banner370

banner406

banner410

banner413

banner334

banner369

banner407

banner409

banner412

banner78

banner358
banner357
banner344

Yetişkinlerde Gaz Sancısı Nasıl Geçer?

Midenin ve karnın kasılıyormuş gibi hissedilmesi bağırsaklarda gaz olduğunun belirtisidir. 

banner345
SAĞLIK 05.04.2019, 00:58 08.04.2019, 18:36
Yetişkinlerde Gaz Sancısı Nasıl Geçer?
banner346
banner414

Konuşurken, hatta yemek yerken içimize bir miktar gaz girer. Daha sonra geğirerek bir kısmını çıkartırız, diğer bir kısmı da aşağı, anüse kadar gider. Bazı insanlar konuşurken, yemek yerken çok gaz yutar. Bazılarında da bakterilere bağlı olarak kalın bağırsaklarında gaz oluşur. Gaz ağrısı bazen doğum sancısı gibidir, aralıklı olarak gelip gider.

Nasıl tedavi edilir? 

En doğru ve kolayı 1 bardak ılık su içip (yavaş-yavaş), rahat bir pozisyon almaktır. Uzanmak en iyisidir. Çünkü bu bir safra kesesi ağrısı da olabilir, karın ağrısı da. Bir şeyler yiyip içmek; mideyi de, safra kesesini de yoracaktır. Ilık su gazınızı da dağıtacağından hepsine iyi gelir.

Aşağıdaki öneriler gaz sorunundan şikayetçi olanlar için:

YAVAŞ YİYİN!

Bence işe öncelikle siz de gaz sorunu yaratan yiyeceklerin neler olduğunu araştırarak başlayın. Bir beslenme günlüğü tutarak yediğinizde sizi rahatsız eden yiyecekleri kaydetmeniz, daha sonra da bu yiyeceklerden kaçınmanız oldukça faydalıdır. Fasülye, soğan, brokoli, Brüksel lahanası, karnabahar, kabak, baklagiller, enginar, armut, elma, şeftali, erik, yumurta, şekersiz sakızlar, tam tahıllı ekmek, bira, soda, süt ve dondurmanın gaz yapma olasılığı olan yiyecekler olduğunu bilmelisiniz. Kızartılmış, yağlı yiyecekler de mide boşalmasını geciktirip, doluluk hissinizi arttıracaktır. Bir süre yüksek lif içeren yiyeceklerden uzak durun. Bunları beslenmenize yavaş yavaş haftalar içinde ekleyin. Sütün içindeki laktoza hassassanız veya buğdayda bulunan glutene alerjikseniz de aşırı gazınız olabilir. Düşük laktozlu süt ürünleri, yoğurt tüketin.

DOĞAL ÇÖZÜMLER

Gaz sorununuz için doğal bir çözüm arıyorsanız nane çayını deneyebilirsiniz. Nane yağı içindeki mentol’un spazm çözücü etkisi olduğundan sindirim sisteminizdeki yumuşak kasları rahatlatacaktır. Ancak reflü sorununuz varsa nane çayı yerine papatya çayı da deneyebilirsiniz. Yiyeceklerinizi lezzetlendirmek için zerdeçal, zencefil ve rezene kullanmanız da şişkinliğinizi azaltacaktır. Probiyotikler kalın bağırsakta yaşayan dost bakterilerdir. Bu bakterileri içeren yoğurt veya kapsüller kalın bağırsakta gaz üretimi yapan bakterileri sınırlayarak gaz sorunuyla mücadelede size yardımcı olacaktır. .

