banner437

banner406

banner410

banner413

banner334

banner436

banner407

banner409

banner412

banner78

banner358
banner344

Turkcell’den tüm zamanların en iyi ilk 6 ayı

Murat Erkan, "hem Yılın İlk Yarısında Hem De İkinci Çeyrekte Toplam Gelirlerde Rekorlar Kırarak Bu Alandaki Sektör Liderliğimizi Perçinlemiş Olduk" Dedi.

banner345
EKONOMİ 01.08.2019, 09:41
Turkcell’den tüm zamanların en iyi ilk 6 ayı
banner346
banner414

2019’un ikinci üç aylık döneminde çift haneli büyümesini sürdüren Turkcell, yılın ilk yarısını tüm zamanların en yüksek geliri ve net kârıyla noktaladı. Grubun yılın ilk yarısındaki cirosu geçen yıla göre yüzde 20,3 artarak 11,9 milyar TL olurken, 6 aylık net kâr ise şirket tarihindeki en yüksek değer olan 1,7 milyar TL’ye ulaştı.

Dünyanın ilk dijital operatörü Turkcell, 2019’un ilk yarısını güçlü operasyonel ve finansal sonuçlarla noktaladı. Turkcell’in yılın ilk yarısında elde ettiği gelir toplamı 11 milyar 866 milyon TL’ye, net kârı ise 1 milyar 690 milyon TL’ye ulaşarak tarihi en yüksek seviyelerine çıktı. Elde edilen bu başarılı sonuçların da etkisiyle şirketin 2019 yılı için açıklanan FAVÖK marjı hedefi ise yüzde 39-41 olarak yukarı yönlü revize edildi.

Turkcell’in bilançosu ihtiyatlı finans yönetimi ve güçlü operasyonlardan elde edilen nakit sayesinde güçlenmeye devam etti. Haziran sonu itibarıyla net borcun FAVÖK’e oranı geçen yıl aynı dönemine kıyasla 0,3 puan iyileşerek 1,2 seviyesine geldi.

Turkcell’in ikinci çeyrekte de güçlü çift haneli büyümesini sürdürdüğüne dikkat çeken Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan, “Operasyonel verimliliğimizi artırmaya yönelik aldığımız aksiyonlar ve sunduğumuz yenilikçi çözümlere artan talebin etkisiyle bu çeyrek de hızlı büyümemizi sürdürerek yılın ilk yarısını rekorlarla noktalamayı başardık. Yeni müşteri deneyimi yaklaşımımız sayesinde abone sayımızı artırdık. Stratejik odak alanı olarak belirlediğimiz dijital servisler, dijital iş çözümleri ve Tech-Fin alanında elde ettiğimiz başarılı sonuçlar iş modelimizin ne kadar sağlam temellere oturmuş olduğunu gözler önüne serdi. Hem yılın ilk yarısında hem de ikinci çeyrekte toplam gelirlerde rekorlar kırarak bu alandaki sektör liderliğimizi perçinlemiş olduk. Önümüzdeki dönemde müşteri odaklı yaklaşımımızı daha da güçlendirerek, yeni akıllı teknolojilerimizle hayatlara değer katmaya devam edeceğiz” diye konuştu.

“Türkiye Superbox dedi”

Müşteri deneyimini geliştirmeye odaklanan yenilikçi aksiyonlar ve teklifler ile Turkcell’in bu çeyrekte faturalı, fiber ve dijital servislerde abone sayısını hızla arttırdığını kaydeden Genel Müdür Murat Erkan, “Faturalı mobil müşteri bazımız yılın ikinci 3 aylık döneminde 215 bin arttı. Fiber müşteri bazımız 15 bin artışla 1,4 milyona ulaştı. Sadece Turkcell’in sunduğu yenilikçi kablosuz genişbant erişim ürünümüz Superbox’a gelen güçlü talep, bu çeyrekte de devam etti. Sabit tarafta, fiberle ulaşamadığımız lokasyonlarda sunduğu hızla beğeni kazanan Superbox hizmetimizi tercih eden abone sayısı ise sadece 3 ayda yüzde 130’dan fazla artışla 130 bini aştı” dedi.

