banner437

banner406

banner410

banner413

banner334

banner436

banner407

banner409

banner412

banner78

banner358
banner344

Elektrikli araçlar pazara hakim olacak!

Lutz, Türkiye ve ABD'de otomotiv sektöründeki gelişmelere ve dijital dönüşüme ilişkin değerlendirmelerde bulundu.Otomotiv sektöründe dijitalleşmeye yönelik her iki ülkede ciddi adımlar atıldığını dile getiren Lutz, müşteri tecrübelerini artırmaya çalıştıklarını ve sekt.

banner345
OTOMOBİL 30.03.2019, 21:37
Elektrikli araçlar pazara hakim olacak!
banner346
banner414

Lutz, Türkiye ve ABD'de otomotiv sektöründeki gelişmelere ve dijital dönüşüme ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Otomotiv sektöründe dijitalleşmeye yönelik her iki ülkede ciddi adımlar atıldığını dile getiren Lutz, müşteri tecrübelerini artırmaya çalıştıklarını ve sektördeki dijitalleşmenin kendilerine bu konuda önemli düzeyde yardımcı olduğunu belirtti.

Eski Amerikan Ulusal Otomotiv Bayileri Derneği (NADA) Dönem Başkanı Wesley Lutz

Lutz, sektördeki dijitalleşmenin saydamlık ve rekabetçilik açısından önemli olduğuna dikkati çekerek, “Müşteriler neye sahip olmak istediğini daha iyi biliyor. Sektördeki dijitalleşme, müşterilerin neye sahip olmak istediğini anlayabilme ve karar verebilme açısından bize yardımcı oluyor. Kendileri için en iyi olan ürüne odaklanıyorlar. ABD'de de müşteriler, satın alımdan önce ortalama 9 saat internet üzerinde zaman harcıyorlar ve ona göre hangi ürünü alacaklarına karar veriyorlar.” ifadelerini kullandı.

Dijital dönüşümde iyi işler yapılıyor

Sektördeki değişim konusunda Türkiye ve ABD'de oldukça iyi işler yapıldığını aktaran Lutz, “Buradaki perakendeciler, müşteri ile ilgili bilgilere ulaşma konusunda sıkıntı çekiyor. Dijitalleşmeyle bu sorunun üstesinden gelme ve satış konusunda daha iyi bir süreç için yardımcı oluyordur. ABD'de de bir kişinin araba satın alma süreci 3,5 saat sürüyor. Müşteri gelir, sözleşme imzalanır, aracını seçer. ABD'de de müşteriler bu sürecin daha da aza indirilmesini, 45 dakika da bitmesini istiyor. Müşteriler zamana öncekinden daha fazla değer veriyor. Dünya hızla değişirken biz perakendeciler olarak, müşterilerin beklentilerini, isteklerini dikkate almalıyız” yorumunda bulundu.

Müzakere ve müşteri analizi yaparak fiyat uygulanmalı

Wesley Lutz, Türkiye'de perakendecilerin müzakere ve müşteri analizi yaparak bir fiyat uygulaması gerektiğine işaret ederek, ABD'de de kendilerinin bu konuda müşterilerde müzakerelerde bulunduğunu ve görüş alışverişi yaptıklarını dile getirdi.

Dizel ve benzinli araçlardan elektrikli araçlara geçiş süreci yaşandığını ve bu süreçte büyük bir fırsat bulunduğunu aktaran Lutz, “Bazı kişiler bu durumun zarar vereceğini düşünebilir. Benim için bir fırsat getiren bir şey. Dünyada yüz milyonlarca araç bu araçlar ile yer değiştirilmeyi bekleyecek. Elektrikli araçların dizel ve benzinli araçlardan daha iyi olduğunu anlayan müşteriler bu konuda elektrikli araçlara daha fazla rağbet gösterecek. Burada sürüş tecrübesine yönelik farklı bir potansiyel var. Elektrikli araçların pazarda yerini tamamen alması ve elektrikli araçların ticaretinin tamamen yayılması fazla zaman almaz.”

