banner31
banner15

Anadolu Sigorta’nın Birleşik Kasko (Genişletilmiş) Sözleşmesine Aykırı Hareketi

Şikayetçi Sigortalı'nın çözüm aramak adına Sigortahaber.com.tr ve Sigortasikayet.com.tr'ye göndermiş olduğu detaylı açıklama sonrası ekleme yapmadan tam metni siz okurlarımızla paylaşma kararı alınmıştır.

Anadolu Sigorta’nın Birleşik Kasko (Genişletilmiş) Sözleşmesine Aykırı Hareketi

Şikayetçi Sigortalı'nın çözüm aramak adına Sigortahaber.com.tr ve Sigortasikayet.com.tr'ye göndermiş olduğu detaylı açıklama sonrası ekleme yapmadan tam metni siz okurlarımızla paylaşma kararı alınmıştır.

Şamil DAŞDEMİR
Şamil DAŞDEMİR
10 Ağustos 2017 Perşembe 00:58
Anadolu Sigorta’nın Birleşik Kasko (Genişletilmiş) Sözleşmesine Aykırı Hareketi

Sayın Yetkili,

122795316 poliçe numarası ile aracımı Anadolu Sigorta’dan BİRLEŞİK KASKO SİGORTA POLİÇESİ "GENİŞLETİLMİŞ KASKO" yaptırdım.

27 Temmuz 2017 tarihinde İstanbul’da yaşanan dolu nedeniyle 34JM3178 plakalı aracımın ön camı kırıldı ve kaportada göçükler oluştu.
İstanbul’da yer alan servislerdeki yoğunluk nedeniyle, aracımı Bursa’da Anadolu Sigorta’nın anlaşmalı olduğu ÇALIŞKANEL OTO SAN.VE TİC.LTD.ŞTİ. adlı servise teslim ettim.
Talebim kırılan camın orijinali ile değişmesi ve kaportadaki göçüklerin tamir edilmesidir.

1227953160003 Hasar numarası ile 02/08/2017 ‘de hasar kaydı açılmış ve 03/08/2017’de Anadolu Sigorta tarafından eksper atanmıştır.

09/08/2017 tarihi ile oto servisinden tarafıma iletilen bilgi;

  • Eksperin ön camın orijinalini temin etmekten kaçındığı ve yan sanayi diye tabir edilen cam temin edebileceğini,
  • Kaportada oluşan hasarların onarımı için servisin çıkarttığı maliyeti kabul etmediğini
  • Dolayısıyla aracımın şu durumda Anadolu Sigorta’nın anlaşmalı servisi olmasına rağmen ilgili serviste yaptıramayacağımı öğrendim.
  • Ekper aracımı Bursa Auto King firmasında yaptırmamı önermiş.

Ön camın orijinali ile değiştirilmesi talebim sözleşmede açık oalrak belirtilmesine rağmen reddedilmiştir.
“ GENİŞLETİLMİŞ KASKO SİGORTASI “ sözleşmesi 11. Maddesi
“Onarımı mümkün olmayan ve değişimine karar verilen hasarlı parçalar için sigortacı tarafından orijinal parça tedarik edilir. Parçanın tedarikinin, aracın onarımının yapıldığı servis veya sigortalı tarafından yapılması sigortacının onayına bağlıdır. Bununla birlikte hasarlanan parça orijinal değilse aynı özellikleri taşıyan parça ile değiştirilme yoluna gidilir veya aynı özellikleri taşıyan parçanın bedeli ödenir.”

Eksperin farklı bir servis önermesi ile ilgili olarak da; iyi niyet yaklaşımı ile ilgili servisi aradım. Eksperin önerdiği bu servis Kasım 2017 tarihine randevu vermekte üstelik cam değişimi yapmadıklarını ifade etmektedir.
Bu durum aşağıda ayrıntıları yer alan sözleşme maddesine aykırıdır. Eksperin yönlendirdiği servis makul bir süre için randevu vermemesi nedeniyle aracımın makul bir süre içerisinde tamir edilebileceği serviste yapmak istiyorum. Kaldı ki yukarıda belirttiğim gibi aracımı zaten sigorta şirketinin anlaşmalı olduğu bir servise götürdüm. Ayrıca sigortalı olarak servis seçme imkanım var.
Karşılaştığım uygulama sözleşmeye aykırıdır.

“ GENİŞLETİLMİŞ KASKO SİGORTASI “ sözleşmesi 12. Maddesi
“Sigortacı, herhangi bir hasar durumunda aracın sigortalının tercih edeceği serviste onarımını kabul eder. Hasar tespiti için eksper görevlendirilmesi durumunda, eksper tarafından belirlenecek hasar tutarı esas alınır. Eksper tarafından tespit edilen hasar tutarına kadar aracın onarımı yaptırılır veya tutar nakden ödenir. Sigortacının anlaşmalı olmadığı servislerde yapılacak onarımlarda, tedarik edebildiği durumda parça tedarikinin sigortacı tarafından yapılacağı; parçanın, aracın onarımının yapıldığı servis tarafından tedarik edilmesinin sigortacının onayına bağlı olduğu hususunda mutabık kalınmıştır.”

Karşılaştığım tutum karşısında Anadolu Sigorta çağrı merkezini arayarak durumu aktardım. Yetkililer bildirim numarası 157715 ile konuyu inceleyeceklerini ilettiler.
157715 no’lu bildirimime yazılı olarak verdikleri cevapta yalnızca İstanbul’daki anlaşmalı servislerinin iletişim adreslerini yer alıyordu.
Ben tekrar aracımı servis servis dolaştırmak ve uzun servis süreleri ile karşılaşmak istemiyorum. Kaldı ki bu anlaşmalı servislerin çıkartacağı onarım maliyetini kabul edip etmeyecekleri de belli değil zira ben zaten aracımı anlaşmalı servise götürdüm ve kendi aralarında anlaşamadılar.

Yaşanan dolu felaketi nedeniyle oluşan yoğunuk ve buna bağlı olarak onarım maliyetlerinin artışı sigortalı olarak sorumluluğumda olmadığı kanısındayım.

Sonuç olarak iyi niyetli yaklaşımıma rağmen karşılaştığım durum sigorta genel şartlarına aykırı olduğu kanısıyla yardımlarınızı rica ederim.

Saygılarımla,

Emrah ÖZKAN

Son Güncelleme: 10.08.2017 01:42
Anahtar Kelimeler:
Anadolu Sigorta
Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol

banner34

banner1

banner2