banner73

Sigorta Sektörü Medya Dünyasında Dijital Gelecek!

Sigorta Sektörü Medya Dünyasında Dijital Gelecek!
banner92
banner136

Markaların dijital dünyada hedef kitlelerine hızlı ve efektif bir şekilde ulaşıp, vermek istedikleri mesajı en doğru biçimde iletmelerini sağlayan, tecrübeli ekibi ve yaratıcı çalışmalarıyla; markaların bilinirliğini ve prestijini artıran, kitleleri ile sürdürülebilir, sadakate dayalı bir bağ kurmalarına olanak sağlayan Komünite Dijital’in Kurucu Ortağı Şeniz Doğrul, Yayın Sektörünün Dijital Geleceği” hakkında bir yazı kaleme aldı.

Şeniz Doğrul’un yazısı:

Dijital dönüşümü hayatımızın her alanında hissetmeye devam ediyoruz; bu dönüşümün en fazla hissedildiği yerlerin başında ise yayıncılık sektörü gelmekte. Dijital dönüşüme ayak uyduran medya kuruluşları farkını hissettirirken; dijitale sırt çevirenler, dönüşüme ayak uyduramayanlar ise birer birer popülerliğini kaybedecek…

Dijital dönüşümle birlikte yayıncılıktaki gelişmeler ve değişimler neler? Gelecekte sektörü neler bekleniyor? Bunlara kısaca değinelim.

Haber Denetleme Hizmetleri

Sahte ve oldukça hızlı yayılım gösteren haberler tüm dünya için bir tehdit niteliğinde. Yayılım sağlayan sosyal mecralar ise haber teyidi konusunda bir denetim getiriyor. Google; Digital News Initiative www.digitalnewsinitiative.com‘u destekliyor. Facebook ise; yayınların doğruluk kontrolü için, Snopes, Washington Post ve PolitiFact gibi alanında öncü yayınlardan destek alıyor. Twitter ise; medya akışının servis edildiği en revaçta kanal. Yayılımı ve sahte haber ortalaması da diğer mecralara göre daha fazla; Twitter’ın bu konuda önlem alması gerektiği sürekli tartışılıyor.

Instant Articles – Facebook

Habercilerin içeriklerini hızlı ve interaktif olarak Facebook uygulaması kullanan okurlarına dağıtmasını sağlayan Instant Articles; haberin görüntülenmesi konusunda 10 kata kadar artış sağlıyor. Hızın haricinde Instant Articles, yayıncılara bir mobil uygulamadan beklenecek yüksek kaliteye, akıcı deneyime ve interaktiviteye de olanak veriyor. Yayıncılar aynı zamanda; kendi reklamlarını gösteriyor, gerçek zamanlı olarak okunma oranlarını takip ediyor ve markalarına uyacak şekilde makalelerinin sunumunu değiştirebiliyor. Birçok yayın evi, gazete Instant Articles’ı aktif olarak kullanıyor ve kitlesine buradan erişmeye çalışıyor.

Kişiselleştirme İçin Kullanılan Teknolojiler

İçerik ve haberin kişiselleştirilmesi noktasında şu an da bile yeniliklerin ardı arkası kesilmiyor. İlişkilendirmenin yanında; bildirim özellikleri, e-posta aboneliğinin yeniden canlanması, üyeli abonelik, veri görselleştirme ve videolandırma, odağı paylaşılabilirlik üzerine kurgulama son zamanlarda sıkça rastladığımız uygulamalar arasında. Bu tarz uygulamaların daha da artması yayın sektörünün üzerindeki dijitalleşmenin eğreti durmasını daha da azaltacak gibi.

Mesajlaşma Uygulamaları ve Haber Botları

Bu uygulamaların kullanım yaygınlığı git gide artıyor. Bu tarz uygulamalar “deep social” denen alanın bir parçası ve burada kullanıcılar daha fazla kontrole sahip. Artık günümüzde pek çok yayın kuruluşunun WhatsApp iletişim kanalı mevcut, haber botları ise Facebook üzerinden ilerliyor. Haberin anlık akışının kullanıcıyı da dahil ederek ilerlemesi ilerleyen günlerde daha hızlı ve daha da efektif olacaktır. Sokakta haberlerin anlık iletildiği ve depolandığı bir bulut sistemi yakın gibi. Neden olmasın?

Podcast ve Sesli Yayınlar

Yükselişin sebebi tabii ki belli; IoT cihazların artışı ve araç otomasyon sisteminde yaşanan değişiklikler ses içeriği ile bütünleşik çalışmasından kaynaklı. İnsanlar videolar kadar sesle de oldukça ilgili. Google, Amazon gibi teknoloji devleri geliştirmeler ile meşgulken, The New York Times daha şimdiden haber ve görüş odaklı bir podcast ekibi oluşturdu bile.

Video İçerikler

Sosyal medya kanalları üzerinden yapılan canlı yayınlar, kısa videolar, uzman kişiler ile röportajlar, 360 derece videolar artış gösterirken; gün gelecek, televizyonda da bu efektif dönüşüm yaşanacak. 5G ile bu tamamen olası.

Sanal gerçeklik, karma gerçeklik ve artırılmış gerçeklik

Fiyat ve erişilebilirlik bakımından henüz yaygınlığı mevcut olmasa bile; mutlaka yayın sektörünü de etkileyecek deneyimler yaşanacaktır. Gerçeklik kavramı üzerinden maç izlemek, haberleri 360 derece görebilmek gibi birçok örneğe şahit olacağız.

VR Gazetecilik Stüdyoları

Ne kadar maliyetli olsa da Guardian; oluşturduğu bir ekiple VR haber stüdyosunu kurdu bile; finansör destek bulunduğunda bu akımın çok çabuk yayılacağını öngörüyoruz. Umarım ülkemizde de benzer girişim kısa sürede hayata geçer…

Güncelleme Tarihi: 01 Haziran 2018, 19:39
YORUM EKLE
banner71
SIRADAKİ HABER

banner56

banner62

banner135

banner63

banner64

banner78