ABD ve Türkiye’deki süreçlerin benzer yönler taşıdığına vurgu yapan Lutz, ABD’de müşterilerin daha uzun sürede finanse edildiğine dikkati çekerek şöyle devam etti:

“ABD'de 72 aylık finanslama çok yaygın. Türkiye'de peşin ödemeler çok daha fazla. ABD'de de peşinat almıyoruz. Uzun dönemli araç kiralamalar çok daha yaygın ve popüler hale gelmeye başladı. Çünkü, aylık ödeme, satın almaktan daha düşük. Bundan dolayı, araba etiket fiyatı yükselmeye devam edecek. Müşterilerin aylık bütçeleri var ve bundan dolayı uzun vadeli kiralamalar daha yaygın diyebiliriz.”

Ekonomisi iyi seyreden ve gelişmiş ülkelerin genelde daha iyi ticaret birliklerine sahip olduğunun altını çizen Lutz, “Üreticiler ile hükümetler iyi bir pazarlık süreci geçirdiklerinde iyi bir ticaret birlikleri mümkün olabiliyor. Öyle görüyorum ki, Türkiye'de perakendecilere yönelik yoğun bir ilgi ve alaka var. Buradaki perakendeciler ticaret birliklerini desteklemelidirler.” dedi.

(AA)

banner362
Yorumlar (0)
banner358
banner339
banner353
10°
kapalı
banner348
Günün Anketi Tümü
Sizce Yeni Sitemiz Nasıl Olmuş?
banner354
banner355
banner359
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 26 53
2. Başakşehir 26 53
3. Galatasaray 26 50
4. Sivasspor 26 49
5. Beşiktaş 26 44
6. Alanyaspor 26 43
7. Fenerbahçe 26 40
8. Göztepe 26 37
9. Gaziantep FK 26 32
10. Denizlispor 26 31
11. Antalyaspor 26 30
12. Gençlerbirliği 26 28
13. Kasımpaşa 26 26
14. Konyaspor 26 26
15. Malatyaspor 26 25
16. Çaykur Rizespor 26 25
17. Ankaragücü 26 23
18. Kayserispor 26 22
Takımlar O P
1. Hatayspor 28 53
2. Erzurum BB 28 47
3. Bursaspor 28 46
4. Adana Demirspor 28 45
5. Akhisar Bld.Spor 28 45
6. Fatih Karagümrük 28 43
7. Altay 28 43
8. Ümraniye 28 40
9. Giresunspor 27 38
10. Keçiörengücü 28 35
11. Balıkesirspor 28 35
12. Menemen Belediyespor 28 35
13. İstanbulspor 27 33
14. Altınordu 28 31
15. Boluspor 28 25
16. Osmanlıspor 28 24
17. Adanaspor 28 20
18. Eskişehirspor 28 17
Takımlar O P
1. Liverpool 29 82
2. Man City 28 57
3. Leicester City 29 53
4. Chelsea 29 48
5. M. United 29 45
6. Wolverhampton 29 43
7. Sheffield United 28 43
8. Tottenham 29 41
9. Arsenal 28 40
10. Burnley 29 39
11. Crystal Palace 29 39
12. Everton 29 37
13. Newcastle 29 35
14. Southampton 29 34
15. Brighton 29 29
16. West Ham 29 27
17. Watford 29 27
18. Bournemouth 29 27
19. Aston Villa 28 25
20. Norwich City 29 21
Takımlar O P
1. Barcelona 27 58
2. Real Madrid 27 56
3. Sevilla 27 47
4. Real Sociedad 27 46
5. Getafe 27 46
6. Atletico Madrid 27 45
7. Valencia 27 42
8. Villarreal 27 38
9. Granada 27 38
10. Athletic Bilbao 27 37
11. Osasuna 27 34
12. Real Betis 27 33
13. Levante 27 33
14. Deportivo Alaves 27 32
15. Real Valladolid 27 29
16. Eibar 27 27
17. Celta de Vigo 27 26
18. Mallorca 27 25
19. Leganés 27 23
20. Espanyol 27 20
banner360
banner361
Günün Karikatürü Tümü
banner419

Gelişmelerden Haberdar Olun

@