banner370

banner406

banner410

banner413

banner334

banner369

banner407

banner409

banner412

banner78

banner358
banner357
banner344

Doğa olaylarından kaynaklanan hasar 160 milyar dolar

Howden Türkiye, iklim değişikliğinin denizlere etkisinin ele alındığı, Nişantaşı Üniversitesi ve Deniz Kültürü Derneği’nin işbirliğinde, İMEAK Deniz Ticaret Odası’nın desteğiyle gerçekleşen İklim Değişikliği Kurultayı’na katılım gösterdi.

banner345
SİGORTA 20.11.2019, 17:09
Doğa olaylarından kaynaklanan hasar 160 milyar dolar
banner346
banner414

Kurultayda bir konuşma gerçekleştiren Howden TMEA Denizcilik Sigortaları Hasar Bölge Lideri Bengi Yüceer, “İklim değişiklikleri sigorta sektörünü olumsuz etkiliyor. 2018 yılı verilerine göre tabiat olaylarından kaynaklanan hasarlar 160 milyar dolara denk. Bunun hemen hemen yarısı, yani yaklaşık 80 milyar dolarlık hasar sigortalanmış risklere tekabül ediyor.” dedi.

Howden Sigorta, geçtiğimiz günlerde Nişantaşı Üniversitesi’nde düzenlenen İklim Değişikliği Kurultayı’na katıldı. Howden TMEA Denizcilik Sigortaları Hasar Bölge Lideri Bengi Yüceer, Howden’ın bir sigorta aracı kurumu olduğunu ve denizcilik konusunda önemli bir yere sahip olduklarını belirtti.

GEMİ ADAMI HASTALIK VE YARALANMALARI DENİZCİLİKTEKİ HASARLARIN YÜZDE 30'UNU OLUŞTURUYOR

Londra’da, Singapur’da ve Hong Kong’ta bulunan denizcilik merkezlerinin yanı sıra İstanbul ve Dubai’de de deniz sigortası ekiplerinin bulunduğunu aktaran Yüceer, “Dünya genelinde Howden olarak 15 bin kişiye istihdam sağlıyoruz. Sadece deniz sigortası yapan 120 arkadaşımız var.” dedi.

İklim değişikliklerinin sigorta sektörünü de olumsuz etkileyeceğini belirten Yüceer, “2018 yılı verilerine göre tabiat olaylarından kaynaklanan hasarlar 160 milyar dolara denk. Bunun hemen hemen yarısı, yani yaklaşık 80 milyar dolarlık hasar sigortalanmış risklere tekabül ediyor. İnsanlar sorunlara hazırlıksız. Bu da denizcilikte yeni risklerin ortaya çıkmasına sebep olacak. Sıcaklık artışı insan sağlığını olumsuz etkileyebiliyor. Denizcilikte gemi adamlarının hastalık ve yaralanmaları tüm hasarlar içerisinde yüzde 30’luk bir pay alıyor. Sıcaklık dolayısıyla bu oranda daha da artış olması bekleniyor. Deniz sigortacıları, bu riskleri göz önüne alarak poliçe şartlarında henüz herhangi bir sınırlama getirmiş olmasa da, bu yüzyılın sonuna kadar sıcaklık artışı engellenemez ise sıcaklık artışının insan sağlığına olan ciddi etkileri sebebiyle, sigorta şartlarında değişiklikler yapılması da ihtimaller dahilinde.” dedi.

DEĞİŞEN TARIM ÜRÜNLERİ DENİZ TİCARETİNİ DE ETKİLEYECEK

Kuraklık ve sel baskınlarındaki artışın da iklim değişikliğinin olumsuz sonuçları arasında yer aldığını vurgulayan Yüceer, “Tabii ki iklim değişikliğinin tek sonucu sıcaklık artışı değil. Sıcaklık dengesinin değişmesi ile kuraklık ve sel baskınlarındaki artış kendini şimdiden belli etmeye başlamış durumda. Kuraklık sebebi ile tahıl ürünlerinin ithalatında dünyanın çeşitli yerlerinde dönemsel artış olduğunu, ticaret politikalarının, vergilerin ve devlet desteklerinin dönemsel olduğunu ve yerel üretime bağlı olarak değiştiklerini biliyoruz. Değişen iklim ile beraber gelen mevsim değişikliklerinin dünya tarım ürünü profilini değiştirmesi de beklenmekte. Ilıman iklimlerde, tarım üretim mevsiminin uzaması ve değişik ürünlerin üretilmesi beklenirken, bunun aksine, tropik bölgelerde üretim azalması ve bazı ürünlerin sıcaklık nedeniyle üretilememesi ihtimali de büyüyor. Değişen tarım ürün profilinin, vergilerin ve devlet destekleri değişikliklerinin, ekonomide yaratacağı dengesizlikler dolayısıyla deniz ticaretine de etki etmesi bekleniyor. Bilinen rotaların etkilenmesi, yeni ticaret bölgelerinin açılması, bilinen bölgelerin kapanması veya deniz yoluyla taşınabilir ürünlerin korumacı politikalar ve üretim kıtlığı sebebi ile azalması mümkün.” dedi.

