banner437

banner410

banner413

banner334

banner441

banner436

banner407

banner409

banner412

banner78

banner440

banner358
banner465

Howden’dan Türkiye’de denizcilik sigortalarına yatırım

Dünya genelinde giderek büyüyen denizcilik sigortaları primleri geçtiğimiz yıl itibariyle 28,5 Milyar ABD dolarına ulaştı.

banner345
SİGORTA 20.07.2019, 13:14
Howden’dan Türkiye’de denizcilik sigortalarına yatırım
banner346
banner414

Pazarın yarısını Avrupa elinde tutarken, dörtte biri Asya Pasifik bölgesinde bulunuyor. Denizcilik sigortalarına özel önem verdiklerini belirten Howden Türkiye, Orta Doğu ve Afrika Denizcilik Sigortaları Lideri Bozidar Ljubisavljevic, Türkiye'de denizcilik sigortaları alanındaki yetkinliklerini artırdıklarını ve özellikle armatörlerin gemilerinin işletilmesi esnasında karşılaştıkları zorluklarla ilgilendiklerini söyledi.

Denizcilik sigortaları primleri küresel çapta bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 2 artışla 28,5 Milyar ABD dolarına ulaştı. Bu artış, büyük oranda ticarette elde edilen büyümeden ve Avrupa ile diğer para birimlerinin ABD doları karşısında güç kazanmasından kaynaklandı. Avrupa ülkeleri, yaptıkları katkı bakımından denizcilik sigortaları alanında her zaman en ön sıralarda yer alıyor. Küresel denizcilik sigortaları primlerine Avrupa yüzde 49 oranında katkıda bulunurken, yüzde 29'luk oranla Asya Pasifik ikinci sırada yer alıyor.

EN ÇOK YÜK VE TEKNE SİGORTALARI

Denizcilik sigortalarının iki büyük bileşeni yük ve tekne sigortaları iken toplam üretim içinde, yük sigortalarında üretilen primlerin payı, genellikle tekne sigortalarında üretilen primlerin iki katı civarında bulunuyor. Avrupa'daki ticaret fazlasının yanı sıra büyük filoların varlığı da küresel denizcilik sigortaları primlerine önemli katkı sağlıyor.

Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Howden Türkiye, Orta Doğu ve Afrika Denizcilik Sigortaları Lideri Bozidar Ljubisavljevic, denizcilik sigortaları alanından yaşanan büyümenin büyük oranda ekonomiye bağlı olduğunu ve örneğin Asya'daki toplam deniz sigortası primlerindeki artışın nakliyat sigortalarının etkisine bağlı olduğunu kaydetti.

Denizcilik sigortalarının dört ana dayanağı olduğunu belirten Bozidar Ljubisavljevic, şunları söyledi:

"Pek çok armatör, Tekne & Makine ile P&I (Koruma ve Tazminat) risklerine karşı sigorta yaptırıyor. Genişletme teminatları ise Savaş riskleri, Navlun, Sürastarya (demüraj) ve Savunma gibi yasal masraflara ilişkin teminatları içerir. Gemilerinin potansiyel kazançlarını ise, Ticaretin Aksaması veya Kira Kaybı Sigortası ile sigortalayan armatörlerin sayısı her geçen gün artıyor.

Armatörlerin değişen risk dinamiklerinin tespiti ve riski azaltma yöntemlerini belirlemenin yanı sıra bu risklere karşı sigorta yapmanın yollarını bulmanın görevimizin bir parçası olduğunu düşünüyoruz. Sigortacılığın geçirmiş olduğu gelişime bir örnek olarak, gemilerde güverte fırçalarının kullanımı ve fonksiyonlarının bozulması nedeniyle ticaretin aksamasının nasıl en aza indirilebileceği ve bunun nasıl sigortalanabileceği konusu sigortalarda değişimi

de beraberinde getirmiştir. Bu tür bir riske ilişkin sigorta çözümü 12 ay öncesine kadar söz konusu değilken şu an mevcut."

ÖNCELİK ARMATÖRLERİN GEMİ İŞLETİMİNDE KARŞILAŞTIĞI ZORLUKLAR

Howden'ın müşterilerine yaklaşık 100 Milyon ABD dolarlık hasar tahsilatı yaptığını anlatan Ljubisavljevic, Türkiye özelindeki öncelikleri ile ilgili olarak da şöyle konuştu:

"Halihazırda 4 ofisimiz ve yaklaşık  150 çalışanımız ile hizmet verdiğimiz Türkiye'de, denizcilik sigortaları alanındaki ekibimizi büyüterek yetkinliklerimizi artırıyoruz. Son olarak ekibimize Türkiye piyasasındaki en büyük filolara sahip olan armatörler ile çalışarak deneyim kazanmış ve deniz hukuku  alanında da eğitimi bulunan Merve Sezerkan’ı da dahil ettik.  Deniz sigorta branşları arasında başta Su Araçları Sorumluk Sigortaları ve Tekne/Makina Sigortaları olmak üzere bir çok alandaki tecrübesini Howden’ın bilgi birikimiyle buluşturarak; öncelikli hedefimiz, armatör müşterilerimizin gemilerinin işletilmesi esnasında karşılaştıkları zorluklarla nasıl başa çıkacaklarına dair özel bir yaklaşımla hizmet verilmesini sağlamak. Sigorta çoğunlukla gerçekte olması gerekenden daha karmaşık bir şekilde yönetilen fakat aslında kolay olması gereken bir hizmettir.

