banner36

Sigorta sektörü her geçen gün ülke ekonomisine büyük katkılar sağlamakla birlikte hızla büyümeye devam ediyor. Sigorta şirketlerinin teminat altına aldıkları riskler hasara uğraması sonrasında onlarca tedarikçiye kazanç ve istihdam sağlıyor. Sigorta şirketlerinin varlığının korunabilmesi adına her türlü adımı destekliyorum.

Sigorta şirketlerinin son dönemde yaptığı en büyük yatırımların başında teknoloji yatırımları gelmekte, bu konuda önemli başarılara imza atıldı, örneğin hasar dosyası,dosya sorumlusunun onayı sonrasında ertesi gün sigortalıya süper hızla ödeniyor.

Yürütülen bu süreçler de yapılan uygulamalar ve çalışılan sistemin bir bölümü ne kadar çok başarılı ise diğer yarısı da bir o kadar başarısız sonuçlar doğuruyor.

Başarısız sonuçlar doğuran konulardan birine örnek vermek istiyorum.

Trafik sigortasında  yaşanan süreç ;hasar ihbarı yapılıyor, eksper geliyor araç üzerinde ekspertizini yapıyor, ilgili hasar evraklarını tramer’e yüklüyor, tramer sonucu ortalama 3 iş günü içerisinde çıkıyor, tramer sonucunda genel şartlara göre aracın gönderilecek parçalarının orijinal yada muadil olup olmaması kararı veriliyor, sigorta şirketi tedarikçilerinin birinden parçaların kodları talep ediliyor, artık ne kadar sürede kodlar gelirse ona göre parçaların fiyatları tespit ediliyor, sonrasında bu parçalar ihale ediliyor. İhale sonucuna göre parçalara en düşük rakamı teklif eden tedarikçiden parçalar sipariş geçiliyor. Anlatımı çok kısa ama süreci uzun yeni bir başlangıç başlıyor artık. Parçanın biri Adana’dan geliyor, bir diğer parçası Antalya’dan geliyor, bir parçası Kocaeli’den geliyor, bir parçası İstanbul’dan geliyor, kısacası bir aracın parçaları neredeyse 7 bölge’den geliyor. Hadi bu durumda  normal diyelim. Parçalardan biri kargoda kırık çıktığında yada yanlış parça geldiğinde süreç tekrar başa sarıyor. Eksper ofisi ile görüşüp düzeltme talebi , talep sonrası parçanın yeniden doğru kod talebi , gelen parçanın iade ile devam ediyor.

Geçen hafta sadece bir tampon hasarlı olan Audi A4 marka aracın arka tamponunu 1 hafta beklemek zorunda kaldık. Bu durum araç sahibini olumsuz yönde etkiliyor ve geriyor, eksper ofislerine ek bir iş yükü olduğundan onlar la gereksiz telefonlaşmalardan geriliyorlar bu durum da en son izah mercii olan servislere yansıyor.

Yok mu bu durumun daha pratik daha sorunsuz ve hızlı çözülebilmesini sağlayacak bir yöntem.

Bu durum mağdur araç sahiplerini  servisleri ve sigorta eksper ofislerini açıkça mağdur ediyor.

Bu konuda çözüm önerilerimden birisi, parçalarda 5 TL , 10 TL gibi rakamlara takılmadan servislerin tedarik etmesi sağlanmalı, ikinci önerim servislere parçaların kurtarılması ihtimali var ise mutlaka servislere hakedeceği ücretlerin verilmesi , üçüncü önerim ise parçalar tamir firmalarına yönlendirmek yerine kurtarılma ihtimali olmasına rağmen olumsuz onayı verilen parçaların servislere yaptırılması konusunda teşvik edici ücret önerilmesi ( bu konuda yaşadığımız somut örnek onarımı mümkün olan BMW takım jantlarına olumsuz raporu verildi ve sıfırları gönderildi.) Neden önerilmiyor pek ? Eksperden talep edildiğinde eksper sigorta şirketi göndermemi istiyor aksi durumda onarım ücreti yazamayacağını beyan ediyor.

Bu konuda tüm ipler sigorta şirketinin elinde, oturup sektör adına her lojistik departmanı ve her hasar dosya sorumlusunun çözüm üretici yönlendirmeler yapması gerekiyor, işin özünde işçilik kesmekle yada düz mantıkla yapıyorsan yap yapmıyorsan yenisini gönderirim blöfü artık servisler tarafında kabul görmüyor. Bu da en çok yine sigorta şirketine zarar veriyor.

İkinci önemli husus ise giriş faturası talebi, eksper ofisleri son dönem yine giriş faturası talep etmeye başladı, sosyal medya da da sıkça servisler bu konuda görüş beyan ediyorlar.

Giriş faturasını ( parçanın alındığı yerin servise yada araç sahibine kestiği fatura ) neden sigorta şirketi ile paylaşılması isteniyor, amaç nedir diye sorulduğunda parçanın orijinal olup olmadığının tespiti için diye yanıt veriliyor. Pek inandırıcı bir yanıt olmamak ile birlikte bu faturayı kimsenin verme zorunluluğu bulunmuyor, bu seferde yeni bir süreç başlıyor dosya ödenmez kesinti olabilir vsvs .yanıtları alınıyor.

Sigorta şirketlerinin onlarca denetim personeli mevcut, eğer bir parçanın orijinal takılmadığından süphe duyuluyorsa çok basit araç teslim edilmeden denetime tabi tutarsınız , olası araç müşteriye teslim edildi ise müşteride aracın tespitini yapabilirsiniz, bu da zor ve maliyetli oluyorsa kurarsınız bir Whatsapp hattı çoğu parçanın logosu üzerinde mevcut resim istersiniz yine tespit edersiniz, amaç servisin parçayı kaça aldığının tespit edilmesi ve bu bedel üzerinden dosya sonuçlandırmak ise bu çok yanlış bir uygulama. Sigorta şirketine parça tedariği sağlayan parçacılardan giriş faturası mı alınıyor, parçayı kaça aldıklarımı soruluyor, bedeli belirli talep edilen iskonto belirli bunu sağlayabiliyorsa servisler yine süreci hızlandırmak için bırakın servisler tedariği sağlasın.

Amaç sigorta sektörünü daha etkin daha güvenilir ve daha verimli süreçlerde sürdürmek ise şuanda yapılan uygulamalardan hızla vazgeçmek gerek aksi durumda hep bir yanı aksayan bir sektör olur.

Ben kendi adıma sigorta sektörünün çok değerli olduğunu denetim mekanizmasının aktif çalıştırılarak servis ,eksper ,acente ve diğer tedarikçileri ile şeffaflık  ve güvene dayalı güçlü bir süreç yürütmesi gerektiğini düşünmekteyim.

Sigortalılardan , servislerden ne kadar şeffaf olmaları bekleniliyorsa aynısını sigorta şirketleri de yapmalıdır.

Gelecek haftaki yazımın konusu ‘’ sektör içi (sigorta şirketi, servis, eksper, acente,tedarikçi) iletişim ve uslup problemi…’’

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol

banner1

banner2