banner73

Geleceğin sigortacılığı için öncelik teknoloji yatırımı

Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, geleceğin sigortacılığı için teknoloji yatırımlarına hız verdiklerini ve önceliğin teknoloji yatırımı olduğunu belirtti.

Geleceğin sigortacılığı için öncelik teknoloji yatırımı
banner92

Digitalage Summit 2018 etkinliğinde Trend Raporlarının Ötesinde Yapay Zeka panelinde söz alan Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, yapay zekanın, neredeyse tüm kurumların iş akışlarında kullanıldığını, her geçen gün kullanım alanın genişlediğini, etkisinin arttığını, mükemmele doğru evrilip dönüştüğünü ifade etti.

“Ülke olarak istekliyiz ve yatırımımızı çoğaltmalıyız”

Yapay zekanın Türkiye’de trend teknolojiler arasında en çok benimsenen uygulamalardan biri olduğunu belirten Gülen; “Aksigorta olarak, bu alanda çalışan girişimcilerle birçok noktada iş birliği yapıyoruz. Bu konuda ülke olarak istekliyiz ve yatırımımızı çoğaltmalıyız. Bizim de içimizdeki bu büyük potansiyeli ortaya çıkarmak için yerli teknoloji gelişimini daha çok desteklememiz gerekiyor. Eskiden kurumlar, bireylerden daha hızlı teknolojiye adapte oluyordu; şimdi bireyler bu süreci daha hızlı yaşıyor. Buna paralel olarak müşteriler de teknolojinin en iyi şekilde kullanıldığı uygulamalardan yararlanmak istiyor; en iyi deneyimi yaşamak istiyor. Biz de teknolojinin gücünü kullanarak geleceğin sigortacılık sistemini inşa ediyoruz. Ürün ve hizmetlerimizle kolay, yalın, erişilebilir sigortacılık deneyimini tüm müşterilerimize sunuyoruz” dedi.

Sektörün İlk Yapay Zekalı Dijital Asistanı: ADA (Aksigorta Dijital Asistanı)

Geleceğin sigortacılığı için teknoloji yatırımlarına hız verdiklerini ve önceliğin teknoloji yatırımı olduğunu dile getiren Uğur Gülen, “Hiç zaman kaybetmeden dünyadaki ve Türkiye’deki yapay zeka teknolojilerini kendi sistemlerimiz ile birlikte inceleyerek Aksigorta için en uygun kullanım alanlarını belirledik. Bu doğrultuda sektörün ilk yapay zekalı dijital asistanı olan ADA’yı hayata geçirdik ve sektörümüzde bir ilki gerçekleştirdik. 400.000 hasar evrakı ADA tarafından ayrıştırılıyor, hasar dosyası ile eşleştiriliyor. Türkiye genelinde 2.500 acenteden gelen yaklaşık 200.000 talep ADA tarafından cevaplanacak, cevaplanma süresi 2 saatten 2 dakikaya düşecek. Sadece ADA değil 2017 başında hayata geçirdiğimiz ve bir yıldır başarıyla uyguladığımız Robot Dönüşüm projemiz / Robot Süreç Otomasyonu (RPA) da bizim için güzel bir örnek. Uygulamayı kullanmaya başladığımız günden bu yana, 196 milyon TL prim üretimi yaptık. 350 bin işlem gerçekleştirdik” şeklinde konuştu.

YORUM EKLE
banner71
SIRADAKİ HABER

banner56

banner62

banner81

banner63

banner64

banner78