banner437

banner406

banner410

banner413

banner334

banner436

banner407

banner409

banner412

banner78

banner358
banner344

Bireylerin sigorta yaptırmasında temel motivasyon: “güvence”

HDI Sigorta’nın İ.Ü. İstatistik Uygulama ve Araştırma Merkezi iş birliğiyle yürüttüğü “Sigorta ve Sigortalılık Algısı” araştırması toplumun sigortaya bakış açısı ve beklentilerine dair kapsamlı bir kılavuz sunuyor.

banner345
SİGORTA 18.12.2019, 23:42
Bireylerin sigorta yaptırmasında temel motivasyon: “güvence”
banner346
banner414

HDI Sigorta ve İstanbul Üniversitesi İstatistik Uygulama ve Araştırma Merkezi (İSTARMER) iş birliğiyle gerçekleştirilen araştırmanın sonuçları, İstanbul Üniversitesi’nin tarihi rektörlük binasında gerçekleşen toplantıda kamuoyu ile paylaşıldı. Toplantıda araştırma sonuçlarından elde edilen, toplumun sigorta farkındalığını etkileyen faktörler detaylandırılarak, içinde bulunulan teknoloji çağında sigortacılığın geleceği için ipucu niteliğinde bilgiler aktarıldı.

HDI Sigorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu, toplantıda yaptığı açıklamada “Türkiye örneklemini başarıyla temsil ettiğine inandığımız bu araştırmadan çıkan sonuçlar bize, toplumumuzun taleplerini, sigortacılığa ne derece güven duyduklarını ve yaşam biçimlerinin sigorta algıları üzerindeki etkilerini oldukça geniş bir çerçeveden görme fırsatı sağladı. Dahası, sürdürülebilir karlılığa odaklı bir stratejiyle hareket ettiğimiz bu yolda HDI Sigorta olarak doğru bakış açısıyla ilerlediğimizi de açıkça belirtmek isterim” dedi.

İstanbul Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Haluk Zülfikar’ın sunduğu araştırmanın tüm detayları bir dijital kitap haline getirilerek akademik çevreler, sektör paydaşları, öğrenciler ve araştırmacılar ile ücretsiz olarak paylaşılacak.

 

Sigorta denilince ilk akla gelen kavram: “Güven”

25-54 yaş arasında farklı sosyo-ekonomik gruplara mensup toplam 362 katılımcıyla, karma veri toplama yöntemleriyle ve İstanbul, Ankara ve İzmir başta olmak üzere Türkiye’yi temsil eden bir dağılımla 13 şehirde gerçekleştirilen araştırmaya göre sigorta yaptırmadaki temel motivasyonun “güvence, teminat, garanti” olduğu görülüyor.

Sigorta sahipliği yaş ve eğitim oranı yükseldikçe artıyor

Türkiye’de sigorta sahipliği üzerine veriler incelendiğinde; görüşülen kişilerin üçte ikisinin özel sigorta yaptırdığı görüldü. Bir diğer önemli nokta olarak, yaş ve eğitim oranının yükselmesine bağlı olarak sigorta sahipliğinin arttığı belirlendi. Bu sonuçlara göre 35-44 yaş arası sigorta sahipliği %74 iken bu rakam, 25-34 yaş arasında %58’e geriliyor. AB olarak belirtilen üst düzey gelir grubunda sigorta sahipliği %77, C2 olarak belirtilen orta-alt düzey gelir grubunda ise %56 olarak ortaya çıkıyor.

Türkiye’de en fazla trafik sigortası yaptırılıyor

Başta SES olmak üzere; farklı etmenlere bağlı olarak alınan sigorta türleri değişebiliyor. AB SES mensupları arasında BES, trafik, kasko, sağlık ve DASK sigortası; orta gelir grubunda BES, trafik ve hayat sigortası en fazla yaptırılan sigorta türleri olarak dikkat çekiyor. Sayısal verilere göre Türkiye’de %25 oranı ile en fazla trafik sigortasının yaptırıldığı görülüyor. Bu rakamı %23’lük pay ile BES ile %13 oranındaki kasko sigortaları takip ediyor.


Acenteler, en önemli dağıtım kanalı olarak önceliğini koruyor.

Dijitalleşme neredeyse tüm iş yapış biçimlerini köklü bir dönüşüme uğratırken, sigorta satın alımında acentelerin hala en önemli kanal oluşu araştırmanın bir diğer önemli sonucunu oluşturuyor. Trafikte %88, Kaskoda %74 oranında acente kanalı tercih edilirken, özellikle sağlık sigortası alımında acentelerin yanı sıra çevrimiçi (online) kanallar ön plana çıkmaya başlıyor.

HDI Sigorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu yaptığı açıklamada: “Ülkemizde sigorta penetrasyonunu arttırmaya yönelik bu sene içerisinde yeni sigorta ürünlerimizi hayata geçirdik. Yeni ürünlerimizden Trafikasko ve Avantajlı Kasko hem dağıtım kanallarımız hem de müşterilerimiz tarafından oldukça olumlu karşılandı.  Araştırma sonuçlarının müşterilerin ihtiyaçları, beklentileri ve sigortaya bakışları hakkında çok detaylı ipuçları sağladığını; 3.000’i aşkın acentemizden aldığımız geri bildirimler ile birlikte bu verileri de birlikte değerlendirerek, önümüzdeki dönemde yeni ürün ve hizmetler sunarak sektöre katkı sağlamaya devam edeceğiz.’’ dedi.


