banner437

banner410

banner413

banner334

banner441

banner436

banner407

banner409

banner412

banner78

banner440

banner358
banner465

Hamilelikte Yapılaması ve Yapılmaması Gerekenler

Bebeğiniz gelmeden önce, besleyici ve sağlıklı bir ortamda büyümelerine yardımcı olmaktan sorumlusunuz.

banner345
SAĞLIK 09.07.2020, 15:15 09.07.2020, 16:22
Hamilelikte Yapılaması ve Yapılmaması Gerekenler
banner346
banner414

Biz de bu noktada daima sizlerin yanındayız. Bu; hamilelikte yapılacak ve yapılmayacaklar listesi, endişelenmeniz gerekenler - ve gerçekten üzülmemeniz gerekenler üzerine biraz ışık tutabilir.

1. Bir multivitamin alın

Vitamin ve mineral bakımından zengin dengeli bir diyet yemek , vücudunuza büyüyen bir bebeği desteklemek için ihtiyaç duyduğu tüm sağlıklı besinleri sağlamanın en iyi yoludur. Bununla birlikte, sağlıklı bir diyet hamilelik için yeterli olmayabilir.

Prenatal vitaminler, hamile annelerin daha yüksek dozlarda ihtiyaç duyduğu daha yüksek seviyelerde belirli besinler içerir, örneğin:

• folik asit

• kalsiyum

• Demir

Bu vitaminler fetüsün düzgün gelişimine yardımcı olur ve doğum kusurlarını önlemeye yardımcı olur. Doktorunuz sizin için en uygun olan bir multivitamin bulmanıza yardımcı olabilir.

Bir multivitamin genellikle DHA, EPA veya her ikisini içerir. Bunlar bebeğinizin doğru beyin gelişimi için önemli olan omega-3 yağlarıdır. Bununla birlikte, birden fazla dozda multivitamin almayın. Daha yüksek miktarlardaki bazı vitaminler bebeğe zararlı olabilir.

2. Sigara içmeyin

Büyük olasılıkla, bazı anneler gebelik sırasında sigara içiyordur. Ancak,  sigara içmeyen annelerden doğan çocuklardan daha düşük doğum ağırlıklı bebek ve öğrenme güçlüğü yaşayan çocuk sahibi olma riskleri daha fazladır. Ek olarak, sigara içen kadınlardan doğan çocukların fizyolojik nikotin bağımlılığı nedeniyle daha genç yaşta sigara içmeyi ve daha önce düzenli sigara içenler olma olasılığı daha yüksektir.

3. İyi uyumaya çalışın

Değişen hormon seviyeleri, beklenti ve endişe , 9 aylık hamileliğiniz sırasında uykuyu zorlaştırabilir. Hamilelik, özellikle son üç aylık dönemde daha fazla talep eder ve uykuya ihtiyaç duyar. Yorgun hissediyorsanız işlerde hızlı bir erteleme yapın ve mümkün olduğunca şekerleme planlayın. Yatma zamanlarını ayarlayın ve onlara sadık kalın. Her gece 7-9 saatlik uykuyu hedefleyin. Yorgunluk, vücudunuzun daha fazla dinlenmeye ihtiyaç duyduğunun bir işaretidir, bu yüzden kendinize mümkün olan tüm uykuyu verin.

4. Alkol tüketmeyin

Alkol, bebeğinizin gelişimini büyük ölçüde etkileyebilir. Hamileyken alkol içen kişiler , fetal alkol sendromlu (FAS) bir bebek doğurabilir .

FAS belirtileri şunları içerir:

• Düşük doğum ağırlığı

• Öğrenme engelleri

• Davranış sorunları

• Sinir sistemi gelişim problemleri

Az miktarda alkol bile bir sorun olabilir. Gebelikte güvenli bir alkol alımı düzeyi yoktur.

Hamileyken içmeyi durdurmak için yardıma ihtiyacınız varsa, en kısa zamanda doktorunuzla konuşun. Ne kadar erken yardım alırsanız, bebeğiniz o kadar sağlıklı olur.

5. Egzersiz yapın

Hamilelerin hamilelikleri sırasında parmağını bile oynamaktan kaçındıkları günler geride kaldı: Artık egzersizin anne ve bebek için iyi olduğunu biliyoruz.

Aslında, düzenli egzersiz hamilelik sırasında ortaya çıkan birçok sorunla mücadele etmenize yardımcı olabilir:

• Uykusuzluk hastalığı

• Kas ağrısı

• Aşırı kilo alımı

• Ruh hali sorunları

Hamile kalmadan önce düzenli olarak egzersiz yaptıysanız, devam edin. 

