banner437

banner410

banner413

banner334

banner441

banner436

banner407

banner409

banner412

banner78

banner440

banner358
banner465

Duygusal sağlık şirketler için öncelik haline geliyor

Aon'un Duygusal Sağlık 2019 Araştırması'na göre kurumların yüzde 81'i duygusal sağlığın önlerindeki üç sene boyunca kendileri için daha yüksek önceliğe sahip olacağını belirtiyor.

banner345
SİGORTA 04.03.2020, 16:24
Duygusal sağlık şirketler için öncelik haline geliyor
banner346
banner414

Fiziksel sağlık kadar önemli olmaya başlayan duygusal sağlık alanında strateji uygulayan ya da planlayan şirketlerin sayısı ise her geçen gün artıyor.
 
Risk, emeklilik ve sağlık konularında veri ve analizlerden faydalanarak profesyonel hizmetler sunan Aon, Duygusal Sağlık Araştırması 2019'un sonuçlarını paylaştı. Son dönemlerde çalışan mutluluğu üzerindeki etkileriyle iş dünyasındaki önemini artıran duygusal sağlık, Amerikan Psikoloji Derneği'ne göre iş, ilişkiler ve sağlık üzerinde doğrudan etki sahibi oluyor. Günümüzde finansal, sosyal ve duygusal sağlığın “refah” çatısı altında değerlendirildiğini belirten araştırmada refahın tanımıysa “Bir kurum ya da bireyin uygun düzeyde sağlık ve performansa ulaşabilmesine yönelik yeterli kaynak, fırsat ve etkenin dengeli bir şekilde bulunma hali” olarak yapılıyor.

Kurumların yüzde 58'i duygusal sağlık stratejisi uyguluyor
2019'un ilk çeyreğinde 10 ülkeden insan kaynakları, finans ve risk yönetimi uzmanlarının duygusal sağlık hakkındaki görüşlerine yer veren araştırmaya göre kurumların yüzde 58'i halihazırda çalışan refahına yönelik kurumsal bir stratejiye sahip olduğunu ya da söz konusu strateji üzerine çalıştığını ifade ediyor. Refah stratejilerinin yüzde 30'unun en az bir duygusal sağlık bileşenine sahip olduğunu ortaya koyan araştırmada kurumların yalnızca yüzde 35'inin küresel bir duygusal refah stratejisine sahip olduğu da belirtiliyor.
 
Açıklık kültürü yaratmak duygusal sağlık etkileşimi için önemli
Duygusal sağlığın hem çalışanlar hem de işverenler için her geçen gün önemini artırdığına dikkat çeken Aon Türkiye Sağlık ve Emeklilik Çözümlerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Sinem Yalçın, araştırma sonuçlarıyla ilgili şu görüşü paylaşıyor: “Elimizdeki veriler duygusal sağlık stratejilerini uygulamak ya da geliştirmek isteyen işverenlerin yapısal bir yaklaşım benimsemelerinin faydalı olacağını gösteriyor. Bölgesel, ülke bazlı ve küresel veriler analiz edilerek kurumlara en uygun fayda ve hizmetler sunulabilir. Duygusal sağlık stratejilerinin uygulanmasında çalışanlarla etkileşimi güçlendirecek bir iletişim dilini benimsemek de büyük önem taşıyor. Çalışanların kendi duygusal sağlıkları konusunda işverenleriyle iletişime geçmekten korkmamaları gerekiyor. Oluşturulacak ‘açıklık' kültürüyle bu alandaki şüphe ve endişelerin önüne geçilebilir. Günün sonunda iyi bir duygusal sağlığın çalışanlar üzerinde çok büyük bir etkisi oluyor.”
 
Duygusal sağlık stratejilerinin önündeki en büyük engel bütçe kısıtlamaları
Araştırmaya göre işverenlerin yüzde 86'sı duygusal sağlığı genel çalışan refahının temelini oluşturan üç ana etkenden biri olarak görüyor. Araştırma katılımcılarının yüzde 80'iyse diledikleri duygusal sağlık stratejilerini uygulamaları için gereken bütçeden yoksun olduğunun altını çiziyor. Araştırmaya görüş veren kurumların yarısı çalışanlarına konumlarının yüzde 25'inden azında duygusal refah programları sunduğunu belirtirken, yüzde 29'luk bir kesim duygusal sağlık programlarının başarısını ya da faydasını takip etmediğini ifade ediyor. 
 
Duygusal sağlık önceliği artacak
Katılımcıların yüzde 85'i işverenlerin, çalışanların duygusal sağlığını desteklemede önemli bir rolü olduğunu düşünmesine rağmen iş liderlerinin yüzde 10'unun duygusal sağlığa ilişkin ya çok az ya da yok denecek seviyede kavrayışa sahip olduğu düşünülüyor. Kurumların yüzde 81'i ise duygusal sağlığın önlerindeki üç sene boyunca kendileri için daha yüksek önceliğe sahip olacağını söylüyor.

