banner437

banner406

banner410

banner413

banner334

banner436

banner407

banner409

banner412

banner78

banner358
banner344

Doğa olaylarından kaynaklanan hasar 160 milyar dolar

Howden Türkiye, iklim değişikliğinin denizlere etkisinin ele alındığı, Nişantaşı Üniversitesi ve Deniz Kültürü Derneği’nin işbirliğinde, İMEAK Deniz Ticaret Odası’nın desteğiyle gerçekleşen İklim Değişikliği Kurultayı’na katılım gösterdi.

banner345
SİGORTA 20.11.2019, 17:09
Doğa olaylarından kaynaklanan hasar 160 milyar dolar
banner346
banner414

Kurultayda bir konuşma gerçekleştiren Howden TMEA Denizcilik Sigortaları Hasar Bölge Lideri Bengi Yüceer, “İklim değişiklikleri sigorta sektörünü olumsuz etkiliyor. 2018 yılı verilerine göre tabiat olaylarından kaynaklanan hasarlar 160 milyar dolara denk. Bunun hemen hemen yarısı, yani yaklaşık 80 milyar dolarlık hasar sigortalanmış risklere tekabül ediyor.” dedi.

Howden Sigorta, geçtiğimiz günlerde Nişantaşı Üniversitesi’nde düzenlenen İklim Değişikliği Kurultayı’na katıldı. Howden TMEA Denizcilik Sigortaları Hasar Bölge Lideri Bengi Yüceer, Howden’ın bir sigorta aracı kurumu olduğunu ve denizcilik konusunda önemli bir yere sahip olduklarını belirtti.

GEMİ ADAMI HASTALIK VE YARALANMALARI DENİZCİLİKTEKİ HASARLARIN YÜZDE 30'UNU OLUŞTURUYOR

Londra’da, Singapur’da ve Hong Kong’ta bulunan denizcilik merkezlerinin yanı sıra İstanbul ve Dubai’de de deniz sigortası ekiplerinin bulunduğunu aktaran Yüceer, “Dünya genelinde Howden olarak 15 bin kişiye istihdam sağlıyoruz. Sadece deniz sigortası yapan 120 arkadaşımız var.” dedi.

İklim değişikliklerinin sigorta sektörünü de olumsuz etkileyeceğini belirten Yüceer, “2018 yılı verilerine göre tabiat olaylarından kaynaklanan hasarlar 160 milyar dolara denk. Bunun hemen hemen yarısı, yani yaklaşık 80 milyar dolarlık hasar sigortalanmış risklere tekabül ediyor. İnsanlar sorunlara hazırlıksız. Bu da denizcilikte yeni risklerin ortaya çıkmasına sebep olacak. Sıcaklık artışı insan sağlığını olumsuz etkileyebiliyor. Denizcilikte gemi adamlarının hastalık ve yaralanmaları tüm hasarlar içerisinde yüzde 30’luk bir pay alıyor. Sıcaklık dolayısıyla bu oranda daha da artış olması bekleniyor. Deniz sigortacıları, bu riskleri göz önüne alarak poliçe şartlarında henüz herhangi bir sınırlama getirmiş olmasa da, bu yüzyılın sonuna kadar sıcaklık artışı engellenemez ise sıcaklık artışının insan sağlığına olan ciddi etkileri sebebiyle, sigorta şartlarında değişiklikler yapılması da ihtimaller dahilinde.” dedi.

DEĞİŞEN TARIM ÜRÜNLERİ DENİZ TİCARETİNİ DE ETKİLEYECEK

Kuraklık ve sel baskınlarındaki artışın da iklim değişikliğinin olumsuz sonuçları arasında yer aldığını vurgulayan Yüceer, “Tabii ki iklim değişikliğinin tek sonucu sıcaklık artışı değil. Sıcaklık dengesinin değişmesi ile kuraklık ve sel baskınlarındaki artış kendini şimdiden belli etmeye başlamış durumda. Kuraklık sebebi ile tahıl ürünlerinin ithalatında dünyanın çeşitli yerlerinde dönemsel artış olduğunu, ticaret politikalarının, vergilerin ve devlet desteklerinin dönemsel olduğunu ve yerel üretime bağlı olarak değiştiklerini biliyoruz. Değişen iklim ile beraber gelen mevsim değişikliklerinin dünya tarım ürünü profilini değiştirmesi de beklenmekte. Ilıman iklimlerde, tarım üretim mevsiminin uzaması ve değişik ürünlerin üretilmesi beklenirken, bunun aksine, tropik bölgelerde üretim azalması ve bazı ürünlerin sıcaklık nedeniyle üretilememesi ihtimali de büyüyor. Değişen tarım ürün profilinin, vergilerin ve devlet destekleri değişikliklerinin, ekonomide yaratacağı dengesizlikler dolayısıyla deniz ticaretine de etki etmesi bekleniyor. Bilinen rotaların etkilenmesi, yeni ticaret bölgelerinin açılması, bilinen bölgelerin kapanması veya deniz yoluyla taşınabilir ürünlerin korumacı politikalar ve üretim kıtlığı sebebi ile azalması mümkün.” dedi.

