banner15

Biz her yarıyıl arabeske sığınırız

Son günlerde herkesin konuştuğu bir şarkı var: Çağatay Akman’ın seslendirdiği “Gece Gölgenin Rahatına Bak”.

Biz her yarıyıl arabeske sığınırız

Son günlerde herkesin konuştuğu bir şarkı var: Çağatay Akman’ın seslendirdiği “Gece Gölgenin Rahatına Bak”.

05 Ekim 2017 Perşembe 20:37
Biz her yarıyıl arabeske sığınırız

Son günlerde herkesin konuştuğu bir şarkı var: Çağatay Akman’ın seslendirdiği “Gece Gölgenin Rahatına Bak”. YouTube’ta kısa vakitte izlenme rekoru kıran şarkı şimdilerde 250 milyon izlenme hududunu zorluyor. Peki bu stil neden bu kadar alaka sürüklüyor dersiniz...

Çağatay AkmanÇağatay Akman

Peki her yarıyıl başka bir adla pop tadındaki arabeskin bu denli trend olmasının sebebi ne? Rock, pop veya rap ile harmanlanan arabesk, esasında ulus müziği. Fakat müziğin değişik cinsleriyle bir arada uzun senelerdir kullanılan arabesk, pop müziğe de rap ve rock’a da çok yakışıyor. Orhan Gencebay’ın Erkin Koray’la 1980’li senelerde yaptığı çalışmalar, arabesk-pop olarak başlasa da sonra yerini Anadolu rock’a vazgeçti. Afallamış, Arapsaçı, Fesuphanallah şarkıları yarıyılın ve hatta şimdilerin dahi arabesk tınılı en zaferli şarkılarından. 90’lar ve sonrasında ise zaman zaman, özellikle şarkı lafları tarafından baktığımızda Sezen Aksu, Demet Akalın ve Serdar Ortaç’ı da pop-arabesk müzik yapan adlara dahil edebiliriz.

Bu yarıyılın parlayan genci Çağatay Akman’a baktığımızda ise, Akman 1994 senesinde Mehmet Ali Sezer’in buram buram arabesk kokan ve Güllü’nün seslendirdiği “Her Şeyim Oldun” adlı şarkısını tertip etmiş. Akman’ın laflarını Koray Albayrak ile beraber yazdığı şarkı, Aralık 2016’dan bu yana 225 milyon izlenmiş.

Spotify, Akman’a eş adlar arasında Halil Sezai, İrem Derici, Buray, Edis gibi adları öneriyor. Hatta bazılarına göre pop-arabeskin şu an Türkiye’deki en eforlu temsilcisi Sıla olarak gösteriliyor.

“Pop-arabeskte İlyas Yalçıntaş bir tepe noktası”

Naim DilmenerNaim Dilmener

Pop görünümlü arabeskin bir furya olmadığını düşünen müzik yazarı Naim Dilmener, bu stilin geçmişini şöyle anlatıyor: “Furya değil; furyanın geçici olma, geçme/bitme özelliği vardır. Arabeskin pop içine dahil oluşu yeni değil. Çok daha öncekilere uzanır. 60’larda yok gibidir bu özellik ama 70’lerde azıcık daha ağırlık kazanır. 80’lerde ise esaslı ele geçirir popu. Kayahan ve Sezen Aksu’nun o senelerde yapmaya başladıkları pop, arabesk bir poptur. O günden bugüne devam eder. Günümüzde daha da çoğalmıştır ve bunun nedenleri sarihtir; yaşamımızdan hoşnut olmadığımız yarıyıllar geçmişe sığınırız; bir de arabeske.”

İlyas Yalçıntaşİlyas Yalçıntaş

Dilmener, bu alanın en iyi adlarını ise şöyle sıralıyor: “Başta SeksenDört ve eşleri olmak üzere, ağlamadan inlemeden şarkı söyleyebilen çok az rock solisti kaldı. Popta ise İlyas Yalçıntaş bir tepe noktası. Biraz güç aşılacak ağlamasının/inlemesinin ölçüyü. Ama Volkan Konak’tan Hayko Cepkin’e varana kadar, uzun ve geniş bir liste de yapılabilir. Şu noktayı da sıçramamak gerekir: Sadece melodi ya da tertip etme değil, laflara da bu açıdan bakmak gerekir. Bu açıdan bakıldığında da, başta Serdar Ortaç ve Demet Akalın olmak üzere, herkes pop-arabeskin kapsama alanına dahil olur.”

Anahtar Kelimeler:
Arabesk Müzik Pop Müzik
Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol

banner34

banner1

banner2