banner437

banner406

banner410

banner413

banner334

banner436

banner407

banner409

banner412

banner78

banner358
banner344

Yeni Peugeot 508’in Kendine Hayran Bırakan 8 Özelliği (Tank Gibi Araba)

Yeni Peugeot 508 en çok tasarımıyla dikkat çeken bir araba.

banner345
OTOMOBİL 13.03.2020, 15:47
Yeni Peugeot 508’in Kendine Hayran Bırakan 8 Özelliği (Tank Gibi Araba)
banner346
banner414

Yeni Peugeot 508 en çok tasarımıyla dikkat çeken bir araba. D segmenti sedanlar arasında Insigna, Passat gibi sağlam rakipleri de var. Bu tarz premium arabalara karşı öne çıkmak veya onlarla yarışmak istiyorsanız da tüm özellikler yerine belli bir noktaya odaklanmak daha doğru oluyor. Peugeot da bu taktiği benimseyerek yeni modelinde daha çok tasarıma ve malzeme kalitesine odaklanmış diyebiliriz.

Tasarıma odaklansalar da, teknoloji olarak da rakiplerinde olan birçok özellik Peugeot 508 yeni modelde de var. Arabanın şu an üç tane versiyonu bulunuyor; Prime, Allure, GT ve GT Line. En dolu paketi ise GT Line versiyonu. Peugeot 508 fiyat bakımından rakiplerine kıyasla daha ucuz olmasına rağmen hâlâ cep yaktığını söyleyebiliriz.

Tasarım:

Sürücüyü arabayla başbaşa bırakan iç dizayn:

peugeot 508 özellikleri

Peugeot’un en iddialı olduğu konulardan biri de kokpit tasarımı. Peugeot i-Cockpit detaylarına az sonra geleceğiz ama önce 508’in iç tasarımından söz etmek gerek. Ortada yer alan panel sürücü ile yolcuları birbirinden ayırıyor. Bu aslında bir bakıma sürücünün arabaya tamamen hakim olması adına yapılmış bir tasarım. Konsol tamamen sürücüye doğru bakıyor ve yolculardan soyutlanmış.

Arabanın size ait olduğunu hissetmenin yanında 508’in kaliteli malzemeleri de dikkatlerden kaçmıyor. Özellikle kapı yanlarında ve konsolda kullanılan meşe, araca hem premium bir hava katıyor hem de kaliteyi hissettiriyor. Artık bu tarz D segmenti sedanlarda konfor biraz daha fazla düşünülüyor. Bunun en büyük nedeni de satın alımların, sürücü ve yolcu konforu daha yüksek olan SUV’lara kayması diyebiliriz.

Tasarım açısından yapılabilecek olumsuz eleştirilerden biri tavan boyu olabilir. Özellikle arka tarafta oturan uzun boylu yolcular sıkıntı yaşayacaktır. Arabanın kasa tasarımı gereği, tavan arkaya doğru alçalıyor. Boyu ortalamanın üzerinde olan yolcuların başı tavana değebilir ve uzun yolculuklarda sıkıntılar yaşayabilir. Tavandan kısılan boy aslında bir nebze de olsa genişliğe verilmiş.

Peugeot i-Cockpit arabaya sportif bir hava katıyor:

peugeot i cockpit

2012 yılında Peugeot 208 ile tanıştığımız i-Cockpit, 508’e çok farklı bir hava katmış. Malzemeleri ve iç tasarımı ile gelen premium havasına, aynı zamanda spor görünüm de veriyor. i-Cockpit aslında yolcudan çok sürücü konforu için yapılan tasarımları ve teknolojik gelişmeleri temsil ediyor. Örneğin direksiyon simidi gerçekten sportif ve şık duruyor; aynı zamanda sürücünün göstergeyi daha iyi görebilmesi için tasarlanmış.

