banner15

Trafik sigortalarında havuz modeli yürürlüğe girdi

Zarar tehlikeyi yüksek vasıtalar ile taksi, minibüs, otobüs gibi taşıt gruplarındaki prim ve zararı sigorta firmaları arasında paylaştıracak "Tehlikeli Sigortalılar Havuzu" modeli yürürlüğe girdi. Büyümelerin ardından söylemede bulunan Quick Sigorta Oto Sigortaları ve Teknik Ha.

Trafik sigortalarında havuz modeli yürürlüğe girdi

Zarar tehlikeyi yüksek vasıtalar ile taksi, minibüs, otobüs gibi taşıt gruplarındaki prim ve zararı sigorta firmaları arasında paylaştıracak "Tehlikeli Sigortalılar Havuzu" modeli yürürlüğe girdi. Büyümelerin ardından söylemede bulunan Quick Sigorta Oto Sigortaları ve Teknik Ha.

05 Ekim 2017 Perşembe 20:25
Trafik sigortalarında havuz modeli yürürlüğe girdi

Zarar tehlikeyi yüksek vasıtalar ile taksi, minibüs, otobüs gibi taşıt gruplarındaki prim ve zararı sigorta firmaları arasında paylaştıracak "Tehlikeli Sigortalılar Havuzu" modeli yürürlüğe girdi.

Büyümelerin ardından söylemede bulunan Quick Sigorta Oto Sigortaları ve Teknik Harekât Müdürü Begüm Uysal:

Quick Sigorta, idaremelikle değişen kademeler ve zararsızlıklar açısından alt yapı olarak hazırlıklarını bitirmiş gidişattadır ve tüm taşıt gruplarına poliçe satışı yapmaya devam etmektedir. Biçiminde konuştu.


Yeni idaremeliğin dikkat sürükleyen ayrıntıları şu biçimde:

Zarar tehlikeyi yüksek vasıtalar ile taksi, minibüs, otobüs gibi taşıt gruplarındaki prim ve zararı sigorta firmaları arasında paylaştıracak "Tehlikeli Sigortalılar Havuzu" modeli yürürlüğe girdi.

Hazine Müsteşarlığının "Karayolları Motorlu Vasıtalar Lüzumlu Mali̇ Mesullük Si̇gortasında Tari̇fe Uygulama Temelleri Hakkında İdaremeli̇kte Deği̇şi̇kli̇k Yapılmasına Dai̇r İdaremeli̇ği" Resmi Gazete'de yayımlandı.

Buna göre, zarar frekansı yüksek basamak ve taşıt grupları için 12 Nisan 2017 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere "Tehlikeli Sigortalılar Havuzu" heyetti.

Havuz kapsamındaki trafik sigortası poliçelerine ait prim ve zarar Türkiye Motorlu Vasıta Bürosunca tanımlanan temeller çerçevesinde sigorta firmaları arasında paylaştırılacak.

Zarar tehlikeyi yüksek vasıtalar 1, 2 ve 3. basamaklardaki tüm taşıt grupları ile öteki basamaklardaki taksi, minibüs sürücü dahil 10-17 koltuk, sürücü dahil 18-30 koltuklu ile sürücü dahil 31 ve üstü koltuklu otobüsler, kamyon ve çekici cinsindeki taşıt grupları havuz kapsamında olacak.

Poliçelere ait hesapların yönetimi Türkiye Motorlu Vasıta Bürosu TMTB tarafından yapılacak.

Primler ve ödenen zararların sigorta firmaları arasında paylaşımı iki evreli olarak hesaplanacak. Yüzde 50'si sigorta firmaları arasında denk olarak paylaşılacak olan primler ve ödenen zararların kalan yüzde 50'si ise sigorta işletmelerinin trafik sigortası primlerinden son 3 senelik yarıyılda aldıkları hisseye göre tanımlanacak. Bu hisse her senenin başında hesaplanacak ve sene süresince değişmez kalacak. Mevzubahisi hisse, bu sene için 1 Ocak 2014-12 Nisan 2017 tarihlerindeki yarıyıla ait trafik sigortası primleri temel alınarak hesaplanacak.

- Zararsızlık indirimi ve kurul oranları

Havuz kapsamındaki taksi, minibüs, otobüs, kamyon ve çekici cinsindeki taşıt gruplarında zararsızlık prim indirim oranları da yine belirlendi.

Buna göre kaza yapmayan taksi, minibüs, otobüs, kamyon sürücülerindeki basamak 7 indirim oranı yüzde 45 yerine yüzde 30 olacak. Zarar tehlikeyi düşük 6'ncı basamaktaki gruba uygulanan prim indirim oranı yüzde 30 yerine yüzde 20, 5'inci basamaktaki gruba uygulanan prim indirim oranı ise yüzde 15 yerine yüzde 10 olarak uygulanacak.

