banner36
banner15

Groupama Sigorta İnsan Kaynakları, Eğitim ve İç İletişim Direktörü Özge Yılmazyavuz, İK süreçlerini Kariyer.net’e anlattı.

Groupama Sigorta İnsan Kaynakları, Eğitim ve İç İletişim Direktörü Özge Yılmazyavuz, İK süreçlerini Kariyer.net’e anlattı.

Erhan NAVRUZ
Erhan NAVRUZ
08 Aralık 2017 Cuma 12:34
Groupama Sigorta İnsan Kaynakları, Eğitim ve İç İletişim Direktörü Özge Yılmazyavuz, İK süreçlerini Kariyer.net’e anlattı.

İnsan Kaynakları departmanlarının şirket ile uyumlu bir strateji benimseyerek; sadece gerektiğinde iş birimlerini destekleyen değil, onların her daim yanında olarak ihtiyaçlarını anlayan bir yerde olması gerektiğini belirten Groupama Sigorta İnsan Kaynakları Direktörü Özge Yılmazyavuz, ancak bu sayede bütünsel bir kazanç sağlanacağına inandığını ifade ediyor.

ODTÜ Endüstri Mühendisliği’ni bitirdikten sonra ciddi bir gelişim potansiyeli görerek İK alanını seçtiğini söyleyen Groupama Sigorta İnsan Kaynakları Direktörü Özge Yılmazyavuz, insana dokunan uygulamalar içerisinde yer almanın kendisini her zaman heyecanlandırdığını vurguluyor. İşveren ve çalışan tarafında ihtiyaçları detaylı analiz etme ve buna göre gerekli aksiyonları alma noktasında eğitim altyapısının çok yardımcı olduğunu belirten Yılmazyavuz’la, Groupama Sigorta’daki İK süreçlerini ve projelerini konuştuk.

Öncelikle eğitim geçmişiniz ve İK alanını seçmeye karar verme nedenlerinizden başlayabiliriz? Eğitiminizin şu anki işinize nasıl bir katkısı oldu?

Ben mühendis kökenli bir İK’cıyım. ODTÜ Endüstri Mühendisliği bölümünden mezun oldum ve mezuniyet sonrası ne istediğim konusunda çok nettim. İK alanında çalışmak istiyordum ve kariyerime de öyle başladım. Bu alanı seçmemdeki en önemli neden; 90’lı yıllarda bu disiplinin daha emekleme aşamasında olması ve burada ciddi bir gelişim potansiyeli görmüş olmamdı. Ayrıca insana dokunan uygulamalar içerisinde yer alacak olmak da heyecan vericiydi. Mühendis olmamın işime elbette çok katkısı oldu. Başta İK süreçlerine sistematik ve analitik bakış açısı katmak olmak üzere hem işveren hem de çalışan ihtiyaçlarını detaylı analiz etme ve buna göre gerekli aksiyonları alma konusunda eğitim altyapımın çok yardımcı olduğunu söyleyebilirim.

İK departmanları kurumlar için sizce ne anlam ifade ediyor? Stratejik olarak İK yönetimi yapmak neden önemli?

İK’nın şirketlerde kesinlikle stratejik bir rolü olmalı, sadece talep edileni yapan değil, hem kurum hem de çalışanların menfaatlerini gözeten bir konumda olmalı. Çalışanlar için hem adil ve şeffaf bir sistem kurabilmeli hem de fayda-maliyet dengesini göz önünde bulundurabilmeli. Şirket stratejileri ile uyumlu bir İK stratejisi benimseyerek sadece gerektiğinde iş birimlerini destekleyen değil, onların her daim yanında yer alan ve ihtiyaçlarını anlayan bir yerde olmalı. Ancak bu sayede bütünsel bir kazanç sağlanacağına inanıyorum.

Son dönemde sizi en çok heyecanlandıran İK Projesi ne oldu?

