banner437

banner406

banner410

banner413

banner334

banner436

banner407

banner409

banner412

banner78

banner358
banner344

En az yakan Subaru olabilir mi?

Subaru’nun ilk defa 1997 yılında ürettiği SW gibi ama yerden yüksek bir gövdeye sahip olan otomobili Forester, 2018 yılının sonunda en yeni jenerasyonuyla yollara çıktı.Yeni otomobil bir önceki versiyona göre şasesiyle, güvenlik donanımlarıyla ve hibrit motoruyla bu değişimi a

banner345
OTOMOBİL 12.02.2020, 09:30
En az yakan Subaru olabilir mi?
banner346
banner414

Subaru’nun ilk defa 1997 yılında ürettiği SW gibi ama yerden yüksek bir gövdeye sahip olan otomobili Forester, 2018 yılının sonunda en yeni jenerasyonuyla yollara çıktı.


Yeni otomobil bir önceki versiyona göre şasesiyle, güvenlik donanımlarıyla ve hibrit motoruyla bu değişimi açık bir şekilde gösteriyor.


5. jenerasyon Forester dışarıdan bir önceki versiyona göre çok ciddi bir farklılığa tasarım açısından sahip değil. Otomobilin farları ve ön tamponu yeniden tasarlanmış ve motor ızgarasıyla kaputta farklılıklar var.


Otomobilin yan profiline göz attığınızda ise aracın yerden yüksek duruşunu destekleyen plastik detaylar hemen dikkatinizi çekecek. Bu detaylar Forester’ın maceracı karakterini dışarıya çıkarıyor.


Forester’ın yan profildeki en önemli farklarından biri de mavi renkli, hibrit ve elektrik vurgusu yapan e-BOXER logosu olmuş.


Forester markanın yeni global platformu üzerine inşa edilmiş bir otomobil. Bu yüzden bir önceki versiyona göre aracın boyu 3 santimetre daha uzun. Bu fazlalık sayesinde Forester’ın iç mekanı daha geniş ve ferah diyebilirim.


Forester’ın arka tasarımına göz attığınızda ise aracın yeni olduğunu anlıyorsunuz. Özellikle stoplar ve arka camın bagaj kapağına kadar uzanıyormuş gibi gözükmesi bu durumu ortaya çıkarıyor. Arka tamponda yer alan siyah ve gri renkli plastik detaylar, tek egzoz çıkışıyla da sportif gözüküyor.


Yeni otomobilin ölçülerine baktığımızda ise 4625 mm uzunluğunda, 1815 mm genişliğinde ve 1730 mm yüksekliğinde. Otomobilin dingil mesafesi 2670 mm uzunluğunda bagajı da 507 litre hacminde olduğunu görüyorsunuz.


Forester’ın içine göz attığınızda ise karşınıza üç kollu ve düğmelerle dolu direksiyon çıkıyor. Direksiyonun hemen arkasında kalan gösterge panelinin ortasındaki bilgi ekranı yenilenmiş ve aracın güvenlik sistemlerini gösterir hale gelmiş.


Ön konsolun tam ortasında yer alan multimedya ekranı ise bir önceki jenerasyona göre daha hassas olmuş. Bu ekranın boyutu ise 8 inç yani daha büyük olabilirdi! Ayrıca bu ekranın hemen üzerinde yer alan bir küçük ekran daha var. Bu küçük ekran ise önceki jenerasyonda renksiz ve daha kısıtlı özelliklere sahipti. Bu sefer renklenen bu ekran üzerinden aracın bir çok özelliğini ve durumu görebiliyorsunuz. Direksiyon üzerinde bulunan Info tuşu ekranın diğer görüntüleri göstermesini sağlıyor.


Forester'ın vites kolunun hemen arkasında ise döner bir düğme yer alıyor. Bu düğme aracın arazi programlarını ayarlayabileceğiniz X-Mode'un kontrolünü sağlıyor. Yeni Forester ile X-Mode da yenilenmiş. Önceden bir kademeli olan bu arazi modunda artık bir kademe daha var.


Düğmeyi sola çevirirseniz kar ve toprak zemine uyumlu hale gelen otomobil, düğmeyi sağa çevirdiğinizde daha zorlu olan Deep Snow ve Mud koşullarına uyum sağlar hale geliyor. Bu iki seviyeyi birbirinden ayıran en temel fark ise ESP'nin birinde açık diğerinde kapalı olması. X-Mode arazi koşullarının haricinde yokuş iniş desteği sistemini de kullanıcısına sunuyor.


Yeni Forester ile İstanbul içerisinde arazi koşullarında bir deneyim gerçekleştiremedim bunun en temel sebebi ise zamansızlıktan kaynaklı diyebilirim. Ancak Forester’ı şehir içine ne kadar uyumlu olup olmadığı anlamında kullanmış oldum.


