banner437

banner406

banner410

banner413

banner334

banner436

banner407

banner409

banner412

banner78

banner358
banner344

Otomobillerin iç mekanları nasıl değişti?

Detaylı fotoğraflara girmeden önce bazı bilgiler vermek istiyorum.

banner345
OTOMOBİL 01.11.2018, 19:57
Otomobillerin iç mekanları nasıl değişti?
banner346
banner414

Detaylı fotoğraflara girmeden önce bazı bilgiler vermek istiyorum. Mesela otomobilin camları ne kadar küçük olursa psikolojik olarak kendinizi o kadar güvende hissedersiniz. Ayrıca ön cam ile ön koltukta oturan sürücü ve yolcu arasındaki mesafe ne kadar uzunsa yine aynı oranda kendinizi o kadar güvende hissedersiniz.

shutterstock_379218703

Mühendisler otomobillerinmekanlarını tasarlarken bu tarz hususlara oldukça dikkat ediyorlar. Günümüzdeki güncel otomobillerin iç mekanlarına göz attığınızda bu tarz özel detaylar dikkatinizi çekecektir. Özellikle mat renkli ön konsollar güneş ışığının cama yansımasını azaltır ve bu da daha güvenli sürüş yapmanızı sağlar ya da performanslı otomobillerin tavan döşemelerinin koyu renkli olması gibi…

Gelelim otomotiv tarihinin ilk gününden bugüne kadar iç mekan gelişimine;

1928 yılında ergonomi diye bir kavram henüz yoktu. Özellikle İngilizlerin geliştirdiği Alvis FA’nın iç mekanında bunu kolayca görebiliyorsunuz.

alvis_fwd_type_fa_375480337211928

1930’larda üretilen otomobillerin iç mekanlarında birden fazla aynı örnekler vardı. Mesela plastik parçalar ve açılabilen ön camlar bunun en önemlileriydi.

1930-car-interior

1930’lu 1940’lı yıllara gelindiğinde ise bazı şemalar ortaya çıkmaya başladı. Otomobillerin teknik çizimlerinin yer aldığı bu şemalar gelecekteki iç mekanların neye benzeyeceği ve ne kadar ergonomik olacağını gösteriyordu. Kimya ve sanayinin ilerlemesi büyük hacimlerde üretilen otomobil modelleri için daha ucuz parçalar üretilmesini sağladı. O dönemlerde geleneksel olarak kabul edilen ahşap vb maddedeki parçalar ise lüks otomobillerde yeni bir role sahip oldu.

1939-morris-8-series-e-1938

1940 yıllarında ise daha geniş diz mesafesi dikkat çekiyor. Ön konsol daha fazla metal renginde olmaya başlıyor ve yapay deri döşeme o günlerden itibaren otomobil koltuklarını kaplıyor.

1940car-interior

1950’ye geldiğinizde ise kalorifer ve radyo opsiyonu otomobillere ekleniyor. Renkli iç mekan detayları ve fazlasıyla plastik cam pervazları otomobillerdeki yerlerini alırken elektrik motor sayesinde açılıp kapanan camlar da lüks otomobillerde kullanılmaya başlandı.

1950_shutterstock_229491184

1960’larda ise kalorifer araçlarda standart oldu ve klima lüks otomobillerin opsiyonları arasına eklendi. Öncekilere göre daha güçlü ve sağlıklı koltuklar kullanılmaya başlandı. Isıtmalı arka cam ve emniyet kemerleri de opsiyonel olarak listedeki yerlerini aldılar.

1960interior

O yıllarda otomobillerin ön konsollarında ahşap detaylar kullanmak zenginliği ve lükslüğü gösteriyordu ki günümüzde de bunun örnekleri mevcut. 1960 yılında ortaya çıkan yeni bir Ferrari ise iç mekandaki standartları değiştirdi. Ferrari 250 GTO Lusso’nun gösterge tablosu standartlardan uzak bir şekilde konsol ortasına konumlandırılmıştı.

ferrari-250-gt-lusso-design

1970’li yıllara gelindiğinde plastik kalıp işi daha da önemli bir hal almış ve otomobillerin iç mekanında plastik daha fazla yer bulmaya başlamıştı. O yıllarda radyo artık standart olarak kullanılmaya başlandı. Ayrıca döşemeler daha canlı renklere kavuştu.

1970

Radyonun kaset çaldığı, camların elektrikli olduğu, merkezi kilitin hayatımıza girdiği yıllara geldik, 1980’ler… Ayrıca o yıllarda Otomobillerin direksiyonlarının arkasında birden fazla işe yarayan kollarla insanlar tanışmaya başladılar. Otomobillerin içindeki yumuşak kaplı detaylar ve açılabilir tavan(sunroof) da o yıllarda çok modaydı. İlk dijital gezinti bilgisi veren gösterge tablosuda bu yıllara hayatımıza girmişti.

