor. Bu sayede kullanıcılarımızın bize geri dönüşleri özellikle fiyat konusunda oldukça iyi oluyor. Çünkü bu şekilde oluşturulan fiyatlar, nokta atışına çok yakın fiyatlar oluyor.

husamettin-yalcin-1

İnternetten bu işi yapmıyoruz, çünkü internetteki fiyat gerçek zamanlı fiyatlara göre çok fark ediyor. Oradan çekilen data ile bu işi yapmıyor, kendi  datamızla kendi göbeğimizi kendimiz kesiyoruz.

Tüm bunların ışığında eğer sizin bahsettiğiniz donanımda ve özelliklerde olan bir otomobilin datasını ben sahadan topladıysam zaten bu direkt olarak sistemde karşınıza çıkıyor ama yok ise bu araca en yakın özellikte ya da alternatifte olan donanım/model karşınıza sistem tarafından çıkarılıyor. Aylık olarak bu güncellemeleri yapıyoruz ve fiyat datası olmayan bir araca bu detayı eklemiyoruz.

Bizim karşımıza şu ana kadar sorduğunuz tarzda aracı bulamıyoruz e-postası bir ya da iki defa geldi. Distribütörlerle de data kaynakları olarak çalıştığımız  için sonuç daha anlamlı bir hale gelmiş oluyor.

Car Data kimlere hizmet veriyor?

Şu anda markalara, distribütörlere, bayilere, filo ve kiralama şirketleri, tüketici finansman şirketleri gibi business to business diyebileceğimiz kurumsal taraftayız şimdilik. Ancak gelecek yıl içerisinde Turkcell ile birlikte geliştirdiğimiz bireysel tüketiciye de açılacak bir hizmetimiz olacak. Belirli Turkcell aboneleri bizim sistemimizden sınırlı sayıda araç sorgulaması yapabilecekler, bu durumda bizim bireysel tüketici tarafına atılan ilk adımımız olmuş olacak.

Toplamda kaç aktif kullanıcınız var?

Ticari kişilerle bu işi yaptığımız için şu anda yaklaşık 12 bine yakın kullanıcımız var ki bunu saymak oldukça kolay. Bir de ekstra olarak şunu belirtmek isterim bir bayide bir uygulama üzerinden 5 kişi çalışma yapabiliyor.

Oto alım satımı yapan esnaflara bu hizmeti verdiğiniz anlatan bir pazarlama biçiminiz var mı? Varsa esnaf bu konuya nasıl bakıyor?

Vallahi esnafların hoşuna gidiyor aslında. İlk etapta çok zorladığımız şeyler oldu. Fiyatları beğenmediler, az çıkıyor çok çıkıyor konuları oldu. Ama bir noktada biz de esnaflara bu durumu anlatarak bir taraftan onlara bu konu hakkında ciddi eğitim vermiş olduk. Aslına bakarsanız eski sistemlerle fiyat belirleme dönemi artık geride kaldı, ister istemez bilgisayarı ya da telefonu kullanmak zorundasınız ve bu durumda da biz bu işi üstleniyoruz.

husamettin-yalcin-2

Esnafların ilk etapta en çok verdiği tepki “Ben zaten başlı başına bir Car Data’yım” oldu. Ama senin moralin bozukken verdiğin fiyatla iyiyken verdiğin fiyat bir değil! Yani Car Data gerçek zamanlı olarak güncellenen ikinci el fiyatları ve gün geçtikçe artan datasıyla daha fazla marka ve model hakkında size bilgiyi doğru olarak ulaştırıyor. Siz otomobil uzmanı dahi olsanız tüm ikinci el otomobillerin marka modellere göre fiyatının ne olacağını aklınızda tutamayabilirsiniz.

Son olarak belirtmek istediğim bir konu daha var bu sistemle birlikte sadece sıfır km ya da ikinci el otomobil fiyatını sorgulamıyorsunuz. Yıllardır tüketicinin aklında olan “sıfır mı, ikinci el mi?” sorusuna da
cevap bulabiliyorsunuz. Çünkü Car Data sıfır ve ikinci el otomobil karşılaştırmasını da size sunuyor!

YORUM EKLE
banner71
SIRADAKİ HABER

banner56

banner62

banner81

banner121

banner135

banner63

banner64

banner78

banner120

banner133