banner437

banner410

banner413

banner334

banner441

banner436

banner407

banner409

banner412

banner78

banner440

banner358
banner465

Yeni emeklilik planı emekliliği ertelemek

KPMG tarafından düzenlenen ‘Ben, hayatım, cüzdanım’ araştırması, her geçen gün daha fazla sayıda insanın, daha uzun yaşama beklentisi ve daha uzun süre çalışma ihtiyacı nedeniyle emeklilik planlarını ertelediğini gösteriyor.

banner345
BES/HAYAT 20.02.2019, 13:57
Yeni emeklilik planı emekliliği ertelemek
banner346
banner414

Sigortahaber.com.tr - KPMG tarafından düzenlenen ‘Ben, hayatım, cüzdanım’ araştırması, her geçen gün daha fazla sayıda insanın, daha uzun yaşama beklentisi ve daha uzun süre çalışma ihtiyacı nedeniyle emeklilik planlarını ertelediğini gösteriyor.

Uluslararası vergi, denetim ve danışmanlık şirketi KPMG’nin gerçekleştirdiği ‘Ben, hayatım, cüzdanım’ araştırması, günümüzde tüketicilerin emekliliğe bakış açılarına ilişkin çarpıcı sonuçlar ortaya koydu. Birleşik Krallık, ABD, Birleşik Arap Emirlikleri, Fransa, Brezilya, Kanada, Çin ve Fransa’da toplam 25 bin tüketiciyle yapılan anket sonuçlarına dayanan araştırmaya göre, nüfusun giderek yaşlandığı, ortalama yaşam süresinin arttığı günümüzde emekli olmamak, emekliliğin yeni şekli haline geldi.

Ankete katılan tüketicilerin ortalama yüzde 27’si, emeklilikleri sorulduğunda yüksek oranda endişeli bir tutum sergiledi. Araştırma, bu tutumun farklı gelir seviyesi gruplarında çok az değiştiğini gösterdi. Emeklilikten 10 ya da 20 yıl uzaklıkta olan X Kuşağı’nın yüzde 25’i, henüz emeklilikleri için birikim yapmaya başlamadıklarını söylerken, yüzde 30’luk bir grup, ilerleyen yıllarda emekli olabilecek ölçüde sağlam bir durumda olacaklarına inandıklarını belirtti.

Araştırmaya göre tüketicileri emekli olmaktan alıkoyan başlıca 6 neden bulunuyor:

  • Emeklilik için birikimlerinin yetersiz olması
  • Gelecek için plan yapma işini ertelemeleri
  • Paralarının biteceği korkusu
  • Borç ödeme mücadelesi içinde olmaları
  • Nesiller arası finansal desteğin uzaması
  • Çalışma hayatı sonrasındaki evrede daha fazla para kazanma ihtiyacı

Emekliliğe dair algı değişiyor

KPMG Türkiye Perakende ve Tüketici Ürünleri Sektör Lideri Emrah Akın, bahsi geçen nedenlerin, daha uzun yaşam beklentisi ve uzun yıllar çalışma ihtiyacı\isteği ile birleşince ‘emekli olmama’ durumunu yeni bir yaşam evresi olarak hayatımıza soktuğunu belirtti. Uzun yıllar çalışmanın illa kötü bir durum olarak algılanmaması gerektiğinin altını çizen Emrah Akın, “Bazı insanlar, sırf istedikleri için daha uzun yıllar iş gücü içerisinde yer almayı tercih edebiliyor. Bu kişiler aynı zamanda emekliliğin can sıkıntısı anlamına geldiğinden endişe ediyorlar. Bununla birlikte emekli olduklarında sadece gereklilikten çalışmak yerine eğlenceli bir işe sahip olmayı da tercih ediyorlar” diye konuştu.

Araştırmaya göre ‘emekli olmama’ durumu kimileri için zamanı (zamanımı doldurmam için bana ekstra bir şeyler ver) ve/veya bütçeyi (bana istediğim hayatı yaşamama yardımcı olacak fazladan biraz daha gelir sağla) tamamlayan bir ‘doldurma’ olgusu olarak görülüyor. Öte yandan diğerleri için bu durum doldurmanın ötesinde direkt olarak hayatta kalmayla ilgili bir olay olarak da tanımlanıyor. Birçok örnekte tüketiciler, kiralarını karşılayabilmek, ipoteklerini ödeyebilmek ya da en basitinden buzdolaplarını doldurabilmek için emeklilik planlarını erteliyor ya da iptal ediyor.

Araştırmaya göre Baby Boomers kuşağının büyük bölümü, diğer emeklilerle oyunlar oynanabilecek güneşli yerlerdeki sosyal toplulukların ve rahat bir yaşamın söz konusu olduğu bir emeklilik fikri de dahil, ‘Sessiz Kuşak’ın emeklilik yaklaşımlarını reddetme potansiyeline sahip. Bu kuşak daha hareketli, çok yönlü ve faal olmanın yanında emeklilerin ne yaptığı ya da ne yapması gerektiği konusundaki deneyimlerden uzak durmalarıyla biliniyor.

