banner73

Alo Tutanak Reşat İŞÇİ; Kusur düzeltme departmanı olarak Türkiye'nin ilk ve tek öncü birimiyiz.

Sigorta Sektörü'nde son yılların en önemli projelerinden biri olan Alo TUTANAK Kusur düzeltme departmanı ile ilgili ALO TUTANAK yöneticisi Reşat İŞÇİ ile keyifli bir röportaj gerçekleştirdik.

Alo Tutanak Reşat İŞÇİ; Kusur düzeltme departmanı olarak Türkiye'nin ilk ve tek öncü birimiyiz.
banner92

Kusur düzeltme departmanı,

Alo Tutanak hasar yönetimi şirketi bünyesinde kurulmuş, temel faaliyet alanı yaşanan trafik kazalarında, kazazedelerin sigorta şirketleri ve tramer komisyonunca belirlenen kusur oranlarında yaşanan mağduriyet ve hak kayıplarına; gerçekçi, bilimsel ve yasal veriler ışığında çözüm getirmek amacıyla, alanında uzman trafik bilirkişileri,  emekli trafik polisleri ve eksperlerce mevcut kazayı, karayolları trafik kanunu ve diğer yasal mevzuat çerçevesinde inceleyen ve sigorta tahkim mahkemesi’nde çözüme kavuşturma noktasındsa alanında uzman, Türkiye’ nin ilk ve tek öncü birimdir.

Kusur düzeltme departmanı bu faaliyetlerini yürütürken Türkiye’nin ilk ve tek yazılım programıyla çalışmalarını yürütmektedir. Öyle inanıyoruz ki kısa bir zamanda bu yazılım proğramı trafikle ilgili çalışma yapan trafik polisleri, bilirkişiler ve ilgili diğer kurumlarca vazgeçilmez bir yazılım proğramı olacaktır. bu yönüyle de ayrı bir gurur yaşamaktayız.

Kusur düzeltme departmanı ne iş yapar?

Karayolları üzerinde meydana gelen maddi hasarlı, yaralanmalı ve ölümlü trafik kazaları ile ilgili, gerek trafik polislerince veya kazaya karışan taraflarca tanzim edilen trafik kaza tespit tutanakları, bünyemizde bulunan konusunda uzman trafik bilirkişileri tarafından incelenmekte ve yaptığımız bu inceleme neticesinde kazanın oluşumuna göre kusur dağılımının hatalı yapıldığının tespiti halinde, olası hak kayıplarının önüne geçmek amacıyla karayolları trafik kanunu, karayolları trafik yönetmeliği, yargıtay kararları ve diğer meri mevzuat çerçevesinde, kazanın oluşumu ve yeniden değerlendirilmesi ile ilgili uzmanlarımız tarafından teknik bir rapor hazırlanmaktadır.

Hazırlanan bu teknik raporlar adli mahkemelere ve sigorta tahkim komisyonu’na gönderilmek suretiyle hak kayıplarını giderici süreç başlatılmaktadır.

Vatandaşa ve sigorta şirketlerine faydası nedir?

Trafik kazaları neticesinde oluşan maddi kayıplar yani hasar bedeli ve tazminat talepleri, kusur durumlarına göre aracın bağlı olduğu sigorta şirketi veya kazaya karışan taraflarca karşılanmaktadır. Yaptığımız incelemelerde özellikle kazaya karışan taraflarca tanzim edilen ‘maddi hasarlı trafik kazası tespit tutanaklarının’ birçoğunun eksik veya hatalı olarak doldurulduğu, tramer komisyonu tarafından da eksik ve yanlış tutulan tutanaklardan dolayı yorumlama hatası yapılmak suretiyle çokça yanlış kusur dağılımı yapıldığı tarafımızdan tespit edilmiştir.

Hatalı olarak yapılan kusur dağılımı neticesi, haklı iken haksız duruma düşen bir sürücü

1)Hasar bedelini,

2)Araçlarda oluşan değer kaybını, ticari araçlarda oluşabilecek gelir kaybını ve hertürlü tazminatı haksız yere ödemenin yanı sıra,

3)Sigorta ve kasko poliçesinin hasarsızlık indiriminden faydalanama yerine bir sonraki yıl bir alt basamaktan fazlaca ödeme yapma gibi bir kayıpla karşılaşabilmektedirler.

Yine hatalı olarak yapılan kusur dağılımı neticesi, sürücünün bağlı olduğu sigorta şirketi ise; ödememesi gereken hasarı ve tazminatları ödemekte ve ciddi zararlarla karşı karşıya kalabilmektedir.

İşte bu zarar yönüyle konuya etraflıca bakıldığında;

Kusur düzeltme departmanımız, kazanın tüm yönleriyle incelenmesi ve kusur değişikliğine gidilebileceğine kanaat getirilmesi halinde, uzmanlarımızca hazırlanan teknik rapor ile az önce belirttiğim hak kayıplarının önüne geçilmekle birlikte sigorta şirketleri haksız yere ödedikleri hasar ve tazminatları rücu etme imkânına sahip olabilmektedirler.

Güncelleme Tarihi: 29 Nisan 2018, 22:43
YORUM EKLE
banner71
SIRADAKİ HABER

banner56

banner62

banner81

banner63

banner64

banner78