banner36
banner15

Sürati ve hacmi donakalttı! Maliyeti ise...

Serkan Saraç / Haber7 Yerli mülkü yurdun mülkü herkes onu kullanmalı… Özellikle hacmi ve maksimum 200 kilometre süratiyle sınıfında öne çıkan Fiat Egea Hatchback dizel otomatik bu haftaki test davetlimizdi.

Sürati ve hacmi donakalttı! Maliyeti ise...

Serkan Saraç / Haber7 Yerli mülkü yurdun mülkü herkes onu kullanmalı… Özellikle hacmi ve maksimum 200 kilometre süratiyle sınıfında öne çıkan Fiat Egea Hatchback dizel otomatik bu haftaki test davetlimizdi.

10 Ekim 2017 Salı 19:59
Sürati ve hacmi donakalttı! Maliyeti ise...
banner37
banner38

Serkan Saraç / Haber7

Yerli mülkü yurdun mülkü herkes onu kullanmalı… Özellikle hacmi ve maksimum 200 kilometre süratiyle sınıfında öne çıkan Fiat Egea Hatchback dizel otomatik bu haftaki test davetlimizdi. Bu kombinasyon oldukça merak ediliyordu ve bizde test etme fırsatı bulduk. E birde yerli yapım olunca daha çok üzerine düştük.

 DIŞ TASARIM

Ön tarafta ilk olarak 4 dağılmalı , dışbükey uzantılı kaput yapısı modele çok yakışmış. Parçalı ızgarası ve krom çizgileri ön tarafı daha da hareketlendirmiş. Asabi bakışlı MERCEK far gurubu ben buradayım derken, bumerang formundaki krom kaplamasıyla sis farları da çağdaşlığı bitirmiş.

Yan Profile geldiğimiz zaman ,modelde emekçiliğin üst seviye olduğunu görebiliyoruz. Hatlar oldukça belirgin ve bombeler gölge oyunlarıyla vasıtanın profilini oldukça iddialı gidişata getirmiş.Elimizi koyduğumuz her dağılma dolgun malzemelerden oluşuyor. 17 inch alaşımlı jantlar, sırça altları krom çıtalar ve krom kapı kolları ise yan profile ayrı bir hava katmış. Genel olarak hatchback taşıtlarda gördüğümüz arkaya doğru alçalan tavanın olmaması da, içeriye iri bir hacim sağlamış.

440 litrelik valiz kapasitesiyle karoser ortalamasının üzerinde olan EGEA HB , arka profilde azıcık daha yuvarlak hatlara sahip olsaymış , azıcık daha sıkı bir HB olabilirmiş…

İÇ TASARIM

Modelin en iddialı olduğu kısım! Bu kısımda iddiasını emekçiliği ile başlatıyor. Ağırlıklı olarak yumuşak malzemelerin olduğu vasıtada , eşya gözleri de gayet yeterli . Hani bir tek gözlük gizleme cebi yok.

Krom ayrıntılarla süslenen emekçilik bizden çok çok iyi puan aldı. Modelin emekçiliği kadar teknolojisini de gayet yeterli buldum. 7inçlik ekran, hem konumlandırılması hem de dokunmatik hassasiyetiyle gayet galibiyetli. Güneş ışınlarını almaması da ayrı bir parantez.

Navigasyon , uconnect, bluetooth, yol bilgisayarı gibi alternatiflere bu ekrandan erişebiliyorsunuz. Teknoloji unsurları ekran içerisiyle hudutlu değil. City mode direksiyonu kent içi moda sokma, daha hafif oluyor. koltuk ısıtıcıları , adaptive cruise control kendi süratini ayarlayan değişmezleyici gibi üst seviye teknolojilerde vasıtada yer alıyor. İç tasarımda son olarak hacimden bahsedelim. Hem önde hem arkada müthiş bir alan sizi karşılıyor. Bu mevzuda bir hayli sedan taşıtla yarışabilir.

ARTI VE EKSİ KÖŞEMİZ

+Bir kere taşıt o kadar suskun ki, Multijet olduğunu kavramakta zorlanabilirsiniz. Benzinli bir birimdeki gider neşesine yakın suskunluk alabiliyorsunuz.
+ Şanzıman DCT otomatik; geçişler sarsıntısız ve seri.
+ Süratlenmesi çok galibiyetli ki bu mevzuda sınıfında çok iddialı. Maksimum 200 kilometre süratlere çıkabiliyor. Fabrika bilgilerinde sınıfında bu bilgileri görmek güç.
+ 0-100 kilometre süratlenmesi de çok galibiyetli 10.2 saniye.
+ Maksimum tork eforunu 1750 devir dakika da verdiğinden lüzum dinlenen her kısımda torku sezebiliyorsunuz.
+ Yola çok iyi tutunuyor. Özellikle virajlarda ne önden ne arkadan salınımlara denk gelmedik. 100 kilometre süratlerde sınadığımız besbelli virajlar oldu.
+ Yakıt tüketimi İstanbul trafiğinde otomatik bir şanzımana sahip olmasına karşın iyi bilgiler sundu. Test yolu haricinde 6.5-7.5 LT arası.

- İri, estetiği olmayan bir direksiyon simidi.
- Arka dağılmada havalandırma kanalları yok.
- Kapı kollarındaki sırça açma kapama tuşları çok önde.
-110 kilometre süratlerin üstünde içeri azıcık rüzgar sesi alabiliyor.

TEKNİK BİLGİLER

2017 Fiat Egea HB 1.6 Multijet Lounge Plus DCT full + full 97.900 TL

Sşehrindir Hacmi 1598 cc
Beygir Eforu 120 HP
Maksimum Tork 320 Nm
Vites Tipi 6 İleri Otomatik

Maksimum Sürat 200 kilometre/s
0-100 Kilometre Süratlenme 10.2 sn

Yakıt Cinsi Dizel
Kent İçi Vasati Tüketim 4.4 lt Test tüketimi 6.5-7.5 LT ARASI
Kent Dışı Vasati Tüketim 3.3 lt
Karma Yakıt Tüketimi 3.8 lt

Valiz Hacmi 440 lt
Lastik Miktarları 225/45 R17
Yıllık Aidatı 997 TL

Başlangıç maliyeti 60.900 TL

Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol

banner34

banner1

banner2