banner437

banner406

banner410

banner413

banner334

banner436

banner407

banner409

banner412

banner78

banner358
banner344

Satışlar geçen yılı ikiye katladı!

Toplantı süresince otomotiv endüstrisindeki elektrifikasyondan, yeni modellerden, Türkiye’de uygulanan vergi sisteminden, yılın ilk ayının satış adetlerinden ve hurda indiriminin devam edip etmeme durumundan konuştuk.Otomotiv Distribütörleri Derneği Başkanı Ali BilaloğluŞUBAT AYI.

banner345
OTOMOBİL 04.02.2020, 14:23
Satışlar geçen yılı ikiye katladı!
banner346
banner414

Toplantı süresince otomotiv endüstrisindeki elektrifikasyondan, yeni modellerden, Türkiye’de uygulanan vergi sisteminden, yılın ilk ayının satış adetlerinden ve hurda indiriminin devam edip etmeme durumundan konuştuk.

Otomotiv Distribütörleri Derneği Başkanı Ali Bilaloğlu

ŞUBAT AYINDA STOK SORUNU KALMAZ!

Ali Bilaloğlu otomobil ve hafif ticari araç pazarının seneye iyi bir giriş yaptığını söyledi. Bilaloğlu, “2020 yılı Ocak ayında geçen yılın aynı dönemine göre 2 kat daha fazla satış gerçekleşmiş durumda. Pazarın ilk ayda 25-30 bin adet olacağını görebiliyoruz.” dedi. Bilaloğlu bu veriyi açıkladıktan sonra 2020 yılı pazarının toplamda 550-600 bin seviyelerinde olacağını da tahmin ettiklerini belirtti.


Düşen faizlerden dolayı yeni otomobile olan talebin artması yetkili satıcıları zor duruma sokuyor. Hatta 2019 yılının son ayında yapılan satışlar nedeniyle satıcıların stoklarla ilgili problemlerinin olduğu, talebe yetişemediklerini duymuştuk. Bu konuyla alakalı olan soruya ise Bilaloğlu, “Şubat ayı sonrasında şu an yaşanan stok sorunu gibi problem olmayacaktır” dedi.

VOLKSWAGEN’İN TÜRKİYE YATIRIMINDA DURUM NEDİR?

Volkswagen’in şubat ayı içerisinde resmi olarak duyuru yapacağı yeni fabrika yatırımıyla alakalı Bilaloğlu, “Aslında markadan gelen çok net bir açıklama var Volkswagen yöneticileri diyor ki yatırım için Türkiye’nin haricinde bir alternatif arayışımız yok. Sadece Suriye ile olan durumun sonuçlanmasını bekliyoruz. Eğer olumsuz bir durum olursa kendi fabrikalarımızın üretim kapasitelerini artıracağız, şeklinde net bir açıklamada bulundular.” dedi ve “Markanın kapasite artırımı için elini hızlı tutması gerekliliği de düşünüldüğünde, Markanın kararının Türkiye'den yana olduğu açık.” diye ekledi.


ODD OLARAK DEVLETE ELEKTRİKLİ ARAÇ TEŞVİKLERİNİ ÖNERDİK!

Türkiye ve elektrikli otomobiller konusunda da konuştuğumuz Bilaloğlu, “Özellikle elektrikli otomobiller için şarj alt yapısı, otomobillerin Türkiye pazarına girmesiyle gelişmeye başlayacaktır. Bu noktada, devlet teşviğinin önemli olduğunu da söylemeliyiz. Teşvikten kastımız, sadece maddi değil, araçların yaygınlaştırılmasını sağlayacak olan koşulların oluşturulması. Biz ODD olarak, bu yönde önerilerimizi paylaştık; şehir içi ve şehir dışı yollarda elektrikli araçlara özel şeritlerin oluşturulması, sıkışık saatlerde özel şerit açılması, bu araçlara özel park önceliklerinin sağlanması gibi, devlete herhangi ekstra bir yük teşkil etmeyecek, ancak bu araçları tercih edilir kılacak teşviklerden bahsediyoruz.” dedi.


TÜRKİYE’NİN OTOMOBİLİ VE ÖTV

Türkiye’nin Otomobili kavramıyla birlikte “yerli oto”‘ya uygulanması planlanan ya da öyle olduğu söylenen düşük ÖTV konusu Türk otomotiv endüstrisinin gündemlerinden biri. Eğer yerli otomobile uygulanacak olan ÖTV miktarı düşük olursa, buna yabancı üreticiler ve distribütörler ne der, bu durumdan nasıl etkilenirler gibi sorulara ise Bilaloğlu, ” ÖTV, mevzuatın çerçevesinde şekillenir. Elektrikli olmasının sağlayacağı avantajın haricinde verilecek imtiyazlar, uluslararası anlaşmalarla uyumlu olmayabilir.” dedi.


