banner437

banner410

banner413

banner334

banner441

banner436

banner407

banner409

banner412

banner78

banner440

banner358
banner465

"Parça Onarımı ile Yüzde 50'yi Aşan Oranlarda Tasarruf Sağlayabilirsiniz"

Türkiye'nin hasar onarım servisleri konusunda lider şirketi olan RS Servis, mini onarım, hasar onarımı ve mobil parça onarımı konusunda verdiği hizmetlerle 10'uncu yılını kutluyor.

banner345
OTOMOBİL 23.10.2019, 15:08
"Parça Onarımı ile Yüzde 50'yi Aşan Oranlarda Tasarruf Sağlayabilirsiniz"
banner346
banner414

57 farklı servis noktasında hizmet veren RS Servis, özellikle boyasız göçük düzeltme, alüminyum ve plastik parça onarımlarıyla otomobil sahiplerinin ülkemizdeki en büyük problemlerinden birisi olan kaza sonrası araç değerinin korunması konusunda önemli hizmetler veriyor.  Özellikle ikinci el pazarında büyük merak konusu olan parça değişimi ya da onarım konusu ile ilgili olarak RS Servis CEO'su Ünal Ünaldı, çarpıcı açıklamalarda bulundu.

Bu yıl 10'uncu yaşını kutlayan ve ülkemizde hasar onarım servisleri konusunda lider şirket konumundaki RS Servis, mini onarım hizmetinde Türkiye'deki 16 sigorta şirketiyle, hasar onarımında ise 20 sigorta şirketiyle anlaşmalı olarak çalışıyor. Bunun yanı sıra herhangi bir kasko poliçesine sahip olmayan otomobil sahipleri de RS Servis'ten hizmet alabiliyor. Özellikle alüminyum parçaların değişimi yerine onarımı konusunda Türkiye'ye yenilikçi bir hizmeti kazandıran RS Servis, onarımı mümkün olan tüm mekanik ve karoser parçalarında uzman.

"Kaporta hasarlarını özel serviste yaptırmanız garantiyi bozmaz"

Geçtiğimiz yıl Türkiye'de tam 1,5 milyona yakın trafik kazasının gerçekleştiğini söyleyen RS Servis Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Ünaldı, trafik kazaları sonrasında aslında birçok parçanın onarılabilir olduğuna dikkat çekiyor. Ünaldı, garanti kapsamında olduğu için birçok otomobil sahibinin yetkili servise gittiğini, fakat yetkili servislerde kasko poliçesi olan bu otomobillerin onarılabilir parçalarının hem daha yüksek kâr hem de daha düşük işçilik saati için uğraşılmadığına, ciro hedefini tutturmak için direkt olarak değiştirildiğini söylüyor. " Ceviz büyüklüğünde bir göçüğe uğramış bagaj kapağı, üzerinde uğraşmamak için yetkili servislerde nasıl olsa kasko poliçesi var mantığıyla direkt olarak değiştiriliyor. Biz bu parçaları tamir yoluna gidiyoruz. Birçok kazada araçların radyatör ve far ayakları-camları kırılıyor. Küçücük bir tırnak ya da ayak sebebiyle, işlevsiz hale geldiği düşünülen ve bazı araçlarda 10 bin TL'ye varan fiyatlarla tedarik edilen bu parçalar, birçok servis tarafından hurdaya ayrılıyor. Oysa biz bu parçaları profesyonel onarımlarla hayata döndürüyoruz. Şimdiye kadar 1 milyondan fazla radyatörün onarımını gerçekleştirdik. Yeni nesil otomobillerde hafiflik ve dayanıklılık için tercih edilen alüminyum kaputlar da bundan 10 yıl öncesine kadar düzeltilmesi mümkün olmayan parçalar olarak adlandırılırdı, biz 2009 yılından bu yana alüminyum parçalarda edindiğimiz bilgi birikimi sayesinde alüminyum kaputlarda da başarılı bir şekilde onarım hizmetini verebilen Türkiye'deki sayılı kuruluşlardan biriyiz. Hasara uğramış alüminyum karoser parçaları, plastik parçalar ve mekanik parçalar için özel onarım teknikleri kullanıyoruz. Bu sayede araçlar, orijinal parçaların onarımı ile de değerini korumuş oluyor" . şeklinde yorum yapıyor.  Öte yandan mini onarım ve boyasız göçük düzeltme işlemleri sayesinde de, sürücüler için büyük önem arz eden ikinci el değeri korunuyor.

"Parça ithalatına ülke olarak 100 milyon dolardan fazla para harcıyoruz"

Yedek parça ithalatının ülke ekonomisine verdiği zarara da değinen Ünaldı, yaptıkları araştırmalar doğrultusunda Türkiye'de birçok yedek parça üreticisi bulunmasına rağmen, halen yedek parçaların yüzde 70'ten fazlasının ithal olduğunu belirtiyor. Yılda 100 milyon dolar bandında bir harcamayla milli servete ve cari açığa direkt etki eden bu durum karşısında RS Servis olarak parça onarımı sayesinde ülke ekonomisine de önemli katkı sağladıklarının altını çizen Ünaldı, kurucusu ve başkanı olduğu TOSEF Tüm Oto Servisleri Federasyonu ile de özel servislerin yerli yedek parçalara yönelmesi için konu üzerinde çalıştıklarını dile getiriyor. Sigortacılık Genel Müdürlüğü'nün Motorlu Araç Sigortalarında Eşdeğer Parça Belgeleme Esaslarına İlişkin Genelge'de yaptığı değişikliğe de değinen Ünaldı,“Böyle bir dönemde sigorta sektörüne yönelik olarak çıkarılan bu yönetmeliği ayakta alkışlıyoruz. TOSEF olarak desteğimizi; yönetmelikte belirtilen yüzde 20’lik yerli yedek parça kullanma zorunluluğunun bizi bağlayıcılığı niteliği olmamasına rağmen; hedefi yükselterek yerli yedek parça kullanma oranını yüzde 30 seviyesine çekmeye çalışarak göstereceğiz"  şeklinde sözlerine devam etti.

