banner437

banner413

banner334

banner441

banner436

banner407

banner409

banner412

banner78

banner440

banner358
banner442

Bağışıklığı güçlendiren yiyecekler nelerdir?

Bağışıklık sistemi organlardan, hücrelerden, dokulardan ve proteinlerden oluşur.

banner345
SAĞLIK 01.05.2020, 12:42
Bağışıklığı güçlendiren yiyecekler nelerdir?
banner346
banner414

Bağışıklık sistemi organlardan, hücrelerden, dokulardan ve proteinlerden oluşur. Bunlar birlikte, enfeksiyon veya hastalığa neden olan virüsler, bakteriler ve yabancı cisimler olan patojenlerle savaşan bedensel süreçleri gerçekleştirir. Bağışıklık sistemi bir patojenle temas ettiğinde, bağışıklık tepkisini tetikler. Bağışıklık sistemi, patojenler üzerindeki antijenlere yapışan ve onları öldüren antikorları serbest bırakır. Belirli yiyecekleri diyete dahil etmek, bir kişinin bağışıklık tepkisini güçlendirebilir. 

BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ

Bağışıklık sistemi vücudu hastalıklara karşı koruyan güçlü bir savunma sistemidir. Özellikle grip, soğuk algınlığı, yüksek ateş, boğaz ve baş ağrısı gibi birçok hastalıkla savaşabilmenin yolu da ancak güçlü bir savunma sistemine sahip olmakla mümkün olabilir. Bunu sağlamanın en etkin yollarından biri bağışıklığı güçlendiren besinleri diyetimize dahil etmektir. İşte bağışıklığı güçlendiren yiyecekler;

1 – Narenciye

Çoğu insan özellikle mevsim geçişlerinde grip ve soğuk algınlığı gibi birçok hastalığa yakalanır ve C vitaminine yönelir. Çünkü C vitamini bağışıklık sisteminizi geliştirmenize yardımcı olur. C vitamininin beyaz kan hücrelerinin üretimini arttırdığı düşünülmektedir. Bunlar enfeksiyonlarla savaşmanın da anahtarıdır.

Popüler narenciye ürünleri şunlardır:

– Greyfurt
– Portakal
– Mandalina
– Limon
– Turunç

2- Kırmızı Biber

Narenciyelerin herhangi bir meyve veya sebzeden en fazla C vitaminine sahip olduğunu düşünüyorsanız, tekrar düşünmenizde fayda var. Kırmızı biber narenciye göre iki kat daha fazla C vitamini içerir. Ayrıca zengin bir beta karoten kaynağıdır. Bağışıklık sisteminizi güçlendirmenin yanı sıra, C vitamini sağlıklı cildin korunmasına yardımcı olabilir. Beta karoten gözlerinizi ve cildinizi sağlıklı tutmaya yardımcı olur.

3- Brokoli

Brokoli, vitamin ve minerallerle doludur. A, C ve E vitaminlerinin yanı sıra diğer birçok antioksidan ve lifle dolu olan brokoli, masanıza koyabileceğiniz en sağlıklı sebzelerden biridir. Brokolinin bu gücünü korumanın ve vücuda maksimum katkı sağlamasının anahtarı, mümkün olduğunca az pişirmek.

4- Sarımsak

Sarımsak, dünyadaki hemen hemen her mutfakta kullanılan mucizevi bir besindir. İlk uygarlıklar enfeksiyonlarla mücadeledeki değerini kabul etti. Sarımsak ayrıca kan basıncını düşürmeye ve arterlerin sertleşmesini yavaşlatmaya yardımcı olabilir. Sarımsakın bağışıklık arttırıcı özellikleri, allisin gibi ağır bir sülfür içeren bileşik konsantrasyonundan geldiği düşünülmektedir.

5- Zencefil

Zencefil, hastalandıktan sonra birçok kişinin başvurduğu bir başka besin maddesidir. Zencefil, boğaz ağrısını ve diğer enflamatuar hastalıkları ve bulantıyı azaltmaya yardımcı olabilir. Zencefil ayrıca kronik ağrıları azaltıcı ve kolesterolü düşürücü etkilere sahiptir.

6- Ispanak

Ispanak sadece C vitamini açısından zengin olduğu için değil, aynı zamanda bağışıklık sisteminin enfeksiyonla mücadele yeteneğini artırabilecek çok sayıda antioksidan ve beta karoten ile de doludur. Aynı brokolide olduğu gibi ıspanağında mümkün olduğunca az pişirilmesi en yüksek faydayı sağlar. Ispanağı hafif pişirmek içeriğindeki A vitamini artırır ve diğer besinlerin oksalik asitten salınmasına izin verir.

7- Keten Tohumu

En iyi bitkisel Omega 3 kaynağı olarak bilinen keten tohumu anti-oksidandır. Serbest radikallerin yol açtığı hasarı azaltarak bağışıklığınızı güçlendirir.

