banner370

banner406

banner410

banner413

banner334

banner369

banner407

banner409

banner412

banner78

banner358
banner357
banner344

Howden’dan Türkiye’de denizcilik sigortalarına yatırım

Dünya genelinde giderek büyüyen denizcilik sigortaları primleri geçtiğimiz yıl itibariyle 28,5 Milyar ABD dolarına ulaştı.

banner345
SİGORTA 20.07.2019, 13:14
Howden’dan Türkiye’de denizcilik sigortalarına yatırım
banner346
banner414

Pazarın yarısını Avrupa elinde tutarken, dörtte biri Asya Pasifik bölgesinde bulunuyor. Denizcilik sigortalarına özel önem verdiklerini belirten Howden Türkiye, Orta Doğu ve Afrika Denizcilik Sigortaları Lideri Bozidar Ljubisavljevic, Türkiye'de denizcilik sigortaları alanındaki yetkinliklerini artırdıklarını ve özellikle armatörlerin gemilerinin işletilmesi esnasında karşılaştıkları zorluklarla ilgilendiklerini söyledi.

Denizcilik sigortaları primleri küresel çapta bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 2 artışla 28,5 Milyar ABD dolarına ulaştı. Bu artış, büyük oranda ticarette elde edilen büyümeden ve Avrupa ile diğer para birimlerinin ABD doları karşısında güç kazanmasından kaynaklandı. Avrupa ülkeleri, yaptıkları katkı bakımından denizcilik sigortaları alanında her zaman en ön sıralarda yer alıyor. Küresel denizcilik sigortaları primlerine Avrupa yüzde 49 oranında katkıda bulunurken, yüzde 29'luk oranla Asya Pasifik ikinci sırada yer alıyor.

EN ÇOK YÜK VE TEKNE SİGORTALARI

Denizcilik sigortalarının iki büyük bileşeni yük ve tekne sigortaları iken toplam üretim içinde, yük sigortalarında üretilen primlerin payı, genellikle tekne sigortalarında üretilen primlerin iki katı civarında bulunuyor. Avrupa'daki ticaret fazlasının yanı sıra büyük filoların varlığı da küresel denizcilik sigortaları primlerine önemli katkı sağlıyor.

Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Howden Türkiye, Orta Doğu ve Afrika Denizcilik Sigortaları Lideri Bozidar Ljubisavljevic, denizcilik sigortaları alanından yaşanan büyümenin büyük oranda ekonomiye bağlı olduğunu ve örneğin Asya'daki toplam deniz sigortası primlerindeki artışın nakliyat sigortalarının etkisine bağlı olduğunu kaydetti.

Denizcilik sigortalarının dört ana dayanağı olduğunu belirten Bozidar Ljubisavljevic, şunları söyledi:

"Pek çok armatör, Tekne & Makine ile P&I (Koruma ve Tazminat) risklerine karşı sigorta yaptırıyor. Genişletme teminatları ise Savaş riskleri, Navlun, Sürastarya (demüraj) ve Savunma gibi yasal masraflara ilişkin teminatları içerir. Gemilerinin potansiyel kazançlarını ise, Ticaretin Aksaması veya Kira Kaybı Sigortası ile sigortalayan armatörlerin sayısı her geçen gün artıyor.

Armatörlerin değişen risk dinamiklerinin tespiti ve riski azaltma yöntemlerini belirlemenin yanı sıra bu risklere karşı sigorta yapmanın yollarını bulmanın görevimizin bir parçası olduğunu düşünüyoruz. Sigortacılığın geçirmiş olduğu gelişime bir örnek olarak, gemilerde güverte fırçalarının kullanımı ve fonksiyonlarının bozulması nedeniyle ticaretin aksamasının nasıl en aza indirilebileceği ve bunun nasıl sigortalanabileceği konusu sigortalarda değişimi

de beraberinde getirmiştir. Bu tür bir riske ilişkin sigorta çözümü 12 ay öncesine kadar söz konusu değilken şu an mevcut."

ÖNCELİK ARMATÖRLERİN GEMİ İŞLETİMİNDE KARŞILAŞTIĞI ZORLUKLAR

Howden'ın müşterilerine yaklaşık 100 Milyon ABD dolarlık hasar tahsilatı yaptığını anlatan Ljubisavljevic, Türkiye özelindeki öncelikleri ile ilgili olarak da şöyle konuştu:

"Halihazırda 4 ofisimiz ve yaklaşık  150 çalışanımız ile hizmet verdiğimiz Türkiye'de, denizcilik sigortaları alanındaki ekibimizi büyüterek yetkinliklerimizi artırıyoruz. Son olarak ekibimize Türkiye piyasasındaki en büyük filolara sahip olan armatörler ile çalışarak deneyim kazanmış ve deniz hukuku  alanında da eğitimi bulunan Merve Sezerkan’ı da dahil ettik.  Deniz sigorta branşları arasında başta Su Araçları Sorumluk Sigortaları ve Tekne/Makina Sigortaları olmak üzere bir çok alandaki tecrübesini Howden’ın bilgi birikimiyle buluşturarak; öncelikli hedefimiz, armatör müşterilerimizin gemilerinin işletilmesi esnasında karşılaştıkları zorluklarla nasıl başa çıkacaklarına dair özel bir yaklaşımla hizmet verilmesini sağlamak. Sigorta çoğunlukla gerçekte olması gerekenden daha karmaşık bir şekilde yönetilen fakat aslında kolay olması gereken bir hizmettir.

