banner437

banner406

banner410

banner413

banner334

banner436

banner407

banner409

banner412

banner78

banner358
banner344

Gazeteler ve Dergiler ( Sigorta Sektörü ) için ‘baskıyı durdurun’ zamanı yaklaşıyor mu? [Rapor]

Dijital medya ile rekabette zorlanan yazılı basının geleceği uzun süredir tartışma konusu. Uluslararası denetim, vergi ve danışmanlık hizmetleri kuruluşu KPMG tarafından dünyanın yaşadığı teknolojik fırtına içinde geleneksel basının durumu ve gazetelerin geleceği incelendi.

banner345
SİGORTA 23.10.2017, 01:07 12.01.2018, 00:41
Gazeteler ve Dergiler ( Sigorta Sektörü ) için ‘baskıyı durdurun’ zamanı yaklaşıyor mu? [Rapor]
banner346
banner414

Dünyayı sarsan teknolojik devrimin basını nasıl etkilediğini araştıran KPMG, ‘‘Yüzyıllardır insanların haber almasını sağlayan gazeteler yolun sonuna mı geliyor?’ sorusunun yanıtını aradı. Araştırma sonucu hazırlanan rapordan öne çıkanlar şöyle:

Tıpkı Uzakdoğu’da 593 yılında ilk kez kullanılan matbaanın icadı gibi taşları yerinden oynatan internet, yazılı basının tahtını sallıyor.

* Dijital medyanın hız avantajına gazetecilik reflekslerinin de eklenmesiyle internet medyasındaki habercilik yükseliyor. Hem Türkiye’de hem de dünyada bu gelişme nedeniyle yazılı basın zor bir dönemden geçiyor. Haber verme hızıyla rekabet eden gazeteler, ayakta kalmak için strateji değiştirmeli.

Yazılı basınla ilgili alışkanlıklar beklendiğinden daha hızlı değişiyor. Habere daha kolay ulaşmak için dijital medyayı tercih edenlerin oranı giderek yükseliyor.

10 kişiden biri ‘haber için para öderim’ diyor

* Oxford Üniversitesi’nin anketine göre, 10 Amerikalı’nın 8’i haberlere ulaşmak için dijital medyayı tercih ediyor. ABD’deki erişkinlerin yüzde 62’si haberlere ilk olarak sosyal medyadan ulaştığını belirtiyor. Dosya haberleri okumak isteyenler arasında yüzde 39’luk kesim mobil cihazları kullanıyor.

* Haberlere dijital medyadan ulaşan kişilerin büyük bölümü bunun için ücret ödemeye yanaşmıyor. Ankete katılanların sadece yüzde 11’i dijital medyadaki haberleri okumak için para ödeyebileceğini söylüyor.

* Okuyucuların tercihleri değişirken yazılı basın her geçen gün zayıflıyor. 2005 yılında ABD’de 53 milyon olan tirajlar, 2014 yılında yüzde 24’lük düşüşle 40 milyona kadar geriledi.

* Dijital medya yükselince düşen tirajların yarattığı gelir kaybının dışında reklam pastasının bir bölümü de dijitale kayıyor. ABD’de dijital reklam gelirleri, yazılı basının gelirlerinin üzerinde.

*10 yılda gazetelerin gelirleri yüzde 60 oranında düştü. 2005’te geliri 47.4 milyar dolar olan gazeteler 2014’te 16.4 milyar dolar gelir sağlayabildi. Aynı şartlarda gazetelerin ayakta kalması mucize olacak.

* Kağıt, baskı ve dağıtım masraflarıyla birlikte soru işaretleriyle dolu bir geleceğe adım atan gazeteler, bu krizden çıkış için farklı formüller arıyor. Amerika’da bazı gazeteler haftanın üç günü yayımlanmayı tercih etti. Kimileri tamamen dijital basına yönelip ‘e-gazete’ formatına geçiş yaptı, bunu satmak için yeni stratejiler üretiliyor.

