banner437

banner406

banner410

banner413

banner334

banner436

banner407

banner409

banner412

banner78

banner358
banner344

Sağlıklı Saçlar İçin En İyi 11 Yiyecek

1- Yağlı Soğuk Su Balığı.

banner345
SAĞLIK 28.03.2019, 01:14
Sağlıklı Saçlar İçin En İyi 11 Yiyecek
banner346
banner414

1- Yağlı Soğuk Su Balığı. Somon balığı, sardalye, uskumru, alabalık, çiroz ve ringa gibi balıklar yüksek oranda protein, omega 3 ve omega 6 içermektedir. Bu yağ asitleri saç, cilt ve tırnak sağlığı için oldukça önemlidir. Saçların uzamasını sağlar, cildi yeniler, kemik sağlığını korur, metabolizmayı çalıştırır ve üreme sistemini korur. Yapılan araştırmalar bu yağların aynı zamanda sönmüş, kuru saçları tedavi ettiğini ve saçlara parlaklık kattığını da göstermiştir.

2- Tohumlar. Saç, tırnak ve cildimiz protein ve minerallerden oluşur. Saç sağlığı için önemli olan bitki bazlı proteinler ve yağ asitleri için tohum ve çekirdekleri tercih edebilirsiniz. Yaratıcı olun ve siyah susam, keten tohumu, ayçiçeği, chia ve kabak çekirdeğini farklı şekillerde kullanın. Bunları salatanın üzerine serpebilir, yoğurt, pirinç veya yulaf ezmesiyle birlikte kullanabilir, keklere ve ekmeklere ekleyebilirsiniz.

3- Yeşil Yapraklı Sebzeler. Brokoli, ıspanak, maydanoz gibi çoğu koyu yeşil renkli sebzeler A vitamini ve demir içerir. A vitamini saçlarımızı koruyan doğal yağ üretimini destekleyerek saçlara parlaklık ve esneklik kazandırır. Saçlar için gerekli olan kalsiyum ve demir içerir.

4- Yumurta.  Söz konusu sağlıklı saçlar olduğunda biyotin önemli bir içeriktir ve bu da yumurta sarısında bulunur. Son araştırmalar biyotinin saç foliküllerini ve yapısını koruduğunu göstermiştir. Bu da saç kırılmalarını önler, saçların sağlıklı uzamasına yardımcı olur.

5- Mercimek . Saç folikülleri 50 ila 100 farklı protein türünden yapıldığı için protein dolusu bir tabağı masanızda bulundurmak önemlidir. Mercimek veya fasulyeler özellikle vejetaryenler için harika bir seçimdir. Proteinin yanı sıra fasulye de demir, çinko ve B vitamini içerir.

6-Fındık, Fıstıklar. Fındık, mükemmel bir yağ asidi zengini kaynaktır. Özellikle Brezilya cevizi, kaju, badem ve ceviz saç dokularının gelişiminde önemli olan selenyum ve çinko gibi mineraller sağlar. Ceviz de omega 3 zengini yiyecektir.

7-Tam Tahıllılar. Arpa, yulaf, kinoa ve darı gibi taneli yiyecekler lif, B vitamini, demir, çinko ve silika zenginidir. Birçok tam tahıllıda bulunan silika güzellik minerali olarak bilinir. Yapılan araştırmalar sonucunda her gün 10 miligram silika verilen kişilerin dokuz ay sonunda daha gür saçları olduğu görülmüştür.

8- İstiridye ve Midye. İstiridye çinko, midye ise selenyum, demir ve protein zenginidir.

9- Deniz Yeşillikleri. Yosunda saç sağlığı için önemli olan yağlı asitler vardır. Yosunlardaki alginatlar aynı zamanda vücudun def detoksifikasyon süreci için oldukça etkilidir.

10- Zerdeçal. Zerdeçal yüzyıllardan beri Doğu tıbbında kullanılmaktadır. Tüketildiğinde ise vücudun doğal steroidlerini harekete geçirerek enfeksiyon ve ödemi önler. Bazı uzmanlar vücuttaki belli başlı enfeksiyonların saç kaybına yol açabileceğini söylemektedir.

11- Takviyeler. Besin maddelerini doğal yollardan almanız önerilse de takviyeler tüketilmesi zor yiyecekler için tercih edilebilir. Besin yetersizliği saçımızı etkiler, o yüzden beslenme programımıza özellikle vejetasyonsanız multi-vitamin eklemeniz gerekir.


banner362
Yorumlar (0)
banner358
banner339
banner353
11°
açık
banner348
Günün Anketi Tümü
Sizce Yeni Sitemiz Nasıl Olmuş?
banner354
banner355
banner359
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 26 53
2. Başakşehir 26 53
3. Galatasaray 26 50
4. Sivasspor 26 49
5. Beşiktaş 26 44
6. Alanyaspor 26 43
7. Fenerbahçe 26 40
8. Göztepe 26 37
9. Gaziantep FK 26 32
10. Denizlispor 26 31
11. Antalyaspor 26 30
12. Gençlerbirliği 26 28
13. Kasımpaşa 26 26
14. Konyaspor 26 26
15. Malatyaspor 26 25
16. Çaykur Rizespor 26 25
17. Ankaragücü 26 23
18. Kayserispor 26 22
Takımlar O P
1. Hatayspor 28 53
2. Erzurum BB 28 47
3. Bursaspor 28 46
4. Adana Demirspor 28 45
5. Akhisar Bld.Spor 28 45
6. Fatih Karagümrük 28 43
7. Altay 28 43
8. Ümraniye 28 40
9. Giresunspor 27 38
10. Keçiörengücü 28 35
11. Balıkesirspor 28 35
12. Menemen Belediyespor 28 35
13. İstanbulspor 27 33
14. Altınordu 28 31
15. Boluspor 28 25
16. Osmanlıspor 28 24
17. Adanaspor 28 20
18. Eskişehirspor 28 17
Takımlar O P
1. Liverpool 29 82
2. Man City 28 57
3. Leicester City 29 53
4. Chelsea 29 48
5. M. United 29 45
6. Wolverhampton 29 43
7. Sheffield United 28 43
8. Tottenham 29 41
9. Arsenal 28 40
10. Burnley 29 39
11. Crystal Palace 29 39
12. Everton 29 37
13. Newcastle 29 35
14. Southampton 29 34
15. Brighton 29 29
16. West Ham 29 27
17. Watford 29 27
18. Bournemouth 29 27
19. Aston Villa 28 25
20. Norwich City 29 21
Takımlar O P
1. Barcelona 27 58
2. Real Madrid 27 56
3. Sevilla 27 47
4. Real Sociedad 27 46
5. Getafe 27 46
6. Atletico Madrid 27 45
7. Valencia 27 42
8. Villarreal 27 38
9. Granada 27 38
10. Athletic Bilbao 27 37
11. Osasuna 27 34
12. Real Betis 27 33
13. Levante 27 33
14. Deportivo Alaves 27 32
15. Real Valladolid 27 29
16. Eibar 27 27
17. Celta de Vigo 27 26
18. Mallorca 27 25
19. Leganés 27 23
20. Espanyol 27 20
banner360
banner361
Günün Karikatürü Tümü
banner419

Gelişmelerden Haberdar Olun

@