banner406

banner410

banner413

banner334

banner407

banner409

banner412

banner78

banner358
banner357
banner344

Boyasız, çekiçsiz yapılan işlem ekspertizde çıkar mı?

Son yıllarda ikinci el otomobile olan ilgi sıfır km otomobillerin yüksek fiyatları ve yüksek faizli krediler yüzünden artıyor.

banner345
SİGORTA 12.08.2019, 23:29
Boyasız, çekiçsiz yapılan işlem ekspertizde çıkar mı?
banner346
banner414

Son yıllarda ikinci el otomobile olan ilgi sıfır km otomobillerin yüksek fiyatları ve yüksek faizli krediler yüzünden artıyor. Otomobil satın almak isteyen tüketici de yeni ve ya eski önemli olmadan bu otomobile vereceği paranın karşılığını arıyor. Bunu da yaparken en önemli adımlardan biri ekspertiz. Peki son günlerin moda onarım biçimi olan çekiçsiz ve boyasız yapılan işlemler bu ekspertiz raporlarında çıkıyor mu, RS Servis Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Ünaldı'ya sorduk!

-RS Servis markası olarak ne tür hizmetler veriyorsunuz?

Mobil parça onarımı hizmetiyle faaliyetlerine 2009 yılında başlayan markamız, 2011 yılı itibariyle mini onarım hizmeti vermeye başladı, 2017 yılı itibariyle hasar onarımını da hizmetlerimiz arasına kattık. 2017 yılında vermeye başladığımız bir diğer önemli hizmetimiz ise dolu hasarı onarımı oldu. Önümüzdeki yıl mekanik servisi de hizmetlerimiz arasına katmayı hedefliyoruz.

-Mini onarım nedir?

Mini onarım, otomobilin metal yüzeylerinde 5 cm’ye kadar olan boyasız göçük düzeltme işlemi, 10 cm’ye kadar darbe sonucu ortaya çıkan ezik, vuruk ve göçüklerin puntalı göçük çektirme sistemi ile düzeltilmesi işlemi, ön camda meydana gelen 1 cm çapına kadar olan hasarlar, iç döşemede 5 cm’ye kadar olan çatlak, sıyrık, yırtık, 3 cm’ye kadar plastik parça kopukları, 1 cm çapa kadar olan sigara yanıklarının düzeltilmesi, koltuklardaki 5 cm’ye kadar olan lekelerin özel kimyasallarla temizlenmesi, karoserdeki 30 cm’ye kadar, tamponlarda 20 cm’ye kadar çizik ve sıyrıkların onarılması hizmetlerini kapsayan bir işlemdir.

-Hizmetleriniz arasında “radyatör ve alüminyum parça tamir” diye bir seçenek var. Radyatör gibi parçaların tamir edilmesi sonrasında sorun çıkar mı, bunun garantisini veriyor musunuz?

Radyatör onarımı, 10 yıl içerisinde edindiğimiz, bilgi, tecrübe ve know-how sayesinde, gerekli AR-GE çalışmalarının neticesinde sunduğumuz bir hizmettir. Bugüne kadar 1.000.000 adete yakın radyatör tarafımızca onarıldı ve herhangi bir müşteri mağduriyeti ile karşılaşılmadı. Herhangi bir sorunla karşılaşılsa dahi RS Servis olarak gerçekleştirdiğimiz tüm işlemlerin garantisini veriyoruz.

-Boyasız, çekiçsiz yapılan işlemler, ekspertiz esnasında anlaşılıyor mu?

Boyasız Göçük Düzeltme Tekniği”, boyanın zarar görmediği göçüklerin, özel Amerikan menşeli el aletleri ile boyaya zarar vermeden onarılması tekniğidir. Uygulanan bu teknik sayesinde, aracın konvansiyonel yöntemlerle(kaporta ve boya) onarım görmemesi sebebi ile orijinalliği azami düzeyde korunmuş olur, müşterimiz ikinci el satışlarda aracı için değer düşüklüğü argümanı kullanılmaz. Son dönemde sıkça karşılaştığımız dolu yağışları nedeniyle araçlar üzerinde meydana gelen göçüklerin düzeltilmesi için kullanılan en doğru ve teknolojik yöntemdir.

RS Servis Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Ünaldı

-Otomotiv bakım ve onarım konusunda genç jenerasyon yetişmediğine dair çok fazla duyum var. RS Servis olarak bu konuyla ilgili bakış açınız nedir?

Kalifiye eleman bulma sorunu, belli başlı birkaç sektör haricinde her sektörde olduğu gibi otomotiv sektöründe de önemli bir sorun. RS Servis olarak biz bu konuyu kendi bünyemizde kurduğumuz eğitim akademisi ile çözüyoruz. Tüm uygulama teknisyenlerimiz ve yönetim kadromuz, RS Servis Ulusal Franchise toplantılarında eğitimler almakta, RS Servis Eğitim akademisinde belirlenmiş dönemlerde eğitimler almakta. Ayrıca, 6 ay ile 1 sene arası yapılan denetleme ve kontrol çalışmalarında yerinde eğitimler almaktadırlar. Üstelik hem teknik kadro hem yönetim kadrosu için üretilmiş, yardımcı el kitapları, sunumlar ve videolar bulunmaktadır.