İkinci amacımız, müşterilerimizin masraflarını yönetmelerine ilişkin çözümler geliştirmek. Masraflar, yalnızca bir sigorta poliçesinin satın alınması sırasında ortaya çıkmakla kalmayıp, doğru operasyonel tavsiyelerin alınmaması halinde, yıl boyunca sigorta primlerinin yanı sıra, aslında önlenebilecek muhtelif masraflardan da oluşabiliyor. Bir armatörün bu tip operasyonel masrafları, tüm harcamalarına ilişkin masrafa ilave edilmelidir. Howden olarak, armatörlerin öngörülemeyen masraflarını ne şekilde en aza indirebileceklerine ilişkin yöntemleri proaktif olarak ortaya koyuyoruz. Bilgi paylaşımı, hizmetlerimizin mihenk taşını oluşturuyor. Bizi farklı kılan diğer bir unsur da, deniz olayları, kayıpları ve hasarları sırasında müşterilerimize sunduğumuz profesyonel yaklaşımımızdır."

Uluslararası alanda edinilen tecrübeler ile özel ve yerel ihtiyaçları bir araya getirmenin müşterilerin yararına bir durum olduğuna işaret eden Ljubisavljevic, "Müşterilerimizin tamamına aynı yerel saat diliminden olmak üzere, uluslararası bir perspektif dahilinde, yerel ve uluslararası sigorta piyasalarına erişim ve süreklilik arz eden  sigorta ve operasyonel risk yönetim tavsiyeleri sunuyoruz.

İngiltere, Hollanda, Almanya, Birleşik Arap Emirlikleri, Singapur ve Hong Kong dahil olmak üzere, Türkiye’de büyüyen ekibimiz ile birlikte,  dünya üzerindeki çeşitli denizcilik merkezlerinde 150'nin üzerinde  konusunda uzman çalışanımız bulunuyor. Yalnızca fiyatlarda rekabetçi olmakla ilgilenmiyoruz, sonuçta elde ettiğimiz başarıya odaklanıyoruz. Bizi gerçek manada farklı kılan unsur ise, müşterilerimizin poliçe dönemi içerisinde bizden katma değerli hizmet olarak aldıklarıdır. Neleri iyi yaptığımıza ve müşterilerimizin sigorta broker'larının tecrübesinden hangi alanlarda faydalanabileceklerine dair hususları net bir şekilde ortaya koyuyoruz ve müşterilerimizin işlemlerini ve sözleşmelerini gözden geçirerek ticari riskleri

yönetmelerine yardımcı oluyor ve onlara, rakiplerine göre farklılık yaratacak risk yönetimi araçlarını sunuyoruz."

22 MİLYAR DOLARLIK PRİM ÜRETİMİ

Dünyanın en büyük bağımsız sigorta brokeri olan Howden, dünya üzerinde en bilinen sigorta piyasası olan Londra Lloyd's’a en fazla direk prim üretimi sağlayan brokerdir. Dünya üzerinde 90'ın üzerinde ülkede 10 binden fazla personel istihdam eden şirket dünya genelindeki sigorta piyasalarına 22 Milyar ABD dolarından fazla prim üretimi gerçekleştiriyor.

banner362
Yorumlar (0)
banner358
banner339
banner353
11°
açık
banner348
Günün Anketi Tümü
Sizce Yeni Sitemiz Nasıl Olmuş?
banner354
banner355
banner359
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 21 44
2. Başakşehir 22 43
3. Galatasaray 22 42
4. Sivasspor 22 42
5. Alanyaspor 22 39
6. Fenerbahçe 22 38
7. Beşiktaş 22 36
8. Göztepe 21 33
9. Gaziantep FK 22 30
10. Malatyaspor 21 24
11. Gençlerbirliği 22 24
12. Denizlispor 22 24
13. Çaykur Rizespor 21 24
14. Antalyaspor 22 22
15. Konyaspor 22 20
16. Ankaragücü 22 20
17. Kasımpaşa 22 16
18. Kayserispor 22 15
Takımlar O P
1. Hatayspor 22 42
2. Erzurum BB 22 39
3. Bursaspor 22 39
4. Adana Demirspor 22 34
5. Keçiörengücü 22 32
6. Akhisar Bld.Spor 22 32
7. Menemen Belediyespor 22 32
8. Altay 22 31
9. Fatih Karagümrük 22 31
10. Ümraniye 22 29
11. Giresunspor 21 28
12. Balıkesirspor 22 28
13. İstanbulspor 21 26
14. Altınordu 22 24
15. Osmanlıspor 22 18
16. Adanaspor 22 18
17. Eskişehirspor 22 16
18. Boluspor 22 16
Takımlar O P
1. Liverpool 26 76
2. Man City 25 51
3. Leicester City 26 50
4. Chelsea 26 41
5. Tottenham 26 40
6. Sheffield United 26 39
7. M. United 26 38
8. Wolverhampton 26 36
9. Everton 26 36
10. Arsenal 26 34
11. Burnley 26 34
12. Southampton 26 31
13. Newcastle 26 31
14. Crystal Palace 26 30
15. Brighton 26 27
16. Bournemouth 26 26
17. Aston Villa 26 25
18. West Ham 25 24
19. Watford 26 24
20. Norwich City 26 18
Takımlar O P
1. Real Madrid 24 53
2. Barcelona 24 52
3. Getafe 24 42
4. Atletico Madrid 24 40
5. Sevilla 24 40
6. Villarreal 24 38
7. Valencia 24 38
8. Real Sociedad 23 37
9. Granada 24 33
10. Athletic Bilbao 24 31
11. Osasuna 24 31
12. Real Betis 24 29
13. Levante 24 29
14. Deportivo Alaves 24 27
15. Real Valladolid 24 26
16. Eibar 23 24
17. Celta de Vigo 24 21
18. Mallorca 24 21
19. Leganés 24 19
20. Espanyol 24 19
banner360
banner361
Günün Karikatürü Tümü
banner419

Gelişmelerden Haberdar Olun

@