Groupama Sigorta olarak, 2015 yılında bir İK stratejisi ve üç yıllık bir plan hazırladık ve bu doğrultuda birçok proje yaptık, yapmaya da devam ediyoruz. Her birinin bizim için ayrı bir anlamı var. 2016 yılında yetkinlik modelini, 2017 yılında ise ödül sistemi projemizi hayata geçirdik. Kurumsal Kültür ve İnsan Yönetimi projemiz ve esnek yan haklar projemiz ise 2017 yılında başlattığımız ve son hız devam eden projelerimizden.

Korn Ferry HAY Group ile birlikte çalıştığımız Yetkinlik modeli projesinde, öncelikle Groupama Sigorta çalışanları olarak başarıya giden yolda ne tür yetkinliklere sahip olmamız gerektiğini belirleyerek yetkinlik modelimizi dört temel, dört yönetsel yetkinlik çerçevesinde kurguladık ve grup değerlerimizi de buna ekleyerek “4×4 Yetkinlik ve Grup Değerlerimiz” modelini oluşturduk. Bu modeli tüm İK süreçlerimizle entegre ettik, tüm yönetici ve üstü çalışanlarımızı kapsayan, yönetsel yetkinlikleri geliştirmeye yönelik “4×4 İlham Veren Liderlik” eğitimleri gerçekleştirdik. Yetenekli çalışanlarımızın kişisel gelişimlerini destekleyen “4×4 Gelişim Merkezi” uygulamasının ilk yılını tamamladık ve tüm çalışanlarımıza bu modeli benimsetebilmek amacıyla oluşturduğumuz bir yıllık iletişim planımızı hayata geçirdik.

Bunun yanı sıra; Alkışlar Sana, Stratejik Proje, Gelişim ve Kıdem Ödülleri adı altında dört kategoriden oluşan bir ödüllendirme sistemi oluşturduk. “Alkışlar Sana” ile kurum içi iş birliği ve takdir kültürünü geliştirmeyi hedefledik. Bu uygulama ile Groupama Sigorta çalışanları birbirlerini gözlemleyerek örnek davranışları “alkış kartı” aracılığıyla takdir edebiliyorlar ve yıl sonunda en çok kart alan ilk 12 kişi ödüllendiriliyor. Bir diğer kategori olan Stratejik Proje Ödülleri ile inovasyonu destekliyor ve iyi uygulamaları hayata geçiren takımları ödüllendiriyoruz. Bu yıl seçtiğimiz üç projeyle çalışanlarımıza ödüllerini verdik. Gelişim Ödülü kategorisinde çalışanların bireysel gelişimlerini destekliyor ve edindikleri sertifikaları, mezuniyet belgelerini ödüllendiriyoruz. Kıdem ödülleri ise çalışanlarımızın şirkete bağlılığını takdir etmek için oluşturduğumuz bir kategori, her yıl vizyon toplantısında ilgili kişilere ödüllerini takdim etmeyi hedefliyoruz.

E&Y ile beraber yürüttüğümüz Kurumsal Kültür ve İnsan Yönetimi projesiyle kurumumuzda kültürel dönüşümü hedefliyoruz. 2015 yılında kültürümüzü tespit etmeye yönelik analiz çalışmaları ile başlayan bu proje, 2017 yılının başında üst yönetimin katıldığı çalıştaylarla hız kazandı ve belirlenen altı kültürel prensibin çalışanlara benimsetilmesine ve kültür liderlerinin ve çalışanların eğitilmesine yönelik uygulamalarla devam ediyor.

Esnek Yan Haklar projesini Ocak 2018 itibariyle hayata geçireceğiz. Artık Groupama Sigorta çalışanları kendilerine sağlanan yan haklar paketini kendi ihtiyaçlarına uygun olarak yeniden oluşturabilecek. Bir portal üzerinden, kendi bütçeleri içerisinde kalarak kullanmadıkları yan haklarından vazgeçip yerine daha çok ihtiyaç duydukları başka bir yan hak alabilecek ya da olanı artırabilecekler.

Çalışan bağlılığı ve verimi artırmak için kurumunuzda hangi İK süreçlerine önem veriyorsunuz?