“Dijital İş Servisleri hızla büyüyor”

Türkiye’nin önde gelen dev dijital dönüşüm projelerine imza atan Dijital İş Servisleri’nin yılın ilk altı ayında hızla büyümeye devam ettiğini söyleyen Erkan, “Dijital iş çözümleri işimiz yılın ilk yarısında yüzde 62 oranında artışla 693 milyon TL gelir oluşturdu. Özel sektör ve kamu kuruluşlarının ihtiyaçlarına yönelik çözümler sunan ve dijital dönüşümlerini sağlayan servislerimizle bu alanda önümüzdeki dönemde güçlü büyümemizi sürdüreceğimize inanıyoruz” diye sözlerini sürdürdü.

“Paycell ile Tech-Fin’de öncülüğe devam”

Teknoloji ile finansın buluştuğu Tech-Fin alanında Paycell ile Türkiye’nin en büyük ödeme platformu olmayı hedeflediklerini hatırlatan Murat Erkan, “Paycell ile ilkleri hayata geçirmeye devam ediyoruz. Artık müşterilerimiz Paycell uygulaması ile İstanbulKart’larına yüklemeleri mobil cihazlarından kolaylıkla yapabiliyor ve isterlerse faturalarına yansıtabiliyor. Aktif kullanıcı sayısı 6 ayda 4 kat artan Paycell Kart’a “harçlık kart” olarak tanımlanabilme özelliğini getirerek ebeveynlerin hayatını kolaylaştırdık. Yine Paycell Kart ailesine, “Nakit Çeken Kart”ı ekleyerek yüklenen miktarın nakit olarak çekilebilmesi özelliğini getirdik. Bu alanda geliştirdiğimiz ve bugüne dek 4 milyon kez indirilen Paycell uygulaması üzerinden artık sadece cep telefonu numarasıyla 7/24 para transferi yapmak da mümkün. Ayrıca Paycell ile destek verdiğimiz İstanbulKart ve yemek kartı özelliklerini tek bir kartta buluşturan milli yemek kartı projesi Paye Kart kullanılmaya başlandı” dedi.

“BiP’te gönderilen mesaj sayısı 4 kat arttı”

Turkcell’in dijital uygulamalarına yönelik talebin her geçen gün arttığını ifade eden Murat Erkan sözlerine şöyle devam etti:

“Kullanıcı deneyimini geliştirmeye odaklandığımız dijital uygulamalarımızı indiren kişilerin sayısı 180 milyonu aştı. Yerli iletişim ve yaşam platformumuz BiP’te günde gönderilen ortalama mesaj sayısı son bir yılda 4 kat artarak 300 milyona çıktı. BiP’in yenilikçi anlık çeviri özelliğinde desteklenen dil sayısı ise 106’ya ulaştı. Dijital müzik platformumuz fizy’de aktif kullanıcı sayısı 3,7 milyon oldu. Bununla birlikte yapay zekâyı kullanarak fizy, Dergilik ve TV+ platformlarımızda kişiye özel içerikler önermeye başladık.”

En çok Turkcell tavsiye ediliyor

Yapılan şirket açıklamasına göre müşteri deneyimini geliştirmeye yönelik çözüm ve uygulamalarıyla Turkcell ikinci çeyrekte de açık ara müşterilerin en çok tavsiye ettiği marka olmayı sürdürdü. Hem mobil hem de sabit hizmetler için yapılan tavsiye skoru araştırmalarına göre Turkcell ana markalar bazında tavsiye oranı en yüksek marka oldu. Mobil tarafta Turkcell üçüncü sıradaki rakibine 22, ikinci rakibine ise 10 puan fark attı. Sabit tarafta ise Turkcell Fiber genel memnuniyete paralel olarak 14 puanla açık ara en çok tavsiye edilen marka oldu.

Sürdürülebilirliğe destek veren uygulamalar

Turkcell 2. çeyrekte de sürdürülebilirlik alanında önemli projelere imza attı. Mayıs ayında Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde grubun ilk güneş enerjisi santralini açan Turkcell bu projeyi 4,5 ay gibi kısa bir sürede tamamladı. Yine Mayıs ayında BNP Paribas ile imzaladığı 3 yıl vadeli 50 milyon Euro tutarındaki ‘Sürdürülebilirlik Endeksli Kredi’ anlaşmasıyla Turkcell bu alandaki çalışmalarını finansman alanına da taşımış oldu. Turkcell bu kredi sayesinde karbon ayak izini azaltarak çevreye karşı sorumluluğunu yerine getirirken finansman maliyetlerini de düşürebilecek.

