banner437

banner410

banner413

banner334

banner441

banner436

banner407

banner409

banner412

banner78

banner440

banner358
banner465

En az yakan Subaru olabilir mi?

Subaru’nun ilk defa 1997 yılında ürettiği SW gibi ama yerden yüksek bir gövdeye sahip olan otomobili Forester, 2018 yılının sonunda en yeni jenerasyonuyla yollara çıktı.Yeni otomobil bir önceki versiyona göre şasesiyle, güvenlik donanımlarıyla ve hibrit motoruyla bu değişimi a

banner345
OTOMOBİL 12.02.2020, 09:30
En az yakan Subaru olabilir mi?
banner346
banner414

Subaru’nun ilk defa 1997 yılında ürettiği SW gibi ama yerden yüksek bir gövdeye sahip olan otomobili Forester, 2018 yılının sonunda en yeni jenerasyonuyla yollara çıktı.


Yeni otomobil bir önceki versiyona göre şasesiyle, güvenlik donanımlarıyla ve hibrit motoruyla bu değişimi açık bir şekilde gösteriyor.


5. jenerasyon Forester dışarıdan bir önceki versiyona göre çok ciddi bir farklılığa tasarım açısından sahip değil. Otomobilin farları ve ön tamponu yeniden tasarlanmış ve motor ızgarasıyla kaputta farklılıklar var.


Otomobilin yan profiline göz attığınızda ise aracın yerden yüksek duruşunu destekleyen plastik detaylar hemen dikkatinizi çekecek. Bu detaylar Forester’ın maceracı karakterini dışarıya çıkarıyor.


Forester’ın yan profildeki en önemli farklarından biri de mavi renkli, hibrit ve elektrik vurgusu yapan e-BOXER logosu olmuş.


Forester markanın yeni global platformu üzerine inşa edilmiş bir otomobil. Bu yüzden bir önceki versiyona göre aracın boyu 3 santimetre daha uzun. Bu fazlalık sayesinde Forester’ın iç mekanı daha geniş ve ferah diyebilirim.


Forester’ın arka tasarımına göz attığınızda ise aracın yeni olduğunu anlıyorsunuz. Özellikle stoplar ve arka camın bagaj kapağına kadar uzanıyormuş gibi gözükmesi bu durumu ortaya çıkarıyor. Arka tamponda yer alan siyah ve gri renkli plastik detaylar, tek egzoz çıkışıyla da sportif gözüküyor.


Yeni otomobilin ölçülerine baktığımızda ise 4625 mm uzunluğunda, 1815 mm genişliğinde ve 1730 mm yüksekliğinde. Otomobilin dingil mesafesi 2670 mm uzunluğunda bagajı da 507 litre hacminde olduğunu görüyorsunuz.


Forester’ın içine göz attığınızda ise karşınıza üç kollu ve düğmelerle dolu direksiyon çıkıyor. Direksiyonun hemen arkasında kalan gösterge panelinin ortasındaki bilgi ekranı yenilenmiş ve aracın güvenlik sistemlerini gösterir hale gelmiş.


Ön konsolun tam ortasında yer alan multimedya ekranı ise bir önceki jenerasyona göre daha hassas olmuş. Bu ekranın boyutu ise 8 inç yani daha büyük olabilirdi! Ayrıca bu ekranın hemen üzerinde yer alan bir küçük ekran daha var. Bu küçük ekran ise önceki jenerasyonda renksiz ve daha kısıtlı özelliklere sahipti. Bu sefer renklenen bu ekran üzerinden aracın bir çok özelliğini ve durumu görebiliyorsunuz. Direksiyon üzerinde bulunan Info tuşu ekranın diğer görüntüleri göstermesini sağlıyor.


Forester'ın vites kolunun hemen arkasında ise döner bir düğme yer alıyor. Bu düğme aracın arazi programlarını ayarlayabileceğiniz X-Mode'un kontrolünü sağlıyor. Yeni Forester ile X-Mode da yenilenmiş. Önceden bir kademeli olan bu arazi modunda artık bir kademe daha var.


Düğmeyi sola çevirirseniz kar ve toprak zemine uyumlu hale gelen otomobil, düğmeyi sağa çevirdiğinizde daha zorlu olan Deep Snow ve Mud koşullarına uyum sağlar hale geliyor. Bu iki seviyeyi birbirinden ayıran en temel fark ise ESP'nin birinde açık diğerinde kapalı olması. X-Mode arazi koşullarının haricinde yokuş iniş desteği sistemini de kullanıcısına sunuyor.


Yeni Forester ile İstanbul içerisinde arazi koşullarında bir deneyim gerçekleştiremedim bunun en temel sebebi ise zamansızlıktan kaynaklı diyebilirim. Ancak Forester’ı şehir içine ne kadar uyumlu olup olmadığı anlamında kullanmış oldum.


