banner15

Sıhhatli beslenme tüyoları

Üç beyazdan uzak durmak gerektiği veya her gün en az iki litre su içmek gerektiğini öğrenmeyen kalmadı.

Sıhhatli beslenme tüyoları

Üç beyazdan uzak durmak gerektiği veya her gün en az iki litre su içmek gerektiğini öğrenmeyen kalmadı.

05 Ekim 2017 Perşembe 17:50
Sıhhatli beslenme tüyoları

Üç beyazdan uzak durmak gerektiği veya her gün en az iki litre su içmek gerektiğini öğrenmeyen kalmadı. Şimdi herkes daha sıhhatli olabilmek için daha fazla ne yapabilirim tasasında. Bunun hudutlarını Dr. Fevzi Özgönül’e sorduk.

Sağlıklı beslenmenin en önemli öğelerinden biri çavdar ekmeğidir.Sıhhatli beslenmenin en ehemmiyetli öğelerinden biri çavdar ekmeğidir.

Son senelerde sıhhatli beslenme yalnızca kilosundan davacı olanların değil herkesin umursadığı bir mevzu haline geldi. Şekerden ve tuzdan bıraktık, ekmeği çavdarlı yemeye başladık ve her yarıyılın trend gıdalarını baş tacı ettik. Salatalarımıza chia tohumu ve keten tohumu ilavelerken, siyez bulgurunu menülerimize katmaya başladık. Ve natürel glütensiz beslenme gayretlerini de es geçmedik.

Peki sıhhatimize neden aniden bu kadar dikkat etmeye başladık ve bu bahsi geçen yiyecekler gerçekten herkes için bereketli mi? Bu sualleri Dr. Fevzi Özgönül’e sorduk. 

Dr. Fevzi ÖzgönülDr. Fevzi Özgönül

Sıhhatli beslenme neden trend oldu?

Aile doktoru, “Beden Usuyla Cılızla” kitabının yazarı Dr. Fevzi Özgönül, insanların son senelerde beslenmeyi neden bu denli umursadığına dair şunları söylüyor: “Artık insanoğlu uzun ve sıhhatli hayatın beslenme ile irtibatlı olduğunu ve beslenme sırasında yiyeceklerin ancak hazmedildiği zaman kullanılabileceğini bildi. Bu sebeple beslenmenin sıhhatinin de ne derece ehemmiyetli olduğunu öğrenerek, bağırsak sağlığına da umursamaya başladı.”

“İnsanoğlu beslenme mevzusunda çok kaderli”

“Bazı televizyon programlarında sıhhatli beslenme uzmanlarının yaptığı söylemeler de, majör bir kitlenin bu mevzuya olan alakasını artırmış olabilir. Her programda değişik bir sebze, ot ya da besinin bereketinin anlatılmasının ardından kısa müddette o besinin aktarlarda veya pazarlarda maliyetinin çoğaldığına dahi tanık oluyoruz.”

Peki beslenme her insana göre değişen bir şey mi? 

Herkesin beslenme alışkanlıkları farklıdır.Herkesin beslenme alışkanlıkları değişiktir.

Sonuçta hepimiz değişik hayat biçimlerinden geliyoruz. Gerçeğinde tüm insanların aynı beslenme biçimi olan anne sütüyle yaşama başladığını söylüyor Özgönül. Zaman içinde insanların değişik beslenme alışkanlıkları ile yaşamlarına devam ettiklerini anlatan Özgönül, “İnsanoğlu öbür canlılara göre beslenme mevzusunda çok uğurludur. Çok muhtelif beslenebilir ve sindirim sistemleri hemen hemen tüm koşullara geçim sağlayabilecek biçimde değişir. Etobur beslenme alışkanlığından bir anda otobur beslenmeye geçebilirler. Hem otu hem de eti bir arada yiyebilirler” diyor.

Chia tohumu ve glütensiz beslenmenin altın çağı

Chia tohumuChia tohumu

Böylesine bir kadere sahip olan insanoğlu, isterse bu sistemi de elbette bozabilir. Bunun sonucunda da “Unlu gıdalar, tatlılar ve fazla meyve ile sindirim sistemini uyuşuklaştırarak, ekmeksiz doymayan, tatlısız veya meyvesiz bir yaşamı düşünemeyecek hale kazançlar” diyor Özgönül.

Sık dinlediğimiz chia tohumunu ise şöyle anlatıyor: “ Chia tohumunun en ehemmiyetli özelliği, su ile karşılaştığında çok fazla şişerek uzun müddet tokluk hissi vermesidir. Kilo vermek ismine perhiz yapan şahıslar için kulağa çok güzel kazanç. Chia tohumunun bu özelliği çok uzun senelerdir öğrenilmesine karşın son günlerde gündeme aşırısı ile yerleşmesi yeme isteğini eksilterek, glütensiz beslenmeyi desteklemesi sebebiyledir.”

Glütensiz beslenmeyi ise destekliyor Özgönül ve ilave ediyor: “En azından ekmek yemeyin gibi kulağa güzel gelmeyen söylem yerine, glütenin hasarlarını anlatmak bir hayli hastalıktan da bireylerin uzaklaşmasını sağlayabilmektedir.”

Temelinde her şeyin özü ne yediğimizi ve ne zaman yediğimizi öğrenmekte uyuyor. Çok geç saatlerde yemek yiyerek yediklerinizden yararlanamayacağınızı söylüyor Özgönül ve her şeyi şöyle özetliyor: “Makûs gıda yoktur, makûs giderekme ve makûs sindirim sistemi vardır. Gıdaları değiştirmek yerine tüm gıdaları hazmedebilecek bir sindirim sistemini geri kazanmak ve gündüz ağırlıklı beslenmek yeterli olacaktır.” 

Anahtar Kelimeler:
Beslenme
Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol

banner34

banner1

banner2