Turkcell’in yaz başında sunduğu ön ödemeli hat kullanır gibi faturalı müşteri olmayı kolaylaştıran çözümü Rahat Paketler ile müşteriler dilediklerinde tarifelerine ek olarak istedikleri zaman konuşma ve internet paketlerini ön ödemeli olarak satın alabiliyor. Herhangi bir taahhüt verilmeden satın alınabilen paketlerin kullanım süresi dolunca yenileme zorunluluğu da ortadan kalkıyor. Böylece paket aşımı sürprizlerinin de önüne geçiliyor. Rahat ek paketlerin kullanım süresi ise haftalık ya da günlük olarak seçilebiliyor. Ayrıca yeni Rahat Paketler sayesinde müşteriler çeşitli nedenlerle kullanım yapmak istemedikleri aylarda fatura ödemiyor.

Gelirlerinin yüzde 1’ini KSS’ye ayırıyor

Turkcell gelirlerinin yüzde 1’ini kurumsal sosyal sorumluluk projelerine ayırıyor ve teknolojiyi hayatın hizmetine sunarak değer yaratıyor. Böylece sosyal fayda üreten projeleri destekleyerek topluma hizmet ediyor. Kurulduğu günden bu yana tüm sosyal sorumluluk projelerinin odağına teknolojinin fırsat eşitleyici gücünü koyarak herkesin bilgiye erişimde eşit olanaklara sahip olmasını sağlıyor ve toplumsal kapsayıcılık projelerini hayata geçiriyor. Kadınlara, çocuklara, engellilere, özel yeteneklilere ve mültecilere yönelik teknoloji temelli eğitim ve girişimcilik odaklı sürdürülebilir projeleri destekliyor. Toplumda iyi yönde fark yaratmayı amaçlayan Turkcell, uzun vadede daha yaşanabilir bir dünyanın inşasına katkı sağlamayı hedefliyor.

banner362
Yorumlar (0)
banner358
banner339
banner353
parçalı bulutlu
banner348
Günün Anketi Tümü
Sizce Yeni Sitemiz Nasıl Olmuş?
banner418
banner355
banner359
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 26 53
2. Başakşehir 26 53
3. Galatasaray 26 50
4. Sivasspor 26 49
5. Beşiktaş 26 44
6. Alanyaspor 26 43
7. Fenerbahçe 26 40
8. Göztepe 26 37
9. Gaziantep FK 26 32
10. Denizlispor 26 31
11. Antalyaspor 26 30
12. Gençlerbirliği 26 28
13. Kasımpaşa 26 26
14. Konyaspor 26 26
15. Malatyaspor 26 25
16. Çaykur Rizespor 26 25
17. Ankaragücü 26 23
18. Kayserispor 26 22
Takımlar O P
1. Hatayspor 28 53
2. Erzurum BB 28 47
3. Bursaspor 28 46
4. Adana Demirspor 28 45
5. Akhisar Bld.Spor 28 45
6. Fatih Karagümrük 28 43
7. Altay 28 43
8. Ümraniye 28 40
9. Giresunspor 27 38
10. Keçiörengücü 28 35
11. Balıkesirspor 28 35
12. Menemen Belediyespor 28 35
13. İstanbulspor 27 33
14. Altınordu 28 31
15. Boluspor 28 25
16. Osmanlıspor 28 24
17. Adanaspor 28 20
18. Eskişehirspor 28 17
Takımlar O P
1. Liverpool 29 82
2. Man City 28 57
3. Leicester City 29 53
4. Chelsea 29 48
5. M. United 29 45
6. Wolverhampton 29 43
7. Sheffield United 28 43
8. Tottenham 29 41
9. Arsenal 28 40
10. Burnley 29 39
11. Crystal Palace 29 39
12. Everton 29 37
13. Newcastle 29 35
14. Southampton 29 34
15. Brighton 29 29
16. West Ham 29 27
17. Watford 29 27
18. Bournemouth 29 27
19. Aston Villa 28 25
20. Norwich City 29 21
Takımlar O P
1. Barcelona 27 58
2. Real Madrid 27 56
3. Sevilla 27 47
4. Real Sociedad 27 46
5. Getafe 27 46
6. Atletico Madrid 27 45
7. Valencia 27 42
8. Villarreal 27 38
9. Granada 27 38
10. Athletic Bilbao 27 37
11. Osasuna 27 34
12. Real Betis 27 33
13. Levante 27 33
14. Deportivo Alaves 27 32
15. Real Valladolid 27 29
16. Eibar 27 27
17. Celta de Vigo 27 26
18. Mallorca 27 25
19. Leganés 27 23
20. Espanyol 27 20
banner360
banner361
Günün Karikatürü Tümü
banner419

Gelişmelerden Haberdar Olun

@