Tüm bu önerilere rağmen gaz sorununuz devam ediyorsa mutlaka bir gastroenteroloji uzmanına başvurmalısınız. Gaz sorununun daha ciddi sağlık sorunlarının habercisi olabileceğini bilmelisiniz. Reflü sorunu, divertikülit, Crohn ile Ülseratif kolit gibi enflamatuar hastalıklarda gaz sorunu altta yatan hastalığa işaret edebiliyor. Özellikle bağırsak alışkanlığında değişiklik yaşayanlar, kronik ishal veya kabızlık sorunundan yakınanlar ve ailesinde kalın bağırsak hastalığı hikayesi olan kişilerin gaz sancılarını ciddiye almalarında fayda var. Bu durumda doktorunuz altta yatan bir sorun olup olmadığını anlamak için bazı incelemeler yapacak ve uygun tedavi planını oluşturacaktır. şikayetleriniz devam ederse süt ürünlerini beslenmenizden tamamen çıkarmanız da gerekebilir. Aynı şekilde gluten alerjiniz varsa buğdaydan kaçınmalısınız. Bu önerilere küçük porsiyonlar halinde yemek yemeyi, yediklerinizi iyice çiğnemeyi de ekleyin. Heyecanlı, sinirli ve aceleyle değil, yavaş, keyifli, rahat bir şekilde yemek yemeği alışkanlık haline getirin. Sakız çiğnemekten, sert şekerlemelerden ve içeceklerinizde kamış kullanmaktan kaçının. Sorbitol ve mannitol gibi yapay tatlandırıcılardan uzak durun. Bunlarla birlikte sigara içmemek ve düzenli egzersiz yapmak da probleminize iyi gelecektir.

banner362
Yorumlar (0)
banner358
banner339
banner353
parçalı bulutlu
banner348
Günün Anketi Tümü
Sizce Yeni Sitemiz Nasıl Olmuş?
banner418
banner355
banner359
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 21 44
2. Başakşehir 22 43
3. Galatasaray 22 42
4. Sivasspor 22 42
5. Alanyaspor 22 39
6. Fenerbahçe 22 38
7. Beşiktaş 22 36
8. Göztepe 21 33
9. Gaziantep FK 22 30
10. Malatyaspor 21 24
11. Gençlerbirliği 22 24
12. Denizlispor 22 24
13. Çaykur Rizespor 21 24
14. Antalyaspor 22 22
15. Konyaspor 22 20
16. Ankaragücü 22 20
17. Kasımpaşa 22 16
18. Kayserispor 22 15
Takımlar O P
1. Hatayspor 22 42
2. Erzurum BB 22 39
3. Bursaspor 22 39
4. Adana Demirspor 22 34
5. Keçiörengücü 22 32
6. Akhisar Bld.Spor 22 32
7. Menemen Belediyespor 22 32
8. Altay 22 31
9. Fatih Karagümrük 22 31
10. Ümraniye 22 29
11. Giresunspor 21 28
12. Balıkesirspor 22 28
13. İstanbulspor 21 26
14. Altınordu 22 24
15. Osmanlıspor 22 18
16. Adanaspor 22 18
17. Eskişehirspor 22 16
18. Boluspor 22 16
Takımlar O P
1. Liverpool 26 76
2. Man City 26 54
3. Leicester City 26 50
4. Chelsea 26 41
5. Tottenham 26 40
6. Sheffield United 26 39
7. M. United 26 38
8. Wolverhampton 26 36
9. Everton 26 36
10. Arsenal 26 34
11. Burnley 26 34
12. Southampton 26 31
13. Newcastle 26 31
14. Crystal Palace 26 30
15. Brighton 26 27
16. Bournemouth 26 26
17. Aston Villa 26 25
18. West Ham 26 24
19. Watford 26 24
20. Norwich City 26 18
Takımlar O P
1. Real Madrid 24 53
2. Barcelona 24 52
3. Getafe 24 42
4. Atletico Madrid 24 40
5. Sevilla 24 40
6. Villarreal 24 38
7. Valencia 24 38
8. Real Sociedad 23 37
9. Granada 24 33
10. Athletic Bilbao 24 31
11. Osasuna 24 31
12. Real Betis 24 29
13. Levante 24 29
14. Deportivo Alaves 24 27
15. Real Valladolid 24 26
16. Eibar 23 24
17. Celta de Vigo 24 21
18. Mallorca 24 21
19. Leganés 24 19
20. Espanyol 24 19
banner360
banner361
Günün Karikatürü Tümü
banner419

Gelişmelerden Haberdar Olun

@