banner437

banner406

banner410

banner413

banner334

banner436

banner407

banner409

banner412

banner78

banner358
banner344

Boyasız, çekiçsiz yapılan işlem ekspertizde çıkar mı?

Son yıllarda ikinci el otomobile olan ilgi sıfır km otomobillerin yüksek fiyatları ve yüksek faizli krediler yüzünden artıyor.

banner345
SİGORTA 12.08.2019, 23:29
Boyasız, çekiçsiz yapılan işlem ekspertizde çıkar mı?
banner346
banner414

Son yıllarda ikinci el otomobile olan ilgi sıfır km otomobillerin yüksek fiyatları ve yüksek faizli krediler yüzünden artıyor. Otomobil satın almak isteyen tüketici de yeni ve ya eski önemli olmadan bu otomobile vereceği paranın karşılığını arıyor. Bunu da yaparken en önemli adımlardan biri ekspertiz. Peki son günlerin moda onarım biçimi olan çekiçsiz ve boyasız yapılan işlemler bu ekspertiz raporlarında çıkıyor mu, RS Servis Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Ünaldı'ya sorduk!

-RS Servis markası olarak ne tür hizmetler veriyorsunuz?

Mobil parça onarımı hizmetiyle faaliyetlerine 2009 yılında başlayan markamız, 2011 yılı itibariyle mini onarım hizmeti vermeye başladı, 2017 yılı itibariyle hasar onarımını da hizmetlerimiz arasına kattık. 2017 yılında vermeye başladığımız bir diğer önemli hizmetimiz ise dolu hasarı onarımı oldu. Önümüzdeki yıl mekanik servisi de hizmetlerimiz arasına katmayı hedefliyoruz.

-Mini onarım nedir?

Mini onarım, otomobilin metal yüzeylerinde 5 cm’ye kadar olan boyasız göçük düzeltme işlemi, 10 cm’ye kadar darbe sonucu ortaya çıkan ezik, vuruk ve göçüklerin puntalı göçük çektirme sistemi ile düzeltilmesi işlemi, ön camda meydana gelen 1 cm çapına kadar olan hasarlar, iç döşemede 5 cm’ye kadar olan çatlak, sıyrık, yırtık, 3 cm’ye kadar plastik parça kopukları, 1 cm çapa kadar olan sigara yanıklarının düzeltilmesi, koltuklardaki 5 cm’ye kadar olan lekelerin özel kimyasallarla temizlenmesi, karoserdeki 30 cm’ye kadar, tamponlarda 20 cm’ye kadar çizik ve sıyrıkların onarılması hizmetlerini kapsayan bir işlemdir.

-Hizmetleriniz arasında “radyatör ve alüminyum parça tamir” diye bir seçenek var. Radyatör gibi parçaların tamir edilmesi sonrasında sorun çıkar mı, bunun garantisini veriyor musunuz?

Radyatör onarımı, 10 yıl içerisinde edindiğimiz, bilgi, tecrübe ve know-how sayesinde, gerekli AR-GE çalışmalarının neticesinde sunduğumuz bir hizmettir. Bugüne kadar 1.000.000 adete yakın radyatör tarafımızca onarıldı ve herhangi bir müşteri mağduriyeti ile karşılaşılmadı. Herhangi bir sorunla karşılaşılsa dahi RS Servis olarak gerçekleştirdiğimiz tüm işlemlerin garantisini veriyoruz.

-Boyasız, çekiçsiz yapılan işlemler, ekspertiz esnasında anlaşılıyor mu?

Boyasız Göçük Düzeltme Tekniği”, boyanın zarar görmediği göçüklerin, özel Amerikan menşeli el aletleri ile boyaya zarar vermeden onarılması tekniğidir. Uygulanan bu teknik sayesinde, aracın konvansiyonel yöntemlerle(kaporta ve boya) onarım görmemesi sebebi ile orijinalliği azami düzeyde korunmuş olur, müşterimiz ikinci el satışlarda aracı için değer düşüklüğü argümanı kullanılmaz. Son dönemde sıkça karşılaştığımız dolu yağışları nedeniyle araçlar üzerinde meydana gelen göçüklerin düzeltilmesi için kullanılan en doğru ve teknolojik yöntemdir.

RS Servis Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Ünaldı

-Otomotiv bakım ve onarım konusunda genç jenerasyon yetişmediğine dair çok fazla duyum var. RS Servis olarak bu konuyla ilgili bakış açınız nedir?

Kalifiye eleman bulma sorunu, belli başlı birkaç sektör haricinde her sektörde olduğu gibi otomotiv sektöründe de önemli bir sorun. RS Servis olarak biz bu konuyu kendi bünyemizde kurduğumuz eğitim akademisi ile çözüyoruz. Tüm uygulama teknisyenlerimiz ve yönetim kadromuz, RS Servis Ulusal Franchise toplantılarında eğitimler almakta, RS Servis Eğitim akademisinde belirlenmiş dönemlerde eğitimler almakta. Ayrıca, 6 ay ile 1 sene arası yapılan denetleme ve kontrol çalışmalarında yerinde eğitimler almaktadırlar. Üstelik hem teknik kadro hem yönetim kadrosu için üretilmiş, yardımcı el kitapları, sunumlar ve videolar bulunmaktadır.

