banner437

banner410

banner413

banner334

banner441

banner436

banner407

banner409

banner412

banner78

banner440

banner358
banner465

Dijital Yayıncılığın Geleceği ve ( Sigorta Sektörü ) Uyuyan Duayenler

banner345
SİGORTA 29.10.2017, 17:42 12.01.2018, 00:43
Dijital Yayıncılığın Geleceği ve ( Sigorta Sektörü ) Uyuyan Duayenler
banner346
banner414

Türkiye’nin önde gelen medya kuruluşlarından birinde dijital projeler yöneticisi olarak çalışıyorum. Bir yandan basılı yayıncılığa adapte olmuş onlarca yöneticiyi yeni medya araçlarına kanalize etmeye çalışırken, bir yandan da daha önce binbir hatayla yapılmış dijital platformların en baştan yapılması için çalışmalar yapıyorum.

İş bununla da bitmiyor. Tüm dijital platformları baştan ve doğru şekilde kurduktan sonra sıra en zor kısım olan internet için doğru içerik kısmına geliyor. Hayatı boyunca basılı yayınlar için içerik üretmiş medya duayenlerine “Bakın ürettiğiniz içerikler internette daha çok insana ulaşıyor ve siz aslında burayı düşünerek de yazmalısınız, hatta burası için ayrıca yazmalısınız” diyemiyorsunuz. Bi bakıma yıllarını bu işe vermiş insanlara siz bu işi yanlış yapıyorsunuz demekle eş değer bir söylem bu. Kırmadan, dökmeden, ikna ederek, örnek göstererek kendilerinin bu gerçeği anlamalarını beklemekten başka çareniz kalmıyor. Yine de mücadeleye devam…

Bu konuya kafa yoran duayenler de yok değil. Habertürk köşe yazarı Serdar Turgut bu duayenlerin başında geliyor diyebiliriz. Sırf yeni medya konusunu araştırmak için Amerika’da kamp kurduğunu, köşe yazılarında analiz yazıları yayınladığını, sonrasında “Yeni Medya-Medyanın Kâğıttan Kalesi Çökerken” ismiyle kitap yazdığını biliyoruz. Serdar Turgut gibi meseleye uyanan duayenler olsa da sayıları yeterli değil.

Bu kitabın önsöz kısmını yazan Hürriyet köşe yazarı Ertuğrul Özkök şu çarpıcı özeleştiriyi yapıyor: “Şimdi mahalleye yeni fırlamalar geldi. Bize diyorlar ki; Bildiğiniz işi en iyi yapıyor olabilirsiniz. Üzgünüm ama artık yaptığınız iş yok. O iş artık ya ölüyor, ya da öldü… Gazeteciler yavaş yavaş zombilere dönüyor. Boşlukta yürüyüp de, boşlukta yürüdüğünün farkına varmayan çizgi film kahramanları gibiyiz. Ancak yere çakıldığımızda farkına varacağız. Daha da acıklısı, ego balonları amortisör etkisi yapacak, yere çakılanların bir bölümü yine farkına varmayacak ve akşam üzerleri, kasvetli cemiyet binalarında o işi halâ en güzel kendilerinin yapacağına olan inançlarını anlatmaya devam edecek.”

Yani bir kısım medya duayeni değişimin farkında. Bunlardan bazıları meseleyi dile getirecek kadar cesurken, bir kısmı da kulağının üzerine yatmayı tercih ediyor. Medya patronları ise yapılan araştırmalardan açık ve net bir şekilde basılı yayıncılığın biteceğini görüyor; reklam pastasını kaybetmemek için reklamverenleri uyutabileceği kadar uyutmaya çalışıyor. Yoksa reklamverenler etkisi internette olduğu gibi ölçülemeyen, hareketsiz, gri kâğıt üzerine konulmuş bir reklam yerine her açıdan ölçülebilir, hedef kitlesi seçilebilir, rengarenk tasarımlarla hareketli de olabilen ve çok daha düşük maliyetli reklamlar vermeyi neden seçmesin?

