Sektör Büyümeli Diyenlere Hatırlatma

Sigorta şirketleri önceden düzenli aralıklar ile, Branşlara göre EĞİTİM verirlerdi. Şimdi ise düzenli olarak ÜRETİM lazım cümlesinden başka birşey söylemez oldular.

Satış kanallarının en etkilisi olan Acentelerdir. Bunu hiçbir sigorta şirketi inkar edemez tabi ancak, acenteler sadece satışta başı çekmezler.

Birçok özellikleri vardır başı çekmelerini sağlayan, bu özelliklerin en önemlisi Bilgidir. Fakat şirketlerin eğitim çağrıları o kadar azaldı ki bu gidişle acenteler bile işini unutacak. 
Bilgi sürekli taze tutulmalıdır. 
Sektörde gerek yeni eklenen teminat türleri, gerekse yazılan yeni klozlar, değişen yasalar sürekli eğitimin devam etmesi gerçeğini de beraberinde getirmektedir.

Telefonla poliçe satan satış kanalları sigorta bilgisinden bi haber personel yapısı ile ne kadar devam edebilir bilinmez tabi ki.

Peki ya; banka satış kanalları? Kredi dayatması olmasa şu anda yaptıkları satışın %10 unu ancak yazar, bu oranın zaten yarısı da kendi personellerinin sağlık poliçeleri ve bireysel emeklilik poliçelerinden öteye geçmez.

Bir düşünün, hatta iki kere düşünün neyi mi ?
Ekspertiz yaptırdığı bir daire yada iş yerine Dask poliçesi keserken NET m2 üzerinden poliçe kesen bir Yapıyı Düşünün tabiki. 
Üstelik Dask poliçesinin üzerinde ve şartnamelerinde Brüt m2 üzerinden işlem yapılması gerektiği yazılı olmasına rağmen. 
Ne kadar acı değil mi? 
Vatandaşın gözünde bilgili insanlardır bankacılar! Ama biz biliyoruz ki Bankacılıkta bilgililer. Sigortacılık hizmet sektörüdür ve hata kabul etmez.

Eğitimi eksik verirseniz sürekli yanlış düzeltmek için mükerrer iş yaparsınız, tabi zamanında fark ederseniz. 
Peki eğitimi tam verirseniz ne olur? İşte o zaman kendini ve sizi geliştiren binlerce zekâya sahip olursunuz.

Yazıdan Acente hariç tüm satış kanallarına bu işi bilmiyorlar düşüncesini çıkarmayın lütfen. Dask poliçesi örneğini bilmeyen acentelerde var tabi ki.

Bu yazının amacı Sigorta şirketlerini daha fazla eğitim vermeye teşvik etmektir. Hep onlar bizi teşvik edecek değiller değil mi? Yıllardır bu sektörde Yurtdışı seyahat poliçesi eğitimi veren şirket duymadım mesela, olmuşsa bile iki, hadi bilemedim üç şirket vermiştir.

Bazı çatlak sesler olabilir bu yazıdan sonra, ne diyor bu adam yahuuuu diyenler.

Diyorum ki, 
Sevgili sigorta şirketleri; 
Daha fazla eğitim! 
Sadece ürünü anlatmakla kalma! 
Satılan üründe hasar oluştuğunda yapılması gereken işlem silsilesi nedir bunu da anlat.
Hangi evrak ne maksatla istenir bunu da anlat. 
Yangın hasarına bakan, oto hasarına bakan, nakliyat hasarına bakan, sağlık hasarına bakan hasarcılarınız bile farklı iken, son kullanıcı ( müşteri ) bunların hepsini nasıl bilecek? 
Tabi ki Acente ile bilecek. O zaman sürekli ÜRETİM derken, en azından arada sırada EĞİTİM ZAMANI demesini de bilmek gerek.

Bilgi satın alınması en pahalı ürün! Önce bunu tam olarak verin lütfen, tabi ücretsiz olarak :)

Bilgisi tam acente gelişimini sağlıklı sürdürür, sigortanın bir ihtiyaç olduğunu daha net anlatabilir. Böylece üretim konuşmayı bırakırız üretim böylelikle gelecektir.

Güven GÜLER 
Efo Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti.

YORUM EKLE

banner56

banner62

banner81

banner63

banner64

banner78