-Yakın zamanda kurulan ve başkanı olduğunuz TOSEF federasyonunun kurulma amacı nedir?

TOSEF Tüm Oto Servisleri Federasyonu, özel servislerin yapısını daha kurumsal hale getirmeyi, kalite çıtasını yükseltmeyi ve belirli standartları karşılayacak bir yapıya kavuşmalarını hedefliyor. Oto servisleri arasında know-how paylaşımı ve kurulacak ortak bir platformda yeni gelir merkezleri yaratmak, ortak satın alma platformu ile de satın alma maliyetlerinin azaltılması planlanıyor.

-Oto servisleri sektörünün geleceğini nasıl görüyorsunuz? Sektördeki en büyük sıkıntı nedir?

Özel oto servislerinin maliyet artışına karşın gelirlerini aynı oranda artıramaması nedeniyle, kısa vadede aydınlık bir gelecek görmüyorum ne yazık ki. Bu sorunun çözümüne yönelik kurduğumuz Tüm Oto Servisleri Federasyonu (TOSEF) ile toplu satın alımlar yapmayı ve bu sayede giderlerimizi daha doğru yönetmeyi ve gelirler kalemlerimizi ve anlaşmalarımızı artırarak dengelemeyi planlıyoruz.

-Bazı sanayi bölgelerinde uygulanan fahiş fiyatlar ya da kötü işçilik hakkında çalışmalarınız olacak mı?

TOSEF Tüm Oto Servisleri Federasyonu’nun kurulma amaçlarından birisi de, belirli standartları oto servislerine kazandırmak ve segmentasyon vasıtasıyla servisleri belirli kriterlere göre sınıflandırmak, bu bağlamda kazandırılacak her standart sayesinde fiyat ve işçilik konusunda da oto servislerinin belirli standartları karşılaması hedefleniyor.

Kaynak: Sözcü.com.tr

banner362
Yorumlar (0)
banner358
banner339
banner353
açık
banner348
Günün Anketi Tümü
Sizce Yeni Sitemiz Nasıl Olmuş?
banner354
banner355
banner359
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 26 53
2. Başakşehir 26 53
3. Galatasaray 26 50
4. Sivasspor 26 49
5. Beşiktaş 26 44
6. Alanyaspor 26 43
7. Fenerbahçe 26 40
8. Göztepe 26 37
9. Gaziantep FK 26 32
10. Denizlispor 26 31
11. Antalyaspor 26 30
12. Gençlerbirliği 26 28
13. Kasımpaşa 26 26
14. Konyaspor 26 26
15. Malatyaspor 26 25
16. Çaykur Rizespor 26 25
17. Ankaragücü 26 23
18. Kayserispor 26 22
Takımlar O P
1. Hatayspor 28 53
2. Erzurum BB 28 47
3. Bursaspor 28 46
4. Adana Demirspor 28 45
5. Akhisar Bld.Spor 28 45
6. Fatih Karagümrük 28 43
7. Altay 28 43
8. Ümraniye 28 40
9. Giresunspor 27 38
10. Keçiörengücü 28 35
11. Balıkesirspor 28 35
12. Menemen Belediyespor 28 35
13. İstanbulspor 27 33
14. Altınordu 28 31
15. Boluspor 28 25
16. Osmanlıspor 28 24
17. Adanaspor 28 20
18. Eskişehirspor 28 17
Takımlar O P
1. Liverpool 29 82
2. Man City 28 57
3. Leicester City 29 53
4. Chelsea 29 48
5. M. United 29 45
6. Wolverhampton 29 43
7. Sheffield United 28 43
8. Tottenham 29 41
9. Arsenal 28 40
10. Burnley 29 39
11. Crystal Palace 29 39
12. Everton 29 37
13. Newcastle 29 35
14. Southampton 29 34
15. Brighton 29 29
16. West Ham 29 27
17. Watford 29 27
18. Bournemouth 29 27
19. Aston Villa 28 25
20. Norwich City 29 21
Takımlar O P
1. Barcelona 27 58
2. Real Madrid 27 56
3. Sevilla 27 47
4. Real Sociedad 27 46
5. Getafe 27 46
6. Atletico Madrid 27 45
7. Valencia 27 42
8. Villarreal 27 38
9. Granada 27 38
10. Athletic Bilbao 27 37
11. Osasuna 27 34
12. Real Betis 27 33
13. Levante 27 33
14. Deportivo Alaves 27 32
15. Real Valladolid 27 29
16. Eibar 27 27
17. Celta de Vigo 27 26
18. Mallorca 27 25
19. Leganés 27 23
20. Espanyol 27 20
banner360
banner361
Günün Karikatürü Tümü
banner419

Gelişmelerden Haberdar Olun

@