banner437

banner410

banner413

banner334

banner441

banner436

banner407

banner409

banner412

banner78

banner440

banner358
banner465

Gazeteler ve Dergiler ( Sigorta Sektörü ) için ‘baskıyı durdurun’ zamanı yaklaşıyor mu? [Rapor]

Dijital medya ile rekabette zorlanan yazılı basının geleceği uzun süredir tartışma konusu. Uluslararası denetim, vergi ve danışmanlık hizmetleri kuruluşu KPMG tarafından dünyanın yaşadığı teknolojik fırtına içinde geleneksel basının durumu ve gazetelerin geleceği incelendi.

banner345
SİGORTA 23.10.2017, 01:07 12.01.2018, 00:41
Gazeteler ve Dergiler ( Sigorta Sektörü ) için ‘baskıyı durdurun’ zamanı yaklaşıyor mu? [Rapor]
banner346
banner414

Dünyayı sarsan teknolojik devrimin basını nasıl etkilediğini araştıran KPMG, ‘‘Yüzyıllardır insanların haber almasını sağlayan gazeteler yolun sonuna mı geliyor?’ sorusunun yanıtını aradı. Araştırma sonucu hazırlanan rapordan öne çıkanlar şöyle:

Tıpkı Uzakdoğu’da 593 yılında ilk kez kullanılan matbaanın icadı gibi taşları yerinden oynatan internet, yazılı basının tahtını sallıyor.

* Dijital medyanın hız avantajına gazetecilik reflekslerinin de eklenmesiyle internet medyasındaki habercilik yükseliyor. Hem Türkiye’de hem de dünyada bu gelişme nedeniyle yazılı basın zor bir dönemden geçiyor. Haber verme hızıyla rekabet eden gazeteler, ayakta kalmak için strateji değiştirmeli.

Yazılı basınla ilgili alışkanlıklar beklendiğinden daha hızlı değişiyor. Habere daha kolay ulaşmak için dijital medyayı tercih edenlerin oranı giderek yükseliyor.

10 kişiden biri ‘haber için para öderim’ diyor

* Oxford Üniversitesi’nin anketine göre, 10 Amerikalı’nın 8’i haberlere ulaşmak için dijital medyayı tercih ediyor. ABD’deki erişkinlerin yüzde 62’si haberlere ilk olarak sosyal medyadan ulaştığını belirtiyor. Dosya haberleri okumak isteyenler arasında yüzde 39’luk kesim mobil cihazları kullanıyor.

* Haberlere dijital medyadan ulaşan kişilerin büyük bölümü bunun için ücret ödemeye yanaşmıyor. Ankete katılanların sadece yüzde 11’i dijital medyadaki haberleri okumak için para ödeyebileceğini söylüyor.

* Okuyucuların tercihleri değişirken yazılı basın her geçen gün zayıflıyor. 2005 yılında ABD’de 53 milyon olan tirajlar, 2014 yılında yüzde 24’lük düşüşle 40 milyona kadar geriledi.

* Dijital medya yükselince düşen tirajların yarattığı gelir kaybının dışında reklam pastasının bir bölümü de dijitale kayıyor. ABD’de dijital reklam gelirleri, yazılı basının gelirlerinin üzerinde.

*10 yılda gazetelerin gelirleri yüzde 60 oranında düştü. 2005’te geliri 47.4 milyar dolar olan gazeteler 2014’te 16.4 milyar dolar gelir sağlayabildi. Aynı şartlarda gazetelerin ayakta kalması mucize olacak.

* Kağıt, baskı ve dağıtım masraflarıyla birlikte soru işaretleriyle dolu bir geleceğe adım atan gazeteler, bu krizden çıkış için farklı formüller arıyor. Amerika’da bazı gazeteler haftanın üç günü yayımlanmayı tercih etti. Kimileri tamamen dijital basına yönelip ‘e-gazete’ formatına geçiş yaptı, bunu satmak için yeni stratejiler üretiliyor.