Araştırmanın diğer çıktıları:

• Sigorta kelimesi zihinlerde öncelikle “SSK, BAĞ-KUR, Emekli Sandığı” ve “güvence, teminat, garanti” kavramlarını çağrıştırıyor.

• Kasko ve DASK sahipliği, diğer sigorta türlerine göre daha uzun zamana dayanıyor.

• Hâlihazırda sigortası olanların %69’u önümüzdeki 1-2 yıl içinde yeni bir sigorta yaptırmayı ya da mevcut var olan sigortalarını devam ettirmeyi düşünmezken; herhangi bir sigortası olmayanlar arasında sigorta yaptırma eğilimi %20 olarak ortaya çıkıyor. Bu durumun en önemli gerekçesi ihtiyaç duyulmaması olarak ifade edilse de, ekonomik sebepler sigorta satın almama davranışını önemli ölçüde tetikliyor.

• Mevcut sigortası olmayan katılımcıların yaptırmayı düşündükleri ilk üç sigorta türü Sağlık, BES ve Hayat sigortasından oluşuyor.

• Bugün ve yakın gelecek için yaşam kalitesinde tehdit oluşturabilecek konular sorulduğunda, katılımcıların yarısından fazlası «öncelikle kendileri sonra aile fertleri için sağlık, bakım harcaması ihtimalinden» yani yaşamsal unsurlardan endişe duyuyor.

• Uzak gelecekle ilgili endişe duyulan konuların başında «eş ya da aile fertlerinden birinin kaybı» ve ardından «sosyal statü» kaygıları geliyor.

• Hâlihazırda sigortası olmayanlar teknolojiye daha çok güveniyor ve teknolojik alt yapı, kameralar ve çeşitli araçlar sayesinde risklerin önceden öngörülebileceği, daha iyi hizmet alınabileceği düşünülüyor.

• Dünyadaki siyasi, ekonomik ve küresel gelişmeler sonrasında sigorta ihtiyaçlarındaki değişiklik algısına bakıldığında, sigorta sahibi olmayanlar teknolojiyle bağlantılı daha inovatif ürünler beklerken; sigorta sahibi olanlar ekonomik ve terörle bağlantılı yeni ürünler çıkabileceğini düşünüyor.

• Teknolojik gelişmeler doğrultusunda sigorta sektöründen beklentiler sorulduğunda, hâlihazırda sigortası olmayanlar «kamera, cihaz gibi teknolojik ekipmanlar ile hasarların önceden öngörülebilmesi», sigorta yaptırmayı düşünenler ise  «kendilerine özel sigorta» ve «daha güvenli ortam yaratılması gibi» proaktif çözümler beklediklerini belirtiyor.

banner362
Yorumlar (0)
banner358
banner339
banner353
parçalı bulutlu
banner348
Günün Anketi Tümü
Sizce Yeni Sitemiz Nasıl Olmuş?
banner354
banner355
banner359
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 26 53
2. Başakşehir 26 53
3. Galatasaray 26 50
4. Sivasspor 26 49
5. Beşiktaş 26 44
6. Alanyaspor 26 43
7. Fenerbahçe 26 40
8. Göztepe 26 37
9. Gaziantep FK 26 32
10. Denizlispor 26 31
11. Antalyaspor 26 30
12. Gençlerbirliği 26 28
13. Kasımpaşa 26 26
14. Konyaspor 26 26
15. Malatyaspor 26 25
16. Çaykur Rizespor 26 25
17. Ankaragücü 26 23
18. Kayserispor 26 22
Takımlar O P
1. Hatayspor 28 53
2. Erzurum BB 28 47
3. Bursaspor 28 46
4. Adana Demirspor 28 45
5. Akhisar Bld.Spor 28 45
6. Fatih Karagümrük 28 43
7. Altay 28 43
8. Ümraniye 28 40
9. Giresunspor 27 38
10. Keçiörengücü 28 35
11. Balıkesirspor 28 35
12. Menemen Belediyespor 28 35
13. İstanbulspor 27 33
14. Altınordu 28 31
15. Boluspor 28 25
16. Osmanlıspor 28 24
17. Adanaspor 28 20
18. Eskişehirspor 28 17
Takımlar O P
1. Liverpool 29 82
2. Man City 28 57
3. Leicester City 29 53
4. Chelsea 29 48
5. M. United 29 45
6. Wolverhampton 29 43
7. Sheffield United 28 43
8. Tottenham 29 41
9. Arsenal 28 40
10. Burnley 29 39
11. Crystal Palace 29 39
12. Everton 29 37
13. Newcastle 29 35
14. Southampton 29 34
15. Brighton 29 29
16. West Ham 29 27
17. Watford 29 27
18. Bournemouth 29 27
19. Aston Villa 28 25
20. Norwich City 29 21
Takımlar O P
1. Barcelona 27 58
2. Real Madrid 27 56
3. Sevilla 27 47
4. Real Sociedad 27 46
5. Getafe 27 46
6. Atletico Madrid 27 45
7. Valencia 27 42
8. Villarreal 27 38
9. Granada 27 38
10. Athletic Bilbao 27 37
11. Osasuna 27 34
12. Real Betis 27 33
13. Levante 27 33
14. Deportivo Alaves 27 32
15. Real Valladolid 27 29
16. Eibar 27 27
17. Celta de Vigo 27 26
18. Mallorca 27 25
19. Leganés 27 23
20. Espanyol 27 20
banner360
banner361
Günün Karikatürü Tümü
banner419

Gelişmelerden Haberdar Olun

@