-Yakın zamanda kurulan ve başkanı olduğunuz TOSEF federasyonunun kurulma amacı nedir?

TOSEF Tüm Oto Servisleri Federasyonu, özel servislerin yapısını daha kurumsal hale getirmeyi, kalite çıtasını yükseltmeyi ve belirli standartları karşılayacak bir yapıya kavuşmalarını hedefliyor. Oto servisleri arasında know-how paylaşımı ve kurulacak ortak bir platformda yeni gelir merkezleri yaratmak, ortak satın alma platformu ile de satın alma maliyetlerinin azaltılması planlanıyor.

-Oto servisleri sektörünün geleceğini nasıl görüyorsunuz? Sektördeki en büyük sıkıntı nedir?

Özel oto servislerinin maliyet artışına karşın gelirlerini aynı oranda artıramaması nedeniyle, kısa vadede aydınlık bir gelecek görmüyorum ne yazık ki. Bu sorunun çözümüne yönelik kurduğumuz Tüm Oto Servisleri Federasyonu (TOSEF) ile toplu satın alımlar yapmayı ve bu sayede giderlerimizi daha doğru yönetmeyi ve gelirler kalemlerimizi ve anlaşmalarımızı artırarak dengelemeyi planlıyoruz.

-Bazı sanayi bölgelerinde uygulanan fahiş fiyatlar ya da kötü işçilik hakkında çalışmalarınız olacak mı?

TOSEF Tüm Oto Servisleri Federasyonu’nun kurulma amaçlarından birisi de, belirli standartları oto servislerine kazandırmak ve segmentasyon vasıtasıyla servisleri belirli kriterlere göre sınıflandırmak, bu bağlamda kazandırılacak her standart sayesinde fiyat ve işçilik konusunda da oto servislerinin belirli standartları karşılaması hedefleniyor.

Kaynak: Sözcü.com.tr

banner362
Yorumlar (0)
banner358
banner339
banner353
az bulutlu
banner348
Günün Anketi Tümü
Sizce Yeni Sitemiz Nasıl Olmuş?
banner354
banner355
banner359
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Sivasspor 19 41
2. Fenerbahçe 19 37
3. Başakşehir 19 36
4. Trabzonspor 18 35
5. Alanyaspor 19 35
6. Galatasaray 19 33
7. Beşiktaş 19 30
8. Göztepe 19 29
9. Malatyaspor 18 24
10. Gaziantep FK 19 24
11. Çaykur Rizespor 19 24
12. Denizlispor 19 22
13. Gençlerbirliği 19 21
14. Konyaspor 19 18
15. Antalyaspor 19 17
16. Kasımpaşa 19 15
17. Ankaragücü 19 13
18. Kayserispor 19 11
Takımlar O P
1. Hatayspor 19 40
2. Erzurum BB 19 34
3. Bursaspor 19 33
4. Keçiörengücü 19 29
5. Adana Demirspor 19 28
6. Akhisar Bld.Spor 19 28
7. Ümraniye 19 28
8. Menemen Belediyespor 19 28
9. Altay 19 27
10. Giresunspor 19 27
11. Fatih Karagümrük 19 24
12. Balıkesirspor 19 24
13. İstanbulspor 19 20
14. Altınordu 19 20
15. Osmanlıspor 19 17
16. Adanaspor 19 14
17. Boluspor 19 14
18. Eskişehirspor 19 10
Takımlar O P
1. Liverpool 23 67
2. Man City 24 51
3. Leicester City 24 48
4. Chelsea 24 40
5. M. United 24 34
6. Tottenham 24 34
7. Wolverhampton 24 34
8. Sheffield United 24 33
9. Southampton 24 31
10. Arsenal 24 30
11. Crystal Palace 24 30
12. Everton 24 30
13. Burnley 24 30
14. Newcastle 24 30
15. Brighton 24 25
16. Aston Villa 24 25
17. West Ham 23 23
18. Bournemouth 24 23
19. Watford 24 23
20. Norwich City 24 17
Takımlar O P
1. Real Madrid 21 46
2. Barcelona 21 43
3. Sevilla 21 38
4. Getafe 21 36
5. Atletico Madrid 21 36
6. Real Sociedad 21 34
7. Valencia 21 34
8. Villarreal 21 31
9. Athletic Bilbao 21 31
10. Osasuna 21 28
11. Granada 21 27
12. Real Betis 21 27
13. Levante 21 26
14. Deportivo Alaves 21 23
15. Eibar 21 23
16. Real Valladolid 21 22
17. Mallorca 21 18
18. Celta de Vigo 21 17
19. Leganés 21 15
20. Espanyol 21 15
banner360
banner361
Günün Karikatürü Tümü

Gelişmelerden Haberdar Olun

@