banner370

banner406

banner410

banner413

banner334

banner369

banner407

banner409

banner412

banner78

banner358
banner357
banner344

En az yakan Subaru olabilir mi?

Subaru’nun ilk defa 1997 yılında ürettiği SW gibi ama yerden yüksek bir gövdeye sahip olan otomobili Forester, 2018 yılının sonunda en yeni jenerasyonuyla yollara çıktı.Yeni otomobil bir önceki versiyona göre şasesiyle, güvenlik donanımlarıyla ve hibrit motoruyla bu değişimi a

banner345
OTOMOBİL 12.02.2020, 09:30
En az yakan Subaru olabilir mi?
banner346
banner414

Subaru’nun ilk defa 1997 yılında ürettiği SW gibi ama yerden yüksek bir gövdeye sahip olan otomobili Forester, 2018 yılının sonunda en yeni jenerasyonuyla yollara çıktı.


Yeni otomobil bir önceki versiyona göre şasesiyle, güvenlik donanımlarıyla ve hibrit motoruyla bu değişimi açık bir şekilde gösteriyor.


5. jenerasyon Forester dışarıdan bir önceki versiyona göre çok ciddi bir farklılığa tasarım açısından sahip değil. Otomobilin farları ve ön tamponu yeniden tasarlanmış ve motor ızgarasıyla kaputta farklılıklar var.


Otomobilin yan profiline göz attığınızda ise aracın yerden yüksek duruşunu destekleyen plastik detaylar hemen dikkatinizi çekecek. Bu detaylar Forester’ın maceracı karakterini dışarıya çıkarıyor.


Forester’ın yan profildeki en önemli farklarından biri de mavi renkli, hibrit ve elektrik vurgusu yapan e-BOXER logosu olmuş.


Forester markanın yeni global platformu üzerine inşa edilmiş bir otomobil. Bu yüzden bir önceki versiyona göre aracın boyu 3 santimetre daha uzun. Bu fazlalık sayesinde Forester’ın iç mekanı daha geniş ve ferah diyebilirim.


Forester’ın arka tasarımına göz attığınızda ise aracın yeni olduğunu anlıyorsunuz. Özellikle stoplar ve arka camın bagaj kapağına kadar uzanıyormuş gibi gözükmesi bu durumu ortaya çıkarıyor. Arka tamponda yer alan siyah ve gri renkli plastik detaylar, tek egzoz çıkışıyla da sportif gözüküyor.


Yeni otomobilin ölçülerine baktığımızda ise 4625 mm uzunluğunda, 1815 mm genişliğinde ve 1730 mm yüksekliğinde. Otomobilin dingil mesafesi 2670 mm uzunluğunda bagajı da 507 litre hacminde olduğunu görüyorsunuz.


Forester’ın içine göz attığınızda ise karşınıza üç kollu ve düğmelerle dolu direksiyon çıkıyor. Direksiyonun hemen arkasında kalan gösterge panelinin ortasındaki bilgi ekranı yenilenmiş ve aracın güvenlik sistemlerini gösterir hale gelmiş.


Ön konsolun tam ortasında yer alan multimedya ekranı ise bir önceki jenerasyona göre daha hassas olmuş. Bu ekranın boyutu ise 8 inç yani daha büyük olabilirdi! Ayrıca bu ekranın hemen üzerinde yer alan bir küçük ekran daha var. Bu küçük ekran ise önceki jenerasyonda renksiz ve daha kısıtlı özelliklere sahipti. Bu sefer renklenen bu ekran üzerinden aracın bir çok özelliğini ve durumu görebiliyorsunuz. Direksiyon üzerinde bulunan Info tuşu ekranın diğer görüntüleri göstermesini sağlıyor.


Forester'ın vites kolunun hemen arkasında ise döner bir düğme yer alıyor. Bu düğme aracın arazi programlarını ayarlayabileceğiniz X-Mode'un kontrolünü sağlıyor. Yeni Forester ile X-Mode da yenilenmiş. Önceden bir kademeli olan bu arazi modunda artık bir kademe daha var.


Düğmeyi sola çevirirseniz kar ve toprak zemine uyumlu hale gelen otomobil, düğmeyi sağa çevirdiğinizde daha zorlu olan Deep Snow ve Mud koşullarına uyum sağlar hale geliyor. Bu iki seviyeyi birbirinden ayıran en temel fark ise ESP'nin birinde açık diğerinde kapalı olması. X-Mode arazi koşullarının haricinde yokuş iniş desteği sistemini de kullanıcısına sunuyor.


Yeni Forester ile İstanbul içerisinde arazi koşullarında bir deneyim gerçekleştiremedim bunun en temel sebebi ise zamansızlıktan kaynaklı diyebilirim. Ancak Forester’ı şehir içine ne kadar uyumlu olup olmadığı anlamında kullanmış oldum.


