banner406

banner410

banner413

banner407

banner409

banner412

banner358
banner357
banner344

"Parça Onarımı ile Yüzde 50'yi Aşan Oranlarda Tasarruf Sağlayabilirsiniz"

Türkiye'nin hasar onarım servisleri konusunda lider şirketi olan RS Servis, mini onarım, hasar onarımı ve mobil parça onarımı konusunda verdiği hizmetlerle 10'uncu yılını kutluyor.

banner345
OTOMOBİL 23.10.2019, 15:08
"Parça Onarımı ile Yüzde 50'yi Aşan Oranlarda Tasarruf Sağlayabilirsiniz"
banner346

57 farklı servis noktasında hizmet veren RS Servis, özellikle boyasız göçük düzeltme, alüminyum ve plastik parça onarımlarıyla otomobil sahiplerinin ülkemizdeki en büyük problemlerinden birisi olan kaza sonrası araç değerinin korunması konusunda önemli hizmetler veriyor.  Özellikle ikinci el pazarında büyük merak konusu olan parça değişimi ya da onarım konusu ile ilgili olarak RS Servis CEO'su Ünal Ünaldı, çarpıcı açıklamalarda bulundu.

Bu yıl 10'uncu yaşını kutlayan ve ülkemizde hasar onarım servisleri konusunda lider şirket konumundaki RS Servis, mini onarım hizmetinde Türkiye'deki 16 sigorta şirketiyle, hasar onarımında ise 20 sigorta şirketiyle anlaşmalı olarak çalışıyor. Bunun yanı sıra herhangi bir kasko poliçesine sahip olmayan otomobil sahipleri de RS Servis'ten hizmet alabiliyor. Özellikle alüminyum parçaların değişimi yerine onarımı konusunda Türkiye'ye yenilikçi bir hizmeti kazandıran RS Servis, onarımı mümkün olan tüm mekanik ve karoser parçalarında uzman.

"Kaporta hasarlarını özel serviste yaptırmanız garantiyi bozmaz"

Geçtiğimiz yıl Türkiye'de tam 1,5 milyona yakın trafik kazasının gerçekleştiğini söyleyen RS Servis Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Ünaldı, trafik kazaları sonrasında aslında birçok parçanın onarılabilir olduğuna dikkat çekiyor. Ünaldı, garanti kapsamında olduğu için birçok otomobil sahibinin yetkili servise gittiğini, fakat yetkili servislerde kasko poliçesi olan bu otomobillerin onarılabilir parçalarının hem daha yüksek kâr hem de daha düşük işçilik saati için uğraşılmadığına, ciro hedefini tutturmak için direkt olarak değiştirildiğini söylüyor. " Ceviz büyüklüğünde bir göçüğe uğramış bagaj kapağı, üzerinde uğraşmamak için yetkili servislerde nasıl olsa kasko poliçesi var mantığıyla direkt olarak değiştiriliyor. Biz bu parçaları tamir yoluna gidiyoruz. Birçok kazada araçların radyatör ve far ayakları-camları kırılıyor. Küçücük bir tırnak ya da ayak sebebiyle, işlevsiz hale geldiği düşünülen ve bazı araçlarda 10 bin TL'ye varan fiyatlarla tedarik edilen bu parçalar, birçok servis tarafından hurdaya ayrılıyor. Oysa biz bu parçaları profesyonel onarımlarla hayata döndürüyoruz. Şimdiye kadar 1 milyondan fazla radyatörün onarımını gerçekleştirdik. Yeni nesil otomobillerde hafiflik ve dayanıklılık için tercih edilen alüminyum kaputlar da bundan 10 yıl öncesine kadar düzeltilmesi mümkün olmayan parçalar olarak adlandırılırdı, biz 2009 yılından bu yana alüminyum parçalarda edindiğimiz bilgi birikimi sayesinde alüminyum kaputlarda da başarılı bir şekilde onarım hizmetini verebilen Türkiye'deki sayılı kuruluşlardan biriyiz. Hasara uğramış alüminyum karoser parçaları, plastik parçalar ve mekanik parçalar için özel onarım teknikleri kullanıyoruz. Bu sayede araçlar, orijinal parçaların onarımı ile de değerini korumuş oluyor" . şeklinde yorum yapıyor.  Öte yandan mini onarım ve boyasız göçük düzeltme işlemleri sayesinde de, sürücüler için büyük önem arz eden ikinci el değeri korunuyor.

"Parça ithalatına ülke olarak 100 milyon dolardan fazla para harcıyoruz"

Yedek parça ithalatının ülke ekonomisine verdiği zarara da değinen Ünaldı, yaptıkları araştırmalar doğrultusunda Türkiye'de birçok yedek parça üreticisi bulunmasına rağmen, halen yedek parçaların yüzde 70'ten fazlasının ithal olduğunu belirtiyor. Yılda 100 milyon dolar bandında bir harcamayla milli servete ve cari açığa direkt etki eden bu durum karşısında RS Servis olarak parça onarımı sayesinde ülke ekonomisine de önemli katkı sağladıklarının altını çizen Ünaldı, kurucusu ve başkanı olduğu TOSEF Tüm Oto Servisleri Federasyonu ile de özel servislerin yerli yedek parçalara yönelmesi için konu üzerinde çalıştıklarını dile getiriyor. Sigortacılık Genel Müdürlüğü'nün Motorlu Araç Sigortalarında Eşdeğer Parça Belgeleme Esaslarına İlişkin Genelge'de yaptığı değişikliğe de değinen Ünaldı,“Böyle bir dönemde sigorta sektörüne yönelik olarak çıkarılan bu yönetmeliği ayakta alkışlıyoruz. TOSEF olarak desteğimizi; yönetmelikte belirtilen yüzde 20’lik yerli yedek parça kullanma zorunluluğunun bizi bağlayıcılığı niteliği olmamasına rağmen; hedefi yükselterek yerli yedek parça kullanma oranını yüzde 30 seviyesine çekmeye çalışarak göstereceğiz"  şeklinde sözlerine devam etti.