KUZEY KUTUP ROTASINI KULLANAN GEMİ SAYISINDA 5 KAT ARTIŞ

Kuzey kutup buzullarının erimesinin denizcilik sektörüne yeni bir rota vereceğini dile getiren Yüceer, “Sıcaklık artışı ile Kuzey Kutup buzullarının erimesi denizcilik sektörüne yeni bir rota vermiş bulunuyor. Önümüzdeki on yıl içinde Kuzey Kutup Bölgesini kullanan ticari gemi sayısının 5 kat artması bekleniyor. Ancak, bu yeni rotanın yaratacağı ticari avantajların yanı sıra riskleri de oldukça büyük görünüyor. Örneğin; buzulların değişkenliği, fırtınalar ve altyapı yetersizlikleri, bu bölgedeki seyrüsefer riskini artırıyor. Bir kaza ihtimalinde, kurtarma yardım ve kirlilik önlemlerinin yetersizliği ciddi bir sorun oluşturuyor.

DENİZ SEVİYESİNDEKİ ARTIŞ LİMANLARI DA ETKİLEYECEK

Önümüzdeki 80 yıl içerisinde deniz seviyesinin 30 ila 120 cm arasında yükselmesinin beklendiğini dile getiren Yüceer, “Kıyısal bölgelerde kayıp olması kaçınılmaz. Deniz seviyesinin yükselmesi limanlar, altyapıları ve bağlı oldukları hinterland için büyük bir tehdit oluşturuyor ama limanların ekonomiye katkısı göz önüne alındığında gerekli yatırımların yapılarak önlem alınması şart.” diye konuştu.

banner362
Yorumlar (0)
banner358
banner339
banner353
açık
banner348
Günün Anketi Tümü
Sizce Yeni Sitemiz Nasıl Olmuş?
banner354
banner355
banner359
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 26 53
2. Başakşehir 26 53
3. Galatasaray 26 50
4. Sivasspor 26 49
5. Beşiktaş 26 44
6. Alanyaspor 26 43
7. Fenerbahçe 26 40
8. Göztepe 26 37
9. Gaziantep FK 26 32
10. Denizlispor 26 31
11. Antalyaspor 26 30
12. Gençlerbirliği 26 28
13. Kasımpaşa 26 26
14. Konyaspor 26 26
15. Malatyaspor 26 25
16. Çaykur Rizespor 26 25
17. Ankaragücü 26 23
18. Kayserispor 26 22
Takımlar O P
1. Hatayspor 28 53
2. Erzurum BB 28 47
3. Bursaspor 28 46
4. Adana Demirspor 28 45
5. Akhisar Bld.Spor 28 45
6. Fatih Karagümrük 28 43
7. Altay 28 43
8. Ümraniye 28 40
9. Giresunspor 27 38
10. Keçiörengücü 28 35
11. Balıkesirspor 28 35
12. Menemen Belediyespor 28 35
13. İstanbulspor 27 33
14. Altınordu 28 31
15. Boluspor 28 25
16. Osmanlıspor 28 24
17. Adanaspor 28 20
18. Eskişehirspor 28 17
Takımlar O P
1. Liverpool 29 82
2. Man City 28 57
3. Leicester City 29 53
4. Chelsea 29 48
5. M. United 29 45
6. Wolverhampton 29 43
7. Sheffield United 28 43
8. Tottenham 29 41
9. Arsenal 28 40
10. Burnley 29 39
11. Crystal Palace 29 39
12. Everton 29 37
13. Newcastle 29 35
14. Southampton 29 34
15. Brighton 29 29
16. West Ham 29 27
17. Watford 29 27
18. Bournemouth 29 27
19. Aston Villa 28 25
20. Norwich City 29 21
Takımlar O P
1. Barcelona 27 58
2. Real Madrid 27 56
3. Sevilla 27 47
4. Real Sociedad 27 46
5. Getafe 27 46
6. Atletico Madrid 27 45
7. Valencia 27 42
8. Villarreal 27 38
9. Granada 27 38
10. Athletic Bilbao 27 37
11. Osasuna 27 34
12. Real Betis 27 33
13. Levante 27 33
14. Deportivo Alaves 27 32
15. Real Valladolid 27 29
16. Eibar 27 27
17. Celta de Vigo 27 26
18. Mallorca 27 25
19. Leganés 27 23
20. Espanyol 27 20
banner360
banner361
Günün Karikatürü Tümü
banner419

Gelişmelerden Haberdar Olun

@