Ön konsolda 8:3, 10 inç dokunmatik ekran yer alıyor. Ön göstergenin boyutu ise 12.3 inç. Arabayla ilgili tüm detaylar bu gösterge üzerinden kontrol edilebiliyor. Bununla sürücünün gözünü yoldan ayırmadan araca hakim olması amaçlanmış. 10 inç boyutundaki multimedya sistemini de kontrol eden dokunmatik ekran, Allure ve daha üst versiyonlarında 12 inç’e çıkıyor ve yeni bir HD ekran veriliyor. 

Arabanın ambiyansını değiştiren i-Cockpit Amplify:

Dokunmatik ekranın kontrolü aynı zamanda orta panelde bulunan joystick ile de yapılıyor. Premium havasının kaynaklarından biri olan bu yöntem ile klima, multimedya, navigasyon, araç ayarları, telefon ve uygulamalar kontrol ediliyor. i-Cockpit Amplify ise “Relax” ve “Boost” isimli iki farklı mod sunuyor. Bu modlar ses efektleri ve aydınlatmayı ayarlıyor. Bunun dışında dört farklı sürüş modu da yer alıyor.

Her türlü multimedya desteğini sunan Peugeot Connect:

peugeot 508 2020 özellikleri

Multimedya artık en önemli özelliklerden biri. Daha doğrusu multimedya kullanımı konusunda sağlanan konforlar. Connect özelliği de Apple Carplay, Android Auto, USB çıkışı gibi önemli destekleri sunuyor. Bunun dışında orta konsolun hemen altında yer alan gizli bölümde kablosuz telefon şarj alanı da var. Ayrıca arabanın navigasyonu 3B ve internete bağlı olarak çalışıyor. 

Sürüş desteği sunan sistemler:

Arabaya gece görüşü sağlayan Night Vision özelliği:

Gece uzun yol giden sürücülerin çok iyi bildiği bir soruna çözüm olması için geliştirilmiş bir özellik. Adeta arabaya gece görüşü özelliği katıyor. Karanlıkta ve yetersiz görüş koşullarında görünmeyen hayvan, araba ve yayaları otomatik olarak algılıyor. Tehlikeli durumlarda sesli olarak sürücüye uyarı gönderiyor. Peugeot bu işi bir seviye ileriye götürmüş ve görüntüyü anlık olarak gösterge panelinden gösteriyor.

Bu sesli uyarı geldikten sonra tehlikenin nerede olduğunu görmenizi de sağlıyor. Sistemin algıladığı cisim araba, insan veya hayvan da olsa üzerinde kırmızı bir işaretle gösteriliyor. Aynı zamanda ekranın sağ üst kısmında ne tür bir cisim olduğunu gösteren bir simge de çıkıyor. Sürekli uzun yol yapan sürücüler için işlerini kolaylaştıracak bir özellik. Night Vision, Peugeot 508 GT standart özelliği olarak geliyor.

Sürücü dostu Sürüş Asistanı Plus:

Son model arabaların artık her birinde yer alan sürüş asistanları, Peugeot 508’de de var. Dur kalk trafiklerde sürücülerin işini bir hayli kolaylaştıran bu asistan, sizin belirlediğiniz şeritte kalıyor. Bunu yaparken de öndeki araç ile mesafesini otomatik ayarlayıp hızını da buna göre belirliyor. Bu özellik arabanın ön tamponunda bulunan radar sayesinde çalışıyor. 

Radar aynı zamanda arabanın karşısına çıkabilecek, yaya ve hayvan gibi tehlikeleri de algılıyor. Örneğin düşük hızda Şerit Konumlama Asistanı ve Sürüş Asistanı Plus aktif bir şekilde ilerlerken, arabanın önüne aniden çıkan bir şey olduğunda otomatik fren yapıyor. Bu fiyatlarla yeni çıkan arabalarda artık standart olan bir özellik haline geldi de diyebiliriz.

Park Asistanı:

Park asistanı sunmayan yeni model kalmadı. Ancak tam kontrollü park asistanı sunan modellerin sayısı biraz az. Peugeot 508 Park Asistanı bir boşluk bulduğunda kontrolü tamamen eline alıyor ve otomatik olarak kendi park ediyor. Yeterli boyutta bir park alanı bulduktan sonra joystick üzerinde yer alan park tuşuna basmak yeterli oluyor. Araba kendi hızını ayarlayıp park ediyor. Sistem aynı zamanda zorlu park yerlerinden çıkışta da kullanılıyor. 

