banner437

banner413

banner334

banner441

banner436

banner407

banner409

banner412

banner78

banner440

banner358
banner442

Sonbaharda cinsel gücü korumak için uzmanından 9 öneri

Hattat Klinik’ten Üro-Androloji Uzmanı Prof. Dr. Halim Hattat, sonbaharın gelmesiyle birlikte yoğun iş temposuna bağlı cinsel performansı düşüren bitkinlik, yorgunluk ve motivasyon kaybına karşı uyarılarda bulundu. Erkek vücudu için en...

banner345
SAĞLIK 02.10.2019, 12:20
Sonbaharda cinsel gücü korumak için uzmanından 9 öneri
banner346
banner414

Hattat Klinik’ten Üro-Androloji Uzmanı Prof. Dr. Halim Hattat, sonbaharın gelmesiyle birlikte yoğun iş temposuna bağlı cinsel performansı düşüren bitkinlik, yorgunluk ve motivasyon kaybına karşı uyarılarda bulundu. Erkek vücudu için en önemli mevsim geçişinin sonbahar olduğunu söyleyen Prof. Dr. Hattat, “Özellikle bu aylarda cinsel istek ve uyarılmayı yöneten testosteron hormonu düşmeye başlıyor. Yoğun iş yaşamının başlamasıyla bitkinlik, yorgunluk, zihinsel ve fiziksel motivasyon kaybı da oluşabiliyor. Cinsel istek ve performans azalıp, sertleşme kalitesi, boşalma kontrolü bozulabiliyor” diye konuştu.

STRES, SİGARA, ALKOL HORMONLARI OLUMSUZ ETKİLİYOR

Sonbaharın cinsel anti-aging programı için en doğru zaman olduğunu belirten Prof. Dr. Hattat, “Cinsel bölgeyi çevreleyen cilt, cilt altı dokuları, sinir ve damar sistemleri normal yaşlanma süreci ve çeşitli hastalıklar ile yıpranıp zedeleniyor. Sigara, alkol, hareketsizlik, beslenme yanlışları, ödem, yağ fazlalığı ve stres hormonları da cinsel bölge sağlığını olumsuz etkiliyor. Bu durum özellikle 40 yaş üzerinde sertleşme sorunu, erken veya geç boşalma, cinsel isteksizlik, penis eğrilikleri, peniste plakların oluşması, penis ve çevresinde ağrı, cilt yaşlanması gibi sürekli sorunlar yaratıyor. Programla cinsel bölge yapılarını canlandırmak ve cinsel performansta gençleşme yaşamak hedefleniyor” ifadelerini kulandı.

Penis kaslarını geliştiren, ödem ve toksinleri temizleyen metotların özellikle sonbahar cinsel gücü artırmak için kullanılabileceğini söyleyen Prof. Dr. Halim Hattat, “Cinsel anti-aging, sağlıklı testosteron seviyeleri, penis plaklarının ve peyronie hastalığının tedavisi, idrar yolu ve prostat sağlığı, penise giden damar ve sinirlerde canlanma, cinsel yolla bulaşan hastalıkların tedavisi ve cinsel bölge dokusunda oksijenlenme ve detoks gibi alanlarda fazda sağlıyor” dedi.

Prof. Dr. Hattat şu önerilerde bulundu:

ÇİNKO DESTEKLERİNE DİKKAT:

Mevsim geçişlerinde cinsel performansı düşüren ana faktörlerden biri grip, nezle ve soğuk algınlığıdır.  Burun akıntısı, hapşırma, ateş, yorgunluk, halsizlik sizi haftalar boyu keyifli cinsel rutininizden uzaklaştırabilir.  Bunun için öncelikle aşılarınızı tamamlayın.  Grip ve zatüre aşılarınızı hekiminize danışarak yaptırın. Çinko hem bağışıklığı kuvvetlendirmede hem de testosteron yapımında kullanılan önemli bir mineral. Çinko seviyelerinizi kandan kontrol ettirebilirsiniz. Eksiklik varsa çinko desteklerinden yararlanabilirsiniz. Yine soğuk algınlığı durumunda çinko, c vitamini, ekinezya takviyeleri vücudunuzun hızlı toparlanmasını sağlayacaktır.