Gazeteleri zorlu bir 10 yıl daha bekliyor

“Dünya çapında son 10 yılda tahtı sallanan gazetelerin önünde 10 yıllık daha zorlu bir süreç var” diyen  KPMG Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon Sektör Lideri ve Şirket Ortağı Serkan Erçin, araştırma sonuçlarıyla ilgili olarak şu değerlendirmeyi yaptı:

“Her geçen gün bir adım ileri giden teknoloji,  yazılı basının sınırlarını zorluyor. İnsanların sosyal medyada haberlere daha erken ulaşması, gazetelerin kendilerini daha farklı konumlamalarına neden oluyor. Ortak görüş matbaanın asla bitmeyeceği, yazılı kaynakların hep varolacağı yönünde. Ancak sadece zamana ayak uyduran, bağımsız kalabilen, teknolojiyle entegrasyonu doğru sağlayabilen gazeteler gelecekteki yerini alabilecek.”

banner362
Yorumlar (0)
banner358
banner339
banner353
24°
parçalı az bulutlu
banner348
Günün Anketi Tümü
Sizce Yeni Sitemiz Nasıl Olmuş?
banner443
banner355
banner359
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Başakşehir 32 66
2. Trabzonspor 32 62
3. Sivasspor 32 57
4. Beşiktaş 32 56
5. Galatasaray 32 52
6. Alanyaspor 32 51
7. Fenerbahçe 32 50
8. Gaziantep FK 32 42
9. Antalyaspor 32 41
10. Göztepe 32 39
11. Kasımpaşa 32 39
12. Gençlerbirliği 32 36
13. Denizlispor 32 35
14. Konyaspor 32 33
15. Malatyaspor 32 32
16. Çaykur Rizespor 32 32
17. Kayserispor 32 32
18. Ankaragücü 32 29
Takımlar O P
1. Hatayspor 33 63
2. Erzurum BB 33 59
3. Adana Demirspor 33 58
4. Akhisar Bld.Spor 33 57
5. Bursaspor 33 56
6. Fatih Karagümrük 33 53
7. Altay 33 51
8. Keçiörengücü 33 47
9. Ümraniye 33 44
10. Giresunspor 33 44
11. Menemen Belediyespor 33 43
12. İstanbulspor 33 40
13. Balıkesirspor 33 38
14. Altınordu 33 36
15. Boluspor 33 30
16. Osmanlıspor 33 27
17. Adanaspor 33 21
18. Eskişehirspor 33 12
Takımlar O P
1. Liverpool 35 93
2. Man City 35 72
3. Chelsea 35 60
4. Leicester City 35 59
5. M. United 34 58
6. Wolverhampton 35 55
7. Sheffield United 35 54
8. Tottenham 35 52
9. Arsenal 35 50
10. Burnley 35 50
11. Everton 35 45
12. Southampton 34 44
13. Newcastle 35 43
14. Crystal Palace 35 42
15. Brighton 35 36
16. West Ham 35 34
17. Watford 35 34
18. Bournemouth 35 31
19. Aston Villa 35 30
20. Norwich City 35 21
Takımlar O P
1. Real Madrid 35 80
2. Barcelona 36 79
3. Atletico Madrid 36 66
4. Sevilla 36 66
5. Villarreal 36 57
6. Getafe 36 54
7. Real Sociedad 36 54
8. Athletic Bilbao 36 51
9. Valencia 36 50
10. Granada 35 50
11. Osasuna 36 48
12. Levante 36 43
13. Real Betis 36 41
14. Real Valladolid 36 39
15. Eibar 36 39
16. Celta de Vigo 36 36
17. Deportivo Alaves 36 36
18. Leganés 36 32
19. Mallorca 36 32
20. Espanyol 36 24
banner360
Günün Karikatürü Tümü
banner419

Gelişmelerden Haberdar Olun

@