banner370

banner406

banner410

banner413

banner334

banner369

banner407

banner409

banner412

banner78

banner358
banner357
banner344

Insurtech’lerin UX stratejileri için 6 kritik adım

Dünyanın en büyük markalarına kullanıcı deneyimi odaklı ideal insan-cihaz etkileşimi için dijital deneyimler tasarlayan SHERPA, Insurtech’lerin UX iyileştirmelerine ışık tutmak için strateji belirlemede dikkat edilmesi gereken 6 kritik adım açıkladı.

banner345
SİGORTA 05.02.2020, 17:44
Insurtech’lerin UX stratejileri için 6 kritik adım
banner346
banner414

UX odaklı çalışmaların Insurtech alanındaki temel misyonunu “karmaşık olanı basitleştirmek ve güven telkin etmek” şeklinde ifade eden SHERPA deneyim tasarımı uzmanları, Eureko Sigorta (Achmea), Anadolu Hayat Emeklilik, Koalay.com (Telesure Insurance), Quick Sigorta ve Axa Sigorta gibi büyük sigorta şirketleri için geliştirdikleri UX yaklaşımlarının temelinde yatan stratejik yaklaşımı örneklerle anlattı.

SHERPA, dijital dönüşümü yalnızca on yıl önce başlayan, kullanıcıların uzun yıllardır offline olarak hizmet almaya alışık olduğu ve pek çok yasal prosedürün kullanıcı deneyimi sürecinde yer alması gereken sigorta sektörü teknolojilerinde iyi bir kullanıcı deneyimi stratejisi ortaya koymak için dikkat edilmesi gereken noktaların altını çizdi;

1. Kolay ve anlaşılır, akıcı prosesler yaratın

Kullanıcı deneyimi tasarımı yaparken işi doğru tanımlamak, dijital hedeflerin ötesine geçerek iş hedeflerinin ve kullanıcı acı-noktalarının neler olduğunu keşfetmek önem arz ediyor.

2. Kullanıcının süreç boyunca harcayacağı bilişsel eforu minimize edin

Kullanıcıların deneyimleri boyunca sadece ihtiyaç duyacakları, onlara yol gösterecek nitelikte içerik ve özellik sunmaya gayret edin. Zorunlu olmayan yasal metinlere, sektörel terminolojiye mümkün olduğunca az yer verin.

3. Kullanıcının elinden tutarak risk yönetimi algısını ve finansal olgunluğunu güçlendirin

Sigorta araç ve servislerini kullanarak geliştirilecek risk yönetimi algısının kullanıcınızın hayatına olan pratik faydalarından bahsedin. Ürünlerinize olduğu kadar sunduğunuz faydalara ve merak edilenlere yönelik de yönlendirici ve bilgilendirici içerik üretmekten geri durmayın.

4. Sıkıcı ve detaylı bulunan zorunlu bilgiyi, progresif ve katmanlı bir yaklaşımla sunun

Söz konusu sigorta olunca; sağlam ve iş hedefleri ile paralel bir deneyim stratejisini, kullanıcıların acı-noktalarına çözüm sunacak prensiplere dayandırarak, kullanıcıların finansal okur yazarlığını da yukarı çekecek şekilde, asgari olanı anlaşılır kılarken detayları sürtünme yaratmayacak biçimde konumlandırmaya özen göstererek geliştirin.

5. Kullanıcı nezdinde tanımı olmayan ihtiyacı örnekler, benzerlikler üzerinden anlatın

İhtiyaç duyduğu hizmet konusunda satın alma kararı verecek kadar bilgi sahibi olmayan kullanıcılara ürün seçmelerini zorunlu kılan akışlar sunmayın. Kullanıcıların ihtiyaçlarına karşılık gelen ürünü önce örnekler ve farklar üzerinden tanıtmaya odaklanın.

6. Ürünlerin farklılaşan özelliklerini öne çıkararak ürün portföyüne görünürlük kazandırın

Ürünleriniz arasındaki farkları ve bağları kullanıcıya fayda sunacak şekilde tanıtmaya ve doğru adımda karşılarına çıkarmaya odaklanın. Kullanıcının deneyimi boyunca harcadığı efor ve sağladığı bilgi üzerinden deneyimi de iyileştirecek şekilde maksimum fayda sağlamayı önceliklendirin.

banner362
Yorumlar (0)
banner358
banner339
banner353
11°
açık
banner348
Günün Anketi Tümü
Sizce Yeni Sitemiz Nasıl Olmuş?
banner418
banner355
banner359
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 21 44
2. Başakşehir 22 43
3. Galatasaray 22 42
4. Sivasspor 22 42
5. Alanyaspor 22 39
6. Fenerbahçe 22 38
7. Beşiktaş 22 36
8. Göztepe 21 33
9. Gaziantep FK 22 30
10. Malatyaspor 21 24
11. Gençlerbirliği 22 24
12. Denizlispor 22 24
13. Çaykur Rizespor 21 24
14. Antalyaspor 22 22
15. Konyaspor 22 20
16. Ankaragücü 22 20
17. Kasımpaşa 22 16
18. Kayserispor 22 15
Takımlar O P
1. Hatayspor 22 42
2. Erzurum BB 22 39
3. Bursaspor 22 39
4. Adana Demirspor 22 34
5. Keçiörengücü 22 32
6. Akhisar Bld.Spor 22 32
7. Menemen Belediyespor 22 32
8. Altay 22 31
9. Fatih Karagümrük 22 31
10. Ümraniye 22 29
11. Giresunspor 21 28
12. Balıkesirspor 22 28
13. İstanbulspor 21 26
14. Altınordu 22 24
15. Osmanlıspor 22 18
16. Adanaspor 22 18
17. Eskişehirspor 22 16
18. Boluspor 22 16
Takımlar O P
1. Liverpool 26 76
2. Man City 25 51
3. Leicester City 26 50
4. Chelsea 26 41
5. Tottenham 26 40
6. Sheffield United 26 39
7. M. United 26 38
8. Wolverhampton 26 36
9. Everton 26 36
10. Arsenal 26 34
11. Burnley 26 34
12. Southampton 26 31
13. Newcastle 26 31
14. Crystal Palace 26 30
15. Brighton 26 27
16. Bournemouth 26 26
17. Aston Villa 26 25
18. West Ham 25 24
19. Watford 26 24
20. Norwich City 26 18
Takımlar O P
1. Real Madrid 24 53
2. Barcelona 24 52
3. Getafe 24 42
4. Atletico Madrid 24 40
5. Sevilla 24 40
6. Villarreal 24 38
7. Valencia 24 38
8. Real Sociedad 23 37
9. Granada 24 33
10. Athletic Bilbao 24 31
11. Osasuna 24 31
12. Real Betis 24 29
13. Levante 24 29
14. Deportivo Alaves 24 27
15. Real Valladolid 24 26
16. Eibar 23 24
17. Celta de Vigo 24 21
18. Mallorca 24 21
19. Leganés 24 19
20. Espanyol 24 19
banner360
banner361
Günün Karikatürü Tümü
banner419

Gelişmelerden Haberdar Olun

@