Perakende sektörü duygusal sağlık stratejilerinde zirvede
Duygusal sağlığa yapılan yatırımlar, sektör bazında da farklılık gösteriyor. Araştırmaya göre perakende sektörü yüzde 83 oranla kurumsal refah stratejisine sahip olma ya da halihazırda buna yönelik plan yapma açısından öne çıkıyor. Gıda sektöründeyse bu oran yüzde 33'te kalıyor. 10 binden az çalışana sahip şirketlerin yüzde 51'inde kurumsal refah stratejisi uygulanır ya da planlanırken 100 bin ve daha fazla çalışana sahip şirketlerde bu oran yüzde 78'e çıkıyor. 50 ya da daha fazla ülkede faaliyet yürüten şirketleri diğer şirketlere kıyasla yüzde 65 oranında daha fazla kurumsal refah stratejisi uygulama etkinliğine sahip.
 
İşveren eğitici ve destekleyici rolde olmalı
Duygusal sağlığa destek açısından katılımcıların yüzde 64'ü işverenin “eğitici bir role ve/veya düşük maliyetli destek programları” uygulaması gerektiğini belirtirken, yüzde 21'lik kesim ise duygusal sağlığın çalışanlar için günlük bir sorun olmasını engellemeye yönelik işveren fonlu programların sunulması gerektiğini söylüyor. Yüzde 14'lük bir kesimse işverenin çalışanların duygusal sağlığına yönelik günlük destek sunma sorumluluğuna sahip olmadığını ifade ediyor.
 
Duygusal sağlık stratejilerinde en önemli gerekçe çalışan bağlılığı
Aon'un Duygusal Sağlık 2019 Araştırması'nda katılımcılara küresel duygusal sağlık stratejileri açısından kurumsal hedefleri de soruldu. Katılımcıların yüzde 91'i, çalışan bağlılığını artırmak ve yetenek stratejisine destek sunmak için duygusal sağlık stratejisi uyguladığını belirtirken, yüzde 90'lık kesim çalışanların duygusal açıdan sağlıklı olması hedefinin bu stratejilerin oluşmasındaki ana etken olduğunu ifade ediyor. Üretkenliğin artması (yüzde 69), devamsızlık oranı (yüzde 52) de duygusal sağlık stratejileri uygulama gerekçeleri arasında yer alıyor.

Yorumlar (0)
banner358
banner339
banner353
19°
açık
banner348
Günün Anketi Tümü
Sizce Yeni Sitemiz Nasıl Olmuş?
banner443
banner355
banner359
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Başakşehir 32 66
2. Trabzonspor 32 62
3. Sivasspor 32 57
4. Beşiktaş 32 56
5. Galatasaray 32 52
6. Alanyaspor 32 51
7. Fenerbahçe 32 50
8. Gaziantep FK 32 42
9. Antalyaspor 32 41
10. Göztepe 32 39
11. Kasımpaşa 32 39
12. Gençlerbirliği 32 36
13. Denizlispor 32 35
14. Konyaspor 32 33
15. Malatyaspor 32 32
16. Çaykur Rizespor 32 32
17. Kayserispor 32 32
18. Ankaragücü 32 29
Takımlar O P
1. Hatayspor 33 63
2. Erzurum BB 33 59
3. Adana Demirspor 33 58
4. Akhisar Bld.Spor 33 57
5. Bursaspor 33 56
6. Fatih Karagümrük 33 53
7. Altay 33 51
8. Keçiörengücü 33 47
9. Ümraniye 33 44
10. Giresunspor 33 44
11. Menemen Belediyespor 33 43
12. İstanbulspor 33 40
13. Balıkesirspor 33 38
14. Altınordu 33 36
15. Boluspor 33 30
16. Osmanlıspor 33 27
17. Adanaspor 33 21
18. Eskişehirspor 33 12
Takımlar O P
1. Liverpool 35 93
2. Man City 35 72
3. Chelsea 35 60
4. Leicester City 35 59
5. M. United 34 58
6. Wolverhampton 35 55
7. Sheffield United 35 54
8. Tottenham 35 52
9. Arsenal 35 50
10. Burnley 35 50
11. Everton 35 45
12. Southampton 34 44
13. Newcastle 35 43
14. Crystal Palace 35 42
15. Brighton 35 36
16. West Ham 35 34
17. Watford 35 34
18. Bournemouth 35 31
19. Aston Villa 35 30
20. Norwich City 35 21
Takımlar O P
1. Real Madrid 35 80
2. Barcelona 36 79
3. Atletico Madrid 36 66
4. Sevilla 36 66
5. Villarreal 36 57
6. Getafe 36 54
7. Real Sociedad 36 54
8. Athletic Bilbao 36 51
9. Valencia 36 50
10. Granada 35 50
11. Osasuna 36 48
12. Levante 36 43
13. Real Betis 36 41
14. Real Valladolid 36 39
15. Eibar 36 39
16. Celta de Vigo 36 36
17. Deportivo Alaves 36 36
18. Leganés 36 32
19. Mallorca 36 32
20. Espanyol 36 24
banner360
Günün Karikatürü Tümü
banner419

Gelişmelerden Haberdar Olun

@