banner437

banner410

banner413

banner334

banner441

banner436

banner407

banner409

banner412

banner78

banner440

banner358
banner465

Boyasız, çekiçsiz yapılan işlem ekspertizde çıkar mı?

Son yıllarda ikinci el otomobile olan ilgi sıfır km otomobillerin yüksek fiyatları ve yüksek faizli krediler yüzünden artıyor.

banner345
SİGORTA 12.08.2019, 23:29
Boyasız, çekiçsiz yapılan işlem ekspertizde çıkar mı?
banner346
banner414

Son yıllarda ikinci el otomobile olan ilgi sıfır km otomobillerin yüksek fiyatları ve yüksek faizli krediler yüzünden artıyor. Otomobil satın almak isteyen tüketici de yeni ve ya eski önemli olmadan bu otomobile vereceği paranın karşılığını arıyor. Bunu da yaparken en önemli adımlardan biri ekspertiz. Peki son günlerin moda onarım biçimi olan çekiçsiz ve boyasız yapılan işlemler bu ekspertiz raporlarında çıkıyor mu, RS Servis Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Ünaldı'ya sorduk!

-RS Servis markası olarak ne tür hizmetler veriyorsunuz?

Mobil parça onarımı hizmetiyle faaliyetlerine 2009 yılında başlayan markamız, 2011 yılı itibariyle mini onarım hizmeti vermeye başladı, 2017 yılı itibariyle hasar onarımını da hizmetlerimiz arasına kattık. 2017 yılında vermeye başladığımız bir diğer önemli hizmetimiz ise dolu hasarı onarımı oldu. Önümüzdeki yıl mekanik servisi de hizmetlerimiz arasına katmayı hedefliyoruz.

-Mini onarım nedir?

Mini onarım, otomobilin metal yüzeylerinde 5 cm’ye kadar olan boyasız göçük düzeltme işlemi, 10 cm’ye kadar darbe sonucu ortaya çıkan ezik, vuruk ve göçüklerin puntalı göçük çektirme sistemi ile düzeltilmesi işlemi, ön camda meydana gelen 1 cm çapına kadar olan hasarlar, iç döşemede 5 cm’ye kadar olan çatlak, sıyrık, yırtık, 3 cm’ye kadar plastik parça kopukları, 1 cm çapa kadar olan sigara yanıklarının düzeltilmesi, koltuklardaki 5 cm’ye kadar olan lekelerin özel kimyasallarla temizlenmesi, karoserdeki 30 cm’ye kadar, tamponlarda 20 cm’ye kadar çizik ve sıyrıkların onarılması hizmetlerini kapsayan bir işlemdir.

-Hizmetleriniz arasında “radyatör ve alüminyum parça tamir” diye bir seçenek var. Radyatör gibi parçaların tamir edilmesi sonrasında sorun çıkar mı, bunun garantisini veriyor musunuz?

Radyatör onarımı, 10 yıl içerisinde edindiğimiz, bilgi, tecrübe ve know-how sayesinde, gerekli AR-GE çalışmalarının neticesinde sunduğumuz bir hizmettir. Bugüne kadar 1.000.000 adete yakın radyatör tarafımızca onarıldı ve herhangi bir müşteri mağduriyeti ile karşılaşılmadı. Herhangi bir sorunla karşılaşılsa dahi RS Servis olarak gerçekleştirdiğimiz tüm işlemlerin garantisini veriyoruz.

-Boyasız, çekiçsiz yapılan işlemler, ekspertiz esnasında anlaşılıyor mu?

Boyasız Göçük Düzeltme Tekniği”, boyanın zarar görmediği göçüklerin, özel Amerikan menşeli el aletleri ile boyaya zarar vermeden onarılması tekniğidir. Uygulanan bu teknik sayesinde, aracın konvansiyonel yöntemlerle(kaporta ve boya) onarım görmemesi sebebi ile orijinalliği azami düzeyde korunmuş olur, müşterimiz ikinci el satışlarda aracı için değer düşüklüğü argümanı kullanılmaz. Son dönemde sıkça karşılaştığımız dolu yağışları nedeniyle araçlar üzerinde meydana gelen göçüklerin düzeltilmesi için kullanılan en doğru ve teknolojik yöntemdir.

RS Servis Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Ünaldı

-Otomotiv bakım ve onarım konusunda genç jenerasyon yetişmediğine dair çok fazla duyum var. RS Servis olarak bu konuyla ilgili bakış açınız nedir?

Kalifiye eleman bulma sorunu, belli başlı birkaç sektör haricinde her sektörde olduğu gibi otomotiv sektöründe de önemli bir sorun. RS Servis olarak biz bu konuyu kendi bünyemizde kurduğumuz eğitim akademisi ile çözüyoruz. Tüm uygulama teknisyenlerimiz ve yönetim kadromuz, RS Servis Ulusal Franchise toplantılarında eğitimler almakta, RS Servis Eğitim akademisinde belirlenmiş dönemlerde eğitimler almakta. Ayrıca, 6 ay ile 1 sene arası yapılan denetleme ve kontrol çalışmalarında yerinde eğitimler almaktadırlar. Üstelik hem teknik kadro hem yönetim kadrosu için üretilmiş, yardımcı el kitapları, sunumlar ve videolar bulunmaktadır.