Gazeteleri zorlu bir 10 yıl daha bekliyor

“Dünya çapında son 10 yılda tahtı sallanan gazetelerin önünde 10 yıllık daha zorlu bir süreç var” diyen  KPMG Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon Sektör Lideri ve Şirket Ortağı Serkan Erçin, araştırma sonuçlarıyla ilgili olarak şu değerlendirmeyi yaptı:

“Her geçen gün bir adım ileri giden teknoloji,  yazılı basının sınırlarını zorluyor. İnsanların sosyal medyada haberlere daha erken ulaşması, gazetelerin kendilerini daha farklı konumlamalarına neden oluyor. Ortak görüş matbaanın asla bitmeyeceği, yazılı kaynakların hep varolacağı yönünde. Ancak sadece zamana ayak uyduran, bağımsız kalabilen, teknolojiyle entegrasyonu doğru sağlayabilen gazeteler gelecekteki yerini alabilecek.”

banner362
Yorumlar (0)
banner358
banner339
banner353
parçalı bulutlu
banner348
Günün Anketi Tümü
Sizce Yeni Sitemiz Nasıl Olmuş?
banner418
banner355
banner359
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 26 53
2. Başakşehir 26 53
3. Galatasaray 26 50
4. Sivasspor 26 49
5. Beşiktaş 26 44
6. Alanyaspor 26 43
7. Fenerbahçe 26 40
8. Göztepe 26 37
9. Gaziantep FK 26 32
10. Denizlispor 26 31
11. Antalyaspor 26 30
12. Gençlerbirliği 26 28
13. Kasımpaşa 26 26
14. Konyaspor 26 26
15. Malatyaspor 26 25
16. Çaykur Rizespor 26 25
17. Ankaragücü 26 23
18. Kayserispor 26 22
Takımlar O P
1. Hatayspor 28 53
2. Erzurum BB 28 47
3. Bursaspor 28 46
4. Adana Demirspor 28 45
5. Akhisar Bld.Spor 28 45
6. Fatih Karagümrük 28 43
7. Altay 28 43
8. Ümraniye 28 40
9. Giresunspor 27 38
10. Keçiörengücü 28 35
11. Balıkesirspor 28 35
12. Menemen Belediyespor 28 35
13. İstanbulspor 27 33
14. Altınordu 28 31
15. Boluspor 28 25
16. Osmanlıspor 28 24
17. Adanaspor 28 20
18. Eskişehirspor 28 17
Takımlar O P
1. Liverpool 29 82
2. Man City 28 57
3. Leicester City 29 53
4. Chelsea 29 48
5. M. United 29 45
6. Wolverhampton 29 43
7. Sheffield United 28 43
8. Tottenham 29 41
9. Arsenal 28 40
10. Burnley 29 39
11. Crystal Palace 29 39
12. Everton 29 37
13. Newcastle 29 35
14. Southampton 29 34
15. Brighton 29 29
16. West Ham 29 27
17. Watford 29 27
18. Bournemouth 29 27
19. Aston Villa 28 25
20. Norwich City 29 21
Takımlar O P
1. Barcelona 27 58
2. Real Madrid 27 56
3. Sevilla 27 47
4. Real Sociedad 27 46
5. Getafe 27 46
6. Atletico Madrid 27 45
7. Valencia 27 42
8. Villarreal 27 38
9. Granada 27 38
10. Athletic Bilbao 27 37
11. Osasuna 27 34
12. Real Betis 27 33
13. Levante 27 33
14. Deportivo Alaves 27 32
15. Real Valladolid 27 29
16. Eibar 27 27
17. Celta de Vigo 27 26
18. Mallorca 27 25
19. Leganés 27 23
20. Espanyol 27 20
banner360
banner361
Günün Karikatürü Tümü
banner419

Gelişmelerden Haberdar Olun

@