banner406

banner410

banner413

banner334

banner407

banner409

banner412

banner78

banner358
banner357
banner344

Bireylerin sigorta yaptırmasında temel motivasyon: “güvence”

HDI Sigorta’nın İ.Ü. İstatistik Uygulama ve Araştırma Merkezi iş birliğiyle yürüttüğü “Sigorta ve Sigortalılık Algısı” araştırması toplumun sigortaya bakış açısı ve beklentilerine dair kapsamlı bir kılavuz sunuyor.

banner345
SİGORTA 18.12.2019, 23:42
Bireylerin sigorta yaptırmasında temel motivasyon: “güvence”
banner346
banner414

HDI Sigorta ve İstanbul Üniversitesi İstatistik Uygulama ve Araştırma Merkezi (İSTARMER) iş birliğiyle gerçekleştirilen araştırmanın sonuçları, İstanbul Üniversitesi’nin tarihi rektörlük binasında gerçekleşen toplantıda kamuoyu ile paylaşıldı. Toplantıda araştırma sonuçlarından elde edilen, toplumun sigorta farkındalığını etkileyen faktörler detaylandırılarak, içinde bulunulan teknoloji çağında sigortacılığın geleceği için ipucu niteliğinde bilgiler aktarıldı.

HDI Sigorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu, toplantıda yaptığı açıklamada “Türkiye örneklemini başarıyla temsil ettiğine inandığımız bu araştırmadan çıkan sonuçlar bize, toplumumuzun taleplerini, sigortacılığa ne derece güven duyduklarını ve yaşam biçimlerinin sigorta algıları üzerindeki etkilerini oldukça geniş bir çerçeveden görme fırsatı sağladı. Dahası, sürdürülebilir karlılığa odaklı bir stratejiyle hareket ettiğimiz bu yolda HDI Sigorta olarak doğru bakış açısıyla ilerlediğimizi de açıkça belirtmek isterim” dedi.

İstanbul Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Haluk Zülfikar’ın sunduğu araştırmanın tüm detayları bir dijital kitap haline getirilerek akademik çevreler, sektör paydaşları, öğrenciler ve araştırmacılar ile ücretsiz olarak paylaşılacak.

 

Sigorta denilince ilk akla gelen kavram: “Güven”

25-54 yaş arasında farklı sosyo-ekonomik gruplara mensup toplam 362 katılımcıyla, karma veri toplama yöntemleriyle ve İstanbul, Ankara ve İzmir başta olmak üzere Türkiye’yi temsil eden bir dağılımla 13 şehirde gerçekleştirilen araştırmaya göre sigorta yaptırmadaki temel motivasyonun “güvence, teminat, garanti” olduğu görülüyor.

Sigorta sahipliği yaş ve eğitim oranı yükseldikçe artıyor

Türkiye’de sigorta sahipliği üzerine veriler incelendiğinde; görüşülen kişilerin üçte ikisinin özel sigorta yaptırdığı görüldü. Bir diğer önemli nokta olarak, yaş ve eğitim oranının yükselmesine bağlı olarak sigorta sahipliğinin arttığı belirlendi. Bu sonuçlara göre 35-44 yaş arası sigorta sahipliği %74 iken bu rakam, 25-34 yaş arasında %58’e geriliyor. AB olarak belirtilen üst düzey gelir grubunda sigorta sahipliği %77, C2 olarak belirtilen orta-alt düzey gelir grubunda ise %56 olarak ortaya çıkıyor.

Türkiye’de en fazla trafik sigortası yaptırılıyor

Başta SES olmak üzere; farklı etmenlere bağlı olarak alınan sigorta türleri değişebiliyor. AB SES mensupları arasında BES, trafik, kasko, sağlık ve DASK sigortası; orta gelir grubunda BES, trafik ve hayat sigortası en fazla yaptırılan sigorta türleri olarak dikkat çekiyor. Sayısal verilere göre Türkiye’de %25 oranı ile en fazla trafik sigortasının yaptırıldığı görülüyor. Bu rakamı %23’lük pay ile BES ile %13 oranındaki kasko sigortaları takip ediyor.


Acenteler, en önemli dağıtım kanalı olarak önceliğini koruyor.

Dijitalleşme neredeyse tüm iş yapış biçimlerini köklü bir dönüşüme uğratırken, sigorta satın alımında acentelerin hala en önemli kanal oluşu araştırmanın bir diğer önemli sonucunu oluşturuyor. Trafikte %88, Kaskoda %74 oranında acente kanalı tercih edilirken, özellikle sağlık sigortası alımında acentelerin yanı sıra çevrimiçi (online) kanallar ön plana çıkmaya başlıyor.

HDI Sigorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu yaptığı açıklamada: “Ülkemizde sigorta penetrasyonunu arttırmaya yönelik bu sene içerisinde yeni sigorta ürünlerimizi hayata geçirdik. Yeni ürünlerimizden Trafikasko ve Avantajlı Kasko hem dağıtım kanallarımız hem de müşterilerimiz tarafından oldukça olumlu karşılandı.  Araştırma sonuçlarının müşterilerin ihtiyaçları, beklentileri ve sigortaya bakışları hakkında çok detaylı ipuçları sağladığını; 3.000’i aşkın acentemizden aldığımız geri bildirimler ile birlikte bu verileri de birlikte değerlendirerek, önümüzdeki dönemde yeni ürün ve hizmetler sunarak sektöre katkı sağlamaya devam edeceğiz.’’ dedi.