Aslında tüm süreçler bizim için kritik. İki yılda bir Groupama’da Groupama Sigorta olarak dünya genelinde yapılan bir çalışan bağlılığı anketine katılıyoruz, “İK sohbetleri” adı altında çalışanların nabzını ölçmeye yönelik birebir veya toplu görüşmeler yapıyoruz ve buralardan çıkan sonuçlara göre süreçlerimizde gerekli revizyonları planlıyoruz. Bunun en güzel örneklerinden biri, çalışanlarımızın talebi ile kıyafet yönetmeliğimizi değiştirip tüm yılı kapsayan serbest kıyafet uygulamasına geçmemiz oldu.

Birçok farklı iç iletişim aktivitesi düzenliyoruz. Groupama Sigorta olarak, futbol takımı ve kadın koşu takımımızla yurt içi/yurt dışında birçok yarış ya da turnuvaya katılıyoruz. Hem futbol takımında hem de koşu takımında katıldığımız uluslararası turnuva/yarışlarda birinciliklerimiz var. Dört yıldır devam eden “Biz Bize Cuma Söyleşileri” ile Cuma günleri seminerler/atölyeler, sinema günleri, tabu-jenga oyun turnuvaları ile haftanın yorgunluğunu atıyor ve yeni deneyimler yaşıyoruz. Çalışanların doğum günlerinde kitap hediye edilmesi, yıl içinde farklı zamanlarda sürpriz hediye ve ikram dağıtılması, yeni başlayan çalışanlarımıza verdiğimiz işbaşı kiti gibi birçok farklı uygulamamız daha var. Bunların yanı sıra sosyal sorumluluk kapsamında da çalışanlarımızla birçok projede yer alıyoruz.

Tabii çalışan bağlılığında önemsediğimiz en önemli bir diğer konu; yönetici konumundaki arkadaşlarımızın yönetsel yetkinliklerinin geliştirilmesi. Biz İK olarak biliyoruz ki, eğer çalışan-yönetici ilişkisinde sorunlar varsa çalışan bağlılığını sağlamanız mümkün değil. Bu sebeple orta kademe yönetimde yer alan yönetici arkadaşlarımızı bu konuda bilinçlendirmeye ve yetkinliklerini geliştirmeye yönelik birçok farklı araç kullanarak çalışmalar yaptık, yapmaya da devam ediyoruz.

Bu yıl İK hedeflerinizin arasında en önemli başlıklar neler?

2018 yılında Groupama Sigorta olarak Kurumsal Kültür ve İnsan Yönetimi projemize devam edeceğiz. 2017 yılında daha çok orta ve üst yönetim kademelerine odaklandık, bu sene diğer tüm çalışanlarımıza daha fazla dokunacağımız bir yıl olacak. İç koçluk sistemi kurgulayacağız. Performans yönetim sistemimizde temelde bazı değişikliklere gideceğiz. Bunların yanı sıra, çalışan bağlılığını artırmaya yönelik aksiyonlarımıza devam edeceğiz.

Hem genel olarak işe alımlarda hem de kendi ekibinizi oluştururken adayda ilk dikkatinizi çeken vasıflar ve özellikler nelerdir? 

Bu soruya öncelikle yetkinliklerimizle cevap vermek istiyorum. Temel yetkinlikler olarak; başarıya odaklanan, iş birliğini benimseyen, araştırıp sorgulayan ve müşteri odaklı yaklaşım sergileyen adaylarla ilerlemek istiyoruz. Yönetici kademelerinde ise buna ilaveten inisiyatif alan-harekete geçen, ekibine liderlik eden-geliştiren ve kavramlarla düşünen kişiler arıyoruz. Bunların dışında ise, içsel motivasyona sahip olma, zorluklardan yılmama, her daim pozitif bakış açışı benimseme ve kendi etki alanının farkında olup ona göre aktif olarak aksiyon alma becerilerine sahip olmak bizim için çok kritik.

Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol

banner34

banner1

banner2