Forester’ın en önemli yeniliklerinden biri ise aracın kalbi. Otomotiv endüstrisindeki elektrik dönüşümünden nasibini alan Forester, 2 litrelik atmosferik motoruna ek küçük bir elektrik motoruyla yakıt tüketimini azaltıp, performansını arttırmayı başarmış.


İçten yanmalı motor 150 beygir güç üretirken elektrik motoru 16 beygir güç üretiyor. Küçük bir batarya paketi bulunan otomobil tam şarjla 1.6 km'lik mesafe gitmeyi vaad ediyor. Menzilden de tahmin edeceğiniz gibi aracın pillerinin şarj edilmesi de bir o kadar çabuk oluyor.


e-BOXER motor sayesinde Forester daha ekonomik bir otomobil olmuş ancak benim beklentim biraz daha yüksekti diyebilirim. Yeni otomobil elektrik motoru sayesinde yüzde 10 daha az yakıt tüketim değerini kullanıcısına sunuyor. Forester ile şehir içinde hareket halindeyken elektrik motorunun yalnız başına çalışmasından ziyade benzinli motora ek olarak çalıştığını kolayca fark ediyorsunuz.


Sürüş hissi bakımından otomobil, oldukça konforlu bir kabin sunuyor. Rüzgar, yol ve motor sesi gibi durumları tamamen ortadan kaldıran yeni otomobil, iç mekanda kullanılan materyallerle de kullanıcısını şımartmayı beceriyor.


Otomobili kullandığım süre içerisinde 300 km mesafe kat ettim. Bu süre boyunca bana verdiği yakıt tüketim değeri ise 9.8 lt / 100 km idi.


Yeni Forester e-BOXER ülkemizde e-Xtra, e-Xtreme ve e-Xlusive adı altında 3 farklı donanımla satın alınabiliyor. Aracın başlangıç fiyatı ise 402 bin 728 TL olarak belirtilmiş…

Sözcü

banner362
Yorumlar (0)
banner358
banner339
banner353
10°
hafif yağmur
banner348
Günün Anketi Tümü
Sizce Yeni Sitemiz Nasıl Olmuş?
banner354
banner355
banner359
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 26 53
2. Başakşehir 26 53
3. Galatasaray 26 50
4. Sivasspor 26 49
5. Beşiktaş 26 44
6. Alanyaspor 26 43
7. Fenerbahçe 26 40
8. Göztepe 26 37
9. Gaziantep FK 26 32
10. Denizlispor 26 31
11. Antalyaspor 26 30
12. Gençlerbirliği 26 28
13. Kasımpaşa 26 26
14. Konyaspor 26 26
15. Malatyaspor 26 25
16. Çaykur Rizespor 26 25
17. Ankaragücü 26 23
18. Kayserispor 26 22
Takımlar O P
1. Hatayspor 28 53
2. Erzurum BB 28 47
3. Bursaspor 28 46
4. Adana Demirspor 28 45
5. Akhisar Bld.Spor 28 45
6. Fatih Karagümrük 28 43
7. Altay 28 43
8. Ümraniye 28 40
9. Giresunspor 27 38
10. Keçiörengücü 28 35
11. Balıkesirspor 28 35
12. Menemen Belediyespor 28 35
13. İstanbulspor 27 33
14. Altınordu 28 31
15. Boluspor 28 25
16. Osmanlıspor 28 24
17. Adanaspor 28 20
18. Eskişehirspor 28 17
Takımlar O P
1. Liverpool 29 82
2. Man City 28 57
3. Leicester City 29 53
4. Chelsea 29 48
5. M. United 29 45
6. Wolverhampton 29 43
7. Sheffield United 28 43
8. Tottenham 29 41
9. Arsenal 28 40
10. Burnley 29 39
11. Crystal Palace 29 39
12. Everton 29 37
13. Newcastle 29 35
14. Southampton 29 34
15. Brighton 29 29
16. West Ham 29 27
17. Watford 29 27
18. Bournemouth 29 27
19. Aston Villa 28 25
20. Norwich City 29 21
Takımlar O P
1. Barcelona 27 58
2. Real Madrid 27 56
3. Sevilla 27 47
4. Real Sociedad 27 46
5. Getafe 27 46
6. Atletico Madrid 27 45
7. Valencia 27 42
8. Villarreal 27 38
9. Granada 27 38
10. Athletic Bilbao 27 37
11. Osasuna 27 34
12. Real Betis 27 33
13. Levante 27 33
14. Deportivo Alaves 27 32
15. Real Valladolid 27 29
16. Eibar 27 27
17. Celta de Vigo 27 26
18. Mallorca 27 25
19. Leganés 27 23
20. Espanyol 27 20
banner360
banner361
Günün Karikatürü Tümü
banner419

Gelişmelerden Haberdar Olun

@