Araştırmanın diğer çıktıları:

• Sigorta kelimesi zihinlerde öncelikle “SSK, BAĞ-KUR, Emekli Sandığı” ve “güvence, teminat, garanti” kavramlarını çağrıştırıyor.

• Kasko ve DASK sahipliği, diğer sigorta türlerine göre daha uzun zamana dayanıyor.

• Hâlihazırda sigortası olanların %69’u önümüzdeki 1-2 yıl içinde yeni bir sigorta yaptırmayı ya da mevcut var olan sigortalarını devam ettirmeyi düşünmezken; herhangi bir sigortası olmayanlar arasında sigorta yaptırma eğilimi %20 olarak ortaya çıkıyor. Bu durumun en önemli gerekçesi ihtiyaç duyulmaması olarak ifade edilse de, ekonomik sebepler sigorta satın almama davranışını önemli ölçüde tetikliyor.

• Mevcut sigortası olmayan katılımcıların yaptırmayı düşündükleri ilk üç sigorta türü Sağlık, BES ve Hayat sigortasından oluşuyor.

• Bugün ve yakın gelecek için yaşam kalitesinde tehdit oluşturabilecek konular sorulduğunda, katılımcıların yarısından fazlası «öncelikle kendileri sonra aile fertleri için sağlık, bakım harcaması ihtimalinden» yani yaşamsal unsurlardan endişe duyuyor.

• Uzak gelecekle ilgili endişe duyulan konuların başında «eş ya da aile fertlerinden birinin kaybı» ve ardından «sosyal statü» kaygıları geliyor.

• Hâlihazırda sigortası olmayanlar teknolojiye daha çok güveniyor ve teknolojik alt yapı, kameralar ve çeşitli araçlar sayesinde risklerin önceden öngörülebileceği, daha iyi hizmet alınabileceği düşünülüyor.

• Dünyadaki siyasi, ekonomik ve küresel gelişmeler sonrasında sigorta ihtiyaçlarındaki değişiklik algısına bakıldığında, sigorta sahibi olmayanlar teknolojiyle bağlantılı daha inovatif ürünler beklerken; sigorta sahibi olanlar ekonomik ve terörle bağlantılı yeni ürünler çıkabileceğini düşünüyor.

• Teknolojik gelişmeler doğrultusunda sigorta sektöründen beklentiler sorulduğunda, hâlihazırda sigortası olmayanlar «kamera, cihaz gibi teknolojik ekipmanlar ile hasarların önceden öngörülebilmesi», sigorta yaptırmayı düşünenler ise  «kendilerine özel sigorta» ve «daha güvenli ortam yaratılması gibi» proaktif çözümler beklediklerini belirtiyor.

banner362
Yorumlar (0)
banner358
banner339
banner353
parçalı bulutlu
banner348
Günün Anketi Tümü
Sizce Yeni Sitemiz Nasıl Olmuş?
banner354
banner355
banner359
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Sivasspor 19 41
2. Fenerbahçe 19 37
3. Başakşehir 19 36
4. Trabzonspor 18 35
5. Alanyaspor 19 35
6. Galatasaray 19 33
7. Beşiktaş 19 30
8. Göztepe 19 29
9. Malatyaspor 18 24
10. Gaziantep FK 19 24
11. Çaykur Rizespor 19 24
12. Denizlispor 19 22
13. Gençlerbirliği 19 21
14. Konyaspor 19 18
15. Antalyaspor 19 17
16. Kasımpaşa 19 15
17. Ankaragücü 19 13
18. Kayserispor 19 11
Takımlar O P
1. Hatayspor 19 40
2. Erzurum BB 19 34
3. Bursaspor 19 33
4. Keçiörengücü 19 29
5. Adana Demirspor 19 28
6. Akhisar Bld.Spor 19 28
7. Ümraniye 19 28
8. Menemen Belediyespor 19 28
9. Altay 19 27
10. Giresunspor 19 27
11. Fatih Karagümrük 19 24
12. Balıkesirspor 19 24
13. İstanbulspor 19 20
14. Altınordu 19 20
15. Osmanlıspor 19 17
16. Adanaspor 19 14
17. Boluspor 19 14
18. Eskişehirspor 19 10
Takımlar O P
1. Liverpool 23 67
2. Man City 24 51
3. Leicester City 24 48
4. Chelsea 24 40
5. M. United 24 34
6. Tottenham 24 34
7. Wolverhampton 24 34
8. Sheffield United 24 33
9. Southampton 24 31
10. Arsenal 24 30
11. Crystal Palace 24 30
12. Everton 24 30
13. Burnley 24 30
14. Newcastle 24 30
15. Brighton 24 25
16. Aston Villa 24 25
17. West Ham 23 23
18. Bournemouth 24 23
19. Watford 24 23
20. Norwich City 24 17
Takımlar O P
1. Real Madrid 21 46
2. Barcelona 21 43
3. Sevilla 21 38
4. Getafe 21 36
5. Atletico Madrid 21 36
6. Real Sociedad 21 34
7. Valencia 21 34
8. Villarreal 21 31
9. Athletic Bilbao 21 31
10. Osasuna 21 28
11. Granada 21 27
12. Real Betis 21 27
13. Levante 21 26
14. Deportivo Alaves 21 23
15. Eibar 21 23
16. Real Valladolid 21 22
17. Mallorca 21 18
18. Celta de Vigo 21 17
19. Leganés 21 15
20. Espanyol 21 15
banner360
banner361
Günün Karikatürü Tümü

Gelişmelerden Haberdar Olun

@