banner370

banner406

banner410

banner413

banner334

banner369

banner407

banner409

banner412

banner78

banner358
banner357
banner344

Satışlar geçen yılı ikiye katladı!

Toplantı süresince otomotiv endüstrisindeki elektrifikasyondan, yeni modellerden, Türkiye’de uygulanan vergi sisteminden, yılın ilk ayının satış adetlerinden ve hurda indiriminin devam edip etmeme durumundan konuştuk.Otomotiv Distribütörleri Derneği Başkanı Ali BilaloğluŞUBAT AYI.

banner345
OTOMOBİL 04.02.2020, 14:23
Satışlar geçen yılı ikiye katladı!
banner346
banner414

Toplantı süresince otomotiv endüstrisindeki elektrifikasyondan, yeni modellerden, Türkiye’de uygulanan vergi sisteminden, yılın ilk ayının satış adetlerinden ve hurda indiriminin devam edip etmeme durumundan konuştuk.

Otomotiv Distribütörleri Derneği Başkanı Ali Bilaloğlu

ŞUBAT AYINDA STOK SORUNU KALMAZ!

Ali Bilaloğlu otomobil ve hafif ticari araç pazarının seneye iyi bir giriş yaptığını söyledi. Bilaloğlu, “2020 yılı Ocak ayında geçen yılın aynı dönemine göre 2 kat daha fazla satış gerçekleşmiş durumda. Pazarın ilk ayda 25-30 bin adet olacağını görebiliyoruz.” dedi. Bilaloğlu bu veriyi açıkladıktan sonra 2020 yılı pazarının toplamda 550-600 bin seviyelerinde olacağını da tahmin ettiklerini belirtti.


Düşen faizlerden dolayı yeni otomobile olan talebin artması yetkili satıcıları zor duruma sokuyor. Hatta 2019 yılının son ayında yapılan satışlar nedeniyle satıcıların stoklarla ilgili problemlerinin olduğu, talebe yetişemediklerini duymuştuk. Bu konuyla alakalı olan soruya ise Bilaloğlu, “Şubat ayı sonrasında şu an yaşanan stok sorunu gibi problem olmayacaktır” dedi.

VOLKSWAGEN’İN TÜRKİYE YATIRIMINDA DURUM NEDİR?

Volkswagen’in şubat ayı içerisinde resmi olarak duyuru yapacağı yeni fabrika yatırımıyla alakalı Bilaloğlu, “Aslında markadan gelen çok net bir açıklama var Volkswagen yöneticileri diyor ki yatırım için Türkiye’nin haricinde bir alternatif arayışımız yok. Sadece Suriye ile olan durumun sonuçlanmasını bekliyoruz. Eğer olumsuz bir durum olursa kendi fabrikalarımızın üretim kapasitelerini artıracağız, şeklinde net bir açıklamada bulundular.” dedi ve “Markanın kapasite artırımı için elini hızlı tutması gerekliliği de düşünüldüğünde, Markanın kararının Türkiye'den yana olduğu açık.” diye ekledi.


ODD OLARAK DEVLETE ELEKTRİKLİ ARAÇ TEŞVİKLERİNİ ÖNERDİK!

Türkiye ve elektrikli otomobiller konusunda da konuştuğumuz Bilaloğlu, “Özellikle elektrikli otomobiller için şarj alt yapısı, otomobillerin Türkiye pazarına girmesiyle gelişmeye başlayacaktır. Bu noktada, devlet teşviğinin önemli olduğunu da söylemeliyiz. Teşvikten kastımız, sadece maddi değil, araçların yaygınlaştırılmasını sağlayacak olan koşulların oluşturulması. Biz ODD olarak, bu yönde önerilerimizi paylaştık; şehir içi ve şehir dışı yollarda elektrikli araçlara özel şeritlerin oluşturulması, sıkışık saatlerde özel şerit açılması, bu araçlara özel park önceliklerinin sağlanması gibi, devlete herhangi ekstra bir yük teşkil etmeyecek, ancak bu araçları tercih edilir kılacak teşviklerden bahsediyoruz.” dedi.


TÜRKİYE’NİN OTOMOBİLİ VE ÖTV

Türkiye’nin Otomobili kavramıyla birlikte “yerli oto”‘ya uygulanması planlanan ya da öyle olduğu söylenen düşük ÖTV konusu Türk otomotiv endüstrisinin gündemlerinden biri. Eğer yerli otomobile uygulanacak olan ÖTV miktarı düşük olursa, buna yabancı üreticiler ve distribütörler ne der, bu durumdan nasıl etkilenirler gibi sorulara ise Bilaloğlu, ” ÖTV, mevzuatın çerçevesinde şekillenir. Elektrikli olmasının sağlayacağı avantajın haricinde verilecek imtiyazlar, uluslararası anlaşmalarla uyumlu olmayabilir.” dedi.


