AXA Sigorta daha hızlı hasar süreci için Audatex’i tercih etti.

AXA Sigorta daha hızlı hasar süreci için Audatex’i tercih etti.

AXA Sigorta Türkiye’de bir ilk olan yeni hasar değerlendirme sistemiyle hasar maliyet hesaplamalarını otomatize ediyor. Şirketin “Sigorta 4.0” stratejisi kapsamında gerçekleştirdiği projeyle toplam hasar maliyetlerinin hesaplanmasında alanında Dünya lideri olan Solera’nın Audatex hasar hesaplama sistemi ile entegre olarak veri analitiği kullanılıyor; sistem üzerinden gelen onarım talepleri hızla onaylanıyor ve onarım süreleri kısalıyor. AXA Sigorta uygulamadan elde edilen sonuçlara göre iş ortağı olarak seçmiş olduğu Audatex ile yapay zekaya dayalı yeni iş modellerini de geliştirmeyi hedefliyor.

Türkiye’de sigorta sektörüne yenilikçi bakış açısıyla öncülük eden AXA Sigorta, oto branşında kullandığı hasar değerlendirme sistemini geliştirmek için global iş ortağı Audatex ile yepyeni bir projeye imza attı ve Türkiye’de bir ilki gerçekleştirdi. AXA’nın yeni teknolojileri süreçlerine entegre etme hedefiyle ortaya koyduğu Sigorta 4.0’ın çıktılarından biri olan bu yeni uygulama ile şirket; toplam hasar maliyetlerini belirlemek için Audatex standart verilerini baz alan bir karar mekanizmasından faydalanacak. Audatex hasar hesaplama modülü sayesinde anlaşmalı servisler ile eksperlerin hasarla ilgili ekspertiz raporu oluşturma, sisteme yükleme süreleri kısalırken hem onarım onayının en geç 24 saatte tamamlanması hem de onarım tutarları konusunda yaşanan anlaşmazlıkların sayısının azaltılması hedefleniyor. AXA Sigorta bu proje ile manuel süreçleri ortadan kaldırarak ve veri analitiğinden faydalanarak da süreç verimliliği ile müşteri memnuniyetini artırmayı amaçlıyor. Öte yandan uygulamadan oto hasarları hakkında elde edilen veriler Audatex’in mevcut teknolojilerinden faydalanılarak, süreçlerin daha etkin yönetilmesini sağlamak amacı ile yapay zekanın kullanıldığı yeni iş modellerinin geliştirilmesinde de kullanılacak.

AXA Sigorta Kurumsal Teknik ve Hasar Başkanı ve İcra Kurulu Üyesi Mert Ekitmen, AXA olarak insanların daha iyi bir yaşam sürmeleri vizyonu doğrultusunda çalışmaya devam ettiklerini; Sigorta 4.0 stratejileri çerçevesinde de müşteri, acente ve çalışanların hayatını kolaylaştıracak ve süreçleri iyileştirecek uygulamalar geliştirdiklerini söyledi: “Alanında öncü şirketlerden biri olan ve tüm dünyada iş birliği yaptığımız Audatex ile hayata geçirdiğimiz ve bizi dijitalleşme yolculuğumuzda güçlendirecek bu proje ile Türkiye’de bir ilki daha gerçekleştirdik. Bu proje oto branşında hasar dosya kapama ve tamir sürelerimizi önemli ölçüde kısaltırken rekabetçi avantajın temelini oluşturan müşteri memnuniyetine de çok önemli katkılar sağlayacak. Örneğin ikame araç kullanım süresi ile araç onarım süresinin uyuşmaması gibi müşterilerimize sıkıntı yaşatabilecek vakaların sayısında kayda değer bir azalma yaşanacağını öngörüyoruz. Diğer taraftan bilginin güçle eş değer olduğu günümüzde bu uygulamadan elde edeceğimiz veriler gelecekteki çalışmalarımıza da ışık tutacak. Audatex’in hesaplama modülünde bulunan hasarlı parçaların konumu, yedek parça değişim süresi, parçanın üretiminde kullanılan materyaller gibi veriler oto hasarlarıyla ilgili daha fazla bilgi sahibi olmamıza ve süreçleri 

kısaltacak çözümler üretmemize olanak tanıyacak. Bu bizim için dijital dönüşüm ve hasar süreçlerini iyileştirme hedeflerimiz açısından çok kıymetli bir adım.” dedi.

Solera hakkında:

Solera Tony Aquila tarafından, binek, ticari ve filo araçların yaşam döngüsü boyunca kritik 54 ve 250 temas noktalarındaki işlemleri dijitalleştirerek ve mobiliteyi arttırarak tüm paydaşlara gerçek şeffaflığı ve bilgiyi sağlama misyonu ile kuruldu. Günümüzde, Solera’nın önde gelen dijital teknolojileri hayatımızın en önemli varlıklarını yönetiyor ve koruyor: binek ve ticari araçlar, evler ve dijital kimlikler. Şirket, 90'ı aşkın ülkedeki yaklaşık 235.000 iş ortağı ve müşterisi için yıllık 300 milyondan fazla dijital işlemi gerçekleştirmektedir.

YORUM EKLE
YORUMLAR
Mustafa Şenocak
Mustafa Şenocak - 3 hafta Önce

Hayırlı Olsun.

SIRADAKİ HABER