KUZEY KUTUP ROTASINI KULLANAN GEMİ SAYISINDA 5 KAT ARTIŞ

Kuzey kutup buzullarının erimesinin denizcilik sektörüne yeni bir rota vereceğini dile getiren Yüceer, “Sıcaklık artışı ile Kuzey Kutup buzullarının erimesi denizcilik sektörüne yeni bir rota vermiş bulunuyor. Önümüzdeki on yıl içinde Kuzey Kutup Bölgesini kullanan ticari gemi sayısının 5 kat artması bekleniyor. Ancak, bu yeni rotanın yaratacağı ticari avantajların yanı sıra riskleri de oldukça büyük görünüyor. Örneğin; buzulların değişkenliği, fırtınalar ve altyapı yetersizlikleri, bu bölgedeki seyrüsefer riskini artırıyor. Bir kaza ihtimalinde, kurtarma yardım ve kirlilik önlemlerinin yetersizliği ciddi bir sorun oluşturuyor.

DENİZ SEVİYESİNDEKİ ARTIŞ LİMANLARI DA ETKİLEYECEK

Önümüzdeki 80 yıl içerisinde deniz seviyesinin 30 ila 120 cm arasında yükselmesinin beklendiğini dile getiren Yüceer, “Kıyısal bölgelerde kayıp olması kaçınılmaz. Deniz seviyesinin yükselmesi limanlar, altyapıları ve bağlı oldukları hinterland için büyük bir tehdit oluşturuyor ama limanların ekonomiye katkısı göz önüne alındığında gerekli yatırımların yapılarak önlem alınması şart.” diye konuştu.

banner362
Yorumlar (0)
banner358
banner339
banner353
açık
banner348
Günün Anketi Tümü
Sizce Yeni Sitemiz Nasıl Olmuş?
banner354
banner355
banner359
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 21 44
2. Başakşehir 22 43
3. Galatasaray 22 42
4. Sivasspor 22 42
5. Alanyaspor 22 39
6. Fenerbahçe 22 38
7. Beşiktaş 22 36
8. Göztepe 21 33
9. Gaziantep FK 22 30
10. Malatyaspor 21 24
11. Gençlerbirliği 22 24
12. Denizlispor 22 24
13. Çaykur Rizespor 21 24
14. Antalyaspor 22 22
15. Konyaspor 22 20
16. Ankaragücü 22 20
17. Kasımpaşa 22 16
18. Kayserispor 22 15
Takımlar O P
1. Hatayspor 22 42
2. Erzurum BB 22 39
3. Bursaspor 22 39
4. Adana Demirspor 22 34
5. Keçiörengücü 22 32
6. Akhisar Bld.Spor 22 32
7. Menemen Belediyespor 22 32
8. Altay 22 31
9. Fatih Karagümrük 22 31
10. Ümraniye 22 29
11. Giresunspor 21 28
12. Balıkesirspor 22 28
13. İstanbulspor 21 26
14. Altınordu 22 24
15. Osmanlıspor 22 18
16. Adanaspor 22 18
17. Eskişehirspor 22 16
18. Boluspor 22 16
Takımlar O P
1. Liverpool 26 76
2. Man City 25 51
3. Leicester City 26 50
4. Chelsea 26 41
5. Tottenham 26 40
6. Sheffield United 26 39
7. M. United 26 38
8. Wolverhampton 26 36
9. Everton 26 36
10. Arsenal 26 34
11. Burnley 26 34
12. Southampton 26 31
13. Newcastle 26 31
14. Crystal Palace 26 30
15. Brighton 26 27
16. Bournemouth 26 26
17. Aston Villa 26 25
18. West Ham 25 24
19. Watford 26 24
20. Norwich City 26 18
Takımlar O P
1. Real Madrid 24 53
2. Barcelona 24 52
3. Getafe 24 42
4. Atletico Madrid 24 40
5. Sevilla 24 40
6. Villarreal 24 38
7. Valencia 24 38
8. Real Sociedad 23 37
9. Granada 24 33
10. Athletic Bilbao 24 31
11. Osasuna 24 31
12. Real Betis 24 29
13. Levante 24 29
14. Deportivo Alaves 24 27
15. Real Valladolid 24 26
16. Eibar 23 24
17. Celta de Vigo 24 21
18. Mallorca 24 21
19. Leganés 24 19
20. Espanyol 24 19
banner360
banner361
Günün Karikatürü Tümü
banner419

Gelişmelerden Haberdar Olun

@