banner128

Sigorta Aracısı Dolandırıcıların Kurbanı Oldu.

banner124

Son yıllarda giderek artan dolandırıcılık ve sahtekarlık olayları sigorta sektöründe de görülmeye başlandı. Olaylardan en fazla etkilenenler ise sigorta aracıları oluyor.

Sigorta Aracısı Dolandırıcıların Kurbanı Oldu.
banner92

Son zamanlarda dolandırıcılık olaylarının hem sayısı hem de çeşitleri iyice artarken kendini sigorta sektöründe de göstermeye başladı. Bu olaylardan en çok da sigorta aracıları mağduriyet yaşıyor.

Tüketici Sorunları Derneği Sigorta Komisyon Başkanı ve Çağatay Sigorta ve Reasürans Brokerliği Genel Müdürü Taner Çağatay, sahte sigortacılar ile ilgili açıklamalarda bulundu.

Çağatay, kişilerin trafik sigortası için imzalı olarak doldurduğu matbu kredi formunun sigorta şirketlerine iletildiğini ancak bazı şirketlerin ödeme çekilirken formdaki bilgileri sorgulamadan poliçe hazırladığını söyledi. Bu bilgilerin doğruluğunun ancak banka ve sigorta şirketi tarafından yapılabildiğinin altını çizen Çağatay, kartından otomatik para çekilen kredi kartı sahiplerinin sigorta şirketini arayarak prim iadesi alabileceğini belirtti. Çağatay açıklamasının devamında "Poliçe zorunlu sigorta olduğundan iptal de edilemiyor ve sorumluluk aracıya yükleniyor. Sigorta aracıları bu olaylardan zarar görürken mağduriyet yaşıyor dedi.

''GEREKLİ ARAŞTIRMADAN SONRA POLİÇE DÜZENLENMELİ''

Böyle olayların son zamanlarda giderek arttığını ifade eden Çağatay, ''Bu tür şüpheli veya sahte işlemlerde zorunlu poliçe de olsa iptal etme olanağı olması veya sigorta şirketinin gerekli araştırmayı yaptıktan sonra poliçe düzenlenmelidir. Bu tür olumsuzluklar azaltmak için sigorta şirketleri sistemlerini geliştirmelidir. Bir nevi işin kolayına giderek aracının hiçbir kusuru veya ihmali olmadığı halde aracıdan tahsil etmeye çalışması yasal değildir. Zaten aracı kurumlar trafik sigortasından yüzde 8 civarında komisyon almakta ve vergiyi de ödedikten sonra kalan yüzde 5.8'lik kısım ile ofis masraflarını ödemeye çalışmakta. Bu tür işlemlerde aracıların kesinlikle korunması gerekmektedir. İşini düzgün yapan aracılar mağdur edilirse profesyonel sigortacı bulmak zorlaşacaktır.'' dedi.

Çağatay, sigortacı ve sigortalıların mağduriyet yaşamaması için de sigorta şirketlerinin sistem altyapılarını düzenleyerek iyileştirmelerinin sahtecilik olaylarını en aza indireceğini ve böylece sigorta sektörü daha profesyonel ve verimli hale geleceğini belirtti.

Hürriyet

YORUM EKLE
banner71
SIRADAKİ HABER

banner56

banner62

banner81

banner121

banner63

banner64

banner78

banner120