-Yakın zamanda kurulan ve başkanı olduğunuz TOSEF federasyonunun kurulma amacı nedir?

TOSEF Tüm Oto Servisleri Federasyonu, özel servislerin yapısını daha kurumsal hale getirmeyi, kalite çıtasını yükseltmeyi ve belirli standartları karşılayacak bir yapıya kavuşmalarını hedefliyor. Oto servisleri arasında know-how paylaşımı ve kurulacak ortak bir platformda yeni gelir merkezleri yaratmak, ortak satın alma platformu ile de satın alma maliyetlerinin azaltılması planlanıyor.

-Oto servisleri sektörünün geleceğini nasıl görüyorsunuz? Sektördeki en büyük sıkıntı nedir?

Özel oto servislerinin maliyet artışına karşın gelirlerini aynı oranda artıramaması nedeniyle, kısa vadede aydınlık bir gelecek görmüyorum ne yazık ki. Bu sorunun çözümüne yönelik kurduğumuz Tüm Oto Servisleri Federasyonu (TOSEF) ile toplu satın alımlar yapmayı ve bu sayede giderlerimizi daha doğru yönetmeyi ve gelirler kalemlerimizi ve anlaşmalarımızı artırarak dengelemeyi planlıyoruz.

-Bazı sanayi bölgelerinde uygulanan fahiş fiyatlar ya da kötü işçilik hakkında çalışmalarınız olacak mı?

TOSEF Tüm Oto Servisleri Federasyonu’nun kurulma amaçlarından birisi de, belirli standartları oto servislerine kazandırmak ve segmentasyon vasıtasıyla servisleri belirli kriterlere göre sınıflandırmak, bu bağlamda kazandırılacak her standart sayesinde fiyat ve işçilik konusunda da oto servislerinin belirli standartları karşılaması hedefleniyor.

Kaynak: Sözcü.com.tr

banner362
Yorumlar (0)
banner358
banner339
banner353
30°
parçalı bulutlu
banner348
Günün Anketi Tümü
Sizce Yeni Sitemiz Nasıl Olmuş?
banner443
banner355
banner359
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Başakşehir 29 60
2. Trabzonspor 29 58
3. Sivasspor 29 53
4. Galatasaray 29 52
5. Beşiktaş 29 50
6. Fenerbahçe 29 46
7. Alanyaspor 29 45
8. Göztepe 29 38
9. Gaziantep FK 30 38
10. Antalyaspor 29 37
11. Kasımpaşa 29 35
12. Denizlispor 30 32
13. Gençlerbirliği 29 31
14. Çaykur Rizespor 29 29
15. Malatyaspor 29 28
16. Kayserispor 29 28
17. Konyaspor 29 27
18. Ankaragücü 29 25
Takımlar O P
1. Hatayspor 31 57
2. Adana Demirspor 31 54
3. Erzurum BB 31 53
4. Bursaspor 31 52
5. Akhisar Bld.Spor 31 51
6. Fatih Karagümrük 31 50
7. Altay 31 50
8. Ümraniye 31 44
9. Keçiörengücü 31 44
10. Giresunspor 31 44
11. Menemen Belediyespor 31 39
12. Balıkesirspor 31 35
13. İstanbulspor 31 34
14. Altınordu 31 33
15. Boluspor 31 30
16. Osmanlıspor 31 24
17. Adanaspor 31 21
18. Eskişehirspor 31 12
Takımlar O P
1. Liverpool 32 86
2. Man City 32 66
3. Leicester City 32 55
4. Chelsea 32 54
5. M. United 32 52
6. Wolverhampton 32 52
7. Sheffield United 32 47
8. Arsenal 32 46
9. Tottenham 32 45
10. Burnley 32 45
11. Everton 32 44
12. Crystal Palace 32 42
13. Newcastle 32 42
14. Southampton 32 40
15. Brighton 32 33
16. West Ham 32 30
17. Watford 32 28
18. Aston Villa 32 27
19. Bournemouth 32 27
20. Norwich City 32 21
Takımlar O P
1. Real Madrid 33 74
2. Barcelona 33 70
3. Atletico Madrid 34 62
4. Sevilla 33 57
5. Villarreal 33 54
6. Getafe 33 52
7. Real Sociedad 33 50
8. Athletic Bilbao 33 48
9. Granada 33 46
10. Valencia 33 46
11. Osasuna 33 44
12. Levante 33 42
13. Real Betis 33 37
14. Real Valladolid 33 36
15. Deportivo Alaves 33 35
16. Eibar 33 35
17. Celta de Vigo 33 34
18. Mallorca 34 29
19. Leganés 33 25
20. Espanyol 33 24
banner360
Günün Karikatürü Tümü
banner419

Gelişmelerden Haberdar Olun

@