8- Zerdeçal

Bu parlak sarı, acı baharat osteoartrit ve romatoid artrit gibi hastalıkların tedavisinde bir anti-inflamatuar olarak yıllardır kullanılmaktadır. Ayrıca zerdeçalın kendine özgü rengini veren yüksek kurkumin konsantrasyonlarının egzersize bağlı kas hasarını azaltmaya yardımcı olabileceğini göstermektedir.

9- Yaban mersini

Yaban mersini, bağışıklık sistemini güçlendirmeye yardımcı olabilecek antioksidan özelliklere sahip olan antosiyanin adı verilen bir tür flavonoid içerir. Flavonoidlerin solunum yolunun bağışıklık savunma sisteminde önemli bir rol oynadığı çeşitli çalışmalarda kanıtlanmıştır. Araştırmacılar, flavonoidler açısından zengin yiyeceklerle beslenenlerin, üst solunum yolu enfeksiyonu veya soğuk algınlığına yakalanma riskinin, beslenmeyenlere göre daha az olduğunu bulmuşlardır.

10- Bitter çikolata

Bitter çikolata, vücut hücrelerini serbest radikallerden koruyarak bağışıklık sistemini güçlendirmeye yardımcı olabilecek teobromin adı verilen bir antioksidan içerir.

11- Tatlı patates

Tatlı patatesler cildi sağlıklı ve güçlü tutan, ona rengini veren bir tür antioksidan olan beta karoten bakımından zengindir. Beta karoten A vitamini kaynağıdır. Cildin sağlıklı olmasına yardımcı olur ve hatta ultraviyole (UV) ışınlarından kaynaklanan cilt hasarına karşı koruma sağlayabilir.

12- Kabuklu deniz ürünleri

Kabuklu deniz hayvanları, bağışıklık sistemlerini güçlendirmeye çalışan birçok kişi için akla gelen besinlerden değildir. Acak bazı kabuklu deniz ürünleri çinko ile doludur. Çinko diğer birçok vitamin ve mineral kadar dikkat çekmez, ancak vücudumuzun buna ihtiyacı vardır, böylece bağışıklık hücrelerimiz istendiği gibi çalışabilir.

Çinko bakımından zengin kabuklu deniz ürünleri çeşitleri şunlardır:

– Yengeç
– İstiridye
– Istakoz
– Midye


banner362
Yorumlar (0)
banner358
banner339
banner353
15°
parçalı bulutlu
banner348
Günün Anketi Tümü
Sizce Yeni Sitemiz Nasıl Olmuş?
banner443
banner355
banner359
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 26 53
2. Başakşehir 26 53
3. Galatasaray 26 50
4. Sivasspor 26 49
5. Beşiktaş 26 44
6. Alanyaspor 26 43
7. Fenerbahçe 26 40
8. Göztepe 26 37
9. Gaziantep FK 26 32
10. Denizlispor 26 31
11. Antalyaspor 26 30
12. Gençlerbirliği 26 28
13. Kasımpaşa 26 26
14. Konyaspor 26 26
15. Malatyaspor 26 25
16. Çaykur Rizespor 26 25
17. Ankaragücü 26 23
18. Kayserispor 26 22
Takımlar O P
1. Hatayspor 28 53
2. Erzurum BB 28 47
3. Bursaspor 28 46
4. Adana Demirspor 28 45
5. Akhisar Bld.Spor 28 45
6. Fatih Karagümrük 28 43
7. Altay 28 43
8. Ümraniye 28 40
9. Giresunspor 27 38
10. Keçiörengücü 28 35
11. Balıkesirspor 28 35
12. Menemen Belediyespor 28 35
13. İstanbulspor 27 33
14. Altınordu 28 31
15. Boluspor 28 25
16. Osmanlıspor 28 24
17. Adanaspor 28 20
18. Eskişehirspor 28 17
Takımlar O P
1. Liverpool 29 82
2. Man City 28 57
3. Leicester City 29 53
4. Chelsea 29 48
5. M. United 29 45
6. Wolverhampton 29 43
7. Sheffield United 28 43
8. Tottenham 29 41
9. Arsenal 28 40
10. Burnley 29 39
11. Crystal Palace 29 39
12. Everton 29 37
13. Newcastle 29 35
14. Southampton 29 34
15. Brighton 29 29
16. West Ham 29 27
17. Watford 29 27
18. Bournemouth 29 27
19. Aston Villa 28 25
20. Norwich City 29 21
Takımlar O P
1. Barcelona 27 58
2. Real Madrid 27 56
3. Sevilla 27 47
4. Real Sociedad 27 46
5. Getafe 27 46
6. Atletico Madrid 27 45
7. Valencia 27 42
8. Villarreal 27 38
9. Granada 27 38
10. Athletic Bilbao 27 37
11. Osasuna 27 34
12. Real Betis 27 33
13. Levante 27 33
14. Deportivo Alaves 27 32
15. Real Valladolid 27 29
16. Eibar 27 27
17. Celta de Vigo 27 26
18. Mallorca 27 25
19. Leganés 27 23
20. Espanyol 27 20
banner360
Günün Karikatürü Tümü
banner419

Gelişmelerden Haberdar Olun

@