Güvenlik:

peugeot 508 2019

Araba üreticileri güvenlik konusunda en yeni teknolojileri sunmakta ve geliştirmekte çok kararlı. Bu özellikler de standart haline gelerek, konforlu ve aynı zamanda güvenli sürüş imkanları sağlıyor. Peugeot 508 de birden fazla güvenlik teknolojisine sahip. Bu donanımların tamamına ise Güvenlik Plus ismi verilmiş. Bu teknolojilerden en dikkat çekeni ise Yorgunluk Tespit Sistemi.

Sistem aslında oldukça basit. Yola verdiğiniz tepkilerden, direksiyon hakimiyetinizden araba yorgun olup olmadığınızı algılıyor. Eğer tehlikeli bir durum algılarsa da size uyarı veriyor ve dinlenmenizi öneriyor. Bunun dışında Geliştirilmiş Otomatik Acil Durum Sistemi de bu tarz durumlarda veya farklı senaryolarda gerçekleşen acil durumda otomatik fren yapıyor. Güvenlik tedbirleri standart diyebiliriz.

Yukarıda da bahsettiğimiz geceleri ve yetersiz görüş anlarında, tehlikeli cisimlerin göstergede gösterilmesi de güvenlik önlemleri arasında yer alıyor. Buna ek olarak Kör Nokta Tespit, Şerit Takip Sistemi ve Akıllı Levha Okuma Sistemi de arabanın özellikleri arasında yer alıyor. 

Aslında güvenlik ve teknolojik özelliklerine baktığımızda çok fazla şaşırtan bir özellik olduğunu söyleyemeyiz. D segmenti sedanların birçoğunda standart haline gelen özellikler yer alıyor. Sadece otomatik park etme ve karanlıktaki görüntüleri göstergeye iletme özellikleri ön plana çıkıyor ve aslında oldukça da iyi iş başarıyor.

Peugeot 508 performansı: Yakıt tüketimi ve motor seçenekleri

Peugeot 508 dizel ve benzinli motor seçenekleri ile sunuluyor. Benzinli motorda 1.6 PureTech, dizelde ise 1.5 BlueHDi seçenekleri var. Otomatik vites sisteminde EAT8 şanzıman kullanılmış. Vites geçişlerinde ise Shift and Park by wire sistemi kullanılıyor. Dizel motorunun yakıt tüketimi rakiplerine göre çok daha az olduğunu söyleyebiliriz. Özellikle şehir içi fabrika yakıt tüketimi verisi oldukça düşük.

1.6 PureTech 180hp EAT8 Tam Otomatik:

0-100 km hızlanma: 7,9 sn Ortalama: (lt/100km): 5,4 lt Şehir içi (lt/100km): 7,1 lt Şehir dışı (lt/100km):  4,4 lt

1.6 PureTech 225hp EAT8 Tam Otomatik:

0-100 km hızlanma: 7,3 sn Ortalama: (lt/100km): 5,7 lt Şehir içi (lt/100km): 7,6 lt Şehir dışı (lt/100km):  4,5 lt

1.5 BlueHDi 130 hp EAT8 Tam Otomatik:

0-100 km hızlanma: 10 sn Ortalama: (lt/100km): 3,8 lt Şehir içi (lt/100km): 4,4 lt Şehir dışı (lt/100km):  3,4 lt

Peugeot 508 fiyatları:

peugeot 508 fiyatı

508 Prime 1.6 PureTech 180 EAT8: 240.300 TL 508 Allure 1.5 BlueHDi 130hp EAT8: 282.300 TL 508 GT-Line 1.6 PureTech 180hp EAT8: 301.300 TL 508 GT-Line 1.5 BlueHDi 130hp EAT8: 301.300 TL 508 GT 1.6 PureTech 225hp EAT8: 332.300 TL

Yine ilk gördüğümüz anda hayallarimizi yıkan fiyatlarla karşı karşıyayız. Sıfır arabaların gereğinden fazla pahalı olmaları, Peugeot 508 2020 fiyatı için de geçerli. Yukarıdaki fiyatları Mart 2020 için geçerli olup, ilerleyen dönemde değişiklik gösterebilir. Güncel Peugeot 508 fiyatlarını buradan öğrenebilirsiniz. Peugeot 508 sahibinden sitesinde de neredeyse aynı fiyatlara satılıyor; hatta bazı 2. el modelleri sıfırından daha pahalıya satılıyor.