ÖTV SİSTEMİNİN DEĞİŞMESİ GEREKİYOR!

Bilaloğlu ÖTV sisteminin değişmesiyle alakalı da belirli açıklamalarda bulundu. Özellikle sistemin 1990’lı yıllardan geldiğini belirterek, “Sistemin yapısal anlamda iyileşmesi lazım. Yapısaldan kastım; mesela ÖTV'nin yapısı, omurgası, Türkiye Gümrük Birliği'ne girdiğinden bu yana değişmedi. O gün, ne elektrikli otomobiller, ne hibrit araçlar ne bugünkü çevre duyarlılığı söz konusu değildi. Dolayısıyla ÖTV'nin bu değişime uyması ve çağdaş olması gerekiyor. Matrah sistemi bu amaçlara çok hizmet etmiyor.” dedi.


YENİ BİR ÖTV İNDİRİMİ OLMAZ

2018 yılında başlayan ve 2019 yılının yarısına kadar devam eden ÖTV indirimi bu yılda devam eder mi sorusu herkesin aklında. Ancak bu konuyla alakalı önceden yaptığımız bazı temaslarda, pazarın 1 milyon seviyesine çıktığında da aynı sistemin varlığının olduğu cevabını almıştık. Bugün Ali Bilaloğlu’na bu konuyu kendisinin pazarın kötü olduğu dönemde söylediği “ÖTV yüzde 1 olmalı” açıklamasını söyleyerek sorduk. O da, “2018'in başında Türkiye’deki otomotiv satışlarının çok düşük seviyelerde olduğunda ÖTV'nin yüzde 1'e inmesinin önemli olacağını söylemiştik. Bu şok ile pazarı iyi noktalara getirmeyi düşündük. Ancak şu anda bu durum söz konusu değil. Sektörümüz toparlama sürecine girdi.” dedi.

Sözcü

banner362
Yorumlar (0)
banner358
banner339
banner353
parçalı bulutlu
banner348
Günün Anketi Tümü
Sizce Yeni Sitemiz Nasıl Olmuş?
banner354
banner355
banner359
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 26 53
2. Başakşehir 26 53
3. Galatasaray 26 50
4. Sivasspor 26 49
5. Beşiktaş 26 44
6. Alanyaspor 26 43
7. Fenerbahçe 26 40
8. Göztepe 26 37
9. Gaziantep FK 26 32
10. Denizlispor 26 31
11. Antalyaspor 26 30
12. Gençlerbirliği 26 28
13. Kasımpaşa 26 26
14. Konyaspor 26 26
15. Malatyaspor 26 25
16. Çaykur Rizespor 26 25
17. Ankaragücü 26 23
18. Kayserispor 26 22
Takımlar O P
1. Hatayspor 28 53
2. Erzurum BB 28 47
3. Bursaspor 28 46
4. Adana Demirspor 28 45
5. Akhisar Bld.Spor 28 45
6. Fatih Karagümrük 28 43
7. Altay 28 43
8. Ümraniye 28 40
9. Giresunspor 27 38
10. Keçiörengücü 28 35
11. Balıkesirspor 28 35
12. Menemen Belediyespor 28 35
13. İstanbulspor 27 33
14. Altınordu 28 31
15. Boluspor 28 25
16. Osmanlıspor 28 24
17. Adanaspor 28 20
18. Eskişehirspor 28 17
Takımlar O P
1. Liverpool 29 82
2. Man City 28 57
3. Leicester City 29 53
4. Chelsea 29 48
5. M. United 29 45
6. Wolverhampton 29 43
7. Sheffield United 28 43
8. Tottenham 29 41
9. Arsenal 28 40
10. Burnley 29 39
11. Crystal Palace 29 39
12. Everton 29 37
13. Newcastle 29 35
14. Southampton 29 34
15. Brighton 29 29
16. West Ham 29 27
17. Watford 29 27
18. Bournemouth 29 27
19. Aston Villa 28 25
20. Norwich City 29 21
Takımlar O P
1. Barcelona 27 58
2. Real Madrid 27 56
3. Sevilla 27 47
4. Real Sociedad 27 46
5. Getafe 27 46
6. Atletico Madrid 27 45
7. Valencia 27 42
8. Villarreal 27 38
9. Granada 27 38
10. Athletic Bilbao 27 37
11. Osasuna 27 34
12. Real Betis 27 33
13. Levante 27 33
14. Deportivo Alaves 27 32
15. Real Valladolid 27 29
16. Eibar 27 27
17. Celta de Vigo 27 26
18. Mallorca 27 25
19. Leganés 27 23
20. Espanyol 27 20
banner360
banner361
Günün Karikatürü Tümü
banner419

Gelişmelerden Haberdar Olun

@