banner437

banner410

banner413

banner334

banner441

banner436

banner407

banner409

banner412

banner78

banner440

banner358
banner465

ABD ile Çin arasındaki ek vergi restleşmesi Türkiye’ye yaradı

Abd İle Çin Arasındaki Ek Vergi Restleşmesi Türkiye’ye Yaradı

banner345
EKONOMİ 29.07.2019, 11:47
ABD ile Çin arasındaki ek vergi restleşmesi Türkiye’ye yaradı
banner346
banner414

ABD’nin Çin’den ithal ürünlere uyguladığı ek vergiler nedeniyle, ABD’li ithalatçılar farklı ülke pazarlarına yöneliyor. ABD’li ithalatçılar ek vergi yükümlülüklerinden kurtulmak amacıyla Çin’den tedarik ettiği ürünleri Türkiye pazarından elde etmeye başladı. Türkiye’den ABD’ye taşımacılık faaliyeti yürüten şirketin Genel Müdürü Hasan Şafak, “Taşımacılık işlerimizin dörtte birini ABD pazarında gerçekleştiriyoruz. Yılda yüzde 15’lik bir işlem hacmi artışımız vardı. Ancak sadece bu yıl yüzde 50 civarını görmeye başladı” dedi.

ABD ile Çin arasındaki ek vergi restleşmeleri Türkiye’ye yaradı. Ek vergi sorumluluğundan kurtulmak isteyen ABD’li ithalatçılar yönünü Türkiye’ye çevirdi. Bu durum sonucunda sadece bir yıl içerisinde ABD’ye yürütülen taşımacılık faaliyetleri yüzde 50 oranında artış kaydetti. Türkiye’den ABD’ye taşımacılık faaliyetleri gerçekleştiren lojistik şirketinin Genel Müdürü Hasan Şafak, ABD’nin Çin’den aldıkları ürünlere uygulanan ek vergiler sebebiyle, ABD’li ithalatçıların Türkiye pazarına yönelmesine ilişkin İHA’ya açıklamalarda bulundu.

Şafak, Amerika Birleşik Devletleri’nin uzun süredir asıl ithalatını Çin ile sürdürdüğünü belirterek, “Son dönemlerde yaşanan ABD ve Çin arasındaki ticaret savaşlarından dolayı, ABD’nin Çin’den aldıkları ürünlere uygulanan ek vergiler ABD’li ithalatçıları ister istemez yeni kaynaklar aramaya sevk etti” dedi.

“ABD’li ithalatçıların Türk ihracatçılarla bir takım anlaşmalar yaptıklarının duyumlarını alıyoruz”

Türk ihracatçıları geçmişte ABD’ye yaptıkları ihracatlardan dolayı hem ürün gamı açısından hem de ürün kalitesi açısından önemli bir pazara sahip olduğunu vurgulayan Şafak, “Ancak uzun zamandır pazarlarındaki bir takım maliye sorunlarından dolayı Çin’e kaptırmışlardı. Bu son gelişen durumdan dolayı Türk ihracatçıları bir adım daha öne çıkıyor. ABD’li acentalarımızdan aldığımız bilgilere göre özellikle son dönemde ABD’li ithalatçıların Türk ihracatçılarla bir takım anlaşmalar yaptıklarının duyumlarını almaya başladık. Hatta taşımalarını yapmaya başladığımız işlemlerde bulunuyor. Bu da hem kısa dönemde gördüğümüz işlem hacmimizin artışı hem de uzun dönemde de çok ciddi yatırımlar planlamamıza sebebiyet verdi” açıklamalarında bulundu.

“Taşımacılık işlerimizin dörtte biri ABD pazarında gerçekleşiyor”

Şirket olarak taşımacılık işlerinin dörtte birinin ABD pazarında gerçekleştiğinin altını çizen Şafak, “Ama her geçen gün büyüyor. Yılda yüzde 15’lik bir işlem hacmi artışımız vardı. Ancak bu işlem hacmi artışını ABD için söylüyorum. Sadece bu yıl yüzde 50 civarını görmeye başladı. Biz ABD’de dünyanın en büyük global olmayan acentesiyle çalışıyoruz. Bu acentemizin çok ciddi bir satış ağı mevcut. Dolayısıyla müşterileriyle yapılan yeni anlaşmalarda da taşımalarını bize yönlendiriyorlar. Bu sebeple de bizim çalışma hacmi artışımız çok daha gözle görülebilir seviyelere ulaştı” ifadelerini kullandı.

“İhracatta katkısı büyük olacak”

ABD’nin Türkiye ihracatçıları için stabil ve değerli bir Pazar olduğunu vurgulayan Şafak, “Birçok sektörde hedef konumunda olan bir pazar. Maalesef geçmiş dönemde Avrupa’ya ulaşabilen ihracatçılarımız ABD’de çok aktif değillerdi. Hem mesafeden kaynaklı bir takım sebeplerden dolayı hem de Çin’in çok rekabetçi olmasından dolayı aktif değillerdi. Bu son dönemdeki son değişikliklerden dolayı da Türkiye’den ABD’ye ihracat planlayan ve hedefleyen geçmişte bu pazarı kaybeden bazı sektörlerin tekrar canlanmasını bekliyoruz” şeklinde konuştu.

