banner437

banner406

banner410

banner413

banner334

banner436

banner407

banner409

banner412

banner78

banner358
banner344

Yeni emeklilik planı emekliliği ertelemek

KPMG tarafından düzenlenen ‘Ben, hayatım, cüzdanım’ araştırması, her geçen gün daha fazla sayıda insanın, daha uzun yaşama beklentisi ve daha uzun süre çalışma ihtiyacı nedeniyle emeklilik planlarını ertelediğini gösteriyor.

banner345
BES/HAYAT 20.02.2019, 13:57
Yeni emeklilik planı emekliliği ertelemek
banner346
banner414

Sigortahaber.com.tr - KPMG tarafından düzenlenen ‘Ben, hayatım, cüzdanım’ araştırması, her geçen gün daha fazla sayıda insanın, daha uzun yaşama beklentisi ve daha uzun süre çalışma ihtiyacı nedeniyle emeklilik planlarını ertelediğini gösteriyor.

Uluslararası vergi, denetim ve danışmanlık şirketi KPMG’nin gerçekleştirdiği ‘Ben, hayatım, cüzdanım’ araştırması, günümüzde tüketicilerin emekliliğe bakış açılarına ilişkin çarpıcı sonuçlar ortaya koydu. Birleşik Krallık, ABD, Birleşik Arap Emirlikleri, Fransa, Brezilya, Kanada, Çin ve Fransa’da toplam 25 bin tüketiciyle yapılan anket sonuçlarına dayanan araştırmaya göre, nüfusun giderek yaşlandığı, ortalama yaşam süresinin arttığı günümüzde emekli olmamak, emekliliğin yeni şekli haline geldi.

Ankete katılan tüketicilerin ortalama yüzde 27’si, emeklilikleri sorulduğunda yüksek oranda endişeli bir tutum sergiledi. Araştırma, bu tutumun farklı gelir seviyesi gruplarında çok az değiştiğini gösterdi. Emeklilikten 10 ya da 20 yıl uzaklıkta olan X Kuşağı’nın yüzde 25’i, henüz emeklilikleri için birikim yapmaya başlamadıklarını söylerken, yüzde 30’luk bir grup, ilerleyen yıllarda emekli olabilecek ölçüde sağlam bir durumda olacaklarına inandıklarını belirtti.

Araştırmaya göre tüketicileri emekli olmaktan alıkoyan başlıca 6 neden bulunuyor:

  • Emeklilik için birikimlerinin yetersiz olması
  • Gelecek için plan yapma işini ertelemeleri
  • Paralarının biteceği korkusu
  • Borç ödeme mücadelesi içinde olmaları
  • Nesiller arası finansal desteğin uzaması
  • Çalışma hayatı sonrasındaki evrede daha fazla para kazanma ihtiyacı

Emekliliğe dair algı değişiyor

KPMG Türkiye Perakende ve Tüketici Ürünleri Sektör Lideri Emrah Akın, bahsi geçen nedenlerin, daha uzun yaşam beklentisi ve uzun yıllar çalışma ihtiyacı\isteği ile birleşince ‘emekli olmama’ durumunu yeni bir yaşam evresi olarak hayatımıza soktuğunu belirtti. Uzun yıllar çalışmanın illa kötü bir durum olarak algılanmaması gerektiğinin altını çizen Emrah Akın, “Bazı insanlar, sırf istedikleri için daha uzun yıllar iş gücü içerisinde yer almayı tercih edebiliyor. Bu kişiler aynı zamanda emekliliğin can sıkıntısı anlamına geldiğinden endişe ediyorlar. Bununla birlikte emekli olduklarında sadece gereklilikten çalışmak yerine eğlenceli bir işe sahip olmayı da tercih ediyorlar” diye konuştu.

Araştırmaya göre ‘emekli olmama’ durumu kimileri için zamanı (zamanımı doldurmam için bana ekstra bir şeyler ver) ve/veya bütçeyi (bana istediğim hayatı yaşamama yardımcı olacak fazladan biraz daha gelir sağla) tamamlayan bir ‘doldurma’ olgusu olarak görülüyor. Öte yandan diğerleri için bu durum doldurmanın ötesinde direkt olarak hayatta kalmayla ilgili bir olay olarak da tanımlanıyor. Birçok örnekte tüketiciler, kiralarını karşılayabilmek, ipoteklerini ödeyebilmek ya da en basitinden buzdolaplarını doldurabilmek için emeklilik planlarını erteliyor ya da iptal ediyor.

Araştırmaya göre Baby Boomers kuşağının büyük bölümü, diğer emeklilerle oyunlar oynanabilecek güneşli yerlerdeki sosyal toplulukların ve rahat bir yaşamın söz konusu olduğu bir emeklilik fikri de dahil, ‘Sessiz Kuşak’ın emeklilik yaklaşımlarını reddetme potansiyeline sahip. Bu kuşak daha hareketli, çok yönlü ve faal olmanın yanında emeklilerin ne yaptığı ya da ne yapması gerektiği konusundaki deneyimlerden uzak durmalarıyla biliniyor.

