banner370

banner406

banner410

banner413

banner334

banner369

banner407

banner409

banner412

banner78

banner358
banner357
banner344

"Parça Onarımı ile Yüzde 50'yi Aşan Oranlarda Tasarruf Sağlayabilirsiniz"

Türkiye'nin hasar onarım servisleri konusunda lider şirketi olan RS Servis, mini onarım, hasar onarımı ve mobil parça onarımı konusunda verdiği hizmetlerle 10'uncu yılını kutluyor.

banner345
OTOMOBİL 23.10.2019, 15:08
"Parça Onarımı ile Yüzde 50'yi Aşan Oranlarda Tasarruf Sağlayabilirsiniz"
banner346
banner414

57 farklı servis noktasında hizmet veren RS Servis, özellikle boyasız göçük düzeltme, alüminyum ve plastik parça onarımlarıyla otomobil sahiplerinin ülkemizdeki en büyük problemlerinden birisi olan kaza sonrası araç değerinin korunması konusunda önemli hizmetler veriyor.  Özellikle ikinci el pazarında büyük merak konusu olan parça değişimi ya da onarım konusu ile ilgili olarak RS Servis CEO'su Ünal Ünaldı, çarpıcı açıklamalarda bulundu.

Bu yıl 10'uncu yaşını kutlayan ve ülkemizde hasar onarım servisleri konusunda lider şirket konumundaki RS Servis, mini onarım hizmetinde Türkiye'deki 16 sigorta şirketiyle, hasar onarımında ise 20 sigorta şirketiyle anlaşmalı olarak çalışıyor. Bunun yanı sıra herhangi bir kasko poliçesine sahip olmayan otomobil sahipleri de RS Servis'ten hizmet alabiliyor. Özellikle alüminyum parçaların değişimi yerine onarımı konusunda Türkiye'ye yenilikçi bir hizmeti kazandıran RS Servis, onarımı mümkün olan tüm mekanik ve karoser parçalarında uzman.

"Kaporta hasarlarını özel serviste yaptırmanız garantiyi bozmaz"

Geçtiğimiz yıl Türkiye'de tam 1,5 milyona yakın trafik kazasının gerçekleştiğini söyleyen RS Servis Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Ünaldı, trafik kazaları sonrasında aslında birçok parçanın onarılabilir olduğuna dikkat çekiyor. Ünaldı, garanti kapsamında olduğu için birçok otomobil sahibinin yetkili servise gittiğini, fakat yetkili servislerde kasko poliçesi olan bu otomobillerin onarılabilir parçalarının hem daha yüksek kâr hem de daha düşük işçilik saati için uğraşılmadığına, ciro hedefini tutturmak için direkt olarak değiştirildiğini söylüyor. " Ceviz büyüklüğünde bir göçüğe uğramış bagaj kapağı, üzerinde uğraşmamak için yetkili servislerde nasıl olsa kasko poliçesi var mantığıyla direkt olarak değiştiriliyor. Biz bu parçaları tamir yoluna gidiyoruz. Birçok kazada araçların radyatör ve far ayakları-camları kırılıyor. Küçücük bir tırnak ya da ayak sebebiyle, işlevsiz hale geldiği düşünülen ve bazı araçlarda 10 bin TL'ye varan fiyatlarla tedarik edilen bu parçalar, birçok servis tarafından hurdaya ayrılıyor. Oysa biz bu parçaları profesyonel onarımlarla hayata döndürüyoruz. Şimdiye kadar 1 milyondan fazla radyatörün onarımını gerçekleştirdik. Yeni nesil otomobillerde hafiflik ve dayanıklılık için tercih edilen alüminyum kaputlar da bundan 10 yıl öncesine kadar düzeltilmesi mümkün olmayan parçalar olarak adlandırılırdı, biz 2009 yılından bu yana alüminyum parçalarda edindiğimiz bilgi birikimi sayesinde alüminyum kaputlarda da başarılı bir şekilde onarım hizmetini verebilen Türkiye'deki sayılı kuruluşlardan biriyiz. Hasara uğramış alüminyum karoser parçaları, plastik parçalar ve mekanik parçalar için özel onarım teknikleri kullanıyoruz. Bu sayede araçlar, orijinal parçaların onarımı ile de değerini korumuş oluyor" . şeklinde yorum yapıyor.  Öte yandan mini onarım ve boyasız göçük düzeltme işlemleri sayesinde de, sürücüler için büyük önem arz eden ikinci el değeri korunuyor.

"Parça ithalatına ülke olarak 100 milyon dolardan fazla para harcıyoruz"

Yedek parça ithalatının ülke ekonomisine verdiği zarara da değinen Ünaldı, yaptıkları araştırmalar doğrultusunda Türkiye'de birçok yedek parça üreticisi bulunmasına rağmen, halen yedek parçaların yüzde 70'ten fazlasının ithal olduğunu belirtiyor. Yılda 100 milyon dolar bandında bir harcamayla milli servete ve cari açığa direkt etki eden bu durum karşısında RS Servis olarak parça onarımı sayesinde ülke ekonomisine de önemli katkı sağladıklarının altını çizen Ünaldı, kurucusu ve başkanı olduğu TOSEF Tüm Oto Servisleri Federasyonu ile de özel servislerin yerli yedek parçalara yönelmesi için konu üzerinde çalıştıklarını dile getiriyor. Sigortacılık Genel Müdürlüğü'nün Motorlu Araç Sigortalarında Eşdeğer Parça Belgeleme Esaslarına İlişkin Genelge'de yaptığı değişikliğe de değinen Ünaldı,“Böyle bir dönemde sigorta sektörüne yönelik olarak çıkarılan bu yönetmeliği ayakta alkışlıyoruz. TOSEF olarak desteğimizi; yönetmelikte belirtilen yüzde 20’lik yerli yedek parça kullanma zorunluluğunun bizi bağlayıcılığı niteliği olmamasına rağmen; hedefi yükselterek yerli yedek parça kullanma oranını yüzde 30 seviyesine çekmeye çalışarak göstereceğiz"  şeklinde sözlerine devam etti.

