banner15

VW, yeni Tiguan’ı Amerika Birleşik Devletleri’deki Instagram kullanıcılarına bir oyunla tanıtıyor

İlk defa 1933'de Amerikalı rejisör Merian Cooper'ın beyaz perdeye taşıdığı King Kong Alman araba üreticisi Volkswagen'ın Tiguan markası için ehemmiyetli bir figür.

VW, yeni Tiguan’ı Amerika Birleşik Devletleri’deki Instagram kullanıcılarına bir oyunla tanıtıyor

İlk defa 1933'de Amerikalı rejisör Merian Cooper'ın beyaz perdeye taşıdığı King Kong Alman araba üreticisi Volkswagen'ın Tiguan markası için ehemmiyetli bir figür.

06 Ekim 2017 Cuma 03:45
VW, yeni Tiguan’ı Amerika Birleşik Devletleri’deki Instagram kullanıcılarına bir oyunla tanıtıyor

İlk defa 1933'de Amerikalı rejisör Merian Cooper'ın beyaz perdeye taşıdığı King Kong Alman araba üreticisi Volkswagen'ın Tiguan markası için ehemmiyetli bir figür. Reklam kampanyalarında sıklıkla gördüğümüz King Kong bugünlerde Instagram'da sanal bir oyunun parçası.

‘Rule the Road' ismini alan Instagram oyunu Amerika Birleşik Devletlerindeki  Tiguan hayranlarının vasıtanın 2018 modelini daha yakından tanımaları ve tecrübelemeleri için yaratılmış. Instagram'ın tamamen bir reyin platformuna döndüğü kampanyada,  takipçilerden hayali bir kentin değişik bölgelerine saklanan Tiguan'ı bulmaları isteniyor.  Alman araba üreticisinin mükâfatı ise oldukça cezbedici. Taşıtı bulup, ekran fotoğrafını sürükleyip, markaya Instagram'dan dolaysız ileti atan oyuncular, 10 günlük San Francisco, Miami ve New York gezisi kazanma bahtı tutuyor.

Instagram takipçilerine günlük olarak verilen ipuçlarını takip etmesini isteyen Tiguan, ayrıca onları cesaretlendirmek için mükâfat olarak her gün Play Station kazanma bahtı sunuyor.

Buraya kadar her şey hoş gibi görünse de Tiguan'ın yeni Instagram kampanyasında ciddi stratejik yanılgılar olduğunu söylemek yanlış olmaz. Prodüksiyonuna tonlarca para tüketen marka ve yaratıcı ajansının gözünden kaçtığı ehemmiyetli noktalardan kimilerine  değinelim.

Doğru platform, yanlış strateji

Son senelerde popülaritesi çoğalan Instagram, Amerika Birleşik Devletlerinde gaye kitlesi bayanlar olan Tiguan için iyi bir platform olabilir. Nitekim, Instagram'ın bayanlar tarafından daha sık kullanıldığını ve sosyal ağın ülkeler bazında bakıldığında en çok kullanıcısının Amerika Birleşik Devletlerinden olduğunu öğreniyoruz. Ancak  gaye kitlenin demografisine bakıldığında kampanyada majör yanılgılar yapıldığını görüyoruz.

Böyle bir reyin, VW'nin çok daha düşük segmenti olan ve Y kuşağını kasteden Polo için yapılsaydı, netlikle daha zaferli olurdu diyebiliriz. Hem günlük verilen mükâfat Play Station, hem oyunun içeriği ve bağlamı, hem de majör mükâfat olan tatil, Tiguan'dan çok Polo'nun kitlesine daha uygun düşüyor. Bu nedenden dolayı 1 haftada yalnızca bin küsur takipçi toplayabilen hesabın 3. haftanın sonunda da VW reklam vermediği sürece yayılım göstermemesi sürpriz olmaz. Yayılsa dahi 35 yaş üstü,  bayan idareyicilerin bu oyuna katılma oranı ne kadar olacaktır üstüne düşünülmesi gereken bir mevzu sanırım. Bu arada Türkiye'nin aksine Amerika Birleşik Devletlerinde Tiguan'ın gaye kitlesinin ağırlıklı olarak beyaz yakalı bayanlar olduğunu paylaşalım.

Fobi, mutluluk hislerini veren içeriklerin yanı gizeme donakaltan içeriklerin de virale döndüğü aslı var. Ancak viral olan içerikte mahsule müteveccih bir bilgi olmadığında, dağılan pozitif viral çalışması markanın hedonik imajını pozitif güzergahta etkilese de satışlarını çoğaldırmasına fayda sağlamıyor. Unilever başta olmak üzere bir hayli işletmeye pazarlama taktiklerinde danışmanlık veren Jonah Berger, içeriğin hem viral olabilmesi hem de mahsul satışlarına tesirinin olabilmesi için  ‘Valuable Virality' kavramını önümüze seriyor. Duyguların, mahsulün fonksiyonelliği ile birleştiği kampanya tasarımlarında pozitif viralin tesiri hem markaya hem de mahsulün satışına pozitif bir tesir yaratıyor. Volkswagen'ın 2011 senesinde yayınladığı Darth Vader'lı reklamını beğenmemizin ve satışlara pozitif tesir etmesinin altındaki sebeplerden biri de buydu.

Rule the Road kampanyasına geri döndüğümüzde, bu özelliklerin hiç birini kampanyada ne yazık ki göremiyoruz.. Majör galibiyet gösteren TV reklam filminin ardından, yaratıcı ajans Deutsch'un kampanyasında konuttaki hesap çarşıya uymamış gibi. Umuyoruz ki Deusch, süratli adımlar atarak müsabaka sona ermeden seyrini değiştirebilir.

Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol

banner34

banner1

banner2