ÖTV SİSTEMİNİN DEĞİŞMESİ GEREKİYOR!

Bilaloğlu ÖTV sisteminin değişmesiyle alakalı da belirli açıklamalarda bulundu. Özellikle sistemin 1990’lı yıllardan geldiğini belirterek, “Sistemin yapısal anlamda iyileşmesi lazım. Yapısaldan kastım; mesela ÖTV'nin yapısı, omurgası, Türkiye Gümrük Birliği'ne girdiğinden bu yana değişmedi. O gün, ne elektrikli otomobiller, ne hibrit araçlar ne bugünkü çevre duyarlılığı söz konusu değildi. Dolayısıyla ÖTV'nin bu değişime uyması ve çağdaş olması gerekiyor. Matrah sistemi bu amaçlara çok hizmet etmiyor.” dedi.


YENİ BİR ÖTV İNDİRİMİ OLMAZ

2018 yılında başlayan ve 2019 yılının yarısına kadar devam eden ÖTV indirimi bu yılda devam eder mi sorusu herkesin aklında. Ancak bu konuyla alakalı önceden yaptığımız bazı temaslarda, pazarın 1 milyon seviyesine çıktığında da aynı sistemin varlığının olduğu cevabını almıştık. Bugün Ali Bilaloğlu’na bu konuyu kendisinin pazarın kötü olduğu dönemde söylediği “ÖTV yüzde 1 olmalı” açıklamasını söyleyerek sorduk. O da, “2018'in başında Türkiye’deki otomotiv satışlarının çok düşük seviyelerde olduğunda ÖTV'nin yüzde 1'e inmesinin önemli olacağını söylemiştik. Bu şok ile pazarı iyi noktalara getirmeyi düşündük. Ancak şu anda bu durum söz konusu değil. Sektörümüz toparlama sürecine girdi.” dedi.

Sözcü

banner362
Yorumlar (0)
banner358
banner339
banner353
10°
açık
banner348
Günün Anketi Tümü
Sizce Yeni Sitemiz Nasıl Olmuş?
banner418
banner355
banner359
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 21 44
2. Başakşehir 22 43
3. Galatasaray 22 42
4. Sivasspor 22 42
5. Alanyaspor 22 39
6. Fenerbahçe 22 38
7. Beşiktaş 22 36
8. Göztepe 21 33
9. Gaziantep FK 22 30
10. Malatyaspor 21 24
11. Gençlerbirliği 22 24
12. Denizlispor 22 24
13. Çaykur Rizespor 21 24
14. Antalyaspor 22 22
15. Konyaspor 22 20
16. Ankaragücü 22 20
17. Kasımpaşa 22 16
18. Kayserispor 22 15
Takımlar O P
1. Hatayspor 22 42
2. Erzurum BB 22 39
3. Bursaspor 22 39
4. Adana Demirspor 22 34
5. Keçiörengücü 22 32
6. Akhisar Bld.Spor 22 32
7. Menemen Belediyespor 22 32
8. Altay 22 31
9. Fatih Karagümrük 22 31
10. Ümraniye 22 29
11. Giresunspor 21 28
12. Balıkesirspor 22 28
13. İstanbulspor 21 26
14. Altınordu 22 24
15. Osmanlıspor 22 18
16. Adanaspor 22 18
17. Eskişehirspor 22 16
18. Boluspor 22 16
Takımlar O P
1. Liverpool 26 76
2. Man City 25 51
3. Leicester City 26 50
4. Chelsea 26 41
5. Tottenham 26 40
6. Sheffield United 26 39
7. M. United 26 38
8. Wolverhampton 26 36
9. Everton 26 36
10. Arsenal 26 34
11. Burnley 26 34
12. Southampton 26 31
13. Newcastle 26 31
14. Crystal Palace 26 30
15. Brighton 26 27
16. Bournemouth 26 26
17. Aston Villa 26 25
18. West Ham 25 24
19. Watford 26 24
20. Norwich City 26 18
Takımlar O P
1. Real Madrid 24 53
2. Barcelona 24 52
3. Getafe 24 42
4. Atletico Madrid 24 40
5. Sevilla 24 40
6. Villarreal 24 38
7. Valencia 24 38
8. Real Sociedad 23 37
9. Granada 24 33
10. Athletic Bilbao 24 31
11. Osasuna 24 31
12. Real Betis 24 29
13. Levante 24 29
14. Deportivo Alaves 24 27
15. Real Valladolid 24 26
16. Eibar 23 24
17. Celta de Vigo 24 21
18. Mallorca 24 21
19. Leganés 24 19
20. Espanyol 24 19
banner360
banner361
Günün Karikatürü Tümü
banner419

Gelişmelerden Haberdar Olun

@