banner73

Taksi - UBER tartışmalarının ardından alınan UKOME kararı geri çekildi

banner124

Taksi - UBER tartışmalarının ardından alınan UKOME kararı geri çekildi ve C segmenti araçlar ticari taksi olabilmesinin önü açıldı.

Taksi - UBER tartışmalarının ardından alınan UKOME kararı geri çekildi
banner92
banner136

Taksi - UBER tartışmalarının ardından alınan UKOME kararı geri çekildi ve C segmenti araçlar ticari taksi olabilmesinin önü açıldı. İstanbul'da bulunan ticari taksilere Haziran ayında getirilen D segmenti araç şartı bugün yapılan UKOME toplantısıyla iptal edildi.

Bundan sonra hem C segmenti hem de D segmenti araçlar ticari taksi olarak çalışabilecek. B segmenti araçlar ise ticari taksilere giremeyecek. C segmenti araçlar sarı renkte olacak, 6 hava yastığı ve otomatik vitesli olması şartıyla ticari taksiye girebilecek.

D segmenti araçlar lüks segmente olan; Volkswagen Passat, BMW, Mercedes ya da Skoda Super B modellerinden oluşuyordu.

Borsagundem.com'dan Burak Taşçı'nın haberine göre; C segmentinde sadece otomatik vites araçların ticari taksiye girebilecek olması taksici esnafı arasında memnuniyetsizlik yarattı. Otomatik vites araçların arıza ve bakım maliyetlerinin çok yüksek olması taksici esnafını düşündürmeye başladı. 5 yılda yaklaşık 700 bin kilometrenin üzerinde yol yapan ticari taksilerde otomatik vites kullanılması büyük arızalara yol açabileceği belirtilirken manuel viteslilere göre daha fazla yakıt tüketiyor. 

Ticari taksilerde gördüğümüz mevcut olarak kullanılan araçların bir çoğu C segmentinde. Fiat Egea, Renault Megane, Toyota Corolla gibi otomobiller C segmentinde bulunuyor.

YORUM EKLE
banner71
SIRADAKİ HABER

banner56

banner62

banner81

banner121

banner135

banner63

banner64

banner78

banner120

banner133