“ABD satın alma konusunda dünyadaki trendleri belirleyen bir pazardır”

Şafak sözlerine şöyle devam etti: “ABD satın alma konusunda dünyadaki trendleri belirleyen bir pazardır. Örneğin birçok markanın en büyük pazarı konumunda yer alıyor. Buradaki satın almalar Türkiye’ye kaydıkça aynı büyük markalar, büyük organizasyonlar diğer ülkelerdeki ihtiyaçlarını Türkiye’den tedarik etmeye yöneleceklerdir”.

“ABD’ye yapılan ihracatın 52 milyon doları sadece mobilya sektörü”

Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin hazırladığı rapora göre, ABD’ye olan ihracat konusunda 100 milyar dolarlık bir hedefin olduğunu vurgulayan Şafak, “Bunun 52 milyon doları sadece mobilya sektörünü ilgilendiriyor. Şuanda bizim en büyük taşıma artışını yakaladığımız sektör mobilya sektörüdür. Bunun hemen arkasından halı, kilim, ambalaj gibi gruplar takip ediyor. Bu üç sektör çok ciddi ihracat hacimlerini elleçleyecek. Tabi ki yine geçmişte çok önemli hacme sahip olan tekstil sektörü de tekrar canlanmasını bekliyoruz. Dolayısıyla TİM’in belirlediği 100 milyar dolarlık rakam bizim için çok gerçekçi ve kısa vadede ulaşılabilir olarak görünüyor” dedi.

“Ticaretini düşündüğümüz noktalara gidip Türk ihracatçısının yanında yer alacağız”

Son olarak kısa dönemde hızlı numune gidişleri ve acil yüklerin gitmesiyle ilgili özel çözümlere ihtiyaç olacağını planladıklarını söyleyen Şafak, “Bu nedenle yeni havalimanında bir depo açtık. Alternatif rotalar üzerinde çalışıyoruz. Özellikle Türk ihracatçılarının hava yolundaki en büyük derdi kapasite sorunudur. Alternatif rotalarla ABD’ye ihracatı olmayan ülkelerin hava yollarını kullanarak, Türkiye’den o havayollarına kadar kara taşıması ve o ülkelerden de hava taşımasıyla entegre çözümler üretiyoruz. Şuan da ABD pazarında bütün gelişmelere hazırız. Kendimizi bu duruma hazırladık. Ticaretini düşündüğümüz noktalara gidip Türk ihracatçısının yanında yer alacağımız günleri bekliyoruz” açıklamalarında bulundu.

banner362
Yorumlar (0)
banner358
banner339
banner353
26°
az bulutlu
banner348
Günün Anketi Tümü
Sizce Yeni Sitemiz Nasıl Olmuş?
banner443
banner355
banner359
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Başakşehir 34 69
2. Trabzonspor 34 65
3. Beşiktaş 34 62
4. Sivasspor 34 60
5. Alanyaspor 34 57
6. Galatasaray 34 56
7. Fenerbahçe 34 53
8. Gaziantep FK 34 46
9. Antalyaspor 34 45
10. Kasımpaşa 34 43
11. Göztepe 34 42
12. Gençlerbirliği 34 36
13. Konyaspor 34 36
14. Denizlispor 34 35
15. Çaykur Rizespor 34 35
16. Malatyaspor 34 32
17. Kayserispor 34 32
18. Ankaragücü 34 32
Takımlar O P
1. Hatayspor 34 66
2. Erzurumspor 34 62
3. Adana Demirspor 34 61
4. Akhisar Bld.Spor 34 57
5. Fatih Karagümrük 34 56
6. Bursaspor 34 56
7. Altay 34 54
8. Ankara Keçiörengücü 34 50
9. Menemen Belediyespor 34 44
10. Giresunspor 34 44
11. Ümraniye 34 44
12. İstanbulspor 34 40
13. Balıkesirspor 34 38
14. Altınordu 34 37
15. Boluspor 34 33
16. Osmanlıspor 34 30
17. Adanaspor 34 21
18. Eskişehirspor 34 12
Takımlar O P
1. Liverpool 38 99
2. Man City 38 81
3. M. United 38 66
4. Chelsea 38 66
5. Leicester City 38 62
6. Tottenham 38 59
7. Wolverhampton 38 59
8. Arsenal 38 56
9. Sheffield United 38 54
10. Burnley 38 54
11. Southampton 38 52
12. Everton 38 49
13. Newcastle 38 44
14. Crystal Palace 38 43
15. Brighton 38 41
16. West Ham 38 39
17. Aston Villa 38 35
18. Bournemouth 38 34
19. Watford 38 34
20. Norwich City 38 21
Takımlar O P
1. Real Madrid 38 87
2. Barcelona 38 82
3. Atletico Madrid 38 70
4. Sevilla 38 70
5. Villarreal 38 60
6. Real Sociedad 38 56
7. Granada 38 56
8. Getafe 38 54
9. Valencia 38 53
10. Osasuna 38 52
11. Athletic Bilbao 38 51
12. Levante 38 49
13. Real Valladolid 38 42
14. Eibar 38 42
15. Real Betis 38 41
16. Deportivo Alaves 38 39
17. Celta de Vigo 38 37
18. Leganés 38 36
19. Mallorca 38 33
20. Espanyol 38 25
banner360
Günün Karikatürü Tümü
banner419

Gelişmelerden Haberdar Olun

@