banner370

banner406

banner410

banner413

banner334

banner369

banner407

banner409

banner412

banner78

banner358
banner357
banner344

Elektrikli araçlar pazara hakim olacak!

Lutz, Türkiye ve ABD'de otomotiv sektöründeki gelişmelere ve dijital dönüşüme ilişkin değerlendirmelerde bulundu.Otomotiv sektöründe dijitalleşmeye yönelik her iki ülkede ciddi adımlar atıldığını dile getiren Lutz, müşteri tecrübelerini artırmaya çalıştıklarını ve sekt.

banner345
OTOMOBİL 30.03.2019, 21:37
Elektrikli araçlar pazara hakim olacak!
banner346
banner414

Lutz, Türkiye ve ABD'de otomotiv sektöründeki gelişmelere ve dijital dönüşüme ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Otomotiv sektöründe dijitalleşmeye yönelik her iki ülkede ciddi adımlar atıldığını dile getiren Lutz, müşteri tecrübelerini artırmaya çalıştıklarını ve sektördeki dijitalleşmenin kendilerine bu konuda önemli düzeyde yardımcı olduğunu belirtti.

Eski Amerikan Ulusal Otomotiv Bayileri Derneği (NADA) Dönem Başkanı Wesley Lutz

Lutz, sektördeki dijitalleşmenin saydamlık ve rekabetçilik açısından önemli olduğuna dikkati çekerek, “Müşteriler neye sahip olmak istediğini daha iyi biliyor. Sektördeki dijitalleşme, müşterilerin neye sahip olmak istediğini anlayabilme ve karar verebilme açısından bize yardımcı oluyor. Kendileri için en iyi olan ürüne odaklanıyorlar. ABD'de de müşteriler, satın alımdan önce ortalama 9 saat internet üzerinde zaman harcıyorlar ve ona göre hangi ürünü alacaklarına karar veriyorlar.” ifadelerini kullandı.

Dijital dönüşümde iyi işler yapılıyor

Sektördeki değişim konusunda Türkiye ve ABD'de oldukça iyi işler yapıldığını aktaran Lutz, “Buradaki perakendeciler, müşteri ile ilgili bilgilere ulaşma konusunda sıkıntı çekiyor. Dijitalleşmeyle bu sorunun üstesinden gelme ve satış konusunda daha iyi bir süreç için yardımcı oluyordur. ABD'de de bir kişinin araba satın alma süreci 3,5 saat sürüyor. Müşteri gelir, sözleşme imzalanır, aracını seçer. ABD'de de müşteriler bu sürecin daha da aza indirilmesini, 45 dakika da bitmesini istiyor. Müşteriler zamana öncekinden daha fazla değer veriyor. Dünya hızla değişirken biz perakendeciler olarak, müşterilerin beklentilerini, isteklerini dikkate almalıyız” yorumunda bulundu.

Müzakere ve müşteri analizi yaparak fiyat uygulanmalı

Wesley Lutz, Türkiye'de perakendecilerin müzakere ve müşteri analizi yaparak bir fiyat uygulaması gerektiğine işaret ederek, ABD'de de kendilerinin bu konuda müşterilerde müzakerelerde bulunduğunu ve görüş alışverişi yaptıklarını dile getirdi.

Dizel ve benzinli araçlardan elektrikli araçlara geçiş süreci yaşandığını ve bu süreçte büyük bir fırsat bulunduğunu aktaran Lutz, “Bazı kişiler bu durumun zarar vereceğini düşünebilir. Benim için bir fırsat getiren bir şey. Dünyada yüz milyonlarca araç bu araçlar ile yer değiştirilmeyi bekleyecek. Elektrikli araçların dizel ve benzinli araçlardan daha iyi olduğunu anlayan müşteriler bu konuda elektrikli araçlara daha fazla rağbet gösterecek. Burada sürüş tecrübesine yönelik farklı bir potansiyel var. Elektrikli araçların pazarda yerini tamamen alması ve elektrikli araçların ticaretinin tamamen yayılması fazla zaman almaz.”