Dijital reklam bütçelerindeki önlenemez ve inanılamaz oranlardaki artışlar uyanmakta olan reklamverenlerin olduğunu gösteriyor. Buna artan sayıdaki ‘dijital ajans’ sayısını da eklediğimizde gidişatın hangi yöne olduğu çok net bi şekilde karşımıza çıkıyor.


Basılı ve dijital yayıncılık yapan Türkiye’nin en büyük medya kuruluşunda çalışan dijital projeler yöneticisi olarak öngörüm şöyle ki; basılı yayıncılığın geleceği sadece derinlemesine analizler ve yorumlar içeren dergiler seviyesinde kalarak, nostalji sevenler tarafından tüketilecek. Yeni medya kanallarında ise bugünden dinamikleri iyi okuyan, kategorik içeriklerde kaliteyi yakalayan hatta markalaşan, yeni medya alanında talep edilen içerikleri en iyi şekilde üreten, Google gibi -şirket olarak- farklılaşarak yayıncılık sektöründe en iyi muhabirleri bünyesinde toplayan yayın kuruluşları medya sektöründe başı çekecek.

Umarım Türkiye’de en kısa sürede bir uyanış olur ve sadece ülke çapında değil, küresel çapta bir vizyon geliştirilerek yeni medyada sesi duyulur bir ülke konumunda oluruz.


http://mustafagerdan.com/dijital-yayinciligin-gelecegi-ve-uyuyan-duayenler/

Yorumlar (0)
banner358
banner339
banner353
31°
az bulutlu
banner348
Günün Anketi Tümü
Sizce Yeni Sitemiz Nasıl Olmuş?
banner443
banner355
banner359
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Başakşehir 29 60
2. Trabzonspor 29 58
3. Sivasspor 29 53
4. Galatasaray 29 52
5. Beşiktaş 29 50
6. Fenerbahçe 29 46
7. Alanyaspor 29 45
8. Göztepe 29 38
9. Gaziantep FK 30 38
10. Antalyaspor 29 37
11. Kasımpaşa 29 35
12. Denizlispor 30 32
13. Gençlerbirliği 29 31
14. Çaykur Rizespor 29 29
15. Malatyaspor 29 28
16. Kayserispor 29 28
17. Konyaspor 29 27
18. Ankaragücü 29 25
Takımlar O P
1. Hatayspor 31 57
2. Adana Demirspor 31 54
3. Erzurum BB 31 53
4. Bursaspor 31 52
5. Akhisar Bld.Spor 31 51
6. Fatih Karagümrük 31 50
7. Altay 31 50
8. Ümraniye 31 44
9. Keçiörengücü 31 44
10. Giresunspor 31 44
11. Menemen Belediyespor 31 39
12. Balıkesirspor 31 35
13. İstanbulspor 31 34
14. Altınordu 31 33
15. Boluspor 31 30
16. Osmanlıspor 31 24
17. Adanaspor 31 21
18. Eskişehirspor 31 12
Takımlar O P
1. Liverpool 32 86
2. Man City 32 66
3. Leicester City 32 55
4. Chelsea 32 54
5. M. United 32 52
6. Wolverhampton 32 52
7. Sheffield United 32 47
8. Arsenal 32 46
9. Tottenham 32 45
10. Burnley 32 45
11. Everton 32 44
12. Crystal Palace 32 42
13. Newcastle 32 42
14. Southampton 32 40
15. Brighton 33 36
16. West Ham 32 30
17. Watford 32 28
18. Aston Villa 32 27
19. Bournemouth 32 27
20. Norwich City 33 21
Takımlar O P
1. Real Madrid 33 74
2. Barcelona 33 70
3. Atletico Madrid 34 62
4. Sevilla 33 57
5. Villarreal 33 54
6. Getafe 33 52
7. Real Sociedad 33 50
8. Athletic Bilbao 33 48
9. Granada 33 46
10. Valencia 33 46
11. Osasuna 33 44
12. Levante 33 42
13. Real Betis 33 37
14. Real Valladolid 33 36
15. Deportivo Alaves 33 35
16. Eibar 33 35
17. Celta de Vigo 33 34
18. Mallorca 34 29
19. Leganés 33 25
20. Espanyol 33 24
banner360
Günün Karikatürü Tümü
banner419

Gelişmelerden Haberdar Olun

@