Şirketler hazırlıklı olmalı

Araştırmanın sonuç bölümünde emeklilik planlarını erteleyen müşteriler karşısında şirketlerin, kendilerini bekleyen ‘belirsiz’ geleceğe karşı hazırlık yapmaları için anlayış değişikliğine gitmeleri gereken 5 unsur sıralandı:

  • Müşterilerin bütçelerinin bütünlüğü
  • Bugünkü tüketimle geleceğe dair planlama arasındaki karşılıklı ilişki
  • Tüketim modellerinin bu söz konusu yaşam evrelerinde nasıl değiştiği ve karşılanmamış yeni ihtiyaçların ne olduğu
  • Nesiller arasındaki bağımlılık ve bir grubun finansal durumunun diğerini nasıl etkilediği
  • Müşterilerin daha iyi şekilde plan yapmasına yardımcı olma konusunda aktif rol alma fırsatı

KPMG Hakkında

Denetim, vergi ve danışmanlık hizmetleri sunan ve sektöründeki en büyük dört uluslararası şirketten biri olan KPMG, üye firmalar ağı sistemiyle 156 ülkede, 200 bin çalışanıyla finansal hizmetler, tüketici ürünleri ve endüstriyel sektörlerden, gıda, perakende, enerji, telekomünikasyon, kimya gibi pek çok sektöre danışmanlık hizmeti veriyor. KPMG Türkiye ise İstanbul merkez ofisinin yanı sıra Ankara ve İzmir ofisleriyle, 1982 yılından beri 1.500’den fazla çalışanıyla her sektörden 4 binin üzerinde firmaya sektörler özelinde hizmet verirken, rekabette ihtiyaç duydukları endüstriyel trendler hakkında değer yaratan çözümler sunuyor. Detaylı bilgi için adresine başvurabilirsiniz.

banner362
Yorumlar (0)
banner358
banner339
banner353
30°
parçalı az bulutlu
banner348
Günün Anketi Tümü
Sizce Yeni Sitemiz Nasıl Olmuş?
banner443
banner355
banner359
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Başakşehir 30 63
2. Trabzonspor 30 61
3. Sivasspor 30 54
4. Galatasaray 30 52
5. Beşiktaş 30 50
6. Fenerbahçe 30 49
7. Alanyaspor 30 48
8. Göztepe 30 38
9. Gaziantep FK 30 38
10. Antalyaspor 30 37
11. Kasımpaşa 30 36
12. Gençlerbirliği 30 32
13. Denizlispor 30 32
14. Kayserispor 30 31
15. Konyaspor 30 30
16. Malatyaspor 30 29
17. Çaykur Rizespor 30 29
18. Ankaragücü 30 25
Takımlar O P
1. Hatayspor 32 60
2. Erzurum BB 32 56
3. Adana Demirspor 32 55
4. Bursaspor 32 55
5. Akhisar Bld.Spor 32 54
6. Fatih Karagümrük 32 53
7. Altay 32 51
8. Ümraniye 32 44
9. Keçiörengücü 32 44
10. Giresunspor 32 44
11. Menemen Belediyespor 32 42
12. İstanbulspor 32 37
13. Balıkesirspor 32 35
14. Altınordu 32 33
15. Boluspor 32 30
16. Osmanlıspor 32 27
17. Adanaspor 32 21
18. Eskişehirspor 32 12
Takımlar O P
1. Liverpool 33 89
2. Man City 33 66
3. Leicester City 33 58
4. Chelsea 33 57
5. M. United 33 55
6. Wolverhampton 33 52
7. Arsenal 33 49
8. Sheffield United 33 48
9. Burnley 33 46
10. Tottenham 32 45
11. Everton 32 44
12. Newcastle 33 43
13. Southampton 33 43
14. Crystal Palace 33 42
15. Brighton 33 36
16. West Ham 33 31
17. Watford 33 28
18. Aston Villa 33 27
19. Bournemouth 33 27
20. Norwich City 33 21
Takımlar O P
1. Real Madrid 34 77
2. Barcelona 34 73
3. Atletico Madrid 34 62
4. Sevilla 33 57
5. Villarreal 34 54
6. Getafe 34 53
7. Real Sociedad 34 51
8. Athletic Bilbao 34 48
9. Valencia 34 47
10. Granada 34 47
11. Osasuna 34 45
12. Levante 34 43
13. Real Valladolid 34 39
14. Real Betis 34 38
15. Deportivo Alaves 34 35
16. Eibar 33 35
17. Celta de Vigo 34 35
18. Mallorca 34 29
19. Leganés 34 28
20. Espanyol 34 24
banner360
Günün Karikatürü Tümü
banner419

Gelişmelerden Haberdar Olun

@