Bebek eklediğinizi fark etmeden düzenli olarak egzersiz yapmadıysanız, doktorunuza gününüze bir fitness rutini eklemesini isteyin. Sizi, sizin ve büyüyen bebeğiniz için güvenli ve rahat bir programa yönlendirebilirler.

6. Çiğ et yemeyin

Çiğ ve az pişmiş et ve yumurta , listeriosis ve toksoplazmoz gibi gıda kaynaklı hastalık riski taşır. Gıda zehirlenmesi de bir olasılıktır. Bu koşullar, ciddi doğum kusurlarına ve hatta düşüklere neden olabilecek ciddi, hayatı tehdit eden hastalıklara neden olabilir. Hamileyken yediğiniz tüm yumurta ve etlerin iyi pişmiş olduğundan emin olun.

7. Deniz ürünleri yemek

Deniz ürünleri , kalp-sağlıklı omega-3 yağ asitleri, çinko ve demir gibi vitaminler ve minerallerle yüklenir. Bunların hepsi hem anne hem de bebek için önemlidir. Ancak az pişmiş, çiğ deniz ürünleri ve bazı balık türleri bazı sorunlara neden olabilir.

Deniz ürünleri, iyice pişirildiğinde ortadan kaldırılan zararlı bakteri ve virüsleri taşıyabilir. Ayrıca, hamile kadınlar çiğ balıklardan ve yüksek düzeyde cıva içerebilecek balıklardan kaçınmalıdır. (Bu konuyla ilgili detaylı bilgi YouTube kanalımda bulabilrsiniz)

Yüksek düzeyde cıva içeren balık örnekleri şunları içerir:

• Köpekbalığı

• Kılıçbalığı

• Tilefish

• Kral uskumru

Çeşitli deniz ürünlerini yiyin, böylece bir balık türünden mineral konsantrasyonunuz olmaz. 

8. Şarküteri eti yemeyin

Şarküteri etleri - sosisli sandviçler, sosisler, füme somon ve diğer iyileştirilmiş etler - listeriosis ve toksoplazmoz gibi gıda kaynaklı hastalıklara neden olabilir. 

Dilimlenmiş etler bakteri üremesi için çok daha fazla yüzey alanına sahiptir. Bu işlenmiş proteinleri iyice pişirmek riskinizi azaltır.

Pastörize (çiğ olmayan) süt ve peynir yemek de önemlidir. Zararlı bakterileri ortadan kaldırmak için ürünü daima yıkayın.

9. Pastörize edilmemiş süt ürünleri yemeyin

Kalsiyum, büyüyen bebekler için çok önemlidir, ancak annelerin kalsiyumlarını sütten nasıl aldıklarına dikkat etmeleri gerekir.

Çiğ süt önerilmez. Özellikle, çiğ süt Listeria bakterilerini içerebilir. Hastalığa, düşüklere ve hatta hayatı tehdit eden sonuçlara yol açabilir.

10. Yoga yapın

Bikram veya sıcak yogadan kaçınmalısınız, ancak diğer yoga yöntemleri iyidir. Anneler için tasarlanmış doğum öncesi veya nazik yoga dersleri arayın. Bu sınıflardaki eğitmenler hangi pozların en iyi olduğunu ve hangilerinden kaçınmanız gerektiğini bileceklerdir.

Hamile olmadan önce yoga yapmıyorsanız, bir sınıfa kaydolmadan önce doktorunuzla konuşun. Başlamanız mümkün olsa da, riskleri ve endişeleri doktorunuzla gözden geçirmek en iyisidir. (Yoga dersleri ve eğitmen tavsiyesi için bana ulaşabilirsiniz)

11. Jakuzide veya saunada oturmayın

Rahatlamakla birlikte, sıcak küvetlerin, jakuzilerin ve saunaların yüksek ısı ortamı, anneleri için çok tehlikeli olabilir. Aslında, araştırmalar ilk trimesterde bunlardan birini kullanmanın düşük yapma riskinizi iki katına çıkarabileceğini göstermektedir. Sıcak suya batırmak vücut ısısını artırabilir ve bu da doğum kusurları riskini arttırmak da dahil olmak üzere bebekle ilgili sorunlara neden olur.

12. Grip aşısı yapın

Üretici firma tarafından belirtildiği gibi bir kontrendikasyonunuz olmadığı sürece grip aşısı alın. Enjeksiyon canlı bir virüs değildir. Hamileliğiniz sırasında influenzaya yakalanacak olsaydınız , ciddi yan etki riski hamile olmayan aynı yaştaki kadınlardan daha fazladır.

Aşı sizi ve gelişmekte olan fetüsünüzü koruyacaktır.