Mini onarım nedir?

Mini onarım, otomobilin metal yüzeylerinde 5 cm'ye kadar olan boyasız göçük düzeltme işlemi, 10 cm'ye kadar darbe sonucu ortaya çıkan ezik, vuruk ve göçüklerin puntalı göçük çektirme sistemi ile düzeltilmesi işlemi, ön camda meydana gelen 1 cm çapına kadar olan hasarlar, iç döşemede 5 cm'ye kadar olan çatlak, sıyrık, yırtık, 3 cm'ye kadar plastik parça kopukları, 1 cm çapa kadar olan sigara yanıklarının düzeltilmesi, koltuklardaki 5 cm'ye kadar olan lekelerin özel kimyasallarla temizlenmesi, karoserdeki 30 cm'ye kadar, tamponlarda 20 cm'ye kadar çizik ve sıyrıkların onarılması hizmetlerini kapsayan bir işlem olarak öne çıkıyor.  

Boyasız göçük düzeltme özellikle dolu hasarlarında çok etkili

Boyanın zarar görmediği göçüklerin, özel el aletleri ile boyaya zarar vermeden onarılması tekniğine kısaca "boyasız göçük düzeltme" deniliyor. Uygulanan bu teknik sayesinde, aracın konvansiyonel yöntemlerle(kaporta ve boya) onarım görmemesi sebebi ile orijinalliği azami düzeyde korunmuş oluyor. RS Servis, 2017 yılında İstanbul'da gerçekleşen dolu afetinde 10 bine yakın otomobilin boyasız göçük düzeltme tekniği ile onarırken, geçtiğimiz ay Nevşehir'de yaşanan dolu yağışında da 1500 aracın imdadına koştu. Uzmanlar da son dönemde sıkça karşılaştığımız dolu yağışları nedeniyle araçlar üzerinde meydana gelen göçüklerin düzeltilmesi için kullanılan en doğru ve teknolojik yöntemin boyasız göçük düzeltme olduğuna dikkat çekiyor.

banner362
Yorumlar (0)
banner358
banner339
banner353
parçalı az bulutlu
banner348
Günün Anketi Tümü
Sizce Yeni Sitemiz Nasıl Olmuş?
banner354
banner355
banner359
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 22 45
2. Sivasspor 23 45
3. Başakşehir 22 43
4. Galatasaray 22 42
5. Alanyaspor 23 39
6. Fenerbahçe 22 38
7. Beşiktaş 23 37
8. Göztepe 22 34
9. Gaziantep FK 23 31
10. Malatyaspor 21 24
11. Gençlerbirliği 22 24
12. Denizlispor 22 24
13. Çaykur Rizespor 21 24
14. Antalyaspor 22 22
15. Konyaspor 23 21
16. Ankaragücü 22 20
17. Kasımpaşa 22 16
18. Kayserispor 23 16
Takımlar O P
1. Hatayspor 23 45
2. Erzurum BB 23 42
3. Bursaspor 23 39
4. Adana Demirspor 23 37
5. Fatih Karagümrük 23 34
6. Keçiörengücü 23 32
7. Ümraniye 23 32
8. Akhisar Bld.Spor 23 32
9. Menemen Belediyespor 23 32
10. Altay 22 31
11. Giresunspor 21 28
12. Balıkesirspor 22 28
13. İstanbulspor 21 26
14. Altınordu 23 24
15. Osmanlıspor 23 21
16. Adanaspor 22 18
17. Eskişehirspor 23 16
18. Boluspor 22 16
Takımlar O P
1. Liverpool 26 76
2. Man City 27 57
3. Leicester City 27 50
4. Chelsea 27 44
5. Tottenham 27 40
6. Sheffield United 27 40
7. M. United 26 38
8. Burnley 27 37
9. Wolverhampton 26 36
10. Everton 26 36
11. Arsenal 26 34
12. Southampton 27 34
13. Crystal Palace 27 33
14. Newcastle 27 31
15. Brighton 27 28
16. Bournemouth 27 26
17. Aston Villa 27 25
18. West Ham 26 24
19. Watford 26 24
20. Norwich City 26 18
Takımlar O P
1. Barcelona 25 55
2. Real Madrid 25 53
3. Getafe 24 42
4. Real Sociedad 24 40
5. Atletico Madrid 24 40
6. Sevilla 24 40
7. Villarreal 24 38
8. Valencia 25 38
9. Granada 24 33
10. Levante 25 32
11. Athletic Bilbao 24 31
12. Osasuna 24 31
13. Real Betis 25 30
14. Deportivo Alaves 24 27
15. Real Valladolid 24 26
16. Eibar 24 24
17. Celta de Vigo 25 24
18. Mallorca 25 22
19. Leganés 25 19
20. Espanyol 24 19
banner360
banner361
Günün Karikatürü Tümü
banner419

Gelişmelerden Haberdar Olun

@