Mini onarım nedir?

Mini onarım, otomobilin metal yüzeylerinde 5 cm'ye kadar olan boyasız göçük düzeltme işlemi, 10 cm'ye kadar darbe sonucu ortaya çıkan ezik, vuruk ve göçüklerin puntalı göçük çektirme sistemi ile düzeltilmesi işlemi, ön camda meydana gelen 1 cm çapına kadar olan hasarlar, iç döşemede 5 cm'ye kadar olan çatlak, sıyrık, yırtık, 3 cm'ye kadar plastik parça kopukları, 1 cm çapa kadar olan sigara yanıklarının düzeltilmesi, koltuklardaki 5 cm'ye kadar olan lekelerin özel kimyasallarla temizlenmesi, karoserdeki 30 cm'ye kadar, tamponlarda 20 cm'ye kadar çizik ve sıyrıkların onarılması hizmetlerini kapsayan bir işlem olarak öne çıkıyor.  

Boyasız göçük düzeltme özellikle dolu hasarlarında çok etkili

Boyanın zarar görmediği göçüklerin, özel el aletleri ile boyaya zarar vermeden onarılması tekniğine kısaca "boyasız göçük düzeltme" deniliyor. Uygulanan bu teknik sayesinde, aracın konvansiyonel yöntemlerle(kaporta ve boya) onarım görmemesi sebebi ile orijinalliği azami düzeyde korunmuş oluyor. RS Servis, 2017 yılında İstanbul'da gerçekleşen dolu afetinde 10 bine yakın otomobilin boyasız göçük düzeltme tekniği ile onarırken, geçtiğimiz ay Nevşehir'de yaşanan dolu yağışında da 1500 aracın imdadına koştu. Uzmanlar da son dönemde sıkça karşılaştığımız dolu yağışları nedeniyle araçlar üzerinde meydana gelen göçüklerin düzeltilmesi için kullanılan en doğru ve teknolojik yöntemin boyasız göçük düzeltme olduğuna dikkat çekiyor.

banner362
Yorumlar (0)
banner358
banner339
banner353
15°
kapalı
banner348
Günün Anketi Tümü
Sizce Yeni Sitemiz Nasıl Olmuş?
banner354
banner355
banner359
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Sivasspor 11 21
2. Fenerbahçe 11 20
3. Trabzonspor 11 19
4. Alanyaspor 11 19
5. Başakşehir 11 19
6. Galatasaray 11 19
7. Malatyaspor 11 18
8. Beşiktaş 11 18
9. Gaziantep FK 11 15
10. Çaykur Rizespor 11 14
11. Göztepe 11 13
12. Konyaspor 11 13
13. Kasımpaşa 11 12
14. Denizlispor 11 11
15. Antalyaspor 11 11
16. Gençlerbirliği 11 10
17. Ankaragücü 11 9
18. Kayserispor 11 7
Takımlar O P
1. Hatayspor 11 21
2. Fatih Karagümrük 11 19
3. Ümraniye 11 18
4. Balıkesirspor 11 18
5. Akhisar Bld.Spor 11 18
6. Erzurum BB 11 18
7. Keçiörengücü 11 18
8. Bursaspor 11 17
9. Menemen Belediyespor 11 17
10. Altay 11 15
11. Adana Demirspor 11 12
12. İstanbulspor 11 12
13. Giresunspor 11 12
14. Boluspor 11 10
15. Osmanlıspor 11 10
16. Adanaspor 11 8
17. Altınordu 11 7
18. Eskişehirspor 11 1
Takımlar O P
1. Liverpool 12 34
2. Leicester City 12 26
3. Chelsea 12 26
4. Man City 12 25
5. Sheffield United 12 17
6. Arsenal 12 17
7. M. United 12 16
8. Wolverhampton 12 16
9. Bournemouth 12 16
10. Burnley 12 15
11. Brighton 12 15
12. Crystal Palace 12 15
13. Newcastle 12 15
14. Tottenham 12 14
15. Everton 12 14
16. West Ham 12 13
17. Aston Villa 12 11
18. Watford 12 8
19. Southampton 12 8
20. Norwich City 12 7
Takımlar O P
1. Barcelona 12 25
2. Real Madrid 12 25
3. Atletico Madrid 13 24
4. Sevilla 13 24
5. Real Sociedad 13 23
6. Athletic Bilbao 13 20
7. Getafe 13 20
8. Granada 13 20
9. Valencia 13 20
10. Osasuna 13 19
11. Villarreal 13 18
12. Levante 13 17
13. Real Valladolid 13 17
14. Deportivo Alaves 13 15
15. Eibar 13 15
16. Mallorca 13 14
17. Real Betis 13 13
18. Celta de Vigo 13 9
19. Espanyol 13 8
20. Leganés 13 6
banner360
banner361
Günün Karikatürü Tümü

Gelişmelerden Haberdar Olun

@