banner437

banner406

banner410

banner413

banner334

banner436

banner407

banner409

banner412

banner78

banner358
banner344

Howden’dan Türkiye’de denizcilik sigortalarına yatırım

Dünya genelinde giderek büyüyen denizcilik sigortaları primleri geçtiğimiz yıl itibariyle 28,5 Milyar ABD dolarına ulaştı.

banner345
SİGORTA 20.07.2019, 13:14
Howden’dan Türkiye’de denizcilik sigortalarına yatırım
banner346
banner414

Pazarın yarısını Avrupa elinde tutarken, dörtte biri Asya Pasifik bölgesinde bulunuyor. Denizcilik sigortalarına özel önem verdiklerini belirten Howden Türkiye, Orta Doğu ve Afrika Denizcilik Sigortaları Lideri Bozidar Ljubisavljevic, Türkiye'de denizcilik sigortaları alanındaki yetkinliklerini artırdıklarını ve özellikle armatörlerin gemilerinin işletilmesi esnasında karşılaştıkları zorluklarla ilgilendiklerini söyledi.

Denizcilik sigortaları primleri küresel çapta bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 2 artışla 28,5 Milyar ABD dolarına ulaştı. Bu artış, büyük oranda ticarette elde edilen büyümeden ve Avrupa ile diğer para birimlerinin ABD doları karşısında güç kazanmasından kaynaklandı. Avrupa ülkeleri, yaptıkları katkı bakımından denizcilik sigortaları alanında her zaman en ön sıralarda yer alıyor. Küresel denizcilik sigortaları primlerine Avrupa yüzde 49 oranında katkıda bulunurken, yüzde 29'luk oranla Asya Pasifik ikinci sırada yer alıyor.

EN ÇOK YÜK VE TEKNE SİGORTALARI

Denizcilik sigortalarının iki büyük bileşeni yük ve tekne sigortaları iken toplam üretim içinde, yük sigortalarında üretilen primlerin payı, genellikle tekne sigortalarında üretilen primlerin iki katı civarında bulunuyor. Avrupa'daki ticaret fazlasının yanı sıra büyük filoların varlığı da küresel denizcilik sigortaları primlerine önemli katkı sağlıyor.

Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Howden Türkiye, Orta Doğu ve Afrika Denizcilik Sigortaları Lideri Bozidar Ljubisavljevic, denizcilik sigortaları alanından yaşanan büyümenin büyük oranda ekonomiye bağlı olduğunu ve örneğin Asya'daki toplam deniz sigortası primlerindeki artışın nakliyat sigortalarının etkisine bağlı olduğunu kaydetti.

Denizcilik sigortalarının dört ana dayanağı olduğunu belirten Bozidar Ljubisavljevic, şunları söyledi:

"Pek çok armatör, Tekne & Makine ile P&I (Koruma ve Tazminat) risklerine karşı sigorta yaptırıyor. Genişletme teminatları ise Savaş riskleri, Navlun, Sürastarya (demüraj) ve Savunma gibi yasal masraflara ilişkin teminatları içerir. Gemilerinin potansiyel kazançlarını ise, Ticaretin Aksaması veya Kira Kaybı Sigortası ile sigortalayan armatörlerin sayısı her geçen gün artıyor.

Armatörlerin değişen risk dinamiklerinin tespiti ve riski azaltma yöntemlerini belirlemenin yanı sıra bu risklere karşı sigorta yapmanın yollarını bulmanın görevimizin bir parçası olduğunu düşünüyoruz. Sigortacılığın geçirmiş olduğu gelişime bir örnek olarak, gemilerde güverte fırçalarının kullanımı ve fonksiyonlarının bozulması nedeniyle ticaretin aksamasının nasıl en aza indirilebileceği ve bunun nasıl sigortalanabileceği konusu sigortalarda değişimi

de beraberinde getirmiştir. Bu tür bir riske ilişkin sigorta çözümü 12 ay öncesine kadar söz konusu değilken şu an mevcut."

ÖNCELİK ARMATÖRLERİN GEMİ İŞLETİMİNDE KARŞILAŞTIĞI ZORLUKLAR

Howden'ın müşterilerine yaklaşık 100 Milyon ABD dolarlık hasar tahsilatı yaptığını anlatan Ljubisavljevic, Türkiye özelindeki öncelikleri ile ilgili olarak da şöyle konuştu:

"Halihazırda 4 ofisimiz ve yaklaşık  150 çalışanımız ile hizmet verdiğimiz Türkiye'de, denizcilik sigortaları alanındaki ekibimizi büyüterek yetkinliklerimizi artırıyoruz. Son olarak ekibimize Türkiye piyasasındaki en büyük filolara sahip olan armatörler ile çalışarak deneyim kazanmış ve deniz hukuku  alanında da eğitimi bulunan Merve Sezerkan’ı da dahil ettik.  Deniz sigorta branşları arasında başta Su Araçları Sorumluk Sigortaları ve Tekne/Makina Sigortaları olmak üzere bir çok alandaki tecrübesini Howden’ın bilgi birikimiyle buluşturarak; öncelikli hedefimiz, armatör müşterilerimizin gemilerinin işletilmesi esnasında karşılaştıkları zorluklarla nasıl başa çıkacaklarına dair özel bir yaklaşımla hizmet verilmesini sağlamak. Sigorta çoğunlukla gerçekte olması gerekenden daha karmaşık bir şekilde yönetilen fakat aslında kolay olması gereken bir hizmettir.