Şirketler hazırlıklı olmalı

Araştırmanın sonuç bölümünde emeklilik planlarını erteleyen müşteriler karşısında şirketlerin, kendilerini bekleyen ‘belirsiz’ geleceğe karşı hazırlık yapmaları için anlayış değişikliğine gitmeleri gereken 5 unsur sıralandı:

  • Müşterilerin bütçelerinin bütünlüğü
  • Bugünkü tüketimle geleceğe dair planlama arasındaki karşılıklı ilişki
  • Tüketim modellerinin bu söz konusu yaşam evrelerinde nasıl değiştiği ve karşılanmamış yeni ihtiyaçların ne olduğu
  • Nesiller arasındaki bağımlılık ve bir grubun finansal durumunun diğerini nasıl etkilediği
  • Müşterilerin daha iyi şekilde plan yapmasına yardımcı olma konusunda aktif rol alma fırsatı

KPMG Hakkında

Denetim, vergi ve danışmanlık hizmetleri sunan ve sektöründeki en büyük dört uluslararası şirketten biri olan KPMG, üye firmalar ağı sistemiyle 156 ülkede, 200 bin çalışanıyla finansal hizmetler, tüketici ürünleri ve endüstriyel sektörlerden, gıda, perakende, enerji, telekomünikasyon, kimya gibi pek çok sektöre danışmanlık hizmeti veriyor. KPMG Türkiye ise İstanbul merkez ofisinin yanı sıra Ankara ve İzmir ofisleriyle, 1982 yılından beri 1.500’den fazla çalışanıyla her sektörden 4 binin üzerinde firmaya sektörler özelinde hizmet verirken, rekabette ihtiyaç duydukları endüstriyel trendler hakkında değer yaratan çözümler sunuyor. Detaylı bilgi için adresine başvurabilirsiniz.

banner362
Yorumlar (0)
banner358
banner339
banner353
10°
parçalı bulutlu
banner348
Günün Anketi Tümü
Sizce Yeni Sitemiz Nasıl Olmuş?
banner418
banner355
banner359
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 26 53
2. Başakşehir 26 53
3. Galatasaray 26 50
4. Sivasspor 26 49
5. Beşiktaş 26 44
6. Alanyaspor 26 43
7. Fenerbahçe 26 40
8. Göztepe 26 37
9. Gaziantep FK 26 32
10. Denizlispor 26 31
11. Antalyaspor 26 30
12. Gençlerbirliği 26 28
13. Kasımpaşa 26 26
14. Konyaspor 26 26
15. Malatyaspor 26 25
16. Çaykur Rizespor 26 25
17. Ankaragücü 26 23
18. Kayserispor 26 22
Takımlar O P
1. Hatayspor 28 53
2. Erzurum BB 28 47
3. Bursaspor 28 46
4. Adana Demirspor 28 45
5. Akhisar Bld.Spor 28 45
6. Fatih Karagümrük 28 43
7. Altay 28 43
8. Ümraniye 28 40
9. Giresunspor 27 38
10. Keçiörengücü 28 35
11. Balıkesirspor 28 35
12. Menemen Belediyespor 28 35
13. İstanbulspor 27 33
14. Altınordu 28 31
15. Boluspor 28 25
16. Osmanlıspor 28 24
17. Adanaspor 28 20
18. Eskişehirspor 28 17
Takımlar O P
1. Liverpool 29 82
2. Man City 28 57
3. Leicester City 29 53
4. Chelsea 29 48
5. M. United 29 45
6. Wolverhampton 29 43
7. Sheffield United 28 43
8. Tottenham 29 41
9. Arsenal 28 40
10. Burnley 29 39
11. Crystal Palace 29 39
12. Everton 29 37
13. Newcastle 29 35
14. Southampton 29 34
15. Brighton 29 29
16. West Ham 29 27
17. Watford 29 27
18. Bournemouth 29 27
19. Aston Villa 28 25
20. Norwich City 29 21
Takımlar O P
1. Barcelona 27 58
2. Real Madrid 27 56
3. Sevilla 27 47
4. Real Sociedad 27 46
5. Getafe 27 46
6. Atletico Madrid 27 45
7. Valencia 27 42
8. Villarreal 27 38
9. Granada 27 38
10. Athletic Bilbao 27 37
11. Osasuna 27 34
12. Real Betis 27 33
13. Levante 27 33
14. Deportivo Alaves 27 32
15. Real Valladolid 27 29
16. Eibar 27 27
17. Celta de Vigo 27 26
18. Mallorca 27 25
19. Leganés 27 23
20. Espanyol 27 20
banner360
banner361
Günün Karikatürü Tümü
banner419

Gelişmelerden Haberdar Olun

@