banner15

Çok terlediğimizde çok mu kalori yakarız?

Bir cins beden termostatı olarak da düşünebileceğimiz terleme ile bedenimiz gün içerisinde takribî olarak 10-12 litre oranında su kaybeder.

Çok terlediğimizde çok mu kalori yakarız?

Bir cins beden termostatı olarak da düşünebileceğimiz terleme ile bedenimiz gün içerisinde takribî olarak 10-12 litre oranında su kaybeder.

05 Ekim 2017 Perşembe 17:50
Çok terlediğimizde çok mu kalori yakarız?

Bir cins beden termostatı olarak da düşünebileceğimiz terleme ile bedenimiz gün içerisinde takribî olarak 10-12 litre oranında su kaybeder. Peki terledikçe kalori kaybederiz inanışı doğru mudur?

Terleme, insanın doğası gereği egzersiz veya yüksek sıcaklıklara maruz kaldığında bedeninin verdiği soğutma usullerinden biri. Çoğu zaman insanı rahatsız etse ve cemiyet içerisinde güç vaziyette vazgeçse de sıhhatimiz için çok ehemmiyetli bir korunma mekanizması olan terleme, özellikle yaz aylarında gündemi meşgul eden en ehemmiyetli mevzulardan biri. Biz işin cemiyetsel ve psikolojik tesirlerini bir yana vazgeçelim ve terlemeyle alakalı en ehemmiyetli mitlerden biri olan kilo kaybına bir göz atalım. Terleme, çok terleme genelde kilo kaybıyla doğru orantılı olarak kabul ediliyor. Ancak bilimadamları pek de bu görüşte değil. Bir bireyin beden ağırlığının yoğun bir egzersiz veya terleme seansından sonra birkaç kilo düşebileceği doğru. Ancak bu ağırlık su içmeyle beraber neredeyse aynı süratte geri alınıyor. Saunaların ve öteki ısıtmalı oda terapilerinin iddialarının aksine, terleme, kilo kaybı için yeterli bir teknik değil.

Bir cins beden termostatı olarak da düşünebileceğimiz terleme ile bedenimiz gün içerisinde takribî olarak 10-12 litre oranında su kaybeder. Etrafsal faktörler, arışı sıcaklık ya da psikolojik etkenler ile daha da çoğalış gösteren bu gidişat, bedenimizin kendisini soğutması için çok ehemmiyetlidir. Scientific American mecmuasında yaptığı bir araştırmaya göre vasati bedene sahip bir futbolcu 90 dakikalık bir maç süresince beden ağırlığının yüzde 3’namı kaybediyor. Bu da vasati olarak 3,4 litre kadar akışkan kaybına denk. Bu futbolcunun maç sırasında ya da sonrasında akışkan aldığını düşünürseniz, pek de kilo verdiğini söyleyemeyiz. Terlemenin bariz bir kilo vermesine neden olabileceği düşünülse de, egzersiz sırasında kaybettiğiniz su ağırlığı, daha sonra tekerrür suyla doyduğunuzda geri döndürülür.

Son senelerde yapılan bir hayli araştırma terlemenin tabiatını ortaya koymada bilimadamlarına yol göstermeye devam ediyor. Michigan Sıhhat Sistemi Üniversitesi’nde yapılan eş bir çalışmada, insan bedeninin takribî yüzde 60’ının sudan oluştuğu ortaya kondu. Bedenimiz bu su rezervini, uzuvlarımızın çalışması, yiyecek tüketimi, mukus yaradılışı gibi bir hayli natürel süreçte kullanıyor. Etkinliğe ve civara göre de bedeninizin sıcaklığı yükseldiğinde, bu su rezervlerinin bir kısmı cildimize yönlendiriliyor ve gözeneklerden dışarı atılarak buğulaşıyor. Çok terleme ise dehidrasyona yol açabiliyor. Ancak bunların hiçbiri kilo vermemizi sağlamıyor.

Terlemeyle beraber atılan zehirli maddelerin ve süratle çalışan metabolizmanın uslara kilo problemleriyle alakalı bir hayli sual getirdiği de belirgin. Birey çoğu zaman ne kadar fazla terlerse o kadar fazla kilo verir kanısına varıyor. Reelinde atılan beden zehirli maddeleri ve yakılan beden yağları bu kanıyı yardımlar kalitede gözükse de işin matematiksel işleyişi bütün olarak öyle olmamaktadır. Zira bu sefer fazla terleme kalbe yüklenmenize neden olmaktadır. Bu vaziyete en sıhhatli reaksiyonu yapılan spor faaliyetleriyle beraber yeterli seviyede su kullanımı biçiminde verilebilir. Bu iddialar genellikle ilave edilen ısının bedeninizdeki metabolik süratini çoğaldırdığı ve bedeninizin natürel bir halde yaktığı kalorilerin rakamının genel olarak ivme kazandığı varsayımına sabreder. Bununla beraber, bu iddialar majör miktarda test edilmedi ve yaşıt tarafından gözden geçirilen çalışmalarda ispatlanmadı.

Fazla terleme kilo verdirmez, hasta yapabilir

Terleme ile kaybedilen su ve mineraller bir hayli hastalık kaynaklı olabildiği gibi bir hayli hastalığa da kaynak olabiliyor. Özellikle de sodyum ve potasyum kaybının fazlaya kaçması bitkinlikle başlayan sonraları ise kramplara ve kalp ritim bozukluklarına faktör bir hayli hastalığa neden olmaktadır. Fazla terlemenin, kilo vermede hiçbir bereketli neticeyi yoktur. Ayrıca, fazla sıcak çarpması, fazla elektrolit kaybı, böbrek zararı ve kardiyovasküler vakalarla alakalı acil gidişatlar gibi bazı sıhhat meselelerine de yol açabilir. Her türlü güçlü egzersizden evvel ve sonra kesinlikle akışkan alın ve sıhhatli ölçüde taze meyve ve sebze harcayarak sıhhatli bir elektrolit seviyesini gözetin.

Hangi hareket kaç kalori?

Merdiven çıkmak 15 dak 161 kalori

Bulaşık yıkamak 15 dak 89 kalori

İp sıçramak 15 dak 200 kalori

Araba kullanmak 15 dak 42 kalori

Dans etmek Hafif Tempo 30 dak 75 kalori 1 saat 150 kalori

Bahçe işleri 30 dak 215 kalori

Aerobik Düşük Yoğunluklu 30 dak 240 kalori

Bisiklete binmek 19-22km süratle 30 dak 350 kalori

Kürek sürüklemek Cihazda, orta güçlükte 30 dak 280 kalori

Ayakta yapılan işler 30 dak 118 kalori

Eşya taşımak 15 dak 132 kalori 30 dak 264 kalori

Duş almak 15 dak 84 kalori

Temizlik yapmak 15 dak 55 kalori 30 dak 110 kalori

Mutfak işleri 30 dak 100 kalori

Tenis oynamak Sahada ve teke tek 30 dak 242 kalori

Uyumak 15 dak 18 kalori

Televizyon izlemek 15 dak 21 kalori

Yürüyüş yapmak 5km süratte 15 dak 55 kalori

Basketbol oynamak Tek Pota 30 dak 330 kalori

Yüzmek 30 dak 240 kalori

Anahtar Kelimeler:
Spor
Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol

banner34

banner1

banner2