banner15

TEST: Seat Leon 1.4 Otomatik

Serkan Saraç / Haber7 Dışı sizi içi bizi derler ya, işte öyle bir test vasıtamız vardı bu hafta. Hem tasarım, hem performans, hem de konfor... Üçünü bir taşıtta bulmak hiç de basit olmasa gerek.

TEST: Seat Leon 1.4 Otomatik

Serkan Saraç / Haber7 Dışı sizi içi bizi derler ya, işte öyle bir test vasıtamız vardı bu hafta. Hem tasarım, hem performans, hem de konfor... Üçünü bir taşıtta bulmak hiç de basit olmasa gerek.

10 Ekim 2017 Salı 20:04
TEST: Seat Leon 1.4 Otomatik

Serkan Saraç / Haber7

Dışı sizi içi bizi derler ya, işte öyle bir test vasıtamız vardı bu hafta.

Hem tasarım, hem performans, hem de konfor...

Üçünü bir taşıtta bulmak hiç de basit olmasa gerek. Üstelik teknoloji de cabası...

Dış tasarım

Modele baktığımız zaman yeni haliyle minik tefek makyajlarını gözler önüne çok basit serebiliyor. Bumerang görünümlü gündüz led farları, farlarda kullanılan led teknolojisi, kromla çevrili ızgara ön taraftaki yeni ayrıntılar.

Yan profil yeniden sade ve şık. Omuz hizası spor çizgiler, arakaya doğru alçalan tavan, taşıta spor görünüm sağlayan sunroof ve elektrikli direnir aynalar. Gözümüze tek güzel gelmeyen kısım ise 17 inç jant yapısı ve tasarımı oldu.

Tek makyajlanan ön tarafta değil, arka tasarımda da stoplar artık led teçhizatlı. 380 litrelik valiz ise sınıf ortalamasında.

İç tasarım

İçi bizi yakar demiştik ya filhakika son yarıyılda gördüğüm en şık tasarımlardan birine sahip Leon. Sürücü odaklı kokpit, her şeyi basitleştiriyor. Ekrana erişmek, klimalara değmek, kısacası kokpitte her şeye erişmek artık daha basit. Dijital kadranlar, 3D’li dokunmatik ekran, ve daha şık direksiyon simidi ilk oturduğumuzda bizi etkileyen unsurlardı. Bunların haricinde teknolojiyi kurcalamaya başladık ve vasıtanın ekipman olarak üst seviyede olduğunu gördük.

Şayet bu teçhizatta Leon sahibi olacaksanız, içerisinde, Adaptif sürat değişmezleyici, şerit takip sistemi, âmâ nokta uyarıcısı, bir çok medya çalar sistemi, start stop, geri görüş kamerası, autohold otomatik taşıtı statik yakalama yokuş kalkış dayanağı, sunroof, dijital klima, uslu yol bilgisayarı, ecotrainer size yakıt mevzusunda hocalık yapıyor gibi bir çok üst teçhizatları kullanacaksınız.

Artı ve eksiler

+ Süratlenme oldukça galibiyetli, kalp atışlarınızda çoğalmalar yaşatabiliyor. 0-100 kilometre süratlenmesi 8.2 sn.
+ Oturma pozisyonları ve koltuk yapısı oldukça galibiyetli.
+ Ara süratlenmeler 7 ileri DSG şanzıman sayesinde bir üst seviyeye çıkıyor
+ Çok sert virajlarda arkadan kaymalar yapsa da ESP anında devrede.
+ İzolasyon 130 kilometre’ye kadar galibiyetli.
+ Süspansiyonlar çok sert değil, yarı konfor alabiliyorsunuz. Hatta darbeleri çok basit bir biçimde emip, size kasislerde çok büyük rahatsızlıklar yaşatmıyor.
+ Yakıt Tüketimi benzinli ve 150 atlık bir taşıt olmasına karşın İstanbul trafiğinde kilometre de 7.5 litreleri gösterdi.
+ Şanzıman DSG olduğu için geçişlerden bahsetmeme gerek yok sanırım: MÜTHİŞ
+ Malzeme yapısı vites topuzu çevreyi hariç oldukça yumuşak.
+ Diz ve Baş mesafesi sınıfında lider olacak seviyede…
+ Maliyet ve verdiği haz orantısına bakarsak da oldukça galibiyetli…
+ Kullanırken az şikayet edeceğiniz ender taşıtlardan…

- USB girişlerine erişmek taşıt kullanırken azıcık güç olabiliyor.
- F1 şanzımanlarda gördüğümüz vites kulakçıkları azıcık dar olmuş ve erişimi bazı alevlen pozisyonlarında güçlük çıkartıyor.

Test misafirimizin teknik özellikleri

Sşehrindir hacmi: 1395 cc
Beygir eforu: 150 HP
Maksimum tork: 250 Nm
Vites tipi: 7 İleri Otomatik DSG

0-100 Kilometre Süratlenme: 8.2 sn
Maksimum Sürat: 215 kilometre/s

Yakıt Cinsi: Benzin
Şehir içi test tüketimi: 7.5 - 9 lt/100 kilometre

Boş Ağırlık: 1222 kg
Valiz Hacmi: 380 lt
Yakıt Ambarı: 50 lt
Lastik Miktarları: 225/45 R17

Senelik Ödentisi: 1.035 TL

Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol

banner34

banner1

banner2