CİNSEL TIBBI KONTROLLERİNİZİ YAPTIRIN

Kalp damar hastalıkları, yüksek kolesterol, şeker hastalığı, kanser, hormonsal dengesizlikler ve pek çok sağlık sorunu sertleşme sorunu, isteksizlik, boşalma problemi yaratabilir.  Peniste şekil-hacim bozuklukları görülebilir. Birçok ilaç cinsel performansı düşürebilir. Bu nedenle bir cinsel check up ile cinsel performansınızı kontrol ettirin. Bu check up'ta hormonlar, penisteki hisler ve penis damarları incelenebilir. Testis fonksiyonları, yerleşimi, varikosel gibi problemler kontrol edilebilir.  Penis şekil ve hacim eksiklikleri tespit edilebilir.  Prostat büyümesi/kanseri, idrar yolu enfeksiyonları ve cinsel yolla bulaşan hastalıklar belirlenebilir.

METABOLİZMA TAKİBİ YAPIN

Günlük adım sayınız, harcadığınız kalori miktarı, kaç dakika hareket ettiğiniz, uyku süreniz cinsel performansı birebir etkiler. Aktivite seviyeniz ne kadar yüksekse testosteron hormonu o kadar optimal salgılanıyor.  Ekim ayında bir pedometre edinerek en azından adım sayınızı hesaplamaya başlayın.  Günümüzde artık metabolizma dedektifleri ile daha detaylı incelemeler yaptırmak da mümkün.  Sonbaharda evde, ofiste geçirdiğiniz süre artarken sporu unutmayın. Haftanın 4 günü, orta şiddette 30 dakika yürüyüş yapan erkeklerde cinsel fonksiyon sorunları, daha az egzersiz yapanlara göre yaklaşık yüzde 65 daha az görülüyor. 

KIŞ DEPRESYONUNA DİKKAT!

Sonbahar ve kış aylarında azalan güneş ışığı vücudumuzun iç saatini değiştiriyor.  Mutluluk hormonu serotonin daha az salgılanıyor.  Mevsimsel duygu durum bozukluğu olarak bilinen kış depresyonu oluşabiliyor.  Cinsel istekte azalma, sertleşme kalitesinde beklenmeyen bir düşüş, boşalma süresinde ani değişimler yaşanabiliyor. Cinsel sorunlarınız devam ederse performans korkusu yaratabilir.  Bu nedenle vakit kaybetmeden yardım alın. Kış depresyonundan korunmak için evinizi- ofisinizi gün ışığı ile doldurun. Güneşli günlerde dışarı çıkın, yürüyüş yapın.  Omega-3 kaynaklarına (balık, ceviz, ketentohumu, semizotu gibi) yönelin.  Alkol ve kafeinden uzak durun. Stres kaynaklarını azaltın.

HORMON DÜŞÜŞÜNE HAZIRLIKLI OLUN

Sonbahardan itibaren cinsel istek ve uyarılmayı yöneten testosteron hormonu düşmeye başlar. Bu nedenle sonbaharda cinsel isteğinizde, performansınızda, zevkinizde bir düşüş yaşamamanız için mutlaka hormon seviyelerinizi kontrol ettirin. Sabah 8-11 arasında vereceğiniz küçük bir kan testiyle hormon seviyeniz kolayca anlaşılabilir. Eğer bir eksiklik varsa hormon yerine koyma tedavileri hakkında hekiminizden fikir alın. 

YATAK ODASINA STRES SOKMAYIN

Yaz aylarında iş-aile sorumlulukları tatiller ve sıcak havayla daha kolay tolere edilir. Kış aylarında hayat stresleri sizi baskı altına alabilir.  Bu durum cinselliği monotonlaştırabilir, cinsel ilişki araları açılabilir.  Cinsel ilişkiye başlarken veya devam ettirirken hayatınızın streslerinizi yatak odasına sokmayın. Yoksa ereksiyon sağlamada, sürdürmede, boşalmada zorluk yaşayabilirsiniz. Partnerinize ve o ana odaklanıp bu sürenin keyfini çıkarın. Eğer bunu yapmakta zorlanıyorsanız mutlaka yardım alın. 

YAVAŞLAYIN

Hayat koşuşturması vakitsizlik kaygısı ile hızlı cinselliğe sizi yönlendirebilir.  Sizi ve eşinizi en kısa süre ve şekilde orgazma ulaştıracak bir cinsellik güzel olsa da, eşinizle birlikte oluşturacağınız zengin bir cinsel repertuar, uzun vadede tatmininizi arttıracaktır.  Bu nedenle orgazmı varılması gereken bir hedef gibi görmeyin.  Yolun tadını çıkarın.

