banner437

banner406

banner410

banner413

banner334

banner436

banner407

banner409

banner412

banner78

banner358
banner344

Dijital Yayıncılığın Geleceği ve ( Sigorta Sektörü ) Uyuyan Duayenler

banner345
SİGORTA 29.10.2017, 17:42 12.01.2018, 00:43
Dijital Yayıncılığın Geleceği ve ( Sigorta Sektörü ) Uyuyan Duayenler
banner346
banner414

Türkiye’nin önde gelen medya kuruluşlarından birinde dijital projeler yöneticisi olarak çalışıyorum. Bir yandan basılı yayıncılığa adapte olmuş onlarca yöneticiyi yeni medya araçlarına kanalize etmeye çalışırken, bir yandan da daha önce binbir hatayla yapılmış dijital platformların en baştan yapılması için çalışmalar yapıyorum.

İş bununla da bitmiyor. Tüm dijital platformları baştan ve doğru şekilde kurduktan sonra sıra en zor kısım olan internet için doğru içerik kısmına geliyor. Hayatı boyunca basılı yayınlar için içerik üretmiş medya duayenlerine “Bakın ürettiğiniz içerikler internette daha çok insana ulaşıyor ve siz aslında burayı düşünerek de yazmalısınız, hatta burası için ayrıca yazmalısınız” diyemiyorsunuz. Bi bakıma yıllarını bu işe vermiş insanlara siz bu işi yanlış yapıyorsunuz demekle eş değer bir söylem bu. Kırmadan, dökmeden, ikna ederek, örnek göstererek kendilerinin bu gerçeği anlamalarını beklemekten başka çareniz kalmıyor. Yine de mücadeleye devam…

Bu konuya kafa yoran duayenler de yok değil. Habertürk köşe yazarı Serdar Turgut bu duayenlerin başında geliyor diyebiliriz. Sırf yeni medya konusunu araştırmak için Amerika’da kamp kurduğunu, köşe yazılarında analiz yazıları yayınladığını, sonrasında “Yeni Medya-Medyanın Kâğıttan Kalesi Çökerken” ismiyle kitap yazdığını biliyoruz. Serdar Turgut gibi meseleye uyanan duayenler olsa da sayıları yeterli değil.

Bu kitabın önsöz kısmını yazan Hürriyet köşe yazarı Ertuğrul Özkök şu çarpıcı özeleştiriyi yapıyor: “Şimdi mahalleye yeni fırlamalar geldi. Bize diyorlar ki; Bildiğiniz işi en iyi yapıyor olabilirsiniz. Üzgünüm ama artık yaptığınız iş yok. O iş artık ya ölüyor, ya da öldü… Gazeteciler yavaş yavaş zombilere dönüyor. Boşlukta yürüyüp de, boşlukta yürüdüğünün farkına varmayan çizgi film kahramanları gibiyiz. Ancak yere çakıldığımızda farkına varacağız. Daha da acıklısı, ego balonları amortisör etkisi yapacak, yere çakılanların bir bölümü yine farkına varmayacak ve akşam üzerleri, kasvetli cemiyet binalarında o işi halâ en güzel kendilerinin yapacağına olan inançlarını anlatmaya devam edecek.”

Yani bir kısım medya duayeni değişimin farkında. Bunlardan bazıları meseleyi dile getirecek kadar cesurken, bir kısmı da kulağının üzerine yatmayı tercih ediyor. Medya patronları ise yapılan araştırmalardan açık ve net bir şekilde basılı yayıncılığın biteceğini görüyor; reklam pastasını kaybetmemek için reklamverenleri uyutabileceği kadar uyutmaya çalışıyor. Yoksa reklamverenler etkisi internette olduğu gibi ölçülemeyen, hareketsiz, gri kâğıt üzerine konulmuş bir reklam yerine her açıdan ölçülebilir, hedef kitlesi seçilebilir, rengarenk tasarımlarla hareketli de olabilen ve çok daha düşük maliyetli reklamlar vermeyi neden seçmesin?

