banner437

banner406

banner410

banner413

banner334

banner436

banner407

banner409

banner412

banner78

banner358
banner344

Insurtech’lerin UX stratejileri için 6 kritik adım

Dünyanın en büyük markalarına kullanıcı deneyimi odaklı ideal insan-cihaz etkileşimi için dijital deneyimler tasarlayan SHERPA, Insurtech’lerin UX iyileştirmelerine ışık tutmak için strateji belirlemede dikkat edilmesi gereken 6 kritik adım açıkladı.

banner345
SİGORTA 05.02.2020, 17:44
Insurtech’lerin UX stratejileri için 6 kritik adım
banner346
banner414

UX odaklı çalışmaların Insurtech alanındaki temel misyonunu “karmaşık olanı basitleştirmek ve güven telkin etmek” şeklinde ifade eden SHERPA deneyim tasarımı uzmanları, Eureko Sigorta (Achmea), Anadolu Hayat Emeklilik, Koalay.com (Telesure Insurance), Quick Sigorta ve Axa Sigorta gibi büyük sigorta şirketleri için geliştirdikleri UX yaklaşımlarının temelinde yatan stratejik yaklaşımı örneklerle anlattı.

SHERPA, dijital dönüşümü yalnızca on yıl önce başlayan, kullanıcıların uzun yıllardır offline olarak hizmet almaya alışık olduğu ve pek çok yasal prosedürün kullanıcı deneyimi sürecinde yer alması gereken sigorta sektörü teknolojilerinde iyi bir kullanıcı deneyimi stratejisi ortaya koymak için dikkat edilmesi gereken noktaların altını çizdi;

1. Kolay ve anlaşılır, akıcı prosesler yaratın

Kullanıcı deneyimi tasarımı yaparken işi doğru tanımlamak, dijital hedeflerin ötesine geçerek iş hedeflerinin ve kullanıcı acı-noktalarının neler olduğunu keşfetmek önem arz ediyor.

2. Kullanıcının süreç boyunca harcayacağı bilişsel eforu minimize edin

Kullanıcıların deneyimleri boyunca sadece ihtiyaç duyacakları, onlara yol gösterecek nitelikte içerik ve özellik sunmaya gayret edin. Zorunlu olmayan yasal metinlere, sektörel terminolojiye mümkün olduğunca az yer verin.

3. Kullanıcının elinden tutarak risk yönetimi algısını ve finansal olgunluğunu güçlendirin

Sigorta araç ve servislerini kullanarak geliştirilecek risk yönetimi algısının kullanıcınızın hayatına olan pratik faydalarından bahsedin. Ürünlerinize olduğu kadar sunduğunuz faydalara ve merak edilenlere yönelik de yönlendirici ve bilgilendirici içerik üretmekten geri durmayın.

4. Sıkıcı ve detaylı bulunan zorunlu bilgiyi, progresif ve katmanlı bir yaklaşımla sunun

Söz konusu sigorta olunca; sağlam ve iş hedefleri ile paralel bir deneyim stratejisini, kullanıcıların acı-noktalarına çözüm sunacak prensiplere dayandırarak, kullanıcıların finansal okur yazarlığını da yukarı çekecek şekilde, asgari olanı anlaşılır kılarken detayları sürtünme yaratmayacak biçimde konumlandırmaya özen göstererek geliştirin.

5. Kullanıcı nezdinde tanımı olmayan ihtiyacı örnekler, benzerlikler üzerinden anlatın

İhtiyaç duyduğu hizmet konusunda satın alma kararı verecek kadar bilgi sahibi olmayan kullanıcılara ürün seçmelerini zorunlu kılan akışlar sunmayın. Kullanıcıların ihtiyaçlarına karşılık gelen ürünü önce örnekler ve farklar üzerinden tanıtmaya odaklanın.

6. Ürünlerin farklılaşan özelliklerini öne çıkararak ürün portföyüne görünürlük kazandırın

Ürünleriniz arasındaki farkları ve bağları kullanıcıya fayda sunacak şekilde tanıtmaya ve doğru adımda karşılarına çıkarmaya odaklanın. Kullanıcının deneyimi boyunca harcadığı efor ve sağladığı bilgi üzerinden deneyimi de iyileştirecek şekilde maksimum fayda sağlamayı önceliklendirin.

banner362
Yorumlar (0)
banner358
banner339
banner353
parçalı bulutlu
banner348
Günün Anketi Tümü
Sizce Yeni Sitemiz Nasıl Olmuş?
banner418
banner355
banner359
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 26 53
2. Başakşehir 26 53
3. Galatasaray 26 50
4. Sivasspor 26 49
5. Beşiktaş 26 44
6. Alanyaspor 26 43
7. Fenerbahçe 26 40
8. Göztepe 26 37
9. Gaziantep FK 26 32
10. Denizlispor 26 31
11. Antalyaspor 26 30
12. Gençlerbirliği 26 28
13. Kasımpaşa 26 26
14. Konyaspor 26 26
15. Malatyaspor 26 25
16. Çaykur Rizespor 26 25
17. Ankaragücü 26 23
18. Kayserispor 26 22
Takımlar O P
1. Hatayspor 28 53
2. Erzurum BB 28 47
3. Bursaspor 28 46
4. Adana Demirspor 28 45
5. Akhisar Bld.Spor 28 45
6. Fatih Karagümrük 28 43
7. Altay 28 43
8. Ümraniye 28 40
9. Giresunspor 27 38
10. Keçiörengücü 28 35
11. Balıkesirspor 28 35
12. Menemen Belediyespor 28 35
13. İstanbulspor 27 33
14. Altınordu 28 31
15. Boluspor 28 25
16. Osmanlıspor 28 24
17. Adanaspor 28 20
18. Eskişehirspor 28 17
Takımlar O P
1. Liverpool 29 82
2. Man City 28 57
3. Leicester City 29 53
4. Chelsea 29 48
5. M. United 29 45
6. Wolverhampton 29 43
7. Sheffield United 28 43
8. Tottenham 29 41
9. Arsenal 28 40
10. Burnley 29 39
11. Crystal Palace 29 39
12. Everton 29 37
13. Newcastle 29 35
14. Southampton 29 34
15. Brighton 29 29
16. West Ham 29 27
17. Watford 29 27
18. Bournemouth 29 27
19. Aston Villa 28 25
20. Norwich City 29 21
Takımlar O P
1. Barcelona 27 58
2. Real Madrid 27 56
3. Sevilla 27 47
4. Real Sociedad 27 46
5. Getafe 27 46
6. Atletico Madrid 27 45
7. Valencia 27 42
8. Villarreal 27 38
9. Granada 27 38
10. Athletic Bilbao 27 37
11. Osasuna 27 34
12. Real Betis 27 33
13. Levante 27 33
14. Deportivo Alaves 27 32
15. Real Valladolid 27 29
16. Eibar 27 27
17. Celta de Vigo 27 26
18. Mallorca 27 25
19. Leganés 27 23
20. Espanyol 27 20
banner360
banner361
Günün Karikatürü Tümü
banner419

Gelişmelerden Haberdar Olun

@