13. Çok fazla kafein içmeyin

Kafein plasentadan geçebilir ve bebeğinizin kalp atış hızını artırabilir. Mevcut araştırmalar, kadınların her gün bir veya iki kahve güvenle tüketebileceğini gösteriyor.

14. Stratejik kilo alın

Anneleri beklemek için “iki kişilik yemek” önerisi, ne istersen yeme izni değildir. Bunun yerine, kadınların ne yedikleri ve ne kadar olduğu konusunda stratejik olmaları gerekir.

Hamilelik sırasında çok kilo almak bebeğinize faydadan daha fazla zarar verebilir. (Bu konuyla ilgili detaylı bilgi YouTube kanalımda bulabilrsiniz)

15. Kedinin çöp kutusunu temizlemeyin

Tüylü arkadaşınızı istediğiniz gibi evcilleştirin ve daha sonra ellerinizi yıkayın - ancak bir kedinin çöp kutusunu temizlemeyin.

Kedi atığı milyonlarca bakteri ve parazit ile doldurulur. Toxoplasma gondii, özellikle anne adayları için tehlikelidir.

16. Dişçinizi ziyaret edin

Ağız temizliğinin bakterilerin yayılmasına ve enfeksiyona yol açmasından korkulduğu için diş hekimi ofisine yapılan gezilerden on yıllarca kaçınıldı. Şimdi biliyoruz ki durum böyle değil.

Aslında, uluslararası jinekoloji dernekleri, hamile annelerin hamilelik sırasında düzenli diş temizliği ile birlikte rutin bir ağız sağlığı değerlendirmesi yapılmasını önermektedir. Diş hekiminize hamile olduğunuzu söylediğinizden emin olun.

Sayfa içeriği sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Kaynak: 

Yorumlar (0)
banner358
banner339
banner353
24°
açık
banner348
Günün Anketi Tümü
Sizce Yeni Sitemiz Nasıl Olmuş?
banner443
banner355
banner359
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Başakşehir 34 69
2. Trabzonspor 34 65
3. Beşiktaş 34 62
4. Sivasspor 34 60
5. Alanyaspor 34 57
6. Galatasaray 34 56
7. Fenerbahçe 34 53
8. Gaziantep FK 34 46
9. Antalyaspor 34 45
10. Kasımpaşa 34 43
11. Göztepe 34 42
12. Gençlerbirliği 34 36
13. Konyaspor 34 36
14. Denizlispor 34 35
15. Çaykur Rizespor 34 35
16. Malatyaspor 34 32
17. Kayserispor 34 32
18. Ankaragücü 34 32
Takımlar O P
1. Hatayspor 34 66
2. Erzurum BB 34 62
3. Adana Demirspor 34 61
4. Akhisar Bld.Spor 34 57
5. Fatih Karagümrük 34 56
6. Bursaspor 34 56
7. Altay 34 54
8. Keçiörengücü 34 50
9. Menemen Belediyespor 34 44
10. Giresunspor 34 44
11. Ümraniye 34 44
12. İstanbulspor 34 40
13. Balıkesirspor 34 38
14. Altınordu 34 37
15. Boluspor 34 33
16. Osmanlıspor 34 30
17. Adanaspor 34 21
18. Eskişehirspor 34 12
Takımlar O P
1. Liverpool 38 99
2. Man City 38 81
3. M. United 38 66
4. Chelsea 38 66
5. Leicester City 38 62
6. Tottenham 38 59
7. Wolverhampton 38 59
8. Arsenal 38 56
9. Sheffield United 38 54
10. Burnley 38 54
11. Southampton 38 52
12. Everton 38 49
13. Newcastle 38 44
14. Crystal Palace 38 43
15. Brighton 38 41
16. West Ham 38 39
17. Aston Villa 38 35
18. Bournemouth 38 34
19. Watford 38 34
20. Norwich City 38 21
Takımlar O P
1. Real Madrid 38 87
2. Barcelona 38 82
3. Atletico Madrid 38 70
4. Sevilla 38 70
5. Villarreal 38 60
6. Real Sociedad 38 56
7. Granada 38 56
8. Getafe 38 54
9. Valencia 38 53
10. Osasuna 38 52
11. Athletic Bilbao 38 51
12. Levante 38 49
13. Real Valladolid 38 42
14. Eibar 38 42
15. Real Betis 38 41
16. Deportivo Alaves 38 39
17. Celta de Vigo 38 37
18. Leganés 38 36
19. Mallorca 38 33
20. Espanyol 38 25
banner360
Günün Karikatürü Tümü
banner419

Gelişmelerden Haberdar Olun

@