ABD ve Türkiye’deki süreçlerin benzer yönler taşıdığına vurgu yapan Lutz, ABD’de müşterilerin daha uzun sürede finanse edildiğine dikkati çekerek şöyle devam etti:

“ABD'de 72 aylık finanslama çok yaygın. Türkiye'de peşin ödemeler çok daha fazla. ABD'de de peşinat almıyoruz. Uzun dönemli araç kiralamalar çok daha yaygın ve popüler hale gelmeye başladı. Çünkü, aylık ödeme, satın almaktan daha düşük. Bundan dolayı, araba etiket fiyatı yükselmeye devam edecek. Müşterilerin aylık bütçeleri var ve bundan dolayı uzun vadeli kiralamalar daha yaygın diyebiliriz.”

Ekonomisi iyi seyreden ve gelişmiş ülkelerin genelde daha iyi ticaret birliklerine sahip olduğunun altını çizen Lutz, “Üreticiler ile hükümetler iyi bir pazarlık süreci geçirdiklerinde iyi bir ticaret birlikleri mümkün olabiliyor. Öyle görüyorum ki, Türkiye'de perakendecilere yönelik yoğun bir ilgi ve alaka var. Buradaki perakendeciler ticaret birliklerini desteklemelidirler.” dedi.

(AA)

banner362
Yorumlar (0)
banner358
banner339
banner353
az bulutlu
banner348
Günün Anketi Tümü
Sizce Yeni Sitemiz Nasıl Olmuş?
banner354
banner355
banner359
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 22 45
2. Sivasspor 23 45
3. Başakşehir 22 43
4. Galatasaray 22 42
5. Alanyaspor 23 39
6. Fenerbahçe 22 38
7. Beşiktaş 23 37
8. Göztepe 22 34
9. Gaziantep FK 23 31
10. Antalyaspor 23 25
11. Malatyaspor 22 24
12. Gençlerbirliği 22 24
13. Denizlispor 22 24
14. Çaykur Rizespor 21 24
15. Konyaspor 23 21
16. Ankaragücü 22 20
17. Kasımpaşa 22 16
18. Kayserispor 23 16
Takımlar O P
1. Hatayspor 23 45
2. Erzurum BB 23 42
3. Bursaspor 23 39
4. Adana Demirspor 23 37
5. Fatih Karagümrük 23 34
6. Keçiörengücü 23 32
7. Ümraniye 23 32
8. Akhisar Bld.Spor 23 32
9. Menemen Belediyespor 23 32
10. Altay 22 31
11. Balıkesirspor 23 31
12. Giresunspor 22 28
13. İstanbulspor 21 26
14. Altınordu 23 24
15. Osmanlıspor 23 21
16. Adanaspor 22 18
17. Eskişehirspor 23 16
18. Boluspor 22 16
Takımlar O P
1. Liverpool 26 76
2. Man City 27 57
3. Leicester City 27 50
4. Chelsea 27 44
5. Tottenham 27 40
6. Sheffield United 27 40
7. M. United 26 38
8. Burnley 27 37
9. Wolverhampton 26 36
10. Everton 26 36
11. Arsenal 26 34
12. Southampton 27 34
13. Crystal Palace 27 33
14. Newcastle 27 31
15. Brighton 27 28
16. Bournemouth 27 26
17. Aston Villa 27 25
18. West Ham 26 24
19. Watford 26 24
20. Norwich City 26 18
Takımlar O P
1. Barcelona 25 55
2. Real Madrid 25 53
3. Getafe 24 42
4. Real Sociedad 24 40
5. Atletico Madrid 24 40
6. Sevilla 24 40
7. Villarreal 24 38
8. Valencia 25 38
9. Granada 25 36
10. Levante 25 32
11. Athletic Bilbao 24 31
12. Osasuna 25 31
13. Real Betis 25 30
14. Deportivo Alaves 24 27
15. Real Valladolid 24 26
16. Eibar 24 24
17. Celta de Vigo 25 24
18. Mallorca 25 22
19. Leganés 25 19
20. Espanyol 24 19
banner360
banner361
Günün Karikatürü Tümü
banner419

Gelişmelerden Haberdar Olun

@