İkinci amacımız, müşterilerimizin masraflarını yönetmelerine ilişkin çözümler geliştirmek. Masraflar, yalnızca bir sigorta poliçesinin satın alınması sırasında ortaya çıkmakla kalmayıp, doğru operasyonel tavsiyelerin alınmaması halinde, yıl boyunca sigorta primlerinin yanı sıra, aslında önlenebilecek muhtelif masraflardan da oluşabiliyor. Bir armatörün bu tip operasyonel masrafları, tüm harcamalarına ilişkin masrafa ilave edilmelidir. Howden olarak, armatörlerin öngörülemeyen masraflarını ne şekilde en aza indirebileceklerine ilişkin yöntemleri proaktif olarak ortaya koyuyoruz. Bilgi paylaşımı, hizmetlerimizin mihenk taşını oluşturuyor. Bizi farklı kılan diğer bir unsur da, deniz olayları, kayıpları ve hasarları sırasında müşterilerimize sunduğumuz profesyonel yaklaşımımızdır."

Uluslararası alanda edinilen tecrübeler ile özel ve yerel ihtiyaçları bir araya getirmenin müşterilerin yararına bir durum olduğuna işaret eden Ljubisavljevic, "Müşterilerimizin tamamına aynı yerel saat diliminden olmak üzere, uluslararası bir perspektif dahilinde, yerel ve uluslararası sigorta piyasalarına erişim ve süreklilik arz eden  sigorta ve operasyonel risk yönetim tavsiyeleri sunuyoruz.

İngiltere, Hollanda, Almanya, Birleşik Arap Emirlikleri, Singapur ve Hong Kong dahil olmak üzere, Türkiye’de büyüyen ekibimiz ile birlikte,  dünya üzerindeki çeşitli denizcilik merkezlerinde 150'nin üzerinde  konusunda uzman çalışanımız bulunuyor. Yalnızca fiyatlarda rekabetçi olmakla ilgilenmiyoruz, sonuçta elde ettiğimiz başarıya odaklanıyoruz. Bizi gerçek manada farklı kılan unsur ise, müşterilerimizin poliçe dönemi içerisinde bizden katma değerli hizmet olarak aldıklarıdır. Neleri iyi yaptığımıza ve müşterilerimizin sigorta broker'larının tecrübesinden hangi alanlarda faydalanabileceklerine dair hususları net bir şekilde ortaya koyuyoruz ve müşterilerimizin işlemlerini ve sözleşmelerini gözden geçirerek ticari riskleri

yönetmelerine yardımcı oluyor ve onlara, rakiplerine göre farklılık yaratacak risk yönetimi araçlarını sunuyoruz."

22 MİLYAR DOLARLIK PRİM ÜRETİMİ

Dünyanın en büyük bağımsız sigorta brokeri olan Howden, dünya üzerinde en bilinen sigorta piyasası olan Londra Lloyd's’a en fazla direk prim üretimi sağlayan brokerdir. Dünya üzerinde 90'ın üzerinde ülkede 10 binden fazla personel istihdam eden şirket dünya genelindeki sigorta piyasalarına 22 Milyar ABD dolarından fazla prim üretimi gerçekleştiriyor.

Yorumlar (0)
banner358
banner339
banner353
26°
az bulutlu
banner348
Günün Anketi Tümü
Sizce Yeni Sitemiz Nasıl Olmuş?
banner443
banner355
banner359
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Başakşehir 31 66
2. Trabzonspor 30 61
3. Sivasspor 30 54
4. Galatasaray 30 52
5. Fenerbahçe 31 50
6. Beşiktaş 30 50
7. Alanyaspor 30 48
8. Göztepe 30 38
9. Gaziantep FK 30 38
10. Antalyaspor 30 37
11. Kasımpaşa 30 36
12. Gençlerbirliği 31 33
13. Denizlispor 31 32
14. Kayserispor 30 31
15. Konyaspor 30 30
16. Malatyaspor 30 29
17. Çaykur Rizespor 30 29
18. Ankaragücü 30 25
Takımlar O P
1. Hatayspor 32 60
2. Erzurum BB 32 56
3. Adana Demirspor 32 55
4. Bursaspor 32 55
5. Akhisar Bld.Spor 32 54
6. Fatih Karagümrük 32 53
7. Altay 32 51
8. Ümraniye 32 44
9. Keçiörengücü 32 44
10. Giresunspor 32 44
11. Menemen Belediyespor 32 42
12. İstanbulspor 32 37
13. Balıkesirspor 32 35
14. Altınordu 32 33
15. Boluspor 32 30
16. Osmanlıspor 32 27
17. Adanaspor 32 21
18. Eskişehirspor 32 12
Takımlar O P
1. Liverpool 33 89
2. Man City 33 66
3. Chelsea 34 60
4. Leicester City 34 59
5. M. United 33 55
6. Wolverhampton 33 52
7. Arsenal 34 50
8. Tottenham 33 48
9. Sheffield United 33 48
10. Burnley 33 46
11. Everton 33 44
12. Newcastle 33 43
13. Southampton 33 43
14. Crystal Palace 34 42
15. Brighton 33 36
16. West Ham 33 31
17. Watford 34 31
18. Aston Villa 33 27
19. Bournemouth 33 27
20. Norwich City 34 21
Takımlar O P
1. Real Madrid 34 77
2. Barcelona 34 73
3. Atletico Madrid 35 63
4. Sevilla 34 60
5. Villarreal 34 54
6. Getafe 34 53
7. Real Sociedad 34 51
8. Valencia 35 50
9. Athletic Bilbao 34 48
10. Granada 34 47
11. Osasuna 34 45
12. Levante 34 43
13. Real Valladolid 35 39
14. Real Betis 34 38
15. Celta de Vigo 35 36
16. Deportivo Alaves 34 35
17. Eibar 34 35
18. Mallorca 34 29
19. Leganés 34 28
20. Espanyol 34 24
banner360
Günün Karikatürü Tümü
banner419

Gelişmelerden Haberdar Olun

@