Forester’ın en önemli yeniliklerinden biri ise aracın kalbi. Otomotiv endüstrisindeki elektrik dönüşümünden nasibini alan Forester, 2 litrelik atmosferik motoruna ek küçük bir elektrik motoruyla yakıt tüketimini azaltıp, performansını arttırmayı başarmış.


İçten yanmalı motor 150 beygir güç üretirken elektrik motoru 16 beygir güç üretiyor. Küçük bir batarya paketi bulunan otomobil tam şarjla 1.6 km'lik mesafe gitmeyi vaad ediyor. Menzilden de tahmin edeceğiniz gibi aracın pillerinin şarj edilmesi de bir o kadar çabuk oluyor.


e-BOXER motor sayesinde Forester daha ekonomik bir otomobil olmuş ancak benim beklentim biraz daha yüksekti diyebilirim. Yeni otomobil elektrik motoru sayesinde yüzde 10 daha az yakıt tüketim değerini kullanıcısına sunuyor. Forester ile şehir içinde hareket halindeyken elektrik motorunun yalnız başına çalışmasından ziyade benzinli motora ek olarak çalıştığını kolayca fark ediyorsunuz.


Sürüş hissi bakımından otomobil, oldukça konforlu bir kabin sunuyor. Rüzgar, yol ve motor sesi gibi durumları tamamen ortadan kaldıran yeni otomobil, iç mekanda kullanılan materyallerle de kullanıcısını şımartmayı beceriyor.


Otomobili kullandığım süre içerisinde 300 km mesafe kat ettim. Bu süre boyunca bana verdiği yakıt tüketim değeri ise 9.8 lt / 100 km idi.


Yeni Forester e-BOXER ülkemizde e-Xtra, e-Xtreme ve e-Xlusive adı altında 3 farklı donanımla satın alınabiliyor. Aracın başlangıç fiyatı ise 402 bin 728 TL olarak belirtilmiş…

Sözcü

banner362
Yorumlar (0)
banner358
banner339
banner353
10°
açık
banner348
Günün Anketi Tümü
Sizce Yeni Sitemiz Nasıl Olmuş?
banner354
banner355
banner359
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 21 44
2. Başakşehir 22 43
3. Galatasaray 22 42
4. Sivasspor 22 42
5. Alanyaspor 22 39
6. Fenerbahçe 22 38
7. Beşiktaş 22 36
8. Göztepe 21 33
9. Gaziantep FK 22 30
10. Malatyaspor 21 24
11. Gençlerbirliği 22 24
12. Denizlispor 22 24
13. Çaykur Rizespor 21 24
14. Antalyaspor 22 22
15. Konyaspor 22 20
16. Ankaragücü 22 20
17. Kasımpaşa 22 16
18. Kayserispor 22 15
Takımlar O P
1. Hatayspor 22 42
2. Erzurum BB 22 39
3. Bursaspor 22 39
4. Adana Demirspor 22 34
5. Keçiörengücü 22 32
6. Akhisar Bld.Spor 22 32
7. Menemen Belediyespor 22 32
8. Altay 22 31
9. Fatih Karagümrük 22 31
10. Ümraniye 22 29
11. Giresunspor 21 28
12. Balıkesirspor 22 28
13. İstanbulspor 21 26
14. Altınordu 22 24
15. Osmanlıspor 22 18
16. Adanaspor 22 18
17. Eskişehirspor 22 16
18. Boluspor 22 16
Takımlar O P
1. Liverpool 26 76
2. Man City 25 51
3. Leicester City 26 50
4. Chelsea 26 41
5. Tottenham 26 40
6. Sheffield United 26 39
7. M. United 26 38
8. Wolverhampton 26 36
9. Everton 26 36
10. Arsenal 26 34
11. Burnley 26 34
12. Southampton 26 31
13. Newcastle 26 31
14. Crystal Palace 26 30
15. Brighton 26 27
16. Bournemouth 26 26
17. Aston Villa 26 25
18. West Ham 25 24
19. Watford 26 24
20. Norwich City 26 18
Takımlar O P
1. Real Madrid 24 53
2. Barcelona 24 52
3. Getafe 24 42
4. Atletico Madrid 24 40
5. Sevilla 24 40
6. Villarreal 24 38
7. Valencia 24 38
8. Real Sociedad 23 37
9. Granada 24 33
10. Athletic Bilbao 24 31
11. Osasuna 24 31
12. Real Betis 24 29
13. Levante 24 29
14. Deportivo Alaves 24 27
15. Real Valladolid 24 26
16. Eibar 23 24
17. Celta de Vigo 24 21
18. Mallorca 24 21
19. Leganés 24 19
20. Espanyol 24 19
banner360
banner361
Günün Karikatürü Tümü
banner419

Gelişmelerden Haberdar Olun

@