Mini onarım nedir?

Mini onarım, otomobilin metal yüzeylerinde 5 cm'ye kadar olan boyasız göçük düzeltme işlemi, 10 cm'ye kadar darbe sonucu ortaya çıkan ezik, vuruk ve göçüklerin puntalı göçük çektirme sistemi ile düzeltilmesi işlemi, ön camda meydana gelen 1 cm çapına kadar olan hasarlar, iç döşemede 5 cm'ye kadar olan çatlak, sıyrık, yırtık, 3 cm'ye kadar plastik parça kopukları, 1 cm çapa kadar olan sigara yanıklarının düzeltilmesi, koltuklardaki 5 cm'ye kadar olan lekelerin özel kimyasallarla temizlenmesi, karoserdeki 30 cm'ye kadar, tamponlarda 20 cm'ye kadar çizik ve sıyrıkların onarılması hizmetlerini kapsayan bir işlem olarak öne çıkıyor.  

Boyasız göçük düzeltme özellikle dolu hasarlarında çok etkili

Boyanın zarar görmediği göçüklerin, özel el aletleri ile boyaya zarar vermeden onarılması tekniğine kısaca "boyasız göçük düzeltme" deniliyor. Uygulanan bu teknik sayesinde, aracın konvansiyonel yöntemlerle(kaporta ve boya) onarım görmemesi sebebi ile orijinalliği azami düzeyde korunmuş oluyor. RS Servis, 2017 yılında İstanbul'da gerçekleşen dolu afetinde 10 bine yakın otomobilin boyasız göçük düzeltme tekniği ile onarırken, geçtiğimiz ay Nevşehir'de yaşanan dolu yağışında da 1500 aracın imdadına koştu. Uzmanlar da son dönemde sıkça karşılaştığımız dolu yağışları nedeniyle araçlar üzerinde meydana gelen göçüklerin düzeltilmesi için kullanılan en doğru ve teknolojik yöntemin boyasız göçük düzeltme olduğuna dikkat çekiyor.

banner362
Yorumlar (0)
banner358
banner339
banner353
24°
parçalı bulutlu
banner348
Günün Anketi Tümü
Sizce Yeni Sitemiz Nasıl Olmuş?
banner443
banner355
banner359
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Başakşehir 30 63
2. Trabzonspor 30 61
3. Sivasspor 30 54
4. Galatasaray 30 52
5. Beşiktaş 30 50
6. Fenerbahçe 30 49
7. Alanyaspor 30 48
8. Göztepe 30 38
9. Gaziantep FK 30 38
10. Antalyaspor 30 37
11. Kasımpaşa 30 36
12. Gençlerbirliği 30 32
13. Denizlispor 30 32
14. Kayserispor 30 31
15. Konyaspor 30 30
16. Malatyaspor 30 29
17. Çaykur Rizespor 30 29
18. Ankaragücü 30 25
Takımlar O P
1. Hatayspor 32 60
2. Erzurum BB 32 56
3. Adana Demirspor 32 55
4. Bursaspor 32 55
5. Akhisar Bld.Spor 32 54
6. Fatih Karagümrük 32 53
7. Altay 32 51
8. Ümraniye 32 44
9. Keçiörengücü 32 44
10. Giresunspor 32 44
11. Menemen Belediyespor 32 42
12. İstanbulspor 32 37
13. Balıkesirspor 32 35
14. Altınordu 32 33
15. Boluspor 32 30
16. Osmanlıspor 32 27
17. Adanaspor 32 21
18. Eskişehirspor 32 12
Takımlar O P
1. Liverpool 33 89
2. Man City 33 66
3. Leicester City 33 58
4. Chelsea 33 57
5. M. United 33 55
6. Wolverhampton 33 52
7. Arsenal 33 49
8. Sheffield United 33 48
9. Burnley 33 46
10. Tottenham 32 45
11. Everton 32 44
12. Newcastle 33 43
13. Southampton 33 43
14. Crystal Palace 33 42
15. Brighton 33 36
16. West Ham 33 31
17. Watford 33 28
18. Aston Villa 33 27
19. Bournemouth 33 27
20. Norwich City 33 21
Takımlar O P
1. Real Madrid 34 77
2. Barcelona 34 73
3. Atletico Madrid 34 62
4. Sevilla 33 57
5. Villarreal 34 54
6. Getafe 34 53
7. Real Sociedad 34 51
8. Athletic Bilbao 34 48
9. Valencia 34 47
10. Granada 34 47
11. Osasuna 34 45
12. Levante 34 43
13. Real Valladolid 34 39
14. Real Betis 34 38
15. Deportivo Alaves 34 35
16. Eibar 33 35
17. Celta de Vigo 34 35
18. Mallorca 34 29
19. Leganés 34 28
20. Espanyol 34 24
banner360
Günün Karikatürü Tümü
banner419

Gelişmelerden Haberdar Olun

@