banner437

banner406

banner410

banner413

banner334

banner436

banner407

banner409

banner412

banner78

banner358
banner344

Basit bir halkadan kumanda merkezine

Otomobillerin direksiyon simidinin şekli ve işlevi tarih boyunca gelişim kaydetti.

banner345
OTOMOBİL 24.12.2018, 12:52
Basit bir halkadan kumanda merkezine
banner346
banner414

Otomobillerin direksiyon simidinin şekli ve işlevi tarih boyunca gelişim kaydetti. Direksiyonu daha sağlam kavrayabilmek ve hatta ellerimiz zarar görmesin diye eldiven taktığımız zamanlardan; gözlerimizi yoldan ayırmamıza gerek kalmadan sürüş hızını, müzik seçimini veya telefonumuzu kontrol ettiğimiz zamanlara ulaştı. Seat modellerine bakarak, direksiyon simidinin 70 yıllık öz geçmişinde nasıl değiştiğine ve geliştiğine bir göz atalım:

1950 - Seat 1400

1950 – Seat 1400

1950'ler: Bu on yıllık süre zarfında direksiyon simidi, sentetik reçineden yapılmış büyük sert bir halkadan ibaretti ve sürüş deneyimini adeta idmana dönüştürmekteydi. Amerikan arabalarından esinlenerek tasarlanan Seat 1400 gibi lüks modeller, bakır logo veya far açma kolu gibi direksiyon simidine monte edilmiş detaylara sahipti. Vites kolu bile direksiyon kolonu üzerinde bulunuyordu.

1950 - Seat 1400 direksiyonu

1950 – Seat 1400 direksiyonu

1960'lar: Seat 600 gibi orta sınıf tarafından satın alınan modeller, basit ve sade bir direksiyon simidine sahipti.

1960 - Seat 600

1960 – Seat 600

Bu dönemin direksiyon simitleri sadece tekerlekleri döndürmek için tasarlanmıştı. Üzerinde logo ya da kontrol düğmeleri bulunmuyordu, diğer sürücüleri ve yayaları uyarmak için sadece bir korna eklenmişti.

1960 - Seat 600 direksiyonu

1960 – Seat 600 direksiyonu

1970'ler: Direksiyon simidi giderek küçüldü ve sürücü konforunu ve güvenliğini artırmak için yeni, dolgulu, sentetik malzemelerden yapıldı. Seat 850 Spider 1970'lerde piyasaya sürüldü ve bu dönemde spor model direksiyonlar göz alıcı birer ifade unsuru oldu. Üreticiler direksiyon simidi kolları üzerinde metal kullanmaya başladı ve klasik yuvarlak delikler eklendi.

1970 - Seat 124

1970 – Seat 124

Ahşap çerçeve direksiyon simidine lüks bir hava verdi ve direksiyon simidi yarış arabasının görünümünü veren iki adet delikli kolla donatıldı. Seat 124 gibi modellerde 70'lerin sonuna doğru korna artık ortada değil, iki yatay kolun yan tarafındaydı ve başparmak ile kullanılıyordu.

1970 - Seat 124 direksiyonu

1970 – Seat 124 direksiyonu

1980 ve 1990'lar: Hidrolik direksiyon sisteminin gelmesiyle, direksiyon simidinin çapı daha da küçüldü, daha fazla konfor ve güvenlik sağlamaya başladı. Seat Ibiza'nın ilk modellerinde, bu parça daha önemliydi ve kauçuk benzeri bir malzemeden üretilmişti, bu da direksiyon simidinin daha ergonomik olmasını sağladı.

1980-1990 Seat Ibiza

1980-1990 Seat Ibiza

İlerleyen yıllarda yeni fonksiyonlar eklendi. 90’larda üretilen bir sonraki nesil Ibiza daha sonra bir hava yastığıyla donatıldı, bir sonraki nesilde ise sürücü radyo kanallarını seçebilmekte ve sesi direksiyon simidinden kontrol edebilmekteydi.