1980interior

Airbag ile tanıştığımız, klimanın standart olduğu, teknolojinin ucuzlamasıyla elektronik ekranları fazlasıyla görebildiğimiz yıllara geldik. 1990’larda ön konsollar önceki yıllara göre daha geniş tasarlanmışlardı. Bu yıllardaki en büyük devrim radyoların CD çalmalarıyla gerçekleşiyordu. Navigasyon sistemi ilk defa bu yıllarda karşımıza çıkmıştı. Ayrıca cep telefonlarının da ortaya çıkması araç içi cep telefonu kitleriyle tanışmamızı sağladı!

1990audi

Ve milenyum, 2000’ler… Navigasyonun artık geniş bir üretici kitlesi tarafından kullanıldığı, iDrive ve benzer otomobile entegre sistemlerin hayatımıza girmesi, anahtarsız otomobile giriş ve elektronik park freni hayatımıza girmişti. Park sensörlerinin popülerliğini de söylememde fayda var.

2000ttinterior

Aslına bakarsanız üzerinden neredeyse 10 yıl geçti ve az çok bir şeyler hatırlıyorsunuzdur ama üzerinden geçmekte fayda var. 2010 yılında ise en popüler yenilikler mobil telefon entegrasyonu, otomobillerin  wi-fi’a bağlanması ve bu sayede kendisinin izin verilen uygulamalarını güncellemesi, dokunmatik multimedya ekranları,geri görüş kamerası ve sürücü asistanı niteliğinde yeni sistemler oldu.

2010bmw7series-kopya

Günümüze geldiğimizde ise analog göstergeler ortadan kalktı. Dokunmatik ekranların popülerliği dokunmatik klima kontrol ünitesine ve diğer aklınıza gelebilecek tüm tuş detaylarına ulaştı. Eskiden lükslüğü ve konforu simgeleyen ahşap detaylar yerini alüminyum ve karbon fiber desenli hatta ham maddeli parçalara bıraktı. Ayrıca deri kaplı ön konsolda bu durumdan sıyrılıp kendini öne çıkarmayı başardı. Tüm bunlara eklemem gereken bir durum varsa o da koltuklar… Sürücü ve yolcu koltukları artık ısıtma ve soğutmanın yanında masaj sistemleriyle de dikkat çekiyor.

mercedes-benz-s-class_maybach-2019-1280-04-kopya
banner362
Yorumlar (0)
banner358
banner339
banner353
parçalı bulutlu
banner348
Günün Anketi Tümü
Sizce Yeni Sitemiz Nasıl Olmuş?
banner418
banner355
banner359
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 26 53
2. Başakşehir 26 53
3. Galatasaray 26 50
4. Sivasspor 26 49
5. Beşiktaş 26 44
6. Alanyaspor 26 43
7. Fenerbahçe 26 40
8. Göztepe 26 37
9. Gaziantep FK 26 32
10. Denizlispor 26 31
11. Antalyaspor 26 30
12. Gençlerbirliği 26 28
13. Kasımpaşa 26 26
14. Konyaspor 26 26
15. Malatyaspor 26 25
16. Çaykur Rizespor 26 25
17. Ankaragücü 26 23
18. Kayserispor 26 22
Takımlar O P
1. Hatayspor 28 53
2. Erzurum BB 28 47
3. Bursaspor 28 46
4. Adana Demirspor 28 45
5. Akhisar Bld.Spor 28 45
6. Fatih Karagümrük 28 43
7. Altay 28 43
8. Ümraniye 28 40
9. Giresunspor 27 38
10. Keçiörengücü 28 35
11. Balıkesirspor 28 35
12. Menemen Belediyespor 28 35
13. İstanbulspor 27 33
14. Altınordu 28 31
15. Boluspor 28 25
16. Osmanlıspor 28 24
17. Adanaspor 28 20
18. Eskişehirspor 28 17
Takımlar O P
1. Liverpool 29 82
2. Man City 28 57
3. Leicester City 29 53
4. Chelsea 29 48
5. M. United 29 45
6. Wolverhampton 29 43
7. Sheffield United 28 43
8. Tottenham 29 41
9. Arsenal 28 40
10. Burnley 29 39
11. Crystal Palace 29 39
12. Everton 29 37
13. Newcastle 29 35
14. Southampton 29 34
15. Brighton 29 29
16. West Ham 29 27
17. Watford 29 27
18. Bournemouth 29 27
19. Aston Villa 28 25
20. Norwich City 29 21
Takımlar O P
1. Barcelona 27 58
2. Real Madrid 27 56
3. Sevilla 27 47
4. Real Sociedad 27 46
5. Getafe 27 46
6. Atletico Madrid 27 45
7. Valencia 27 42
8. Villarreal 27 38
9. Granada 27 38
10. Athletic Bilbao 27 37
11. Osasuna 27 34
12. Real Betis 27 33
13. Levante 27 33
14. Deportivo Alaves 27 32
15. Real Valladolid 27 29
16. Eibar 27 27
17. Celta de Vigo 27 26
18. Mallorca 27 25
19. Leganés 27 23
20. Espanyol 27 20
banner360
banner361
Günün Karikatürü Tümü
banner419

Gelişmelerden Haberdar Olun

@