Mevzubahisi poliçeler için vasıtayı komiteyi, Banka ve Sigorta Muameleleri Aidatı, Trafik Hizmetlerini Geliştirme Hesabı ve Güvence Hesabı sigortalı katılım hisseyi hariç, SGK hisseyi dahil prim meblağı üzerinden yüzde 8 olacak.

Sigorta firmayı, tertip ettiği poliçenin zarar sürecini kendi idareyecek, harekât maliyetinin karşılanması emeliyle, Banka ve Sigorta Muameleleri Aidatı, Trafik Hizmetlerini Geliştirme Hesabı ve Güvence Hesabı sigortalı katılım hisseyi hariç, SGK hisseyi dahil prim meblağı üzerinden yüzde 5 kurul alacak.

- Üçer aylık yarıyıllarla operasyonlar araştırılacak

Türkiye Sigorta, Reasürans ve Emeklilik Firmaları Birliği, Türkiye Motorlu Vasıta Bürosu TMTB ve Müsteşarlık temsilcilerinden oluşturulacak üç karakter Bedellendirme Komitesi üçer aylık yarıyıllar haysiyetiyle havuz operasyonlarını araştıracak ve neticelerini kapsayan raporu Bedellendirme Komitesine iletecek.

Komite, havuz kapsamındaki poliçelere ait zarar dosyalarının ve bunlara ait süreçlerin araştırılmasını TMTB'den arz edebilecek. Büro, analiz neticelerini kapsayan raporu Bedellendirme Komitesine yollayacak. Komitenin sekretaryası TMTB tarafından yürütülecek.

- Havuza ait tüm iş ve operasyonlar Hazine Müsteşarlığı teftişine tabi olacak.

Sigorta firmaları ile havuz arasındaki iş ve operasyonlara ait anlaşmazlıklar, Müsteşarlığın uygun düşüncesi alınarak TMTB tarafından giderilecek.

Öte yandan 12 Nisan 2017 tarihinden bugüne kadar tertip edilmiş olan havuz kapsamındaki poliçelere ait primler ve ödenen zararlar havuz paylaşımında olacak. Bu poliçelere ait sigortalılardan ilave prim ve aracılardan kurul iadesi arz edilemeyecek. Bu poliçelere ait primlerden sigorta firmaları da tanımlanan biçimde kurul alacak.

Müsteşarlık havuz kapsamında trafik sigortası poliçesi tertip etmekten sakınan ve bu nedenle uyarılan sigorta işletmesinin, bu vaziyeti düzenlememesi halinde, Sigorta Balaka ve Himaye Merkezi ekranlarına ulaşım yetkisini 3 günden az 10 günden fazla olmamak üzere ihtiyat emelli olarak kaldırabilecek.

Mevzubahisi sakınma fiiline devam eden sigorta firmayı hakkında, ekranlara ulaşım yetkisinin devamlı kaldırılması dahil sigortacılık mevzuatında öngörülen öteki temkinler uygulanabilecek.

Sigorta firmayı tarafından ödenecek bedel kaybı meblağı, parasal güvence limitinin yüzde 15’ini aşamayacak. Bu ilave edilen madde bugünden, Tehlikeli Sigortalılar Havuzuna ait öteki temeller de 12 Nisan'dan geçerli olmak üzere yürürlüğe girdi.

- Sigorta işletmelerinin anapara yeterliliklerinin ölçülmesi

Öte yandan Hazinenin "Si̇gorta ve Reasürans i̇le Emekli̇li̇k Şi̇rketleri̇ni̇n Anapara Yeterli̇li̇kleri̇ni̇n Ölçülmesi̇ne ve Bedellendi̇ri̇lmesi̇ne Şehri̇şki̇n İdaremeli̇kte Deği̇şi̇kli̇k Yapılmasına Dai̇r İdaremeli̇ği" de yayımlandı.

Yönetmelikten beynelmilel uygulamalardaki anapara yeterliliği hesaplamalarında da yer almayan “fazla prim çoğalışı tehlikeyi” zorunlu özsermaye hesaplamasından çıkarıldı.

Tehlikeli Sigortalılar Havuzuna devredilecek primler de Sosyal Güvenlik Ktümörümü, Tarım Sigortaları Havuzu, Natürel Afet Sigortası Ktümörümü ve Yeşil Karkası Havuzuna devredilen primlerde olduğu gibi yazım tehlikeyi hesaplamasına dahil edilmeyecek.

Şirket mali yapılarının kuvvetlendirilmesi emeliyle yapılacak anapara artırımlarında işletmelere idaremelikte belirtilen vakitlerden daha uzun zaman verilebilmesi emeliyle Müsteşarlığa da yetki tanındı.

Mevzubahisi idaremelik 30 Haziran'dan geçerli olmak üzere yürürlüğe girdi.


Kaynak: İHA




DİKKATİNİZİ ÇEKEBİLİR!

Lüzumlu Trafik Sigortası - Quick Sigorta ile Saniyeler İçerisinde Hazır!

Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol

banner34

banner1

banner2