banner437

banner410

banner413

banner334

banner441

banner436

banner407

banner409

banner412

banner78

banner440

banner358
banner465

Niro’ya merhaba deyin.

Markanın kompakt SUV segmentinde yer alan modeli Niro’ya merhaba deyin.

banner345
OTOMOBİL 25.08.2018, 13:34
Niro’ya merhaba deyin.
banner346
banner414

Markanın kompakt SUV segmentinde yer alan modeli Niro’ya merhaba deyin. Niro sizinde spottan fark ettiğiniz gibi hem elektrikli hem de benzinli motora sahip bir SUV olma özelliği taşıyor.

Araca dışarıdan baktığınızda çekik gözlü ve hafif bir agresiflik bakışlı bir otomobil olduğunu sezmeniz oldukça normal. Ön tamponda yer alan gündüz ledleri biraz kaybolmuş gibi gözükse de işini yerine getirmeyi başarıyor.

Motor ızgarasının parlak siyah renkte olması ve bu bölümde kullanılan krom çerçeve işi biraz daha premiuma götürse de o noktalara erişmek içim çıta ve renkle olması oldukça zor.

Otomobilin yanına geçtiğinizde ise gövdeye göre ilk önce gözünüze küçük gelen jantlarla tanışıyorsunuz. Dinamik bir tasarım çizgisine sahip olan bu jantlar, Niro’nun sade gövdesini olduğundan daha hareketli göstermek için elinden geleni yapıyor. Ancak Niro’nun bir SUV olarak geçmesi ve yerden yüksekliğinin dışarıdan bu kadar az gözükmesi kullanıcısını düşündürecek tarzda. Ayrıca dört tekerlekten çekiş özelliğinin de olmaması SUV mu yoksa yerden yüksek bir SW mi bu araç diye soru işareti oluşturuyor.

Niro’nun arkasına geçtiğinizde ise otomobilin küt bir biçimde sonlandırıldığını fark ediyorsunuz. Çift parçalı ve yere paralel olan stoplar arka kısmı olduğundan daha geniş göstermiş durumda.

Otomobilin arka kısmında en çok dikkat çeken diğer bir hususta aracın tamponu ve egzoz difüzörü. Çift renkli olan tampon, havanın daha rahat geçmesi için tasarlanmış olan egzoz difüzörüyle iyi bir uyum yakalamış durumda.

Gelelim Niro’nun ölçülerine. Otomobilin uzunluğu 4355 mm, genişliği 1805 mm ve yüksekliği 1545 mm ölçülerinde. Bu detaylarla birlikte otomobilin aks mesafesi 2700 mm iken, 421 litre de bagaj hacmine sahip.

Niro’nun sürücü kapısını açıp içine geçtiğinizde ise, tuşlarla dolu olan üç kollu direksiyon ve küçücük bir multimedya ekranı sizi karşılıyor.

Direksiyon üzerindeki tuşlarda gösterge tablosu üzerindeki ekranı, hız sabitleme sistemini ve ses sistemini kolayca kontrol edebiliyorsunuz.

Dokunmatik ekran üzerinden ise sadece multimedya sistemini kontrol edebiliyorsunuz.

Gösterge tablosuna dikkatlice baktığınızda, standart otomobillerden farklı bir detayla karşılaşıyorsunuz. Motor devri göstergesinin olduğu yerde Niro, hibrit sürüşünüzü kolaylaştıracak farklı bir göstergeyi sizinle buluşturuyor. Charge, Eco ve Power bölümlerine ayrılmış olan bu gösterge üzerinden ayağınız gaz pedalında iken neler olduğunu görebiliyorsunuz.

Tablonun ortasında yer alan ekran üzerinden ise yol bilgisayarına ve enerji akışına rahatlıkla ulaşabiliyorsunuz.

Niro’nun motor kaputunu açtığınızda ise karşınıza bir elektrikli ve benzinli motor çıkıyor. 1.6 litrelik benzinli motor 105 beygir güç ve 147 Nm tork üretirken, elektrikli motor 43.5 beygir güç ve 170 Nm tork üretiyor. Her ikisinin toplamı ise 141 beygir güçle 265 Nm tork üreten bir sonuç oluşturuyor. Gücün aktarma görevini ise Hyundai’den de tanıdığımız 7 ileri DCT şanzıman yerine getiriyor.

Sürüş esnasında hissettiklerime gelecek olursak, durumlar biraz karışık. Karışıklığın asıl sebebi aslına bakarsanız gaza basma şiddetinizle doğru orantılı. Eğer sakin sürüş karakterine sahip bir sürücüyseniz elektrik motoruyla maksimum mesafe kat edebilirsiniz. Ancak gaz pedalı hassasiyeti biraz daha agresif ise, elektrikli motorla birlikte benzinli motor da sürekli olarak devreye girecektir.