1980 - 1990 Seat Ibiza direksiyonu

1980 – 1990 Seat Ibiza direksiyonu

Günümüz: Park ve şerit kontrol asistanları ve tüm bilgilerin hemen elimizin altında olması. Bunlar günümüzde sürücüler için mevcut olan özelliklerden sadece bazıları.

Seat Ateca

Seat Ateca

Seat Ateca, Arona veya Ibiza gibi modeller, araç içi sıcaklığını kontrol etmemizi, dilediğimiz müziği seçmemizi, rota belirlememizi, sürüş hızını veya mesafesini seçmemizi ve hatta direksiyon simidinden bir telefon araması yapmamızı bile sağlıyor. Sürücünün dikkatinin dağılmasını önlemek için tüm bilgiler gösterge panelinde görüntüleniyor.

Seat Ateca direksiyonu

Seat Ateca direksiyonu

Geleceğin direksiyon simitleri: Sürücüler, ellerini direksiyon simidinden kaldırmadan araç üzerinde giderek daha fazla kontrole sahip olacaklar. Bununla birlikte, otomatik
sistemlerle donatılan araçlar için harcanan zaman ve kaydedilen ilerleme direksiyon simidinin tamamen yok olmasını da sağlayabilir.

banner362
Yorumlar (0)
banner358
banner339
banner353
parçalı az bulutlu
banner348
Günün Anketi Tümü
Sizce Yeni Sitemiz Nasıl Olmuş?
banner354
banner355
banner359
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 26 53
2. Başakşehir 26 53
3. Galatasaray 26 50
4. Sivasspor 26 49
5. Beşiktaş 26 44
6. Alanyaspor 26 43
7. Fenerbahçe 26 40
8. Göztepe 26 37
9. Gaziantep FK 26 32
10. Denizlispor 26 31
11. Antalyaspor 26 30
12. Gençlerbirliği 26 28
13. Kasımpaşa 26 26
14. Konyaspor 26 26
15. Malatyaspor 26 25
16. Çaykur Rizespor 26 25
17. Ankaragücü 26 23
18. Kayserispor 26 22
Takımlar O P
1. Hatayspor 28 53
2. Erzurum BB 28 47
3. Bursaspor 28 46
4. Adana Demirspor 28 45
5. Akhisar Bld.Spor 28 45
6. Fatih Karagümrük 28 43
7. Altay 28 43
8. Ümraniye 28 40
9. Giresunspor 27 38
10. Keçiörengücü 28 35
11. Balıkesirspor 28 35
12. Menemen Belediyespor 28 35
13. İstanbulspor 27 33
14. Altınordu 28 31
15. Boluspor 28 25
16. Osmanlıspor 28 24
17. Adanaspor 28 20
18. Eskişehirspor 28 17
Takımlar O P
1. Liverpool 29 82
2. Man City 28 57
3. Leicester City 29 53
4. Chelsea 29 48
5. M. United 29 45
6. Wolverhampton 29 43
7. Sheffield United 28 43
8. Tottenham 29 41
9. Arsenal 28 40
10. Burnley 29 39
11. Crystal Palace 29 39
12. Everton 29 37
13. Newcastle 29 35
14. Southampton 29 34
15. Brighton 29 29
16. West Ham 29 27
17. Watford 29 27
18. Bournemouth 29 27
19. Aston Villa 28 25
20. Norwich City 29 21
Takımlar O P
1. Barcelona 27 58
2. Real Madrid 27 56
3. Sevilla 27 47
4. Real Sociedad 27 46
5. Getafe 27 46
6. Atletico Madrid 27 45
7. Valencia 27 42
8. Villarreal 27 38
9. Granada 27 38
10. Athletic Bilbao 27 37
11. Osasuna 27 34
12. Real Betis 27 33
13. Levante 27 33
14. Deportivo Alaves 27 32
15. Real Valladolid 27 29
16. Eibar 27 27
17. Celta de Vigo 27 26
18. Mallorca 27 25
19. Leganés 27 23
20. Espanyol 27 20
banner360
banner361
Günün Karikatürü Tümü
banner419

Gelişmelerden Haberdar Olun

@