banner15

Plank yaparak fit kalınabileceğinin 8 ispatı

Hem sıkı hem de sıhhatli bir bedene sahip olmak istiyorsanız, işe plank hareketi ile başlayabilirsiniz.

Plank yaparak fit kalınabileceğinin 8 ispatı

Hem sıkı hem de sıhhatli bir bedene sahip olmak istiyorsanız, işe plank hareketi ile başlayabilirsiniz.

05 Ekim 2017 Perşembe 17:50
Plank yaparak fit kalınabileceğinin 8 ispatı

Hem sıkı hem de sıhhatli bir bedene sahip olmak istiyorsanız, işe plank hareketi ile başlayabilirsiniz. Kendi beden ağırlığınızı kullanarak yapacağınız plank hareketinin en hoş yanlarından biri de konutunuzda, kendi kendinize yapabilecek olmanız. Bereketlerine gelecek olursak...

1. Güçlü adalelere sahip olursunuz

PlankPlank

Plank hareketi ile rektus adaleleriniz, çapraz karın adaleleriniz, kalça adaleleriniz ve yan karın adaleleriniz kumpaslı bir biçimde çalışmış olur. Karın adalelerinizin güçlenmesi aynı zamanda belinize de dayanak verecektir.

2. Sırt ve omurilik adalelerinizin yaralanmasını önlersiniz

PlankPlank

Kalça ve omuriliğinize baskı uygulamadan adale yapmanızı sağlayan plank hareketi sayesinde sırt bölgenizde oluşan sızılar eksilir ve omuriliğiniz kuvvetlenir. Kumpaslı bir biçimde plank yaparak eklemlerinizi güçlendirir bu biçimde sakatlanmaların önüne geçebilirsiniz.

3. Duruş biçiminizi majör oranda düzenlersiniz

PlankPlank

Artık kambur bir biçimde durduğunuz günler geride kalmış olur. Omuz, boyun, sırt ve göğüs üzerinde tesirli olan ana adalelerinizi kuvvetlendirerek değişmez bir duruşa sahip olabilirsiniz. Ağrı sürüklemeden dik duracağınız günlere plank sayesinde yaklaşabilirsiniz.

4. Balanslı bir duruşunuz olur 

PlankPlank

Plank hareketini yapabilmek için balansta durmanız gerekir. Ne kadar çok plank yaparsanız o kadar balanslı bir duruşa sahip olursunuz. Bundan böyle tek ayak üzerinde daha basit durabilir, hatta otobüs ve metro gibi sıkışık alanlarda balansınızı çok daha rahat bir biçimde sağlayabilirsiniz.

5. Her yerde spor yapabilme alışkanlığı kazanırsınız

PlankPlank

Plank yapmanın en hoş yanlarından biri de özel bir alana geçmenize gerek olmamasıdır. Breyinizin yeteceği kadar genişlikte düz bir yüzey plank yapmak için yeterlidir. Spor salonuna gitmeye gerek kalmadan konutta, parkta hatta seyahatte bile plank hareketini çalışabilirsiniz.

6. Hayallerinizdeki elastikliğe sahip olursunuz

PlankPlank

İmrenerek baktığınız elastik insanlardan bir farkınız kalmaz. Sırtınızdaki bir hayli adalenin esnemesine neden olan plank sayesinde artık tam hareketleri çok daha basit bir biçimde yapabilirsiniz. Plank ile günlük yaşantınızda yapmakta zorlandığınız hareketlere de son verebilirsiniz.

7. Psikolojik açıdan gevşeme yaşarsınız

PlankPlank

Sıkışmış ve gerilmiş olan adaleler kasvet ve stresi de birliktesi getirir. Plank sayesine gevşemiş olan adaleleriniz size huzurlu günler vadeder. İş yerinizde ve konutunuzda yaşamış olduğunuz tam stresli anları yapacağınız plank egzersizi ile geride vazgeçebilir, bunalım tehlikesini kendinizden uzak yakalayabilir böylece psikolojik açıdan çok daha enerjik bir hayata merhaba diyebilirsiniz.

8. Metabolizmanızı Süratlendirirsiniz

Plank hareketini yaptığınız sürece çalışan adale grupları, size yalnızca anlık bir yağ yakımı sağlamakla kalmaz. Kumpaslı bir biçimde plank yaptığınız sürece hareketsiz kaldığınız zamanlarda bile metabolizmanız çalışmaya devam eder.

Anahtar Kelimeler:
Plank Sağlık
Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol

banner34

banner1

banner2