Benzinli motor çalıştığı iki durum var dikkatimi çeken yani benzinli motorun ne iş yaptığıyla ilgili… Birinci durumda elektrik motoruna ek bir güçle aracı hareket ettirmek için çalışan motor, bir diğer durumda da aracın elektrik motorunun gücünü aldığı pilleri doldurmak için devreye giriyor. Kısacası tam gaz yaptığınızda otomobil hem elektrik hem de benzinli motoru çalıştırıp gidebiliyor ve siz de 141 beygir gücü tamamen hissedebiliyorsunuz…

Sakin kullanımlarda ise elektrik motoru size elinden geldiği kadar yardım ediyor. Özellikle eğer ayağınızı iyi ayarlayabilirseniz yokuşları bile kolaylıkla elektrik gücüyle çıkabiliyorsunuz. Kendi kendini şarj edebilen sistem benzinli motor çalışırken ayağınızı gazdan çektiğiniz durumlarda rejeneratif olarak çalışarak pilleri şarj edebiliyor. Bu sırada frene bastığınızda ise şarj hızı artıyor. Niro’nun rakibi olan bazı markalar özellikle ayağınızı gazdan çektiğinizde(özellikle yokuş aşağı inerken) aracın motor freni yapması için farklı bir sistem geliştirmişler ve bu durumlarda isterseniz vitesi bu konuma getirip aracın hızlanmasına engel olabiliyorsunuz. Ancak Niro’da böyle bir ekstra durum söz konusu değil. Eğer aracın hızlanmasını istemiyorsanız ayağınız fren pedalıyla temas ediyor olması gerekiyor.

Niro’nun kabininin rüzgar, yol ve motor sesi bakımından işini iyi yaptığını söyleyebilirim. Süspansiyon konusunda da ne çok iyi ne de çok kötü demem de fayda var ama bana sürüş boyunca sorun yaratmadılar ki sizede yaratacağını düşünmüyorum. Ancak 18 inçlik jantların üzerinde bulunan düşük profilli lastikler konfor açısından kimi zaman işinizi zorlaştırabiliyor.

Otomobille performanslı bir kullanım düşünmemenizde fayda var. Niro hibrit sistemiyle daha fazla ekonomiklik daha az performans olarak çalışıyor.  Bu sayede de otomobille şehir içinde geçtiğim 400 km mesafe sonucunda tüketim değerim 5.1 lt / 100 km idi. Bu değer günümüzde satın alabileceğiniz benzinli ve dizel otomobillerin çoğundan daha az bir tüketim anlamına geliyor. Günümüz benzin litre fiyatlarıyla da kilometrede 35 kuruş benzin tüketmiş oluyorum…

Otomobilin motoru 1.6 litre hacminde olduğu için devlet teşviğinden faydalanmıyor. MTV’si de 1.6 litrelik motor hacmi üzerinden hesaplanıyor. Niro gibi bir otomobil satın almak isterseniz ise etiket fiyatı 179 bin 900 tl’den başlıyor 200 bin tl’ye kadar uzanıyor.

banner362
Yorumlar (0)
banner358
banner339
banner353
25°
açık
banner348
Günün Anketi Tümü
Sizce Yeni Sitemiz Nasıl Olmuş?
banner443
banner355
banner359
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Başakşehir 34 69
2. Trabzonspor 34 65
3. Beşiktaş 34 62
4. Sivasspor 34 60
5. Alanyaspor 34 57
6. Galatasaray 34 56
7. Fenerbahçe 34 53
8. Gaziantep FK 34 46
9. Antalyaspor 34 45
10. Kasımpaşa 34 43
11. Göztepe 34 42
12. Gençlerbirliği 34 36
13. Konyaspor 34 36
14. Denizlispor 34 35
15. Çaykur Rizespor 34 35
16. Malatyaspor 34 32
17. Kayserispor 34 32
18. Ankaragücü 34 32
Takımlar O P
1. Hatayspor 34 66
2. Erzurumspor 34 62
3. Adana Demirspor 34 61
4. Akhisar Bld.Spor 34 57
5. Fatih Karagümrük 34 56
6. Bursaspor 34 56
7. Altay 34 54
8. Ankara Keçiörengücü 34 50
9. Menemen Belediyespor 34 44
10. Giresunspor 34 44
11. Ümraniye 34 44
12. İstanbulspor 34 40
13. Balıkesirspor 34 38
14. Altınordu 34 37
15. Boluspor 34 33
16. Osmanlıspor 34 30
17. Adanaspor 34 21
18. Eskişehirspor 34 12
Takımlar O P
1. Liverpool 38 99
2. Man City 38 81
3. M. United 38 66
4. Chelsea 38 66
5. Leicester City 38 62
6. Tottenham 38 59
7. Wolverhampton 38 59
8. Arsenal 38 56
9. Sheffield United 38 54
10. Burnley 38 54
11. Southampton 38 52
12. Everton 38 49
13. Newcastle 38 44
14. Crystal Palace 38 43
15. Brighton 38 41
16. West Ham 38 39
17. Aston Villa 38 35
18. Bournemouth 38 34
19. Watford 38 34
20. Norwich City 38 21
Takımlar O P
1. Real Madrid 38 87
2. Barcelona 38 82
3. Atletico Madrid 38 70
4. Sevilla 38 70
5. Villarreal 38 60
6. Real Sociedad 38 56
7. Granada 38 56
8. Getafe 38 54
9. Valencia 38 53
10. Osasuna 38 52
11. Athletic Bilbao 38 51
12. Levante 38 49
13. Real Valladolid 38 42
14. Eibar 38 42
15. Real Betis 38 41
16. Deportivo Alaves 38 39
17. Celta de Vigo 38 37
18. Leganés 38 36
19. Mallorca 38 33
20. Espanyol 38 25
banner360
Günün Karikatürü Tümü
banner419

Gelişmelerden Haberdar Olun

@