İkinci amacımız, müşterilerimizin masraflarını yönetmelerine ilişkin çözümler geliştirmek. Masraflar, yalnızca bir sigorta poliçesinin satın alınması sırasında ortaya çıkmakla kalmayıp, doğru operasyonel tavsiyelerin alınmaması halinde, yıl boyunca sigorta primlerinin yanı sıra, aslında önlenebilecek muhtelif masraflardan da oluşabiliyor. Bir armatörün bu tip operasyonel masrafları, tüm harcamalarına ilişkin masrafa ilave edilmelidir. Howden olarak, armatörlerin öngörülemeyen masraflarını ne şekilde en aza indirebileceklerine ilişkin yöntemleri proaktif olarak ortaya koyuyoruz. Bilgi paylaşımı, hizmetlerimizin mihenk taşını oluşturuyor. Bizi farklı kılan diğer bir unsur da, deniz olayları, kayıpları ve hasarları sırasında müşterilerimize sunduğumuz profesyonel yaklaşımımızdır."

Uluslararası alanda edinilen tecrübeler ile özel ve yerel ihtiyaçları bir araya getirmenin müşterilerin yararına bir durum olduğuna işaret eden Ljubisavljevic, "Müşterilerimizin tamamına aynı yerel saat diliminden olmak üzere, uluslararası bir perspektif dahilinde, yerel ve uluslararası sigorta piyasalarına erişim ve süreklilik arz eden  sigorta ve operasyonel risk yönetim tavsiyeleri sunuyoruz.

İngiltere, Hollanda, Almanya, Birleşik Arap Emirlikleri, Singapur ve Hong Kong dahil olmak üzere, Türkiye’de büyüyen ekibimiz ile birlikte,  dünya üzerindeki çeşitli denizcilik merkezlerinde 150'nin üzerinde  konusunda uzman çalışanımız bulunuyor. Yalnızca fiyatlarda rekabetçi olmakla ilgilenmiyoruz, sonuçta elde ettiğimiz başarıya odaklanıyoruz. Bizi gerçek manada farklı kılan unsur ise, müşterilerimizin poliçe dönemi içerisinde bizden katma değerli hizmet olarak aldıklarıdır. Neleri iyi yaptığımıza ve müşterilerimizin sigorta broker'larının tecrübesinden hangi alanlarda faydalanabileceklerine dair hususları net bir şekilde ortaya koyuyoruz ve müşterilerimizin işlemlerini ve sözleşmelerini gözden geçirerek ticari riskleri

yönetmelerine yardımcı oluyor ve onlara, rakiplerine göre farklılık yaratacak risk yönetimi araçlarını sunuyoruz."

22 MİLYAR DOLARLIK PRİM ÜRETİMİ

Dünyanın en büyük bağımsız sigorta brokeri olan Howden, dünya üzerinde en bilinen sigorta piyasası olan Londra Lloyd's’a en fazla direk prim üretimi sağlayan brokerdir. Dünya üzerinde 90'ın üzerinde ülkede 10 binden fazla personel istihdam eden şirket dünya genelindeki sigorta piyasalarına 22 Milyar ABD dolarından fazla prim üretimi gerçekleştiriyor.

banner362
Yorumlar (0)
banner358
banner339
banner353
parçalı bulutlu
banner348
Günün Anketi Tümü
Sizce Yeni Sitemiz Nasıl Olmuş?
banner354
banner355
banner359
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 26 53
2. Başakşehir 26 53
3. Galatasaray 26 50
4. Sivasspor 26 49
5. Beşiktaş 26 44
6. Alanyaspor 26 43
7. Fenerbahçe 26 40
8. Göztepe 26 37
9. Gaziantep FK 26 32
10. Denizlispor 26 31
11. Antalyaspor 26 30
12. Gençlerbirliği 26 28
13. Kasımpaşa 26 26
14. Konyaspor 26 26
15. Malatyaspor 26 25
16. Çaykur Rizespor 26 25
17. Ankaragücü 26 23
18. Kayserispor 26 22
Takımlar O P
1. Hatayspor 28 53
2. Erzurum BB 28 47
3. Bursaspor 28 46
4. Adana Demirspor 28 45
5. Akhisar Bld.Spor 28 45
6. Fatih Karagümrük 28 43
7. Altay 28 43
8. Ümraniye 28 40
9. Giresunspor 27 38
10. Keçiörengücü 28 35
11. Balıkesirspor 28 35
12. Menemen Belediyespor 28 35
13. İstanbulspor 27 33
14. Altınordu 28 31
15. Boluspor 28 25
16. Osmanlıspor 28 24
17. Adanaspor 28 20
18. Eskişehirspor 28 17
Takımlar O P
1. Liverpool 29 82
2. Man City 28 57
3. Leicester City 29 53
4. Chelsea 29 48
5. M. United 29 45
6. Wolverhampton 29 43
7. Sheffield United 28 43
8. Tottenham 29 41
9. Arsenal 28 40
10. Burnley 29 39
11. Crystal Palace 29 39
12. Everton 29 37
13. Newcastle 29 35
14. Southampton 29 34
15. Brighton 29 29
16. West Ham 29 27
17. Watford 29 27
18. Bournemouth 29 27
19. Aston Villa 28 25
20. Norwich City 29 21
Takımlar O P
1. Barcelona 27 58
2. Real Madrid 27 56
3. Sevilla 27 47
4. Real Sociedad 27 46
5. Getafe 27 46
6. Atletico Madrid 27 45
7. Valencia 27 42
8. Villarreal 27 38
9. Granada 27 38
10. Athletic Bilbao 27 37
11. Osasuna 27 34
12. Real Betis 27 33
13. Levante 27 33
14. Deportivo Alaves 27 32
15. Real Valladolid 27 29
16. Eibar 27 27
17. Celta de Vigo 27 26
18. Mallorca 27 25
19. Leganés 27 23
20. Espanyol 27 20
banner360
banner361
Günün Karikatürü Tümü
banner419

Gelişmelerden Haberdar Olun

@