TEDAVİ İÇİN BEKLEMEYİN

Yaz aylarında yaşadığınız rahatlama ile cinsel sorunlarınızda hafif bir iyileşme olduysa hemen "iyileştim" sonucuna varmayın. Cinsel sorunların %70'i organiktir ve dönem dönem hafif iyileşmeler olsa da giderek kötüleşebilirler.  Bu nedenle cinsel isteksizlik, erken/geç boşalma, sertleşme sorunu gibi problemlerde altta yatan organik nedenlerin araştırılması için bir uzmana başvurun.  

ZAMAN VE MEKANIN UYGUN OLMASINI BEKLEMEYİN

Cinselliği sürekli zaman, mekan ve koşulların uygun olduğu anda yaşayamazsınız. Çok yorgun olsanız da, kendinizi bakımsız hissetseniz de bazen kendiliğinden gelişen karşılıklı istekler oluştuğunda bunun keyfini çıkarmaya çalışın. Örneğin eve yoğun bir iş günü ardından yorgun, stresli geldiğinizi, eşinizin de sizin için hazırlanacak, bakımlı olacak vakti bulamadığını hayal edin. Bu durumda cinselliği ertelemeden o anı yaşamanızda hiçbir sakınca yoktur. Ancak bu hisler her zaman kendiliğinden bir anda gelişmek zorunda değildir. Karşılıklı istek olduğunda çeşitli uyarılarla cinsellik teşvik edilebilir.

banner362
Yorumlar (0)
banner358
banner339
banner353
25°
parçalı bulutlu
banner348
Günün Anketi Tümü
Sizce Yeni Sitemiz Nasıl Olmuş?
banner443
banner355
banner359
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 26 53
2. Başakşehir 26 53
3. Galatasaray 26 50
4. Sivasspor 26 49
5. Beşiktaş 26 44
6. Alanyaspor 26 43
7. Fenerbahçe 26 40
8. Göztepe 26 37
9. Gaziantep FK 26 32
10. Denizlispor 26 31
11. Antalyaspor 26 30
12. Gençlerbirliği 26 28
13. Kasımpaşa 26 26
14. Konyaspor 26 26
15. Malatyaspor 26 25
16. Çaykur Rizespor 26 25
17. Ankaragücü 26 23
18. Kayserispor 26 22
Takımlar O P
1. Hatayspor 28 53
2. Erzurum BB 28 47
3. Bursaspor 28 46
4. Adana Demirspor 28 45
5. Akhisar Bld.Spor 28 45
6. Fatih Karagümrük 28 43
7. Altay 28 43
8. Ümraniye 28 40
9. Giresunspor 27 38
10. Keçiörengücü 28 35
11. Balıkesirspor 28 35
12. Menemen Belediyespor 28 35
13. İstanbulspor 27 33
14. Altınordu 28 31
15. Boluspor 28 25
16. Osmanlıspor 28 24
17. Adanaspor 28 20
18. Eskişehirspor 28 17
Takımlar O P
1. Liverpool 29 82
2. Man City 28 57
3. Leicester City 29 53
4. Chelsea 29 48
5. M. United 29 45
6. Wolverhampton 29 43
7. Sheffield United 28 43
8. Tottenham 29 41
9. Arsenal 28 40
10. Burnley 29 39
11. Crystal Palace 29 39
12. Everton 29 37
13. Newcastle 29 35
14. Southampton 29 34
15. Brighton 29 29
16. West Ham 29 27
17. Watford 29 27
18. Bournemouth 29 27
19. Aston Villa 28 25
20. Norwich City 29 21
Takımlar O P
1. Barcelona 27 58
2. Real Madrid 27 56
3. Sevilla 27 47
4. Real Sociedad 27 46
5. Getafe 27 46
6. Atletico Madrid 27 45
7. Valencia 27 42
8. Villarreal 27 38
9. Granada 27 38
10. Athletic Bilbao 27 37
11. Osasuna 27 34
12. Real Betis 27 33
13. Levante 27 33
14. Deportivo Alaves 27 32
15. Real Valladolid 27 29
16. Eibar 27 27
17. Celta de Vigo 27 26
18. Mallorca 27 25
19. Leganés 27 23
20. Espanyol 27 20
banner360
Günün Karikatürü Tümü
banner419

Gelişmelerden Haberdar Olun

@