Dijital reklam bütçelerindeki önlenemez ve inanılamaz oranlardaki artışlar uyanmakta olan reklamverenlerin olduğunu gösteriyor. Buna artan sayıdaki ‘dijital ajans’ sayısını da eklediğimizde gidişatın hangi yöne olduğu çok net bi şekilde karşımıza çıkıyor.


Basılı ve dijital yayıncılık yapan Türkiye’nin en büyük medya kuruluşunda çalışan dijital projeler yöneticisi olarak öngörüm şöyle ki; basılı yayıncılığın geleceği sadece derinlemesine analizler ve yorumlar içeren dergiler seviyesinde kalarak, nostalji sevenler tarafından tüketilecek. Yeni medya kanallarında ise bugünden dinamikleri iyi okuyan, kategorik içeriklerde kaliteyi yakalayan hatta markalaşan, yeni medya alanında talep edilen içerikleri en iyi şekilde üreten, Google gibi -şirket olarak- farklılaşarak yayıncılık sektöründe en iyi muhabirleri bünyesinde toplayan yayın kuruluşları medya sektöründe başı çekecek.

Umarım Türkiye’de en kısa sürede bir uyanış olur ve sadece ülke çapında değil, küresel çapta bir vizyon geliştirilerek yeni medyada sesi duyulur bir ülke konumunda oluruz.


http://mustafagerdan.com/dijital-yayinciligin-gelecegi-ve-uyuyan-duayenler/

banner362
Yorumlar (0)
banner358
banner339
banner353
11°
açık
banner348
Günün Anketi Tümü
Sizce Yeni Sitemiz Nasıl Olmuş?
banner354
banner355
banner359
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 26 53
2. Başakşehir 26 53
3. Galatasaray 26 50
4. Sivasspor 26 49
5. Beşiktaş 26 44
6. Alanyaspor 26 43
7. Fenerbahçe 26 40
8. Göztepe 26 37
9. Gaziantep FK 26 32
10. Denizlispor 26 31
11. Antalyaspor 26 30
12. Gençlerbirliği 26 28
13. Kasımpaşa 26 26
14. Konyaspor 26 26
15. Malatyaspor 26 25
16. Çaykur Rizespor 26 25
17. Ankaragücü 26 23
18. Kayserispor 26 22
Takımlar O P
1. Hatayspor 28 53
2. Erzurum BB 28 47
3. Bursaspor 28 46
4. Adana Demirspor 28 45
5. Akhisar Bld.Spor 28 45
6. Fatih Karagümrük 28 43
7. Altay 28 43
8. Ümraniye 28 40
9. Giresunspor 27 38
10. Keçiörengücü 28 35
11. Balıkesirspor 28 35
12. Menemen Belediyespor 28 35
13. İstanbulspor 27 33
14. Altınordu 28 31
15. Boluspor 28 25
16. Osmanlıspor 28 24
17. Adanaspor 28 20
18. Eskişehirspor 28 17
Takımlar O P
1. Liverpool 29 82
2. Man City 28 57
3. Leicester City 29 53
4. Chelsea 29 48
5. M. United 29 45
6. Wolverhampton 29 43
7. Sheffield United 28 43
8. Tottenham 29 41
9. Arsenal 28 40
10. Burnley 29 39
11. Crystal Palace 29 39
12. Everton 29 37
13. Newcastle 29 35
14. Southampton 29 34
15. Brighton 29 29
16. West Ham 29 27
17. Watford 29 27
18. Bournemouth 29 27
19. Aston Villa 28 25
20. Norwich City 29 21
Takımlar O P
1. Barcelona 27 58
2. Real Madrid 27 56
3. Sevilla 27 47
4. Real Sociedad 27 46
5. Getafe 27 46
6. Atletico Madrid 27 45
7. Valencia 27 42
8. Villarreal 27 38
9. Granada 27 38
10. Athletic Bilbao 27 37
11. Osasuna 27 34
12. Real Betis 27 33
13. Levante 27 33
14. Deportivo Alaves 27 32
15. Real Valladolid 27 29
16. Eibar 27 27
17. Celta de Vigo 27 26
18. Mallorca 27 25
19. Leganés 27 23
20. Espanyol 27 20
banner360
banner361
Günün Karikatürü Tümü
banner419

Gelişmelerden Haberdar Olun

@