Forester’ın en önemli yeniliklerinden biri ise aracın kalbi. Otomotiv endüstrisindeki elektrik dönüşümünden nasibini alan Forester, 2 litrelik atmosferik motoruna ek küçük bir elektrik motoruyla yakıt tüketimini azaltıp, performansını arttırmayı başarmış.


İçten yanmalı motor 150 beygir güç üretirken elektrik motoru 16 beygir güç üretiyor. Küçük bir batarya paketi bulunan otomobil tam şarjla 1.6 km'lik mesafe gitmeyi vaad ediyor. Menzilden de tahmin edeceğiniz gibi aracın pillerinin şarj edilmesi de bir o kadar çabuk oluyor.


e-BOXER motor sayesinde Forester daha ekonomik bir otomobil olmuş ancak benim beklentim biraz daha yüksekti diyebilirim. Yeni otomobil elektrik motoru sayesinde yüzde 10 daha az yakıt tüketim değerini kullanıcısına sunuyor. Forester ile şehir içinde hareket halindeyken elektrik motorunun yalnız başına çalışmasından ziyade benzinli motora ek olarak çalıştığını kolayca fark ediyorsunuz.


Sürüş hissi bakımından otomobil, oldukça konforlu bir kabin sunuyor. Rüzgar, yol ve motor sesi gibi durumları tamamen ortadan kaldıran yeni otomobil, iç mekanda kullanılan materyallerle de kullanıcısını şımartmayı beceriyor.


Otomobili kullandığım süre içerisinde 300 km mesafe kat ettim. Bu süre boyunca bana verdiği yakıt tüketim değeri ise 9.8 lt / 100 km idi.


Yeni Forester e-BOXER ülkemizde e-Xtra, e-Xtreme ve e-Xlusive adı altında 3 farklı donanımla satın alınabiliyor. Aracın başlangıç fiyatı ise 402 bin 728 TL olarak belirtilmiş…

Sözcü

Yorumlar (0)
banner358
banner339
banner353
28°
açık
banner348
Günün Anketi Tümü
Sizce Yeni Sitemiz Nasıl Olmuş?
banner443
banner355
banner359
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Başakşehir 30 63
2. Trabzonspor 29 58
3. Sivasspor 29 53
4. Galatasaray 29 52
5. Beşiktaş 29 50
6. Fenerbahçe 30 49
7. Alanyaspor 30 48
8. Göztepe 30 38
9. Gaziantep FK 30 38
10. Antalyaspor 30 37
11. Kasımpaşa 29 35
12. Gençlerbirliği 30 32
13. Denizlispor 30 32
14. Malatyaspor 30 29
15. Çaykur Rizespor 29 29
16. Kayserispor 29 28
17. Konyaspor 29 27
18. Ankaragücü 30 25
Takımlar O P
1. Hatayspor 31 57
2. Bursaspor 32 55
3. Adana Demirspor 31 54
4. Erzurum BB 31 53
5. Akhisar Bld.Spor 31 51
6. Fatih Karagümrük 31 50
7. Altay 31 50
8. Ümraniye 31 44
9. Keçiörengücü 31 44
10. Giresunspor 31 44
11. Menemen Belediyespor 32 42
12. Balıkesirspor 31 35
13. İstanbulspor 31 34
14. Altınordu 32 33
15. Boluspor 31 30
16. Osmanlıspor 31 24
17. Adanaspor 32 21
18. Eskişehirspor 31 12
Takımlar O P
1. Liverpool 32 86
2. Man City 32 66
3. Leicester City 33 58
4. Chelsea 33 57
5. M. United 33 55
6. Wolverhampton 33 52
7. Arsenal 33 49
8. Sheffield United 33 48
9. Burnley 33 46
10. Tottenham 32 45
11. Everton 32 44
12. Newcastle 33 43
13. Crystal Palace 33 42
14. Southampton 32 40
15. Brighton 33 36
16. West Ham 33 31
17. Watford 33 28
18. Aston Villa 32 27
19. Bournemouth 33 27
20. Norwich City 33 21
Takımlar O P
1. Real Madrid 34 77
2. Barcelona 33 70
3. Atletico Madrid 34 62
4. Sevilla 33 57
5. Villarreal 33 54
6. Getafe 33 52
7. Real Sociedad 33 50
8. Athletic Bilbao 34 48
9. Valencia 34 47
10. Granada 34 47
11. Osasuna 33 44
12. Levante 33 42
13. Real Valladolid 34 39
14. Real Betis 34 38
15. Deportivo Alaves 34 35
16. Eibar 33 35
17. Celta de Vigo 34 35
18. Mallorca 34 29
19. Leganés 33 25
20. Espanyol 33 24
banner360
Günün Karikatürü Tümü
banner419

Gelişmelerden Haberdar Olun

@