Yeni model için teknolojik özelliklerinden daha çok iç tasarımı ve yakıt tüketimi ile dikkat çekiyor diyebiliriz. Yine de gece görüşü olan bir arabaya sahip olmak havalı olabilir. Fiyatları ile cep yaksa da, rakiplerine kıyasla yakıt tüketimi konusunda çok iyi iş çıkarıyor. Sizin de Peugeot 508 yorumlarınızı merak ediyoruz. Sizce bu para verilir mi? Yorumlarınızı paylaşmayı unutmayın.

Webtekno.com

banner362
Yorumlar (0)
banner358
banner339
banner353
kısa süreli hafif yoğunluklu yağmur
banner348
Günün Anketi Tümü
Sizce Yeni Sitemiz Nasıl Olmuş?
banner418
banner355
banner359
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 26 53
2. Başakşehir 26 53
3. Galatasaray 26 50
4. Sivasspor 26 49
5. Beşiktaş 26 44
6. Alanyaspor 26 43
7. Fenerbahçe 26 40
8. Göztepe 26 37
9. Gaziantep FK 26 32
10. Denizlispor 26 31
11. Antalyaspor 26 30
12. Gençlerbirliği 26 28
13. Kasımpaşa 26 26
14. Konyaspor 26 26
15. Malatyaspor 26 25
16. Çaykur Rizespor 26 25
17. Ankaragücü 26 23
18. Kayserispor 26 22
Takımlar O P
1. Hatayspor 28 53
2. Erzurum BB 28 47
3. Bursaspor 28 46
4. Adana Demirspor 28 45
5. Akhisar Bld.Spor 28 45
6. Fatih Karagümrük 28 43
7. Altay 28 43
8. Ümraniye 28 40
9. Giresunspor 27 38
10. Keçiörengücü 28 35
11. Balıkesirspor 28 35
12. Menemen Belediyespor 28 35
13. İstanbulspor 27 33
14. Altınordu 28 31
15. Boluspor 28 25
16. Osmanlıspor 28 24
17. Adanaspor 28 20
18. Eskişehirspor 28 17
Takımlar O P
1. Liverpool 29 82
2. Man City 28 57
3. Leicester City 29 53
4. Chelsea 29 48
5. M. United 29 45
6. Wolverhampton 29 43
7. Sheffield United 28 43
8. Tottenham 29 41
9. Arsenal 28 40
10. Burnley 29 39
11. Crystal Palace 29 39
12. Everton 29 37
13. Newcastle 29 35
14. Southampton 29 34
15. Brighton 29 29
16. West Ham 29 27
17. Watford 29 27
18. Bournemouth 29 27
19. Aston Villa 28 25
20. Norwich City 29 21
Takımlar O P
1. Barcelona 27 58
2. Real Madrid 27 56
3. Sevilla 27 47
4. Real Sociedad 27 46
5. Getafe 27 46
6. Atletico Madrid 27 45
7. Valencia 27 42
8. Villarreal 27 38
9. Granada 27 38
10. Athletic Bilbao 27 37
11. Osasuna 27 34
12. Real Betis 27 33
13. Levante 27 33
14. Deportivo Alaves 27 32
15. Real Valladolid 27 29
16. Eibar 27 27
17. Celta de Vigo 27 26
18. Mallorca 27 25
19. Leganés 27 23
20. Espanyol 27 20
banner360
banner361
Günün Karikatürü Tümü
banner419

Gelişmelerden Haberdar Olun

@