banner36

Online İtibar kısaca şöyle açıklanabilir; kurumsal veya bireysel şirketler için , tüm dünya üzerinde adı sık sık kullanılan bir kavram haline gelmiştir. Peki Online İtibar nedir ? Online İtibar ; kurumsal veya bireysel şirketlerin internet üzerindeki ( sanal ortamda ) faaliyet ve aktivitelerinin genel anlamda ne şekilde algılandığını ve müşterilerinin veya diğer kişi ve kurumların firma hakkında ki genel görüş ve tutumlarını ifade eder. Kısacası söz konusu olan markanın sanal ortamda ne şekilde anıldığının resmidir. Online İtibar yönetimi bu algıların yönetilmesinde kullanılan en büyük güçtür.

Online İtibarı kısaca anladığımıza göre asıl konumuza gelelim, Sigorta Şirketleri Online İtibar kavramının farkındalar mı?

Açıkcası bu kavramın farkındalığı konusunda şüphelerim var. Sebebi ise halen bazı şirketler internette aleyhlerine gelişen konulara agrasif davranarak savunmaya geçiyorlar. Bu savunma genel olarak olumsuz bir savunma oluyor, olumsuz savunmadan kastım ise; direkt avukatlar ile yasal işlem başlatırız tehtidleri gibi...

Burada kaçırılan bir nokta var, günümüz Dünya'sında hayatımızın her anı iletişim üzerine kurulu ki bu durum daha da gelişerek ilerleyecektir. Hal böyle olunca müşteriler dost sohbetlerinde paylaştıkları şikayetlerini veya kaygılarını artık sosyal medya'ya dökmeye başladılar...

Şimdi soru şu; Bu olumsuzlukları sadece dava açarak bertaraf edebilir miyiz?

İmkansız... hangi birine yetişeceksiniz ki hadi onu es geçelim bir çok olumsuz haber ve yazı dava açsanız dahi haklı görüldüğü için yayından kalkmıyor. O zaman yapılacak tek şey Online İtibar üzerine kurulu yeni bir departman yaratmak... Ve bu departman üzerinden olumlu savunma geliştirilerek yazılan herşeyi olumluya çevirmek amaçlanmalıdır.

Bakınız sizlerle Online İtibar Yönetimi üzerine yazılmış bir makaleyi paylaşıyorum ne demek istediğimi akademik bir makale ile daha iyi anlaşmış olacaksınız;

Online İtibar Yönetiminin ortaya çıkışında ki temel sebep , teknolojik gelişmeler ve bu teknolojik gelişmeler sonrasında insanların büyük zamanlarını sanal ortamlarda geçirmesi olarak dile getirilebilinir. İnsanların sanal ortamda harcadıkları zaman ile birlikte ilk temelleri atılan Online İtibar Yönetimi , sosyal medyanın patlaması ile birlikte artık kendine iyice yer buldu diyebiliriz. İnsanların değişen algıları , şirketlerin sanal ortamda da başarılı şekilde yönetilmesi gerektiği felsefini ortaya çıkarttı. Radyo , televizyon ve gazeteler üzerinden yapılan tek taraflı iletişim kanalları sonucunda oluşturulan reklam ve tanıtım giderleri ; sosyal medya , arama motorları , sanal reklamlar ve bire bir müşteri ilişkileri sayesinde , çift taraflı bir iletişim ağı kuruldu ve müşteriler ile oluşturulan iletişimin gücü ve bağı çok daha üst seviyelere çıktı.

Sanal alemde adınızın ne şekilde anıldığı , şirketinize çok büyük artılar katabileceği gibi , götürüsü de bir hayli büyük olabilir. Bu noktada şirketinizin yönetiminin sanal ortamda da düzenli ve tutarlı bir şekilde yönetilmesi gerekir. Sürekli olarak vurguladığımız gibi sanal ortamda itibar yönetimi , biraz daha kapsamlı ve detaylı bir konu olarak karşımıza çıkar. Sosyal medya hesaplarınızın takipçi sayıları , yapmış olduğunuz SEO ( search engine optimization – arama motoru optimizasyonu ) çalışmaları ve verdiğiniz reklamların tümü ; online itibar yönetimi oluşturan küçük parçalar olarak dikkat çeker.

Online İtibar Yönetiminizi Arttırmak İçin Hangi Alanları Takip Etmeniz Gerekir

Online İtibar Yönetiminizi Arttırmak İçin Hangi Alanları Takip Etmeniz Gerekir

Efektif bir Online İtibar Yönetimi için az önce de belirttiğimiz gibi bir çok kanalda işlemlerinizi gerçekleştirmeniz gerekmektedir. Bu kanalları kısaca sıralayacak olursak ;

  • Sosyal Medya ( Facebook , Twitter … ) ,
  • Haber Siteleri (Ntvmsnbc , Hürriyet… ) ,
  • Arama Motorları ( Google , Yandex … ) ( SEO Çalışmaları , reklamlar v.b. ) ,
  • Resim ve video paylaşım siteleri ,
  • Blog Sayfaları ( webrazzi , fikir atölyesi , microdestek ),
  • Forum Sayfaları ( hukukyazılımları , forum donanım haber,
  • Online Sözlükler ( ekşi sözlük , inci sözlük ) ,
  • Şikayet Siteleri ( şikayetim var ) ,
  • Online Ansiklopediler ( Wikipedia ) ,
  • Online Radyolar ( powerfm ) ,
  • Ve bunlar gibi bir çok kişi ve kurum tarafından ziyaret edilen web siteleri Online İtibar Yönetimizin için kullanılması ve sürekli olarak takip edilmesi gereken kanallardır.

Online İtibarınızı daha üst noktalara çıkartabilmek için yukarıda yer alan araçları kullanabilirsiniz. Yukarıda ki araçları kullandığınız da , unutmayın ki sizi bir çok kişi takip edecektir. Mevcut müşterilerinizden , potansiyel müşterilerinize ; gazeteci ve yazarlardan , rakiplerinize kadar bir çok kişi ve kurum sizi sanal ortamda takip edecektir. Bu yüzden yapacağınız tüm çalışmalarda belirli bir düzen ve belirli bir strateji altında işlemlerinizi gerçekleştirmeniz gerekmektedir.

Online İtibar Yönetiminizi en güçlü şekilde kullanmak ve yönetebilmek adına , yaptığınız her hamle sonrasında gerekli olan analiz işlemlerini gerçekleştirmeniz gerekmektedir. Bu analizler sonucunda raporlama işlemleriniz de bir sonraki adımınızı belirlemenizde faydalı olacaktır. Hangi konularda başarılı olduğunuzu tespit ederek , o noktalar üzerinde uzmanlaşmanızı ve reklam veya tanıtım giderlerinizi o yönde oluşturabilirsiniz.

Online İtibar Yönetimi Sayesinde Sanal Ortamda da Adından Söz Ettiren Bir Firma Haline Gelin.

Online İtibar Yönetimi Sayesinde Sanal Ortamda da Adından Söz Ettiren Bir Firma Haline Gelin.

İtibarınızı oluşturmak ve belirli bir konuma gelmek için uzunca bir süre emek vermeniz gerekebilir. Ancak bu emeğinizin karşılığı size veya firmanıza bir çok artılar katacaktır.

Unutmayın. Sanal ortamda adından söz ettiren bir kurum veya birey olmak hiç bir zaman yeterli olmayacaktır. Sürekli gelişim ve sürekli iyileştirmeler ile kendinizi üst seviyelerde tutmaya devam edebilirsiniz.

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol

banner1

banner2