banner36
banner15

Sosyal medyanın Google’ı olduğu iddia eden Pinterest’e yeni bir özellik geliyor

Workup by Türkiye İş Bankası‘nın katkılarıyla Webrazzi editörlerimizin yerinden takip ettiği TechCrunch Disrupt San Francisco 2017 ile alakalı tüm ayrıntılara buradan erişebilirsiniz. Kurulduğu 2009'dan bu yana öbür sosyal ağların gölgesinde kalan Pinterest geçtiğimiz günle.

Sosyal medyanın Google’ı olduğu iddia eden Pinterest’e yeni bir özellik geliyor

Workup by Türkiye İş Bankası‘nın katkılarıyla Webrazzi editörlerimizin yerinden takip ettiği TechCrunch Disrupt San Francisco 2017 ile alakalı tüm ayrıntılara buradan erişebilirsiniz. Kurulduğu 2009'dan bu yana öbür sosyal ağların gölgesinde kalan Pinterest geçtiğimiz günle.

06 Ekim 2017 Cuma 03:38
Sosyal medyanın Google’ı olduğu iddia eden Pinterest’e yeni bir özellik geliyor
banner37
banner38

Workup by Türkiye İş Bankası‘nın katkılarıyla Webrazzi editörlerimizin yerinden takip ettiği TechCrunch Disrupt San Francisco 2017 ile alakalı tüm ayrıntılara buradan erişebilirsiniz.

Kurulduğu 2009'dan bu yana öbür sosyal ağların gölgesinde kalan Pinterest geçtiğimiz günlerde aylık faal kullanıcı rakamının son altı ayda 175 milyondan 200 milyona eriştiğini duyurdu. Yüzde 70'den aşırısının Amerika Birleşik Devletleri dışı kullanıcılar tarafından ziyaret edilen platformun kurucularından biri olan CEO Ben Silbermann Techcrunch Distrup'ta merak edilen sualleri cevapladı.

Pinterest'e yeni özellik geliyor

Konuşmasında Pinterest'in iki esas mevzuya odaklandığını belirten Silbermann, bunlardan ilkinin ‘mahsule odaklılık' olduğunun altını çiziyor. Kullanıcı tecrübesine umursanan platformda, mahsul olarak Pinterest'in kullanıcıya tecrübe yaşatması ehemmiyetli. Silbermann'a göre sosyal ağ, insanların kullanmayı alışkanlık haline getirdikleri bir taşıt.

Mahsul kullanımında bereketliliği çoğaldırmak için Pinterest'in önümüzdeki haftalarda yeni bir özelliğe kavuşacağını da buradan paylaşalım. Sections ismini alan özellik bir yerde ‘Pano içinde Pano' gibi düşünülebilir. Kullanıcıların platforma tek bir panoda ilave ettikleri ya da pinledikleri içerikleri aynı pano içinde kategori etme gereksinimi sebebiyle ilave edilecek bu özellik ile Pinterest daha iyi bir kullanıcı tecrübeyi yaşatmak istiyor. Sections şimdilik ufak bir test grubuna sarih ancak ilerleyen haftalarda tüm Pinterest kullanıcılarına sunulacak.

İşletmenin titizlikle üzerinde durduğu öbür bir mevzu  ise hem kullanıcı hem de reklamveren için iyi bir reklam sistemine odaklanmak istemeleri. Her sosyal ağda olduğu gibi Pinterest'te de reklam veren için reklamların rahatça ölçümlenebilir olması koşul. Silbermann reklamların, reklamverenin yeni müşterilerilere erişebilmeleri ve daha fazla mahsul satışı yapabilmeleri için planlandığını söylüyor. Pinterest'in reklam modeli oldukça yeni. Yalnızca 3 yıldır tamamen reklamlara açılan platformda geçtğimiz sene reklamlardan 300 milyon dolar kazanç elde edildi. 2017 senesinde ise reklam harcalamarından sağlanan kazancın 500 milyon dolar olması bekleniyor.

“Sosyal Medyanın Google'ıyız”

Pinterest'in ananesel sosyal ağlardan oldukça değişik bir yapıya sahip olduğunu belirten Silbermann, platformun sosyal ağların Google'ı olduğunu söyledi. Bugün kullanıcılar tarafından ne yemeleri, ne giymeleri, konutlarını nasıl dekore etmeleri gibi tereddüt kaldıkları günlük gereksinimleri ve hobilerine müteveccih fikirleri bulmak için Pinterest'e müracaat etiyorlar. Öbür kullanıcıların platforma yükledikleri ya da pinledikleri görseller  karar verme sürecinde onlara esin veriyor. Silbermann, platformun ağızdan ağıza pazarlama ile geliştiğini, azaların mahsullerini satmak için öbür abonelerle bağlantıya geçtiği Pinterest'te zafer için küresel ve mahallî normların iyi anlaşılması gerektiğinin altı çiziliyor. Ufak yerel takımlar ile takribî 1000 şahsiyet bir kadrosu olan Pinterest için mahallîleşme oldukça ehemmiyetli. Bir çok ülkenin yerel takımları var ve o ülkenin mahallî kültürü ve normlarını kavrayarak Pinterest'i daha iyi bir platforma çevirmeye çalışıyorlar. Misalin moda gibi bir kavram küreselde tüm kullanıcıların ilgisine sürüklerken, mevzu yemeğe geldiğinde şahıslar aramalarında mahallî seçimler yapıyor.

Öbür sosyal ağların aksine tehlike ve radikal kararlar almadan ilerlemeyi seçim eden Pinterest'in ummanlara açılmak yerine kendi sığ sularında yüzdüğünü söylesek yanlış olmaz. Öyle ki 9 yıldır kurulan işletmenin yeni yeni oturtuğu reklam modelinin öbür sosyal ağlarla mukayese etildiğinde çok çekici olduğunu söylemek ihtimalsiz. Öte yandan Pinterest'e gelen yeni özelliklerle de işletmenin iddialı olmadığı, kullanıcısına daha aşırısını vadetmeden birkaç yeni özellikle ile kullanıcıların olanla kanaat etmeleri isteniliyor gibi. Rakiplerine göre çok ufak karları olan firma belki tehlike alıp, elindekini de kaybetmek istemiyor.  Firma idaresinin bu mevzuda azıcık utangaç davrandığını söyleyebiliriz.

Özellikle Batı Avrupa, Brezilya ve Kuzey Amerika'da oldukça hoşlanılan bir platform olan Pinterest'in firma kıymeti bugün 12 milyar dolar.

Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol

banner34

banner1

banner2